Enhän toki oleta

Enhän toki oleta, että täällä olisi paljon ysärifaneja, mutta itse nautin nyt viiniä ja muistelen nuoruutta.

Kuten viime viikonloppuna, Dj Bobo on tänäänkin mukana. Aloitan vähemmän soitetulla kappaleella.

Dj Bobo / Too many nights

https://youtu.be/OeDG9lG7WC0?si=SpnJvELWkiC4F0p0

160

792

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

oletko tyhmä kuin joku Timo?

• Ehkä olen, ehkä en. Varmaan tänään riimissä kirjoittelen. 👌

• Anonyymi00033

Olen ollut huomaavinani, että pakkomielteiset tunnistelijat sun muut parkkeeraa rupisen ahterinsa aina jokaisen palstaäijän hahmon kohdalle ja inisee määrittelemättömälle yleisölleen johdattelevasti. Aika keinottoman oloista

• Ysäri ei ole mun suosikkivuosikymmen mitä musiikkiin tulee eikä nykyaikakaan, mutta on joitain artisteja ysäriltä ja 2000-luvulta joista tykkään. Tässä yksi heistä:
      https://www.youtube.com/watch v=h4abd6m71hk&list=RDh4abd6m71hk&start_radio=1

Menin kouluun 1990, joten ysäri on muistissa. Musiikkiin liittyen muistan, kun mulle tuli vuoskymmenen loppupuolella Suosikki. Itse kuitenkin kuuntelin teininä eniten klassista musiikkia (joskus Spice girlsiäkin, mulla oli julisteita bändistä huoneen seinällä ja kerran kirjoitin heille fanipostia Suosikista löytyneeseen osoitteeseen).

• Laittaisitko linkin uudelleen, kun se ei toiminut? :)

Juu, meillä kahdella on ilmeisesti vuoden ikäero, mikäli nimimerkkisi viittaa syntymävuoteesi?

Ysärillä ja nuorempana musiikkimakuni oli hyvin paljon suppeampi ja joskus naurattaa miten yksipuolisesti on tullut musiikkia kulutettua.

Lähinnä Sentencediä, Queenia ja Eurodancea. Konemusiikki, rokki ja muut melodisemmat tyylilajit tulivat kuvioihin vasta myöhemmin.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Laittaisitko linkin uudelleen, kun se ei toiminut? :)

Juu, meillä kahdella on ilmeisesti vuoden ikäero, mikäli nimimerkkisi viittaa syntymävuoteesi?

Ysärillä ja nuorempana musiikkimakuni oli hyvin paljon suppeampi ja joskus naurattaa miten yksipuolisesti on tullut musiikkia kulutettua.

Lähinnä Sentencediä, Queenia ja Eurodancea. Konemusiikki, rokki ja muut melodisemmat tyylilajit tulivat kuvioihin vasta myöhemmin.

Enää en kuuntele klassista yhtä paljon kuin nuorempana. Nykyään enemmän populaarimusiikkia, mutta kirjo on sitten laaja niin kuin vuosikymmenetkin, joilta musiikkia kuuntelen. populaarimusiikin suhteen skaala ulottuu aina 1920-luvulta nykyaikaan. Keskimäärin eniten tulee kuunneltua 1960-80 -lukujen musiikkia. Mulla menee monenlainen musiikki, jazz, swing, country, rock, heavy, reggei, pop, iskelmä jne. Elokuvamusiikkia kuuntelen myös aika paljon.

Viittaa tuo 83 mun syntymävuoteen. Alunperin olisin halunnut vain pelkän Norpan, mutta tämä oli varattu, niin piti keksiä jotain nimen perään. Mua on joskus sanottu myös Norpaksi, niin siitä tuo nimi.

• Norppa83 kirjoitti:

Enää en kuuntele klassista yhtä paljon kuin nuorempana. Nykyään enemmän populaarimusiikkia, mutta kirjo on sitten laaja niin kuin vuosikymmenetkin, joilta musiikkia kuuntelen. populaarimusiikin suhteen skaala ulottuu aina 1920-luvulta nykyaikaan. Keskimäärin eniten tulee kuunneltua 1960-80 -lukujen musiikkia. Mulla menee monenlainen musiikki, jazz, swing, country, rock, heavy, reggei, pop, iskelmä jne. Elokuvamusiikkia kuuntelen myös aika paljon.

Viittaa tuo 83 mun syntymävuoteen. Alunperin olisin halunnut vain pelkän Norpan, mutta tämä oli varattu, niin piti keksiä jotain nimen perään. Mua on joskus sanottu myös Norpaksi, niin siitä tuo nimi.

Sama homma. Oikeastaan ainoa mitä en voi kuunnella on sellainen laulanta, joka on niin örinää, että sanoista ei saa mitään selvää. :)

• UUSI

Norppa83: "Menin kouluun 1990, joten ysäri on muistissa. Musiikkiin liittyen muistan, kun mulle tuli vuoskymmenen loppupuolella Suosikki. Itse kuitenkin kuuntelin teininä eniten klassista musiikkia (joskus Spice girlsiäkin, mulla oli julisteita bändistä huoneen seinällä ja kerran kirjoitin heille fanipostia Suosikista löytyneeseen"

Tuo oli mielenkiintoinen tieto - Spice Girls. Itse muistan ala-asteelta vuodelta 1996, kun viidennen luokan tytöt esittivät musiikki-tanssiesityksen "Wannabe":n tahtiin. Itse olin opettajansijainen ja täyttänyt jo 20 vuotta. Jotenkin ala-asteen esityksessä olleen laulun sanat saivat hymyilemään, kun Spice Girlsiä soitettiin. Moni muukin kuin sinä oli silloin Spice Girls-fani.

https://www.youtube.com/watch?v=gJLIiF15wjQ&list=RDgJLIiF15wjQ&start_radio=1

• Kiitoksia. 🙏

• Svengaavaa musiikkia. Kiitos siitä, Norppa83. Mitä loppuviikkoon kuuluu?

• Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Svengaavaa musiikkia. Kiitos siitä, Norppa83. Mitä loppuviikkoon kuuluu?

