Eukon kanssa ei voi puhua asioista

Hankala tilanne

Olen miettinyt minun ja emäntäni tulevasuutta. Suhde vain junnaa paikallaan ja samat varjot ovat riesana, eikä perheellekään ole ollut aikaa, vaikka ikää on jo 35v molemmilla. Jotenkin tämä suhde on sairas ja sellaiseen emännän potemaan ihmisiin kiintymisestä johtuvaa. Itse olen suhtessa, koska onhan se kiva olla toiselle tärkeä ihminen ja koittaa siksi turruttaa omaa tahtoaan.
Suoraan sanottuna jos voisimme erota lyömällä kättä päälle ja jatkamalla hyvin mielin kavereina, se olisi minulle ok. En todellakaan jaksa mitään riitelyä ja toisen elämän hankaloittamista - jota emäntä kyllä tulisi harrastamaan.
Mutta ero ja sitä kautta uudet mahdollisuudet elämässä olisi ihmisiin ja asioihin liikaa kiintyvälle emännälleni maailmanloppu.

Kun asioista yrittää puhua on kaksi vaihtoehtoa miten emäntä suhtautuu: itku ja riehuminen. - onko oikein?

Koita tässä sitten yrittää positiivisella mielellä elää:(

Joka tapauksessa uskon, että minulla ja emännälläni olisi parempi tulevaisuus jos emme olisi yhdessä. Emäntä ei sitä tajua kiintymykseltää, vaan yrittää vain väkisin ja siksi tässä kärsitään molemmat enempi tai vähempi.

2

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä hiertää

missä asioissa ne erimielisyydet pulpahtaa? Tiedostatko tarpeeksi? Olen myös elämänkokemuksella saanut tietää että toisilla menee sukset ristiin vaikka kumpikaan ei periaatteessa ole oikeassa tai väärässä (ellei ole selkeä tapaus tai toisella on ilkeä luonne.) Paras erota jos ei natsaa. Minun mielestä kumppanin pitää ehdottomasti olla samankaltainen persoonalta kuin itse, siis harrastukset, mielenkiinnon kohteet, arvot, käytös. Ainut vastakohta mikä toisessa on hyvä olla, on rauhallisuus jos toisella on heikot hermot.

• eroksi vaan

tuttu tarina. Minä yritin keskustella suhteemme tilasta mutta aina muija kävi rähjäämään. Ilmeisesti kaikilla ei ole kykyä keskustella. Ota ero kyllä se muijas jossakin vaiheessa tulee neuvottelupöytään. Jos se on liian myöhäistä niin sille ei voi mitään.
      Minä erosin ja muijan keskusteluhalut aktivoitui nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe