10-14

10-14 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Purjeveneilijä.

Liittynyt 10v sitten
51 aloitusta · 2593 kommenttia
Pikemminkin+sitä,+että+suhtaudun+renessassi-ihmisen+hengessä:+on+mielenkiintoisempaa+saada+tietoa+kokonaan+uusista+asioista+kuin+syventää+tietämystään+jossain+sellaisessa,+jonka+jo+hallitsee+tarvittavassa+määrin.+++Esimerkiksi,+jos+minun+pitäisi+valita,+minkä+kielen+opiskeluun+käyttäisin+x+tuntia+viikossa,+en+valitsisi+mitään+niistä+kolmesta,+joita+puhun/kirjoitan+sujuvasti+ja+enimmäkseen+virheettömästi+vaan+joko+jonkin+niistä+kolmesta+muusta,+joita+osaan+jonkin+verran+mutten+sujuvasti+tai+sitten+kokonaan+uuden+kielen.++(En+tosin+kiinaa,+vaikka+sen+osaaminen+varmaan+olisikin+hyödyllistä,+sillä+epämusikaalisena+ihmisenä+se+olisi+minulle+luultavasti+ylikäymätön+haaste.)Olen+joskus+ennenkin+tällä+palstalla+sanonut,+että+minä+uskon+80/20+-sääntöön,+joka+periaatteessa+tarkoittaa+sitä,+että+n.+80%+maksimista+on+asiassa+kuin+asiassa+saavutettavissa++käyttämällä+20%+siitä+ponnistuksesta,+joka+tarvitaan+maksimin+saavuttamiseen.++Useimmissa+asioissa+ja+aivan+erityisesti+harrastuksissa++riittää+se+80%+suoritustaso.++Ei+kannata+uhrata+enempää+vaivaa+sen+ylittämiseen.++Enkä+minä+ole+taipuvainen+kokemaan+mitään+mielihyvää+siitä,+että+teen+jotain+paremmin+kuin+ennen,+jos+se+aiempikin+taso+on+ollut+ihan+riittävä.
Kehno+provo.