Täällä kotona oon. Tein makaronilaatikkoa ja söin sitä äsken.

• UUSI
        Norppa83 kirjoitti:

Täällä kotona oon. Tein makaronilaatikkoa ja söin sitä äsken.

Norppa83: "Täällä kotona oon. Tein makaronilaatikkoa ja söin sitä äsken."

Käytitkö mausteita, esimerkiksi ketsuppia makaronilaatikossa? Anteeksi tuo velikello ei näytä, että viestiin on tullut vastaus. Kirjoitan tämän päivän myöhässä. Tänään itse söin kebab-hampurilaisen kaikilla mausteilla. Lisäksi mutustelin suklaata, jota ostin 7.1. syntymäpäivän kunniaksi.

Itse olen kotona vasta 29.1. Joensuussa, kun isä hivenen huonossa kunnossa. Nyt näyttää paremmalta kylläkin! :)

Hyviä tammikuita sinne! :)

• Anonyymi00002
      • Se parhautta ysärissä on, kun kaikki mokat tallentuivat vain omaan aivolohkoon. 😂

• Kiitän vielä linkistä ja sanon, Vengaboys oli omiaan starttaamaan tiukan menon. 😎

• Anonyymi00027
        Mu5tasydän kirjoitti:

Se parhautta ysärissä on, kun kaikki mokat tallentuivat vain omaan aivolohkoon. 😂

Mitkä mokat, eihän sellaisia ysärillä edes tehty 😂 Jollei ole todisteita, niin sitä ei tapahtunut 🤭

Ihania aikoja monella tavalla 🤗 Vaikka olihan teiniajoissa ne omat haasteensakin enkä enää todellakaan haluaisi olla teini, mutta hienoa muistoja silti 😊

Aletheias

• Anonyymi00045
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Mitkä mokat, eihän sellaisia ysärillä edes tehty 😂 Jollei ole todisteita, niin sitä ei tapahtunut 🤭

Ihania aikoja monella tavalla 🤗 Vaikka olihan teiniajoissa ne omat haasteensakin enkä enää todellakaan haluaisi olla teini, mutta hienoa muistoja silti 😊

Aletheias

Ysärillä moni meistä on ollut palstaäijä tai joku aika nuori tai siis niinku silleen, mutta

• Anonyymi00056
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Ysärillä moni meistä on ollut palstaäijä tai joku aika nuori tai siis niinku silleen, mutta

Minä olin ihan tavallinen teini ysärillä. Palstoista ollut tuolloin tietoakaan. Kiss fm:n chatti kyllä tuli jossain vaiheessa, koskahan se mahtoi olla.. 🤔

Aletheias

• Anonyymi00061
        Mu5tasydän kirjoitti:

Se parhautta ysärissä on, kun kaikki mokat tallentuivat vain omaan aivolohkoon. 😂

Riippuu henkilöstä ja asuipaikasta. Omassa kotikaupungissa oli eräs harrastelijakuvaaja, jolla on takuulla kymmeniä tunteja videokuvaa kaupungin nuorison yö- ym. elämästä 80-90-luvuilta.

• Anonyymi00003
      • Minä linkistä kiittelen ja sen loppuun asti varmasti kuuntelen. :)

• Anonyymi00005
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minä linkistä kiittelen ja sen loppuun asti varmasti kuuntelen. :)

Aivan varmasti:)

AV

• Anonyymi00007

Mulle tulee noista konemusiikin jumputusbassoista lähinnä paha olo, vaikka muuten pidän bassokitarasta, tai nätin synabasson soundista.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Mulle tulee noista konemusiikin jumputusbassoista lähinnä paha olo, vaikka muuten pidän bassokitarasta, tai nätin synabasson soundista.

Konemusiikki jakaa mielipiteet kuin homejuusto, minusta se kuuluu musagenreen kuin vanha puusto.

• Anonyymi00016
        Mu5tasydän kirjoitti:

Konemusiikki jakaa mielipiteet kuin homejuusto, minusta se kuuluu musagenreen kuin vanha puusto.

Se siinä on ikävää, että jos asuu esim. kerrostalossa, niin bassotaajuudethan menee läpi, vaikka harmaan kiven. Niin sitten se konemusiikkia kuunteleva naapuri sen #@€&* moisen subbarin kanssa UMPH UMPH UMPH UMPH UMPH UMPH joraa iltamyöhään ja @#€&&#!,
        Onneksi noista ajoista on jo yli 20 vuotta.

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Se siinä on ikävää, että jos asuu esim. kerrostalossa, niin bassotaajuudethan menee läpi, vaikka harmaan kiven. Niin sitten se konemusiikkia kuunteleva naapuri sen #@€&* moisen subbarin kanssa UMPH UMPH UMPH UMPH UMPH UMPH joraa iltamyöhään ja @#€&&#!,
        Onneksi noista ajoista on jo yli 20 vuotta.

Juu, onneksi on kuulokkeet keksittynä, vaikka mielelläni olisin metsäreiveissä osoitteessa peräkylä. 😂

• Anonyymi00043
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, onneksi on kuulokkeet keksittynä, vaikka mielelläni olisin metsäreiveissä osoitteessa peräkylä. 😂

Miten olisi palstasetä näihin mainitsemiisi reiveihin se sinun hakkaus-saagaan pohjautuva rytmikäs tamppaus hakkaa taikka kuole taikka kuole ja hakkaa eli ns coverin coveri. 2unlimited-eläkeläiset- tähän liittyvä julkiriena

• Anonyymi00044
        Mu5tasydän kirjoitti:

Onko palstasetä homejuusto sininen, punainen tai valkoinen? Kuha jutustelen tässä

• Anonyymi00006
      • Minä kiitän linkistä tästä ja toivon, voisit pian lakata etsimästä. 🙏

• Anonyymi00011
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minä kiitän linkistä tästä ja toivon, voisit pian lakata etsimästä. 🙏

En usko että löydän enää uudelleen, tässä maailmassa.
        Mut jossain kohdataan vielä joskus.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

En usko että löydän enää uudelleen, tässä maailmassa.
        Mut jossain kohdataan vielä joskus.

Älä vielä luovu toivosta, tuosta uskomattomasta voimasta. 💛

• Mu5tasydän kirjoitti:

Älä vielä luovu toivosta, tuosta uskomattomasta voimasta. 💛

Ei tässä ole mitään toivoa edes jäljellä enää.
        Yksipuolinen kaipaus ja välittäminen tää on.
        Mut kiitos sanoistas.

• originalpieninainen kirjoitti:

Ei tässä ole mitään toivoa edes jäljellä enää.
        Yksipuolinen kaipaus ja välittäminen tää on.
        Mut kiitos sanoistas.

Ei mulla ole sulle oikeita sanoja, mutta lähetän lämpöä rinnasta. ❤️

• Mu5tasydän kirjoitti:

Ei mulla ole sulle oikeita sanoja, mutta lähetän lämpöä rinnasta. ❤️

Kiitos lämmöstä.

Kaikki sanat on oikeita sanoja.
        Ei ole vääriä sanoja olemassakaan.
        Vaik niiden merkitystä ei aina tajuakaan heti, niin jossain vaiheessa ymmärtää yleensä.
        Näkee selvemmin sanojen ja asioiden taakse, kun ottaa askelia sivuun ja sellasta.

• Anonyymi00042
        originalpieninainen kirjoitti:

Kiitos lämmöstä.

Kaikki sanat on oikeita sanoja.
        Ei ole vääriä sanoja olemassakaan.
        Vaik niiden merkitystä ei aina tajuakaan heti, niin jossain vaiheessa ymmärtää yleensä.
        Näkee selvemmin sanojen ja asioiden taakse, kun ottaa askelia sivuun ja sellasta.

Kuinka palstaäijä tämän hahmon kolme👈 kuvitteellista skidiä voi? Välillä ne on päikky-ikäisiä välillä koulussa välillä aikuisia tai melkein aikuisia jne

• Anonyymi00048
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Kuinka palstaäijä tämän hahmon kolme👈 kuvitteellista skidiä voi? Välillä ne on päikky-ikäisiä välillä koulussa välillä aikuisia tai melkein aikuisia jne

En ole sanonut tollasia.
        Ei ne ole päikky-ikäisiä olleet aikoihin,
        vaan ihan täysi-ikäisiä ovat jo.

• Anonyymi00008

Tämä mahtuu just just 90-luvun puolelle, tai no ei biisi(2004) mutta bändin perustamisvuosi.

Pojat jotka rikkoivat testopäissään hotellihuoneiden kalustoja. Kaikkea ne keikkapaineet tuottaakin.

Nyt laulajaukko on jo vanha kuin mikä, syö testobuusteri ravintolisiä yrittäessään vielä pysyä miehenä:)

https://www.youtube.com/watch?v=O-0CxsHNkFc&list=RDO-0CxsHNkFc&start_radio=1

AV

• Minä muistan hyvin tämän, telkkari lensi ulos hotellin ikkunasta yönselkään. 😂

• Anonyymi00010
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minä muistan hyvin tämän, telkkari lensi ulos hotellin ikkunasta yönselkään. 😂

Katsos, muistamme samoja asioita vaikka yhdessä ei ole asuttukaan:)

AV

• Anonyymi00012

Pikkupojat leikkivät rock-staraa ja kaikki kliseet piti ottaa repertuaariin.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Katsos, muistamme samoja asioita vaikka yhdessä ei ole asuttukaan:)

AV

Enkä siihen vaikutti, että silloin pojjaat kotikaupungissani k*rpäili. 😂

• Anonyymi00041
        Mu5tasydän kirjoitti:

Enkä siihen vaikutti, että silloin pojjaat kotikaupungissani k*rpäili. 😂

Sanoppa palstaäijä yksikin kaapunni missä tällaista ei olisi tapahtunut

• Anonyymi00009

Taitaa olla ainoa tämän genren biisi, josta aidosti tykkään. Näin nuo pojat lentokentällä työmatkalla joskus vuosituhannen vaihteessa.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Taitaa olla ainoa tämän genren biisi, josta aidosti tykkään. Näin nuo pojat lentokentällä työmatkalla joskus vuosituhannen vaihteessa.

Freestyler kova biisi on, vaikkakin muistan siitä aina eksän ja syksyn vuonna 1999.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Helmikuussa 2000 siitä alkoi tulla kansainvälinen hitti, joten oikeastaan se on 2000-luvun biisi, vaikka Suomessa julkaistiin lokakuussa 1999.

90-luku tavallaan myös Darude. Sandstorm on Daruden ensimmäinen single hänen debyyttialbumiltaan Before the Storm, joka julkaistiin vuonna 1999. Single oli vuoden 2000 parhaiten myynyt kahdentoista tuuman vinyylilevy maailmassa. ”Sandstorm” ylitti kultarajan Yhdysvalloissa vuonna 2010 yli 500 000 kappaleen myynnillään.

https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU&list=RDy6120QOlsfU&start_radio=1

• Anonyymi00014
        Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Helmikuussa 2000 siitä alkoi tulla kansainvälinen hitti, joten oikeastaan se on 2000-luvun biisi, vaikka Suomessa julkaistiin lokakuussa 1999.

90-luku tavallaan myös Darude. Sandstorm on Daruden ensimmäinen single hänen debyyttialbumiltaan Before the Storm, joka julkaistiin vuonna 1999. Single oli vuoden 2000 parhaiten myynyt kahdentoista tuuman vinyylilevy maailmassa. ”Sandstorm” ylitti kultarajan Yhdysvalloissa vuonna 2010 yli 500 000 kappaleen myynnillään.

https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU&list=RDy6120QOlsfU&start_radio=1

Kaikki jotain myös Suomesta tietävät, ja se on sand storm.
        https://www.youtube.com/watch?v=sTpNLRnWWaw

AV

• Anonyymi00015

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Kaikki jotain myös Suomesta tietävät, ja se on sand storm.
        https://www.youtube.com/watch?v=sTpNLRnWWaw

AV

Mutta kaikki eivät ehkä Britanniassa osaa yhdistää Suomeen. Siellä joku jalkapallojoukkue soittaa tuota Sandstormia stadionillaan.

Mitäs AV:lle kuuluu?

• Anonyymi00018

Mutta kaikki eivät ehkä Britanniassa osaa yhdistää Suomeen. Siellä joku jalkapallojoukkue soittaa tuota Sandstormia stadionillaan.

Mitäs AV:lle kuuluu?

Ihan hyvää. Tietyt palstallakin esitetyt kritiikit ovat osoittautuneet turhiksi.
        Elämä on jossain kuosissa, hallinnallisessa mielessä.
        Se vastasyntynyt on jo 10-vuotias, ja kehittyy huimasti. Tulisiko olla onnellinen siitä, että voisi jo jättää "oman onnensa nojaan" jo 8-vuoden kuluttua:)
        No, sitä se kasvatustyö on. Aikuisuuteen on aikaa 8-vuotta, ja se on lyhempi aika se mitä olen kasvattanut. Joten, kai tässä "iltatähden" kanssa jo voiton puolella ollaan. Vaatii vain vielä monta monenmoista starttia ja tehtävää, kunnes tuo aika koittaa.

Juu, olen sitä mieltä että meidän nykyisten aikuisten tehtävä on tehdä seuraavasta sukupolvesta se parempi, ja menestyksellinen. Tuo ei tunnu olevan yleisesti tavoitteena nykyisessä Suomessa. Onhan tulevista kuolevista pidettävä enemmän huolta, tosin en tiedä mikä vaikutus tieteellisesti sillä olisi maan taloudellisessa menestymisessä...

Tämä ei taasen liity nykyiseen tilanteeseesi, mutta yleisesti maana ajattelisin enemmän tulevaisuutta mitä menneisyyttä.

AV

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Ihan hyvää. Tietyt palstallakin esitetyt kritiikit ovat osoittautuneet turhiksi.
        Elämä on jossain kuosissa, hallinnallisessa mielessä.
        Se vastasyntynyt on jo 10-vuotias, ja kehittyy huimasti. Tulisiko olla onnellinen siitä, että voisi jo jättää "oman onnensa nojaan" jo 8-vuoden kuluttua:)
        No, sitä se kasvatustyö on. Aikuisuuteen on aikaa 8-vuotta, ja se on lyhempi aika se mitä olen kasvattanut. Joten, kai tässä "iltatähden" kanssa jo voiton puolella ollaan. Vaatii vain vielä monta monenmoista starttia ja tehtävää, kunnes tuo aika koittaa.

Juu, olen sitä mieltä että meidän nykyisten aikuisten tehtävä on tehdä seuraavasta sukupolvesta se parempi, ja menestyksellinen. Tuo ei tunnu olevan yleisesti tavoitteena nykyisessä Suomessa. Onhan tulevista kuolevista pidettävä enemmän huolta, tosin en tiedä mikä vaikutus tieteellisesti sillä olisi maan taloudellisessa menestymisessä...

Tämä ei taasen liity nykyiseen tilanteeseesi, mutta yleisesti maana ajattelisin enemmän tulevaisuutta mitä menneisyyttä.

AV

Hienoa, että kuuluu hyvää. Vai on se palstalla montaa kertaa esiintynyt lapsi jo 10-vuotias. Siinä sinulle projektia vielä moneksi vuodeksi. :)

Tyttöhän hän oli?

• Anonyymi00040

Hienoa, että kuuluu hyvää. Vai on se palstalla montaa kertaa esiintynyt lapsi jo 10-vuotias. Siinä sinulle projektia vielä moneksi vuodeksi. :)

Tyttöhän hän oli?

Tavatkaappa palstan yliälykkäät lukijat tätä osiota tämän palstaäijän monologista

• Anonyymi00040 kirjoitti:

Tavatkaappa palstan yliälykkäät lukijat tätä osiota tämän palstaäijän monologista

anonyymi: "Tavatkaappa palstan yliälykkäät lukijat tätä osiota tämän palstaäijän monologista"

Kuka täällä harrastaa monologia? Voisitko tarkentaa?

• Tykkään ysäristä, mutta sitäkin vanhemmista myös. 90-lukuun päättyi musiikin edistyminen. Kopiot elää ja mitään uutta ei tule. Vanhan toistoa lähinnä.

Laitan vanhempaa. Ricky Nelson.

https://youtu.be/_5UDiQC3RDs?si=EWY8J2ahb3M5QYXD

• Minä kiitän linkistä tästä enkä voi olla esittämästä: Paljonko palstalla puhutaan jykeväleukaisesta jännämiehestä. Paskaa riimiä lähtee nyt, kappale sai pisteet täkyt. 🙏

Joo, Ricky Nelson on tuttu aikaisemmilta kirjoittelukerroilta. Laitoit silloinkin. Itse laitan tähän muistaakseni vuodelta 1997 olevan biisin.

Mitä kuuluu? Onko päivä parempi kuin eilinen?

https://www.youtube.com/watch?v=7SXKHiPQPhk&list=RD7SXKHiPQPhk&start_radio=1

Juu, olen joskus linkitellyt ennenkin. Aika mälsä päivä, kanniskellut huonekaluja vähän paikasta toiseen ja katsellut inventaarioon verhoja yms.

dArtagnan. Coveri.😊

Okapoikien (4 niistä) nimet on muskettisoturien mukaan. Siitä tuli mieleen.

https://youtu.be/PGeFMVHYphY?si=3_IuyokE-0RDHlu4

D'Artagnan, nuori, huimapäinen, tuleva muskettisoturi
        Athos, toiselta nimeltään kreivi de La Fère, kylmäpäinen ja usein surumielinen muskettisoturi, d'Artagnanille isähahmona
        Aramis, hengellisen kutsumuksen omaava, mutta kiusausten kanssa kamppaileva (naiset, juonittelu) muskettisoturi
        Porthos, turhamainen ja rahanahne muskettisoturi

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, olen joskus linkitellyt ennenkin. Aika mälsä päivä, kanniskellut huonekaluja vähän paikasta toiseen ja katsellut inventaarioon verhoja yms.

dArtagnan. Coveri.😊

Okapoikien (4 niistä) nimet on muskettisoturien mukaan. Siitä tuli mieleen.

https://youtu.be/PGeFMVHYphY?si=3_IuyokE-0RDHlu4

D'Artagnan, nuori, huimapäinen, tuleva muskettisoturi
        Athos, toiselta nimeltään kreivi de La Fère, kylmäpäinen ja usein surumielinen muskettisoturi, d'Artagnanille isähahmona
        Aramis, hengellisen kutsumuksen omaava, mutta kiusausten kanssa kamppaileva (naiset, juonittelu) muskettisoturi
        Porthos, turhamainen ja rahanahne muskettisoturi

Olipa erikoinen tuo muskettisoturiversio. Pidin enemmän siitä alkuperäisestä.

