Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+kenenkään+pyhän+koskaan+pyhittäneen+sunnuntain?+Luku+ja+jae+kiitos.
06.06.2021 10:58
Mulla+tää+kaste+ja+sakramentit+ovat+täysin+toisarvoisia+asioita.+Oikeaoppinen+helluntailaisten+aikuisten+upotuskaste+pelastaa+meidät+yhtä+vähän+kuin+luterilaisten+vauvakaste.+Olen+jyrkästi+kaikkia+sakramentteja+vastaan.+Jos+kiinnostaa,+voit+lukea+enemmä+aiheesta+tästä:+http://kristitty.net/blog/miksi-kaannyin-kristitysta-juutalaiseksi/#chapter7
06.06.2021 09:40
Miten+luterilaisuus+perustuu+Raamattuun?+Ei+mitenkään.+Kolminaisuusoppi+perustellaan+kirkkoisien+kirjoitusten+perusteella,+sunnuntain+pyhittäminen+Lutherin+tekstien,+ei+Raamatun+perusteella.+Joten+itse+en+näe,+miten+luterilaisuus+enää+perustuisi+yksin+Raamatun+sanaan,+kun+kirkon+ylin+auktoriteetti+ei+ole+Raamattu,+vaan+kirkkoisät,+uskontunnustukset,+tunnustuskirjat+ja+tietenkin+Luther.
06.06.2021 09:38
Amen!+Jeesus+itse+pyhitti+sapatinpäivän.+(Lk.+4:16;+4:31;+13:10)+Jeesus+sanoi,+että+sapatti+on+ihmistä+varten+(Mk.+2:27).+Miksi+Jeesus+ei+puhu+sanaakaan+sunnuntaista?+Miksi+lähes+koko+kristikunta+tästä+huolimatta+viettää+sapatin+sijaan+sunnuntaita?
06.06.2021 09:35
Oikeaoppinen+usko+ei+meitä+pelasta,+emme+pelastu+sen+takia,+että+allekirjoitamme+jonkin+kirkkoisien+runoileman+uskontunnustuksen+opinkappaleet,+emme+pelastu+oikeaoppisen+helluntailaisten+aikuisten+upotuskasteen+ansiosta,+emme+pelastu+syömällä+Jeesuksen+ruumista+ja+verta,+emme+pelastu+mihinkään+kirkkoon+kuulumalla,+emme+pelastu+maksamalla+kymmenykset,+emme+pelastu+istumalla+kirkon+penkissä+sunnuntaina+kuuntelemassa+liirumlaarumeita,+me+pelastumme+yksin+Jumalan+armosta.
06.06.2021 09:16
Paavalin+mukaan+”Niin,+laki+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.”+(Room.+7:12)
Roomalaiskirjeen+kolmannessa+luvussa+Paavali+kirjoittaa,+että+”Teemmekö+siis+lain+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+lain.”+(Room.+3:31)
Paavali+noudatti+lakia:
"Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä."+(Apt.+21:24)
"sillä+Paavali+torjui+syytökset+ja+sanoi:+"Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan"."+(Apt.+25:8)
"Kolmen+päivän+kuluttua+Paavali+kutsui+kokoon+juutalaisten+ensimmäiset.+Ja+kun+he+olivat+kokoontuneet,+sanoi+hän+heille:+"Miehet,+veljet!+Vaikka+en+ole+mitään+tehnyt+kansaamme+tai+isiemme+tapoja+vastaan,+annettiin+minut+kuitenkin+Jerusalemista+vankina+roomalaisten+käsiin."+(Apt.+28:17)
Paavali+vietti+juhlia:
"Mutta+jätti+heidät+hyvästi,+sanoen:+minun+tulee+kaiketi+mennä+Jerusalemiin+tälle+juhlalle,+joka+nyt+lähestyy.+Mutta+sitte+minä+palajan,+jos+Jumala+suo,+teidän+tykönne.+Ja+niin+hän+läksi+matkaan+Ephesosta,"+(Apt.+18:21)
"Sillä+Paavali+oli+päättänyt+purjehtia+Efeson+ohitse,+ettei+häneltä+kuluisi+aikaa+Aasiassa;+sillä+hän+kiiruhti+joutuakseen,+jos+suinkin+mahdollista,+helluntaiksi+Jerusalemiin."+(Apt.+20:16)
Paavali+uhrasi+temppelissä:
"Silloin+Paavali+otti+ne+miehet+luokseen,+ja+kun+hän+seuraavana+päivänä+oli+puhdistanut+itsensä+heidän+kanssaan,+meni+hän+pyhäkköön+ja+ilmoitti,+milloin+heidän+puhdistumispäivänsä+tulisivat+päättymään,+jota+ennen+heidän+kunkin+edestä+oli+tuotava+uhri."+(Apt.+21:26)
