Vapaa kuvaus

Järjen ääni.

Aloituksia

5

Kommenttia

2205

1. Puhu+asiasta+suoraan+ko.+henkilön+kanssa+ja+kerro,+että+miltä+hänen+käytöksensä+sinusta+tuntuu+ja+pyydä+lopettamaan.+Voit+tehdä+sen+tarvittaessa+pariinkin+kertaan.+Voit+samalla+kysyä,+että+miksi+hän+käyttäytyy+niin.+Pikku+vinkkinä:+Ei+ole+rikos+tallentaa+keskusteluja,+joissa+itse+on+osallisena.Mikäli+mikään+ei+muutu,+niin+vaihtoehtoja+on+sen+jälkeen+periaatteessa+kolme.+Voit+ignoorata+tyypin+täysin+ja+nauraa+päin+naamaa,+voit+vastata+vittuiluun+entistä+paremmalla+vittuilla+tai+voit+turvautua+väkivaltaan.Kolmosvaihtoehdon+kohdalla+kannattaa+muistaa+mahdolliset+seuraukset.+Pahoinpitelystähän+ei+Suomessa+saa+mitään+kunnon+rangaistusta,+mutta+asiasta+tuleva+rekisterimerkintä+ja+mahdolliset+vahingonkorvaukset+voivat+olla+ikävämpiä.
  2. Maailmassa+on+todellakin+paljon+nuoria,+jotka+pitävät+vanhemmista+kumppaneista,+eivätkä+he+mitään+väärää+siinä+tee.+Ei+sitä+itse+voi+valita,+mistä+tykkää.Harrastaessaan+seksiä+kanssasi+tämä+vanhempi+mies+on+syyllistynyt+rikokseen,+jonka+syyteoikeus+vanhenee+silloin,+kun+sinä+täytät+28+vuotta.+Siinä+on+melkoinen+painolasti+suhteelle,+vaikka+joka+ikinen+muu+asia+olisikin+välillänne+okei.+Se+kertoo+myös+jotain+tämän+"miesystävän"+harkintakyvystä.+Hän+ei+kunnioittanut+sinua+sen+vertaa,+että+olisi+malttanut+odottaa+seksiä+sen+vertaa,+että+täytät+16.+Hän+teki+sinusta+rikoksen+uhrin,+vaikka+et+ehkä+itse+koekaan+osaasi+sellaiseksi+-+ainakaan+vielä+nyt.Jossain+vaiheessa+hänelle+saattaa+myös+juolahtaa+mieleen,+että+sinä+oletkin+hänelle+uhka,+koska+voit+paljastaa+kaiken.+Lasten+hyväksikäytöstä+tuomittuja+kun+ei+yhteiskunnassa+katsella+kovin+suopein+silmin.Sen+sijaan,+että+hän+olisi+sinuun+tutustuttuaan+malttanut+odottaa+ja+selvittää+fiiliksiäsi+mm.+suhteen+osalta,+hän+vei+sinut+suoraan+sänkyyn.+Ehkä+olit+itse+jopa+aloitteen+tekijä,+mutta+sillä+ei+ole+mitään+merkitystä:+se+on+se+aikuinen,+joka+vastaa+näissä+tapauksissa+asioista.+Aina.Miehen+tunteet+voivat+tällä+hetkellä+olla+hyvinkin+aidot,+mikä+on+tilanne+pidemmällä+tähtäimellä:+Kun+hän+kerran+ilmeisesti+tykkää+nuorista,+niin+mitä+tapahtuu+sen+jälkeen,+kun+et+olekaan+enää+nuori?Minun+neuvoni+on,+että+älä+missään+nimessä+suostu.+Se,+että+itse+epäröit+valmiuksiasi,+korostaa+tätä+neuvoani.Sinä+et+kuitenkaan+ole+tehnyt+mitään+väärää.
  3. Mennä+lääkäriin.