Mälsä päivä, mutta ehkä parempi kuin eilinen?

Olipa erikoinen tuo muskettisoturiversio. Pidin enemmän siitä alkuperäisestä.

Mälsä päivä, mutta ehkä parempi kuin eilinen?

Ei oikeen ole parempia päiviä, tasasta mössöä.

On niitä parempia päiviä ainakin minulla. Esimerkiksi isä oli ja on nyt sairas. Kun hänellä menee paremmin niin se on minulle parempi päivä.

Tämä on Nightwishia 90-luvulta. Mitä porukkaa pitää tästä?

https://www.youtube.com/watch?v=GwKDj2YALVQ&list=RDGwKDj2YALVQ&start_radio=1

Mullakin normisti, sitä se masennus kai on että mikää ei oikee tunnu miltää.

Iha jees. 👍

• Jasu2025 kirjoitti:

Mullakin normisti, sitä se masennus kai on että mikää ei oikee tunnu miltää.

Iha jees. 👍

Ainakin mielenterveyshoitsu oli sitä mieltä, että olen vaikeesti masentunut juttujeni perusteella. Kotona kuitenkin on helpompaa hetkittäin. Rakkaat tekee hyvää mieltä, mikää muu ei oikein kiinnostakkaan.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ainakin mielenterveyshoitsu oli sitä mieltä, että olen vaikeesti masentunut juttujeni perusteella. Kotona kuitenkin on helpompaa hetkittäin. Rakkaat tekee hyvää mieltä, mikää muu ei oikein kiinnostakkaan.

Sitä on muukalainen itelleenkin olotila. Hukassa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Sitä on muukalainen itelleenkin olotila. Hukassa.

Joku mielenterveys kuntoutuskin mainittiin. Että sinne työntää mut jos ei ala terapia tepsii. Ja pillerit.

• Anonyymi00019

Tuossa ”90-lukuun päättyi musiikin edistyminen” voi olla ihan oikeasti vinha perä. Nimittäin tietokonepohjaiset äänityöasemat, kuten Pro Tools alkoivat tehdä tuloaan. En avaa tätä sen pidemmin ja tylsemmin, kuin että musiikista alkoi tulemaan tietyllä tapaa geneeristä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Kiva, kun kotona helpompaa hetkittäin. Itsekin olin vuosia sitten masentunut, mutta pääsin siitä vuosien saatossa ohi. Nyt kyllä vähän masentaa se, että on sidottu 86-vuotiaaseen isään jonkinlaisena omaishoitajana, jolle ei kyllä makseta palkkaa. Asuinkaupungissani Joensuussa käyn kolmen viikon päässä asunnollani, josta silloin tulen olleeni 1 1/2 kuukautta poissa. Ei ole kiva, mutta isä tarvitsee minua ja ei tällä hetkellä pärjää itsekseen. Joskus hän kuolee tai joutuu vanhainkotiin, mutta hän on minun vastuulla. Pitää nauttia päivistä, kun isä on vielä hengissä ja jonkinlaisessa kunnossa.

• Anonyymi00022
        Jasu2025 kirjoitti:

Joku mielenterveys kuntoutuskin mainittiin. Että sinne työntää mut jos ei ala terapia tepsii. Ja pillerit.

Riittävät yöunet paras lääke, kantsii katsoa niiden perään

• Jasu2025 kirjoitti:

Kai sulla on tsekattu kaikki rauta-arvot,
        ja muita vitskui sekä muita juttui?
        Sekä vaihdevuosi jutskat tutkittu?
        Niin moni asia vaikuttaa mieleen/mielialaan
        eikä monikaan lääkäri mieti/tutki niitä vaan tuuppaa lähes heti mielinappuloita.

• originalpieninainen kirjoitti:

eikä monikaan lääkäri mieti/tutki niitä vaan tuuppaa lähes heti mielinappuloita.

On kaikki semmonen tutkittu.

• Anonyymi00022 kirjoitti:

Helpommin sanottu kun tehty. Siksi ne triptylit. Kivut herättää kesken unien. Sitten ei enää saa nukuttua.

Kiva, kun kotona helpompaa hetkittäin. Itsekin olin vuosia sitten masentunut, mutta pääsin siitä vuosien saatossa ohi. Nyt kyllä vähän masentaa se, että on sidottu 86-vuotiaaseen isään jonkinlaisena omaishoitajana, jolle ei kyllä makseta palkkaa. Asuinkaupungissani Joensuussa käyn kolmen viikon päässä asunnollani, josta silloin tulen olleeni 1 1/2 kuukautta poissa. Ei ole kiva, mutta isä tarvitsee minua ja ei tällä hetkellä pärjää itsekseen. Joskus hän kuolee tai joutuu vanhainkotiin, mutta hän on minun vastuulla. Pitää nauttia päivistä, kun isä on vielä hengissä ja jonkinlaisessa kunnossa.

