Vaimoni on viholliseni

vihattu mies

Vaikka vaimoni ei sitä myönnä, tiedän, että hän pohjimmiltaan vihaa minua.

CBS:n The Talk -ohjelmassa julkkinaiset nauroivat miehelle, jonka vaimo oli huumannut ja sen jälkeen leikannut peniksen irti. Vaimoni on pohjimmiltaan samanlainen nauraja, vaikka ei sitä suostu tunnustamaan. Kuten useimmat muutkin naiset, hänkin alitajuisesti halveksii miehiä ja miehisyyttä.

Olen lukenut riittävästi esim. Suomi24:n foorumeita tietääkseni, mitä naiset oikeasti miehistä ajattelevat.

Haluan kaivaa sen puolen hänestä esiin, koska en halua enää elää petoksessa. Haluan eron ja haluan että hänkin myöntää haluavansa.

Jos nyt vain kerron hänelle haluavani erota, hän varmasti loukkaantuu ja väittää, ettei liitossamme ole ollut mitään vikaa. Hän ei suostu myöntämään, että vihaa minua, ja oikeastaan haluaisi itsekin pahoinpidellä minua. Kai se on jonkinlaista kollektiivista miesvihaa, jota ei vain pysty itselleenkään myöntämään.

En silti ole sitä mieltä, että minulla olisi oikeus kaivaa sitä tunnustusta esiin väärin keinoin. Ei minulla ole oikeutta pettää tai lyödä, enkä haluaisikaan.

Haluan hänen vain tunnustavan, että hänkin vihaa miehiä ja minua. Saisimme parisuhteen päätettyä ainakin asiallisissa vaikkakin kylmissä väleissä. Miten saan hänet tunnustamaan?

(Ja myönnän, että miehet eivät ole mitään pyhimyksiä. Raiskaavat ja hakkaavat ja kaikkea muuta, joten pohjimmiltaan se, että naiset vihaavat miehiä, on täysin oikeutettua. Minä en kuitenkaan ole koskaan raiskannut enkä hakannut, joten henkilökohtaisesti vihatuksi tuleminen tuntuu pahalta.)

40

2394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen3638

      ei kaikki naiset vihaa miehiä. ihmettelen, että miksi odotat jotain tunnustusta. lähde liitosta joka ei toimi. valitse itsesi. onhan se pelottavaa, mutta jos et itse rakasta niin kerro se hänelle...

    • vihattu mies

      Vihaattepas. Tai jos ette vihaa, niin ainakin inhoatte tai halveksitte.

      Kymmenen oikein tehtyä asiaa ei riitä, jos yksi asia menee väärin.

      Vaikka mies hoitaisi lapsia ja kotia ja tienaisi kunnolla ja pitäisi kunnostaan huolta ja mitä lie, niin jos se WC-pöntön kansi jää ylös, niin äijä on heti saamaton sontaläjä. Jos naapurin Irmalla on hienompi auto, niin se on heti oman miehen vika ja merkki siitä, ettei ole tosimies. Tai jos mies ei jollakin tietyllä kauppareissulla tajua lukea vaimonsa ajatuksia ja viedä kukkia kotiin, hän on kylmätunteinen ja itsekeskeinen narsisti.

      Lapsillekin isää haukutaan jokaisessa mahdollisessa tilanteessa.

      Jokainen pikkuasia, joka on mahdollista kääntää miestä vastaan, myös käännetään.

      Ja näitä esimerkkejä on elävä elämä ja netti pullollaan. Naiselle ei yksinkertaisesti minkäänlainen mies, vaan aina haaveillaan paremmasta tai ainakin erilaisesta.

      Miehen pitää olla seksuaalisesti aktiivisempi, muuten ei ole tosimies. Miehen pitää olla seksuaalisesti hillitympi, ei yksikään nainen jaksa mitään seksimaanikkoa. Miehen pitää olla paljon töissä ja tienata paljon rahaa, koska miehellä on velvollisuus elättää perheensä. Miehen pitää olla vähemmän töissä ja huolehtia perheestään, koska muuten on työnarkomaani.

      Mikään ei kelpaa eikä riitä. Aina on jokin vialla, jos naiselta kysytään.

      Miehet, ottakaa ero!

      • ~cissi~

        Ei ongelmassasi ole kyse siitä, että naiset yleisesti vihaisivat kaikkia miehiä, vaan siitä, että naisten ja miesten ei pidä asua yhdessä, kun se ei niille sovi.

        Lisäksi olet tehnyt sen virheen, että olet yrittänyt totella vaimoasi. Ei nainen halua olla äitisi, vaan rakastajattaresi.

        Sinulla on oma elämä, ja ilmeisesti sinulla pitäisi olla myös oma vessanpönttö.