Paavali+teki+nasiirilupauksen:
"Mutta+Paavali+viipyi+siellä+vielä+jonkun+aikaa;+sitten+hän+sanoi+veljille+jäähyväiset+ja+purjehti+Syyriaan,+mukanansa+Priskilla+ja+Akylas;+hän+oli+leikkauttanut+tukkansa+Kenkreassa,+sillä+hän+oli+tehnyt+lupauksen."+(Apt.+18:18)
Paavali+todistaa+olevansa+juutalainen:
"Jos+kuka+muu+luulee+voivansa+luottaa+lihaan,+niin+voin+vielä+enemmän+minä,+joka+olen+ympärileikattu+kahdeksanpäiväisenä+ja+olen+Israelin+kansaa,+Benjaminin+sukukuntaa,+hebrealainen+hebrealaisista+syntynyt,+ollut+lakiin+nähden+fariseus,+intoon+nähden+seurakunnan+vainooja,+lain+vanhurskauteen+nähden+nuhteeton."+(Fil.+3:4-6)
"Niin+Paavali+sanoi:+"Minä+olen+juutalainen+mies,+Tarson,+tunnetun+Kilikian+kaupungin,+kansalainen;+pyydän+sinua,+salli+minun+puhua+kansalle"."+(Apt.+21:39)
"Minä+olen+juutalainen,+syntynyt+Kilikian+Tarsossa,+mutta+kasvatettu+tässä+kaupungissa+ja+Gamalielin+jalkojen+juuressa+opetettu+tarkkaan+noudattamaan+isien+lakia;+ja+minä+kiivailin+Jumalan+puolesta,+niinkuin+te+kaikki+tänä+päivänä+kiivailette."+(Apt.+22:3)
Paavali+todistaa+olevansa+fariseus:
"Mutta+koska+Paavali+tiesi+osan+heistä+olevan+saddukeuksia+ja+toisen+osan+fariseuksia,+huusi+hän+neuvoston+edessä:+"Miehet,+veljet,+minä+olen+fariseus,+fariseusten+jälkeläinen;+toivon+ja+kuolleitten+ylösnousemuksen+tähden+minä+olen+tuomittavana"."+(Apt.+23:6)
"He+tuntevat+minut+jo+entuudestaan,+jos+tahtovat+sen+todistaa,+että+minä+meidän+uskontomme+ankarimman+lahkon+mukaan+olen+elänyt+fariseuksena."+(Apt.+26:5)
Paavali+oli+juutalainen+myös+pakanoiden+silmissä:
"Ja+vietyänsä+heidät+päällikköjen+eteen+he+sanoivat:+"Nämä+miehet+häiritsevät+meidän+kaupunkimme+rauhaa;+he+ovat+juutalaisia+ja+opettavat+tapoja,+joita+meidän+ei+ole+lupa+omaksua+eikä+noudattaa,+koska+me+olemme+roomalaisia"."+(Apt.+16:20,21)
Paavali+opetti+Tooraa:
"Ja+he+matkustivat+Amfipolin+ja+Apollonian+kautta+ja+tulivat+Tessalonikaan,+jossa+oli+juutalaisten+synagooga.+Ja+tapansa+mukaan+Paavali+meni+sisälle+heidän+luoksensa+ja+keskusteli+kolmena+sapattina+heidän+kanssansa,+lähtien+kirjoituksista,+selitti+ne+ja+osoitti,+että+Kristuksen+piti+kärsimän+ja+nouseman+kuolleista,+ja+sanoi:+"Tämä+Jeesus,+jota+minä+teille+julistan,+on+Kristus"."+(Apt.+17:1-3)
Sapattina.+Synagoogassa.+Lähtien+Mooseksesta.
"Ja+näille+hän+aamuvarhaisesta+iltaan+saakka+selitti+ja+todisti+Jumalan+valtakunnasta,+lähtien+Mooseksen+laista+ja+profeetoista,+saadakseen+heidät+vakuutetuiksi+Jeesuksesta."+(Apt.+28:23)
Lähtien+Mooseksen+laista.+Paavali+siis+saarnasi+Tooraa.
"Olkaa+minun+seuraajiani,+niinkuin+minä+olen+Kristuksen+seuraaja."+(1.+Kor.+11:1)
Paavali+saarnasi+synagoogassa+juutalaisille+ja+pakanoille:
Apt.+13:43;+14:1;+17:17;+18:4
"Silloin+Saulus,+toiselta+nimeltään+Paavali,+täynnä+Pyhää+Henkeä+katsoi+häneen+tiukasti."+(Apt.+13:9)
Paavali+oli+Sauluksen+toinen+nimi,+hän+ei+vaihtanut+nimeään.+Eikä+Paavali+koskaan+kääntynyt+kristityksi,+vaan+hän+oli+loppuun+asti+Tooraa+noudattava+juutalainen.