Juu, ne vanhemmat on monesti niitä avuntarvitsijoita lopulta, kun ikää tulee ja terveyskin menee. Niin se tulee olemaan mullakin. Olen ainoa lapsi, ei ole sisaruksia joiden kanssa edes koittaa jakaa vastuuta. Ja minä en ilkeä omiani hylätä, ei hekään ikinä mua hylkää, kun olen avuntarpeessa.
        Mulla on vuodenpäivät ollu kaikenlausia kipuja 24/7. Ihmehän se olis jos ei kuuppaan yhtään kävis, elä nyt normaalisti kun keho tulkitsee kuolevansa suurinpiirtein kipuihin.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, ne vanhemmat on monesti niitä avuntarvitsijoita lopulta, kun ikää tulee ja terveyskin menee. Niin se tulee olemaan mullakin. Olen ainoa lapsi, ei ole sisaruksia joiden kanssa edes koittaa jakaa vastuuta. Ja minä en ilkeä omiani hylätä, ei hekään ikinä mua hylkää, kun olen avuntarpeessa.
        Mulla on vuodenpäivät ollu kaikenlausia kipuja 24/7. Ihmehän se olis jos ei kuuppaan yhtään kävis, elä nyt normaalisti kun keho tulkitsee kuolevansa suurinpiirtein kipuihin.

Ja piti työtkin lopettaa, talous päin vittua kun en itse tienaa. Monenmoista.

• Jasu2025 kirjoitti:

Silläpä ärsyttää ihmiset mitkä vähättelee kipusairauksia ja käskee ottaa niskasta itteensä kiinni. Itse tuskin kestäisi kovin kauaa samassa jamassa itkuporua ja kiljumista vääntämättä. Se on vaan niin helppoa sanoa toiselle mitä sylki suuhun tuo kun ei tiedä mitään toisena olemisesta ja kivuistaan, haasteistaan. Työpaikat on yksiä sellausia vittupäitten tyyssijoja missä niitä typeryksiä kohtaa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Silläpä ärsyttää ihmiset mitkä vähättelee kipusairauksia ja käskee ottaa niskasta itteensä kiinni. Itse tuskin kestäisi kovin kauaa samassa jamassa itkuporua ja kiljumista vääntämättä. Se on vaan niin helppoa sanoa toiselle mitä sylki suuhun tuo kun ei tiedä mitään toisena olemisesta ja kivuistaan, haasteistaan. Työpaikat on yksiä sellausia vittupäitten tyyssijoja missä niitä typeryksiä kohtaa.

Sanoinkin hoitajalle kuten lääkärillekin, että olensen verran impulsiivinen ja ärsyyntynyt ihmisten päönaukomisusta, että täppään turpaan äkkiä töissäkin naaman aukojaa ja sehän taas poikii ongelmia. Vaan en pysty nyt hillitsemään itseeni oon kävelevä aikapommi mulkkuilijoita kohtaan.

• Jasu2025 kirjoitti:

Sanoinkin hoitajalle kuten lääkärillekin, että olensen verran impulsiivinen ja ärsyyntynyt ihmisten päönaukomisusta, että täppään turpaan äkkiä töissäkin naaman aukojaa ja sehän taas poikii ongelmia. Vaan en pysty nyt hillitsemään itseeni oon kävelevä aikapommi mulkkuilijoita kohtaan.

Sietoraja kun tulee täyteen, se tulee.

• Anonyymi00035
        Jasu2025 kirjoitti:

Kerro toki lisää multinikkimies näille järjen riemuvoitoille, jotka ei osaa päättää mihin hahmoosi jäisivät henkisesti roikkumaan

• Anonyymi00036
        Jasu2025 kirjoitti:

No mutta sinulla on varmaankin naisia larppaava palstasetä joku kaiken koossa pitävä voima pitämässä perheyksikköä pystyssä

• Anonyymi00037
        originalpieninainen kirjoitti:

Mikä järki on palstaäijä pitää haltioituneena tälläistä näytöstä näille pystyssä kirjoittelemalla kirjautuneena eri välilehdiltä ja diskuteerailla jonnin joutavia

• Anonyymi00038
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Maltatko itse jättää tätä palstasedän ikiomaa hiekkalaatikkoa yöksi päivystämättä? Kerrot ihan itsestäsi tässä ny

• Anonyymi00039

Vai että Joensuussa asustelee palstaäijän hahmo usko.toivo.ja rakkaus. Kerroppa tai kertokaa lisää uskosta ja toivosta, myös ns palstafundamentalismi lasketaan

• Anonyymi00035 kirjoitti:

Kerro toki lisää multinikkimies näille järjen riemuvoitoille, jotka ei osaa päättää mihin hahmoosi jäisivät henkisesti roikkumaan

Kerron sulle jotain.

"I don't think you're that sick!"
        Yesterday you did a lot of things, and today you say you can't, I'm sorry but a person who feels as bad as you say you feel, wouldn't.
        Fibromyalgia hits us silently, tortures us and no one sees his hands tearing our body, so this disease is lonely.
        How to explain that pain has no form and prevents that what we did yesterday, we can do it today or tomorrow, I don't know
        Sometimes the skin hurts, sometimes the bones and joints, others the soul hurts.
        We repair ourselves, as the drugs are palliative and fail to completely disappear the intense pain.
        Don't judge if you don't know what it's like to live with Fibromyalgia, do your research, be informed and respect when we say -I can't- nobody likes to stay at home without enjoying good times.”

By ~ Jannet Poitman
        Artwork by ~ Textile Art"

• Jasu2025 kirjoitti:

Kerron sulle jotain.

"I don't think you're that sick!"
        Yesterday you did a lot of things, and today you say you can't, I'm sorry but a person who feels as bad as you say you feel, wouldn't.
        Fibromyalgia hits us silently, tortures us and no one sees his hands tearing our body, so this disease is lonely.
        How to explain that pain has no form and prevents that what we did yesterday, we can do it today or tomorrow, I don't know
        Sometimes the skin hurts, sometimes the bones and joints, others the soul hurts.
        We repair ourselves, as the drugs are palliative and fail to completely disappear the intense pain.
        Don't judge if you don't know what it's like to live with Fibromyalgia, do your research, be informed and respect when we say -I can't- nobody likes to stay at home without enjoying good times.”

By ~ Jannet Poitman
        Artwork by ~ Textile Art"

Samaa sanon migreenistäkin. Älkää ihmiset olko idiootteja ja kiusatko ketään väittäen valheeksi tai laiskuudeksi, kun hänen pää on kivusta haljeta ja hän vaan tunnollisuuttaan yrittää selvitä ja selvittää haasteet. Ilman pilkkaa, kiitos.