      • Rakkaushukassa

        Suurelta osin nämä asiat miehet ovat itse kehittäneet päässään. Oletus siitä mitä miehen pitää olla.
        Kun suhde ei ole tasapainossa alkaa molemminpuolinen väärinkäsitysten sarja.


    • vihattu mies

      Olen lähestulkoon samaa mieltä. Naisten ja miesten ei pidä asua yhdessä.

      Lisäisin kyllä, että muutenkin sukupuolten välinen kanssakäyminen pitäisi rajoittaa minimiin. Samalla tavalla ne rakastajattaretkin haluavat pomottaa ja käskyttää. Se vain on epäsuoraa.

      Nainen on miehen luontainen vihollinen niin kuin kettu on jäniksen luontainen vihollinen. Se on geeneissä, sitä ei pääse eroon.

      • ~cissi~

        Et taida puhua omalla kokemuksella rakastajattarista.

        Naisen roolilla ei sinänsä ole väliä. Hän on onneton, ellet ole hänelle sitä mitä miehen kuuluu naiselle olla. Onneton nainen purkaa tyytymättömyyttään kaikin mahdollisin tavoin. Voit sanoa sitä kostoksi, mutta tiedostettua se ei ole.

        Toinen ääripää on ajatella, että kanssakäyminen rajoitetaan minimiin. Se on vaarallista peliä ennen kaikkea miehelle itselleen, mutta ilmeisesti jokaisen on tehtävä vuorollaan samat virheet.


      • Kommentoija69

        Se mitä naisen mielestä miehen kuuluu hänelle olla, on alati muuttuva ja pohjimmiltaan saavuttamaton tavoite. Kannattaa unohtaa koko juttu ja hankkia elämä.

        Naisten kanssa tekemisissä olemisen rajoittaminen minimiin ei ole miehelle vaarallista missään määrin. Päinvastoin, se poistaa miehen elämästä hyvin monia riskejä ja vaaroja.


    • vihattu mies

      "Hän on onneton, ellet ole hänelle sitä mitä miehen kuuluu naiselle olla."
      Eli virheetön.

      Miksi kanssakäymisen rajoittaminen minimiin olisi miehelle vaarallista? Miehet voisivat kaikkein parhaimmin, jos kieltäytyisivät parisuhteista ja seksistä ja tähtäisivät joidenkin oikeasti tärkeiden asioiden tavoittelemiseen. Parisuhteessa miehet eivät yksinkertaisesti pärjää. Naiset ovat luonnostaan paljon laskelmoivampia, juonikkaampia ja petollisempia. Mies on yksinkertainen ja viettiensä takia helposti höynäytettävä hölmö. Miehet eivät pärjää kuin raa'assa voimassa. Nainen on miehelle vaarallista, ei naisen puute.

      • ~cissi~

        Ei pidä olla virheetön. Taisi tulla selkäytimestä, olet vaimoasi liian pitkään yrittänyt miellyttää?

        Yksin asuvat miehet kuolevat nuorempina ja sairaampina kuin naisen kanssa asuvat miehet. Nainen takaa miehen terveyden. Miehellä taas ei ole naisen terveyteen yhtä suotuisaa vaikutusta, joten ei ihme, että vaimot alitajuisesti savustavat kumppaniaan ulos yhteisestä kodista.

        Jonkinlainen kauhun tasapaino lienee mahdollinen, menihän kylmä sotakin ihan mukavasti lopulta ja kommunismi kaatui. Berliinin muuri murtui; myös mies ja nainen voivat yhtyä jälleen, yhteiset vanhuuden päivät viettääkseen. Unter den Linden ehkäpä tossa 55 ? Pelimiehille 65


      • Kommentoija69

        "Yksin asuvat miehet kuolevat nuorempina ja sairaampina kuin naisen kanssa asuvat miehet. Nainen takaa miehen terveyden. Miehellä taas ei ole naisen terveyteen yhtä suotuisaa vaikutusta, joten ei ihme, että vaimot alitajuisesti savustavat kumppaniaan ulos yhteisestä kodista."

        Onkohan tuossa syy ja seuraus väärin päin? Voisiko tuo johtua siitä, että terve mies päätyy todennäköisemmin naisen kanssa asumaan? Useimmat miehet haluavat parisuhteeseen.


    • Hah !

      Hoidapa lääkityksesi kohilleen.

    • nainen3638

      aika sanavalmiilta sinä myös vaikutat. taidat kumminkin pelätä naistasi ja sen takia täällä näi uhoat.. eroa hyvä mies, eroa tai hanki nyt ainakin se oma vessanpytty. jestas.

      • vihattu mies

        En minä varsinaisesti omaa naistani pelkää, mutta naisia noin kollektiivisesti kylläkin. Kaikkea sitä, mitä naiset voivat saada aikaan.

