Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hheeii,+onkos+meillä+täällä+palstalla+taas+yksi+uusi+angstaava+trolli+-+vai+kenties+vaan+jonkun+vanhan+reinkarnaatio?
Jos+käyttää+sähköpostia,+niin+on+paljon+suurempi+todennäköisyys+sille,+että+se+ilmoitukseen+vastaaja+on+oikeasti+motivoitunut+siihen+uuteen+ihmiseen+tutustumiseen.+Snäpit+ja+kikit+on+vähän+sellaisia,+että+kaiken+masilman+moikkauksia+ja+tusinatuttavuuksia+saattaa+pisata,+mutta+kunnollisen+keskustelun+aikaansaaminen+on+äärimmäisen+tuskallista.
13.01.2017 02:44
Olet+väärässä.+Kyllä+rakkautta+on+olemassa+ja+sitä+voi+olla+hyvinkin+nuorilla.+Kyllähän+esim.+pienet+lapset+yleensä+rakastaa+vanhempiaan+jne.+Myös+vanhemmat+yleensä+rakastavat+lapsiaan,+vaikka+eivät+sitä+usein+osaakaan+näyttää.
Ei+kuitenkaan+tule+sotkea+tuollaista+toisesta+välittämiseen+pohjautuvaa+rakkautta+ja+"parisuhderakkautta"+toisiinsa.
Elämä+on+synkkä+yleensä+silloin,+kun+se+on+yksinäinen.+Sen+ei+kuitenkaan+tarvitse+olla+kumpaakaan.+Joskus+yksin+oleminen+ja+eläminen+on+valinta,+mutta+yksinäisyys+ei+ole+sitä+koskaan.
11.01.2017 10:23
Onko+sillä+loppujen+lopuksi+väliä,+onko+riippuvuus+fyysistä,+vai+henkistä,+kumpikin+voi+olla+yhtä+turmiollista+ja+lopputulos+on+aivan+sama.
Minun+puolestani+vaikka+kaikki+huumeet+voitaisiin+laillistaa,+mutta+ennen+sitä+tulee+tehdä+raju+poliittinen+linjaus+siitä,+että+ne+hauskuuskokeilujen+mahdolliset+kielteiset+terveysvaikutukset+ja+muut+tötöilyt+ovat+yksinomaan+yksilön+itsensä+vastuulla.+Yhteiskunta+ja+veronmaksajat+joutuvat+jo+aivan+tarpeeksi+maksamaan+alkoholin+viihdekäyttäjien+(en+siis+puhu+edes+varsinaisista+alkoholisteista)+tötöilyistä,+ei+näitä+rahareikiä+tarvita+enää+lisää.+Yksilöllä+täytyy+olla+se+ensisijainen+vastuu+tekemisistään.
En+ole+itsekään+absolutisti,+mutta+mielestäni+se+on+vähän+reppanaa,+jossei+oikeasti+osaa+pitää+hauskaa+ilman+viinaa.
11.01.2017 07:31
Voit+lohduttautua+sillä,+että+ei+ne+muut+oikeasti+seurustele,+ne+vaan+leikkii+seurustelevansa.+Eikä+heillä++ole+oikeita+tyttö-+ja+poikaystäviä,+pelkkiä+ystäviä+vain.+He+vain+leikkivät+jotain+sellaista,+joka+ei+vielä+kuulu+teidän+ikäkauteenne,+vähän+niin+kuin+pikkulapset+leikkivät+vaikka+"kotia".
Ihastus+voi+olla+todellista+jo+hyvinkin+nuorena,+mutta+seurustelu+tai+parisuhde+ei.
11.01.2017 01:29
Kaikkien+aineiden+kohtuukäyttö+saattaa+olla+joillekin+ihmisille+mahdollista+ja+jotkut+ihmiset+taas+jäävät+ekasta+kerrasta+koukkuun+aineeseen+kuin+aineeseen,+tupakka+ja+viina+mukaan+lukien.+Aika+moni+alkoholistikin+on+itse+sitä+mieltä,+että+on+täysin+kohtuukäyttäjä.