• Jasu2025 kirjoitti:

Samaa sanon migreenistäkin. Älkää ihmiset olko idiootteja ja kiusatko ketään väittäen valheeksi tai laiskuudeksi, kun hänen pää on kivusta haljeta ja hän vaan tunnollisuuttaan yrittää selvitä ja selvittää haasteet. Ilman pilkkaa, kiitos.

Tai suolistosairauksista, endometrioosista jne. Sitä kivun määrää ei oysty kukaan kuvittelemaan, saati miten paljon tuhoa se tekee psyykelle joka on tunnollinen ja rehellinen, muttei pysty suojautumaan sairauksilta, kivulta eikä kusipäisen ilkeiltä ihmisiltä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Tai suolistosairauksista, endometrioosista jne. Sitä kivun määrää ei oysty kukaan kuvittelemaan, saati miten paljon tuhoa se tekee psyykelle joka on tunnollinen ja rehellinen, muttei pysty suojautumaan sairauksilta, kivulta eikä kusipäisen ilkeiltä ihmisiltä.

Ja jos päätät olla se ilkeä kusipää, älä ihmettele jos minä vihaan sinua ja satutan takaisin. Tai joku muu kaltaiseni. Olet itse ollut se kiusankappale, joten saat mitä kerjäät.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Mikä järki on palstaäijä pitää haltioituneena tälläistä näytöstä näille pystyssä kirjoittelemalla kirjautuneena eri välilehdiltä ja diskuteerailla jonnin joutavia

Kerrotko miten onnistuu olla kirjautuneena
        eri käyttäjinä eri välilehdillä 🙃

• Anonyymi00051
        Anonyymi00036 kirjoitti:

No mutta sinulla on varmaankin naisia larppaava palstasetä joku kaiken koossa pitävä voima pitämässä perheyksikköä pystyssä

Millähän kyynmaidolla sitä on pikku palleroinen kasvatettu aikoinaan vai oletko oppinut myrkylliseksi ihan itse, toki saattavat nämä näkyvät oireet olla merkkinä lahopäisyydestäkin, mitä veikkaat :D

• UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Vai että Joensuussa asustelee palstaäijän hahmo usko.toivo.ja rakkaus. Kerroppa tai kertokaa lisää uskosta ja toivosta, myös ns palstafundamentalismi lasketaan

anonyymi: "Vai että Joensuussa asustelee palstaäijän hahmo usko.toivo.ja rakkaus. Kerroppa tai kertokaa lisää uskosta ja toivosta, myös ns palstafundamentalismi lasketaan"

Usko, toivo ja rakkaus ovat kristinuskon keskeisiä hyveitä, jotka tulevat Raamatusta (1. Kor. 13:13), ja niitä symboloivat usein risti (usko), ankkuri (toivo) ja sydän (rakkaus). Ne kuvaavat luottamusta Jumalaan (usko), luottamusta tulevaisuuteen ja Jumalan huolenpitoon (toivo) sekä lähimmäisenrakkauden merkitystä, joka on suurin näistä kolmesta.

Kor. 13:13" Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."

Tuosta koostuu nimimerkkini valinta. Sydän, risti ja ankkuri ovat nickini kuvassa. Asun tosissaan Joensuussa.

• Ace of Space tuttu on, melkein muistan sen tunteenpalon. 😊 Kiitos.

• Anonyymi00017
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ace of Space tuttu on, melkein muistan sen tunteenpalon. 😊 Kiitos.

Minä olen enimmäkseen kitaramusiikin ystävä ja tuo AoB on niitä harvoja ”konemusiikki” artisteja joista pidän; toki lähinnä hiteistä, mutta siskosten lauluäänet oli ”se” juttu minulle.

• Mu5tasydän

Kiitos Mikan biisistä, ei huolta, tässä on jo vaihdettu välillä genreä. 😊

• Tässä tosiaan on jo niin monenlaisia kappaleita, että syytä on vaihtaa välillä itsekin suuntausta. Tähän väliin tuoretta Isacia.

Best for you

https://youtu.be/twNKTSbm_t4?si=wSD1TN8uCRAXWfLr

Isac aloitti niin nuorena, että taisi vetää kookkelia välillä ihan huolella. Ainakin biisissä kerrotaan yksityiskohta tämä, toivottavasti häntä nykyään kiinnostaa enemmän elämä. ❤️

• Vielä yhden lasillisen viiniä juon ja sitten maksalleni lepohetken suon.

Kuka laittaa seuraavan biisin, koska moni kappale kosketti ja nenäni niistin?

• Kiitps tiedosta tästä, mutta en silti lakkaa tykkäämästä.

• Anonyymi00024
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitps tiedosta tästä, mutta en silti lakkaa tykkäämästä.

Tekoälymode ei pitänyt kommentistani, mutta jätti sinun vastauksesi.
        Liekö sama tekoäly laulanut tuon biisin?

• Anonyymi00034
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Tekoälymode ei pitänyt kommentistani, mutta jätti sinun vastauksesi.
        Liekö sama tekoäly laulanut tuon biisin?

Kannattaa varmaan panostaa samaan menetelmään mitä palstaäijä eli aapee mikäli haluaa, että merkittävät kommentit jää eli VPN päälle. Onnea ja menestystä

• Anonyymi00020

• Anonyymi00023

• Anonyymi00028
        Mu5tasydän kirjoitti:

Todellakin muistan tämän, kuuluihan tämä osaan nuoruuselämän. 💛
        Waltersin Jamie taisi jäädä yhden hitin ihmeeksi, mutta tässä hänen parhaansa ihan ilmatteeksi. 😊

https://youtu.be/oWyqYdmgV6I?si=FuXdd1jRKQHqOtO2

Muistan kyllä tuon kipaleen🎶 Ei tuu mieleen mitään muita tuon artistin tuotoksia.

• Anonyymi00055

Hansonin veljeksistä kuuluisin taitaa olla jalkapalloilija MMMbappe.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Hansonin veljeksistä kuuluisin taitaa olla jalkapalloilija MMMbappe.

Kuulusimmat pelasivat lätkää Paul Newmanin kanssa.

• buddy-love
    • Anonyymi00025
      • Kiitos linkeistä monista ja vaikka en levyillä seiniä somista, niin jokaisen biisin jaksan kuunnella.

• Anonyymi00029

Suomi24/Youtube -kännit yksin himassa ovat yksio todellisuudesta pakenemisen muoto.
      Voin taata, että aamun valjetessa fiilikset eivät ole enää kovin korkealla.

Sori siitä.

• Puhu vain omasta puolesta, kun minä jatkan kuuntelemalla hyvää musiikkia.

Paskat riimitkö ne ahdistaa vai mikä sinut yleistämään saa?

• Anonyymi00030

Olen 59v mies ja kuuntelen Ava Maxia.
      Repikää siitä.

• Eikä kenelläkään ole oikeutta sinua siitä tuomita..

• Anonyymi00031
      • Kiitos linkistä, tämän artistin olen joskus nähnyt livenä.

• Anonyymi00032

Tämän muistaa kuulleensa. Ennen musiikki ei ollut näin tavoitettavissa. Radiosta lähinnä ja cd levyjä itselle vähemmän ja laajemmalla skaalalla. Taitaa olla yhden hitin ihme mutta riittäähään tuokin panokseksi musiikkiavaruuteen. https://youtu.be/IGj24KHhMFw?si=ykcbH9BditQxiJZS

• Panokseksi kyllä riittää, haluan sua linkistä kiittää.

• Nyt nautimme tai nautitte krapulaa ja ysari on muisto vain enää.

Kannan kuitenkin korteni kekoon. Kehopositiivisuus oli olenassa 1990-luvulla Täyden kympin vartaloita ja vartalon osia

https://youtu.be/js-2cqqY1K8?si=yQOiwyWiYnzlLuT-

Eikä kysymys ollut pelkästä kehopositiivisuudesta vaan myös ajankulumispositiivisuudesta.

• Harvemmin juon niin, että olisi ihan rehellinen krapula tai ylipäätään sellainen, jota ei taittaisi kahvilla. Ei kappalevalintasi ollut surkea, tätähän jaksaa ihan kuunnella.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Harvemmin juon niin, että olisi ihan rehellinen krapula tai ylipäätään sellainen, jota ei taittaisi kahvilla. Ei kappalevalintasi ollut surkea, tätähän jaksaa ihan kuunnella.

Minäkään en tykkää krapulasta. Voisin muuten joskus juoda kännin.

Mutta nyt tuli niin omityinen korvamato mieleen että pakko kertoa jonnekin. Se menee näin:
        "Ensin pelastettiin soutaja Saario. Sitten pelastettiin suutari ... "

En tiedä onko ysäriltä:

Mutta tämä ainakin on https://youtu.be/hakXug2FNkc?si=9mcsZfsoWnUjWmJS
        Jonkinlainen pelastus tuokin. Tiedä kestääkö tuollainen aasinsilta edes heinäsirkkaa.

• UUSI
        scrg kirjoitti:

Minäkään en tykkää krapulasta. Voisin muuten joskus juoda kännin.

Mutta nyt tuli niin omityinen korvamato mieleen että pakko kertoa jonnekin. Se menee näin:
        "Ensin pelastettiin soutaja Saario. Sitten pelastettiin suutari ... "

En tiedä onko ysäriltä:

Mutta tämä ainakin on https://youtu.be/hakXug2FNkc?si=9mcsZfsoWnUjWmJS
        Jonkinlainen pelastus tuokin. Tiedä kestääkö tuollainen aasinsilta edes heinäsirkkaa.

Biisi oli hyvä, mutta video outo - mies sahasi kitaraa kahtia. Outoja videoita ysäriltä! Kitara oli sitten monena kappaleena ja esillä oli muitakin kitaroita sekä niiden palasia. Kiitos kumminkin erikoisesta biisistä.

• Anonyymi00047

joku niin joku pelien grafiikkajurruja joku nVidia, eritäin kiinnostuneita tekoälly-jutuista, mutta niin jotkin jätit kuin joku ibm, amd intel tekeä omia

• Anonyymi00049
      • Anonyymi00052

Noh kieltämättä stemmaa krapula-aamuihin varsin hyvin :)

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Noh kieltämättä stemmaa krapula-aamuihin varsin hyvin :)

Angstinen jodlaus kankkuseen, kyllä ;)

-Thinksy

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Angstinen jodlaus kankkuseen, kyllä ;)

-Thinksy

Mä en ole koskaan voinut sietää tuota jodlaavaa lauluääntä. Vähän sama Sinead O’ Connorin kanssa. Samasta syytä Celine Dionin soundi tökkii.
        On, kuin aikuisen murrosikä.

• Kiitos linkistä. :)

• Anonyymi00057
    • Anonyymi00060

Vaikuttavin omaan elämääni vaikuttanut soitinyhtye solisteineen tuona aloituksen aikakautena on ollut U2.
      Tutustuin tähän yhtyeeseen ulkomailla, en sitä kotimaassa kuunnellut.

Kiitis bändille, annoitte voimaa nähdä myös se valoisa huominen.

https://www.youtube.com/watch?v=co6WMzDOh1o

AV

• Kiitos linkistä. :)

• Anonyymi00062
      UUSI

Oleta että kaikki mitä sinulle on ikinä opetettu oli valhetta.

• UUSI

En oleta. Mutta sen tiedän, että kaikki eivät osaa vastata hyvällä hyvään. Jokainen valitsee linjansa ja kestää sitten seuraukset.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

En oleta. Mutta sen tiedän, että kaikki eivät osaa vastata hyvällä hyvään. Jokainen valitsee linjansa ja kestää sitten seuraukset.

Tuo oli hyvin sanottu - kristinuskon mukaan hyvään ja pahaan tule poikkeuksetta vastattava hyvällä. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Muuten olen lähettänyt eräälle sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      205
      5074
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      37
      4463
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      200
      2721
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      134
      2310
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      60
      1921
    6. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      112
      1821
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1794
    8. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1664
    9. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      152
      1222
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      964
    Aihe