06.06.2021 09:14
Jos+haluatte+oikeasti+nähdä+totuudenmukaista,+rehellistä+ja+aitoa+ja+koskettavaa+Jeesus+-draamaa,+niin+katsokaa+The+Chosen.+Löytyy+YouTubesta+ensimmäinen+tuotantokausi+ilmaiseksi.+Toinen+tuotantokausi+julkaistaan+nyt.+Mutta+varokaa,+tässä+sarjassa+Jeesus+ja+opetuslapset+ovat+kaikki+juutalaisia,+heillä+on+tupsut+ja+he+viettävät+sapattiateriaa.+Mutta+fariseukset+ovat+edelleen+vihollisia,+joten+tyydyttänee+teidän+hellareiden+vihaa+oikein+sopivasti.
Eka+jakso+tästä:+https://youtu.be/q6sHNLmYbAM
06.06.2021 09:11
Luulisi,+että+mut+tunnetaan+jo+tällä+foorumilla.+Musta+levitetään+valhetta,+että+mulla+olisi+menossa+jo+neljäs+uskonto,+mikä+ei+pidä+paikkaansa.+Olen+30+vuotta+elämästäni+elänyt+hartaana+viidesläisenä+luterilaisena,+niin+Opko,+Sley,+Kansanlähetys+kuin+Raamattuopistokin+ovat+tuttuja+entisestä+elämästäni.+Sitten+keväällä+2015+luin+Raamatustani,+että+meidän+tulee+pyhittää+sapatinpäivä,+pitää+kiinni+ruokasäädöksistä+ja+noudattaa+Tooran+pienimpiäkin+käskyjä.+Olenko+kristitty,+messiaaninen+vai+juutalainen,+se+on+aivan+samantekevää,+taivaan+portilla+meiltä+ei+kysytä,+mitä+me+olemme,+vaan+yksin+Jeesuksen+veri+pelastaa+meidät.
Nykyään+sanoisin+olevani+uskonnoltani+lähimpänä+juutalaisuutta.+Mutta+adventistit+ovat+oikeassa+sapatista,+mutta+se+ei+tee+minusta+adventistia,+Jehovan+todistajat+ovat+oikeassa+kolminaisuudesta,+mutta+se+ei+tee+minusta+Jehovan+todistajaa.
Vastaako+tää+kysymykseesi?
06.06.2021 09:03
Eli+siis+Jehova+itse+kuoli+ristillä+ja+herätti+itse+itsensä+kuolleista?
Eniten+mua+häiritsee+se,+että+missään+kohtaa+Raamattua+yksikään+profeetoista+ei+tiedä+sanaakaan+Messiaasta,+joka+on+itse+Jumala,+Jumalasta,+joka+on+kolmiyhteinen,+Jeesus+itse+ei+opettanut+kolminaisuudesta+sanaakaan,+eivätkä+siitä+tienneet+mitään+apostolit+eikä+Paavali.
Mitä+jos+vaan+olisitte+rehellisiä+ja+myöntäisitte,+että+tätä+oppia+ei+ole+Raamatussa,+sen+muotoilivat+vasta+kirkkoisät+ensimmäisillä+vuosisadoilla+ja+täten+teidän+hellareiden+oppi+ei+perustu+Raamattuun,+vaan+katolilaisten+kirkkoisien+teksteihin?
06.06.2021 08:59
Taisi+osua+ja+upota?+Teille+hellareilla+ei+ole+mitään+hajua,+miten+vastata+näihin+aloituksen+teeseihin.+Luette+Raamatustanne,+että+sapatti+on+pyhä+ikuisesti+ja+se+ahdistaa+teitä.+Ette+tiedä+mitä+vastata.+Googlaatte+saarnaajienne+opetuksia+sapatista,+eikä+heillä+ole+mitään+vastauksia.
Mitä+jos+myöntäisitte,+että+sapatinpäivä+on+suuri+ilon,+levon+ja+rauhan+päivä,+Jumalan+lahja+meille+ihmisille+ja+pyhä+ikuisesti?
06.06.2021 08:57
Jos+en+vastaa,+mua+syytetään+siitä,+että+en+vastaa+mitä+multa+kysytään.+Jos+vastaan,+mua+syytetään+siitä,+että+jankutan+ja+toistan+itseäni.+On+tämä+foorumi+kyllä+yksi+törkylaari.+Pelkkää+vihaa+ja+asiattomuuksia+tulee+henkilöiden+suusta,+jotka+väittävät+olevansa+helluntailaisia!+Näinkö+Jeesus+opetti+teitä+levittämään+valheita+lähimmäisistä+ja+haukkumaan,+solvaamaan+ja+pilkkaamaan+lähimmäistä?