Tietyillä+huumeilla+addiktion+kehittyminen+on+kuitenkin+aika+helkkarin+paljon+nopeampaa,+kuin+vaikkapa+alkoholilla.+Vedä+kerta+heroiinia+ja+lähes+säännönmukaisesti+you're+done.
Vaikka+nuoria+olisikin+tässä+asiassa+aivopesty,+niin+mitä+haittaa+siitä+olisi?+Millä+tavalla+heidän+elämänlaatunsa+paranisi+sillä,+että+viina/tupakka/huumekokeiluja+tulisi+lisää?
Päihteetön+yhteiskunta+on+mielestäni+utopiaa,+eikä+sellaista+kannata+jo+yksilönvapaussyistä+tavoitella.+On+kuitenkin+kiistämätön+fakta,++että+päihteetön+yhteiskunta+olisi+kokonaisuutena+paljon+parempi+paikka+elää.+Joillekin+vähän+tylsempi+ehkä,+mutta+ne+pienet+menetykset+olisivat+paljon+saavutettavia+etuja+pienempiä.
11.01.2017 01:17
Miksi...+ihmeessä...+pitäisi..?
10.01.2017 13:49
Jonkun+tilanteen+kokeminen+epämiellyttävänä+ja+oikea+fobia+ovat+eri+asioita+ja+ensiksimainitusta+on+vielä+pitkä+matka+jälkimmäiseen.
10.01.2017 13:44
No+hyvä,+että+puhut+niistä+jollain+tavalla+edes+täällä+netissä.
Sittenhän+on+myös+olemassa+näitä+auttavia+puhelimia.+Niitäkin+voi+kokeilla,+jos+uskaltaa.
09.01.2017 23:34
Murrosikäkokemuksia+on+yhtä+monenlaisia,+kuin+mitä+on+teinejäkin+ja+se+rankkuusasteikko+menee+laidasta+laitaan.+Osalla+ei+tunnu+missään,+osa+taas+menee+ihan+sekaisin.
Oma+murrosikäni+kuului+onneksi+tuohon+ensimmäiseen+kategoriaan.+En+edes+huomannut+mitään+henkimaailman+tunnemyrskyjä+tms.
Muutama+kaveri+ei+sitten+päässyt+niin+helpolla...+Hirveitä+mielialavaihteluita,+raivokohtauksia+kotona+ja+koulussa+ja+myös+meille+kavereille,+tupakointi,+päihteet+jne.
Osalla+aivot+vaan+tuntuu+reagoivan+todella+rankasti+siihen+hormonikoktailiin,+jonka+murkkuikä+verenkiertoon+työntää+ja+jota+siellä+ei+ole+aikaisemmin+ollut.
Voihan+sinulla+olla+joukossa+myös+masennustakin.+Netissähän+on+näitä+olenko+masentunut+-+testejä,+voisit+vaikka+joutessasi+täyttää+sellaisen.
Älä+pidä+niitä+tunteitasi+sisälläsi,+vaan+puhu+niistä+jollekin.+Ei+se+ole+häpeä.+Joku+ydinperheen+ulkopuolinen+aikuinen+voisi+olla+hyvä+vaihtoehto,+jos+vanhemmille+ahdistaa+puhua.
Js+tuskinpa+tämä+lohduttaa+yhtään,+mutta+et+ole+ainut....
09.01.2017 22:41
Siis+oletko+nyt+aivan+varma,+että+suomikaksnelosen+NUORTENPALSTA+on+se+oikea+paikka+tuon+kysymyksen+kysymiselle?
09.01.2017 11:09
Ns.+partahöylä+=>+vaahto.
Sähköparranajokone+=>+ei+vaahtoa.