        Pelkään sitä, että erotilanteessa minulta viedään kaikki oikeudet tavata lapsiani. Pelkään sitä, että lapsia halatessani minut tuomitaan heti pedofiiliksi. Pelkään sitä, että pelkän naisen väitteen perusteella minut tuomitaan välittömästi raiskaajaksi.


    • katkeranainen

      Olisin voinut kirjoittaa vastaavaa minun miehestäni ja "parisuhteestamme".... ja samaa tunnetta yleensäkin miehistä..

      Me kaikki olemme ihmisiä, oli sitten mies tai nainen, niin toista kuuluisi kunnoittaa.. :(
      Naisesi ei osaa arvostaa sinua.. Sitten kun jätät sen ja se näkee millaisia muut miehet ovat, niin johan on suru puserossa...

      Mutta ainakin lapsesi voivat olla onnellisia siitä, jos heillä on hyvä isä. Se on kaikista suurin lahja elämälle, tapahtui mitä vain..

    • gereeeerrreeeee

      Olet selvästi sairas.

      Olisiko hoitoon menemisen aika?

      • vihattu mies

        Olen sairas, koska en halua, että minua vihataan ja halveksitaan?

        "Miehillä on aina mielessä pelkkä seksi."
        "Miehet eivät osaa hoitaa lapsia."
        "Miehet ovat sikoja."

        Ruotsissa vaaditaan miesveroa. Mediassa tuputetaan joka päivä tutkimuksia ja artikkeleita siitä, miten mies on paha ja väkivaltainen. Lapsille vaaditaan sukupuolineutraaleja päiväkoteja, joissa pojatkin kasvatetaan tytöiksi.

        Olen siis sairas, koska minua vituttaa elää yhteiskunnassa, jossa mieheksi syntyminen on suurin mahdollinen synti?


      • fjdnjkdfnl
        vihattu mies kirjoitti:

        Olen sairas, koska en halua, että minua vihataan ja halveksitaan?

        "Miehillä on aina mielessä pelkkä seksi."
        "Miehet eivät osaa hoitaa lapsia."
        "Miehet ovat sikoja."

        Ruotsissa vaaditaan miesveroa. Mediassa tuputetaan joka päivä tutkimuksia ja artikkeleita siitä, miten mies on paha ja väkivaltainen. Lapsille vaaditaan sukupuolineutraaleja päiväkoteja, joissa pojatkin kasvatetaan tytöiksi.

        Olen siis sairas, koska minua vituttaa elää yhteiskunnassa, jossa mieheksi syntyminen on suurin mahdollinen synti?

        Olet varmasti pettynyt suhteeseesi sekä vaimosi käytökseen.. Kaikki vaimot ja suhteet eivät ole sellaisia..
        Lisäksi esim. itse en ole kenenkään tuttuni kuullut vaativan sukupuolineutraaleja päiväkoteja, itsekään en niitä kannata. En ajattele miehiä pahoina..
        Itse ajattelen että media on kurjaa.. se että uutisoidaan vain huonoista asioista. Mietin kun sinulla on paha olla, niin silmiisi taitaa kiinnityä juuri ne uutiset/tutkimukset jne. jotka vahvistavat olettamuksiasi... ja luovat entistä negatiivisemman kuvan

        Muista katsoa myös elämän hyviä asioita. Älä anna itsesi rypeä liikaa huonoissa.. muuten joku päivä huomaat olevasi vanha, vihainen ja katkera mies..


      • Ei h-i !
        vihattu mies kirjoitti:

        Olen sairas, koska en halua, että minua vihataan ja halveksitaan?

        "Miehillä on aina mielessä pelkkä seksi."
        "Miehet eivät osaa hoitaa lapsia."
        "Miehet ovat sikoja."

        Ruotsissa vaaditaan miesveroa. Mediassa tuputetaan joka päivä tutkimuksia ja artikkeleita siitä, miten mies on paha ja väkivaltainen. Lapsille vaaditaan sukupuolineutraaleja päiväkoteja, joissa pojatkin kasvatetaan tytöiksi.

        Olen siis sairas, koska minua vituttaa elää yhteiskunnassa, jossa mieheksi syntyminen on suurin mahdollinen synti?

        Niinpä, mitäpä jos koettaisit olla vain ihminen, etkä korostaisi miehuuttasi niin paljon, voisi helpottaa.


    • dfk.dfmklsdflö

      Muista, että myös kaikki miehet pohjimmiltaan vihaavat kaikkia naisia ja ovat sovinisteja joko avoimesti tai salaisesti!

    • Jhhhhhnjh

      Ongelmasi on se, että olet päästänyt naisesi parisuhteenne rattiin. Tossun alla kiva olla? Vaikutat nyhveröltä ja akkamaiselta. Siinä se alkuperäinen syy on. Eihän hyvän itseluottamuksen omaava mies tuollaista akan käytöstä katselisi. Akka ruotuun tai kattilat jakoon!