06.06.2021 08:50
Ensinnäkin+tässä+sanotaan,+että+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa,+joten+miten+sinä+pakana+kuvittelet+olevasi+siitä+osallinen?+Sitten+tässä+sanotaan+alkukielessä,+että+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+joten+uudessa+liitossa+Jeremian+mukaan+koko+Toora+on+edelleen+voimassa.+Miksi+Jumala+rajoittaisi+uudessa+liitossa+lakinsa+vain+kymmeneen+käskyyn?+Jos+kymmenen+käskyä+on+voimassa,+kuten+sanot,+miten+on,+pyhitätkö+sapatinpäivän,+kuten+neljännessä+käskyssä+sanotaan?
06.06.2021 08:48
Kerrotko+missä+kohtaa+Paavali+sanoo+olevansa+kristitty?+Hän+oli+juutalainen+ja+todistaa+oikeuden+edessä+olevansa+edelleen+juutalainen.
"Jos+kuka+muu+luulee+voivansa+luottaa+lihaan,+niin+voin+vielä+enemmän+minä,+joka+olen+ympärileikattu+kahdeksanpäiväisenä+ja+olen+Israelin+kansaa,+Benjaminin+sukukuntaa,+hebrealainen+hebrealaisista+syntynyt,+ollut+lakiin+nähden+fariseus,+intoon+nähden+seurakunnan+vainooja,+lain+vanhurskauteen+nähden+nuhteeton."+(Fil.+3:4-6)
"Niin+Paavali+sanoi:+"Minä+olen+juutalainen+mies,+Tarson,+tunnetun+Kilikian+kaupungin,+kansalainen;+pyydän+sinua,+salli+minun+puhua+kansalle"."+(Apt.+21:39)
"Minä+olen+juutalainen,+syntynyt+Kilikian+Tarsossa,+mutta+kasvatettu+tässä+kaupungissa+ja+Gamalielin+jalkojen+juuressa+opetettu+tarkkaan+noudattamaan+isien+lakia;+ja+minä+kiivailin+Jumalan+puolesta,+niinkuin+te+kaikki+tänä+päivänä+kiivailette."+(Apt.+22:3)
Ja+sulle+tiedoksi,+että+mä+en+kyttää+tätä+palstaa+työkseni,+nytkin+olin+sapatinpäivän+kokouksessa+ja+poissa+täältä.+Pidän+täältä+aina+pitkiä+taukoja.+Nytkään+ei+aika+riitä+vastaamaan+kaikkiin+kysymyksiin,+vastaan+vain+niihin+20+viestiin,+jotka+Suomi24+näyttää+päällimmäisenä.
06.06.2021 08:46
"Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat"
Jos+rakastamme+Jumalaa,+silloin+pidämme+hänen+käskyt.+Miksi+Jumalan+käskyt+rajoittuisivat+vain+kymmeneen+käskyyn?
Sanot,+että+kymmenen+käskyä+on+edelleen+voimassa,+miten+on,+pyhitätkö+sapatinpäivän+neljännen+käskyn+mukaan?
06.06.2021 08:40
Usko+ja+kuuliaisuus+Jumalalle,+miten+se+toimii,+jos+ei+noudata+Jumalan+antamaa+lakia?
"Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat"+(1.+Joh.+5:3)
Jos+me+rakastamme+Jumalaa,+pidämme+hänen+antamat+käskyt.+Tämä+on+Jumalan+sana.
06.06.2021 08:38
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Onko+tämän+perusteella+epäselvää,+mikä+laki+on+voimassa?
06.06.2021 08:37
Miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+lakia,+kun+kerran+emme+tule+vanhurskaaksi+lain+teoista,+vaan+armosta?
06.06.2021 08:36
Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain+(5.+Moos.+30:11-14),+joten+me+voimme+täyttää+lain,+tämä+on+Jumalan+sana.
Jos+sulla+on+usko+Jeesukseen,+uskotko+mitä+Jeesus+itse+sanoi?
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
06.06.2021 08:35
Miksi+levität+musta+valheita?+Ja+vielä+moneen+kertaan+toistat+samaa.+Mihin+perustat+tietosi?+Mulle+ei+ole+tiedossa+ainuttakaan+seurakuntaan,+johon+mulla+olisi+porttikielto.
06.06.2021 08:33
Miksi+levität+musta+valheita?+Mulla+ei+ole+ainuttakaan+porttikieltoa+yhteenkään+tuntemaani+seurakuntaan.+Jos+nyt+joku+helluntailaisten+Babylonin+porttokirkko+haluaa+antaa+mulle+bannit,+niin+siihen+sanoin+vain,+että+no+voi+kyynel.
06.06.2021 08:32
7 / 845