Vapaa kuvaus

Aloituksia

174

Kommenttia

19531

1. Sosiologia noin yleisesti ei kuulu asioihin, joista koen ymmärtäväni mitään joten ei minulla oikeastaan ole aiheeseen mielipidettä.

"Olen ymmärtänyt, että sinäkin olet kuitenkin pettynyt moneen asiaan lännessä. "

Olen tietyllä tavalla pettynyt siihen millaisia ihmiset ovat. Mutta se on asia, jolle ei mitään voi. Ihmiset yleensä haluavat olla "hyviä", mutta eivät käytännössä siihen pysty, ainakaan siinä määrin kuin haluaisivat. Ja siksi kaikenlaiset toimivat yhteiskuntamallit pitäisi varmaankin suunnitella sen mukaan miten ihmiset käytännössä toimivat eikä joidenkin idealististen kuvitelmien mukaan.
  2. Luulisin, että pikkujoulupillu on kestävyyslaji pienellä loppukirillä. Tässä on nyt n. 10 kuukautta aikaa rakentaa vankka pohja. Ei sitä tietenkään väkisin voi tehdä. Ja aika on ihan liian pitkä mihinkään huijaamiseen. Ole mitä olet ja joku saattaa pitää siitä ja päinvastoin. Joku, jolle voit sanoa melkein mitä vain, mutta et aivan mitä vain.

Se suhde, se lihoo, se kasvaa, se vahvistuu. Ja sitten kun koittaa marraskuu, niin pari taikajuomaa ja ollaankin vaiheessa aivan mitä vain.