Varsinkin+nuorena+iho+saattaa+ihan+hyvin+kestää+sen,+että+heittää+vaan+vähän+vettä+naamaan,+ennen+kuin+alkaa+höyläämään.+Itsellä+se+onnistui+vielä+armeija-aikana+ja+vähän+sen+jälkeen,+mutta+näin+vanhempana+ei+enää+tee+mieli+alkaa+riipimään+ilman+vaahtoa,+jos+manuaalisesti+ajaa.+Sitten+kun+sänki+alkaa+vahventua,+niin+sen+vaahdon+kannattaa+antaa+olla+siinä+naamalla+minuutti+pari+ennen+kun+alkaa+töihin.
Niin+ja+jos+joku+täällä+on+sellainen+Tosimies+isolla+T:llä,+joka+ajaa+partansa+ihan+partaveitsellä+(okei+puukko+tms.+vastaava+teräase+lasketaan+myös,+mutta+ei+saksia),+niin+sekin+saattaa+kaivata+vaahtoa.+:D
09.01.2017 00:39
FYI:+Se+ei+ole+"seurustelua"+(edes+lainausmerkeissä),+jos+ei+ole+ikinä+nähnyt+toista+livenä.+Pelkkä+viestittely+ei+myöskään+ole+mitään+seurustelua.
Sinun+kaverillasi+on+häntä+2+vuotta+nuorempi+poikapuolinen+(netti?)kaveri,+ei+mitään+sen+kummempaa.+Vaikka+he+eksyisivät+ns.+tuhmailemaankin+keskenään+viestitellessään,+niin+ei+se+tuota+tilannetta+muuta+miksikään.
For+crying+out+loud....
09.01.2017 00:31
Minulla+olisi+tällainen+ehkä+vähän+tyhmältäkin+kuulostava+vinkki+kaikille+teille+elämäänne+vittuuntuneille+teineille:+"Hommatkaa"+elämäänne+joku+varsinaisen+perheenne+ulkopuolinen+nuoria+ymmärtävä+ja+turvallinen+aikuinen+ja+kehittäkää+joku+yhteinen+molempia+kiinnostava+harrastus/juttu.+Siitä+saattaa+löytyä+ihan+uutta+sisältöä+ja+mielenkiintoa+elämään.
Eihän+tuollainen+tietysti+kaikille+sovi,+mutta+minä+olen+nähnyt+sen+toimivan+ja+kokenut+sen+omakohtaisestikin.+Olin+vuosia+sitten+ns.+tukihenkilönä+parille+lapselle+ja+heidän+ikänsä+karttuessa+nuorelle.+En+minä+nyt+varmaan+mikään+heidän+elämiensä+sankari+ollut,+mutta+ystäviä+ollaan+edelleen,+vaikka+he+ovat+jo+aikuisia.+Koskaan+ei+kukaan+heistä+o!e+jälkikäteen+haukkunut.
Tällaista+toimintaa+järjestää+kai+aika+moni+kunta+ainakin+ja+myös+jotkut+vapaaehtoisjärjestöt.
09.01.2017 00:25
Elämä+ei+ole+aina+reilua,+ei+lähelläkään...
Minä+luulen+-+huom.+luulen,+en+tiedä+-+että+ainoa+käyttökelpoinen+vaihtoehtosi+on+vanhempiesi+(tai+ainakin+toisen+vanhempasi)+luvan+saaminen+takaisin+Suomeen+muuttamiseen.+Kaikki+muut+prosessit+lienevät+niin+pitkiä,+että+ehdit+joka+tapauksessa+täyttää+18+ennen+kuin+niistä+tulisi+mitään+ratkaisua+asiaan.+
Paluukyyti+sinun+täytyy+kuitenkin+kustantaa+itse,+esim.+valtio+ei+sitä+puolestasi+tee.
Jos+sinulla+on+vielä+virallinen+kotikunta+Suomessa,+niin+periaatteessa+asiasi+kuuluu+kuntasi+sosiaalitoimelle,+mutta+tähänkin+liittyy+tuo+mitä+jo+sanoin+tuosta+ajan+kulumisesta+ennen+ratkaisua.
Minun+ammattitaitoni+ei+riitä+tämän+parempaan+neuvoon.+Jos+haluat+parempaa+neuvoa,+niin+kokeile+vaikka+Ulkoministeriötä,+niillä+on+kai+joku+palvelunumerokin+ulkomailla+apua+ja+neuvoja+tarvitsevalle.
08.01.2017 18:57
Kukahan+tyttö+oikeasti+kyselisi+tuollaisia+jossain+nettipalstalla...
Epäilenpä+aloittajan+todellista+sukupuolta+aika+vahvasti.
07.01.2017 22:46
Odota+siihen+asti,+kun+täytät+18.+Asioista+päättäminen+muuttuu+silloin+paljon+helpommaksi.
Ja+onnittelut+jukkikselle+täydellisestä+rimanalituksesta.
07.01.2017 22:43
Valitettavasti+en+pysty+vastaamaan.+Se+riippuu+varmaan+asuinpaikastakin,+eli+miten+paljon+"juttuja"+siellä+kyseisessä+käräjäoikeudessa+on+käsiteltävänä.
https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/erityiskysymykset/lapsen-asema-erotilanteessa/lapsen-huolto-tapaaminen-ja-asuminen
Tuon+linkin+takaa+löydät+lisää+tietoa.+Linkkaa+se+vaikka+isällesikin.
07.01.2017 22:10
Käsittääkseni+12-vuotta+täyttäneen+lapsen+tahtoa+tulee+noudattaa+tämän+asuinpaikan+valinnassa,+mikäli+vanhemmat+ovat+muutoin+yhtä+kykeneviä+toimimaan+ns.+lähivanhempana.
Äitisi+ja+isäpuolesi+riitely+on+tietysti+yksi+lisäsyy+muuttamiseen.
Tarvittaessa+asuinpaikkasi+ja+huoltajuusasia+ratkaistaan+oikeudessa,+jos+vanhempasi+eivät+pääse+asiasta+yhteisymmärrykseen.+On+isästäsi+kiinni,+haluaako+hän+sellaisen+prosessin+käynnistää.
Tarvittaessa+voit+ottaa+yhteyttä+asuinkuntasi+sosiaalitoimeen+vaikka+nimettömänä+ja+kysyä+lisää+neuvoa.+Googleta+vaikka+asuinkuntasi+nimi+plus+"sosiaalitoimi"+tai+"sosiaalipäivystys"+tai+"lastensuojelu".
Myös+isäsi+voi+kysyä+neuvoa+omasta+kunnastaan,+kerran+hän+sinut+luokseen+asumaan+haluaa.
07.01.2017 21:29
Onnea+uuteen+elämään!+:)
07.01.2017 17:51
Tuossa+yllä+tulikin+jo+helkkarin+hyviä+neuvoja.+Tiivistän+keskeisimmät+vielä:
Nuku+yöt.+Älä+keksi+tekosyitä,+ettei+nukuta+jne.+Ei+varmasti+nukuta,+jos+sitä+kelmeää+ruutua+tuijotetaan+koko+ilta+ja+yö.
Vähennä+somettamista+tai+yleensä+nettisurffailua.+Elämä+on+tuolla+ulkona,+ei+täällä+netissä.
Lisäisin+vielä+sen,+että+koeta+löytää+joku+kiva+ihminen,+jolle+avautua+tuosta+stressaamisesta+ja+muista+jutuista.
Äläkä+pidä+itseäsi+automaattisesti+säälittävänä.+Jos+sinä+itse+et+arvosta+itseäsi+yhtään,+niin+se+heijastuu+helposti+käytökseesi+niin,+että+muidenkaan+ei+ole+helppoa+arvostaa+sinua.
07.01.2017 15:56
73 / 111