      • Ruotu??

        Mikä se ruotu on?


      • ruotuun laittaminen
        Ruotu?? kirjoitti:

        Mikä se ruotu on?

        Tarkoitan ruotu:lla sitä, että mies toimii http://pleieri.blogspot.com/2013/04/ole-pateva.html kirjoituksen mukaisesti ja noudattaa http://pleieri.blogspot.com/2013/05/parisuhteen-yllapito.html ohjeita kuten "Naisen paikalleen laittaminen ystävällisesti

        - Tämä on ensimmäinen varoitus
        - "En pidä tavastasi X, toivon sinun lopettavan kyseisen toiminnan."
        - Jos nainen hyväksyy paikalleen laittamisen palkitset häntä fyysisesti halaamalla ja antamalla suudelman. Tämän jälkeen jatkatte mitä olittekin tekemässä

        Naisen paikalleen laittaminen ankarammin

        - Tämä on toinen varoitus tai varoitus, jos naisen paikalleen laittaminen ystävällisesti ei tehonnut tai hän jatkaa virheen tekemistä, jota pidät negatiivisena.
        - Korotat ääntäsi, katsot vihaisesti ja kerrot agressiivisesti tämän käytöksen tulevan loppuvan välittömästi.
        - Tämä ankarampi kurinpito on ärsyttävää ja naisen paikalleen laittaminen ystävällisesti tulisi riittää."

        Jos nämä ei saanut naista ruotuun niin sitten pitää vaan ottaa Pleierin blogin neuvot naisesta eroon pääsemisestä.

        "Suhteen lopettaminen

        - Suhteen lopettaminen tarkoittaa, että suhteenne päättyy pysyvästi.
        - Suhteen lopettaminen tulee tehdä, jos naisen paikalleen laittaminen ei onnistu tai naisen käsitys suhteesta ei ole samalla tasolla kuin omasi
        - Jos olet vaikka vakavassa parisuhteessa ja nainen puskee avioliittoon ja perheen perustamiseen etkä itse halua tätä. On aika lopettaa suhde."


    • ruotu kysyjä

      Kiitos tarkennuksesta. Hyvät vinkit.

    • kaapista ulos?

      Sinulla on selkeästi naisvihaa ja alentunut itsetunto. Tämä heijastuu parisuhteeseesi, ja saa vaimossasi vastareaktion aikaan.

      Uskoisin ettei yleisellä tasolla miehiä vihata ja halveksita, mutta oma vihasi ja halveksuntasi naisia kohtaan kääntyy itseäsi vastaan.

      Kirjoituksesi perusteella sinulle sopisi paremmin kumppaniksi mies kuin nainen.

      • BikeManni9

        Niin. Se on monen naisen pirullinen "neuvo" kun tulee kiistaa.


    • et_ole_terve

      sinun elämäsi on täynnä vihaa, sinä vihaat vaimoasi, vaimosi vihaa sinua, koko maailman kaikki naiset vihaavat sinua ja kaikki naiset vihaavat kaikkia muitakin miehiä.

      Koko elämän katsomuksesi, ihmisyytesi, on vinksallaan.
      Toivottavasti sinulla on sen verran ymmärrystä jäljellä, että osaat hakeutua hoitoon asap, etenkin jos sinulla oon lapsia. Tuollaisena ihmisenä sinä sairastutat omat lapsesikin ja se olisi tosi kurjaa.

    • Kukineläätavallaan

      On kyllä sairas mies. Tietääköhän tuon vaimo lainkaan miehensä aatoksia? Miten voi muka olla liitossa ja vihassa? En käsitä. Kyllä meillä kun ukkoani kosketan ja pusutan hymy ja syliin Kaappaus on takuulla aito tunne. Hirveää olisi jos pitäisi miettiä mitä mies miettii todellisuudessa kuitenkin esittäen onnellista. Uskon kuitenkin hyvyyteen ja että ihminen on läheisilleen rehellinen.

    • rosiittta

      Jotkut avioliitot on tuollaisia, täynnä piilotettua vihaa toisiaan kohtaan. Kaikki on lähtenyt menemään väärään suuntaan jo heti tavattaessa. On syntynyt taistelutilanne, joka on takana koko ajan. Tämä on persoonakysymys, on ihmisiä, jotka ei sovi toisilleen ollenkaan, mutta vetävät toisiaan puoleensa kuitenkin joillakin osa-alueilla. Ollaan kuin kaksi siiliä. Jos ollaan liian lähellä, piikit pistävät, mutta kaukanakaan ei voi olla.

      Sitä on aika vaikea ellei mahdoton purkaa muuten kuin lähtemällä eri suuntiin. On ikävää, että siihen on hankittu lapsia. Nämä lapset oppivat saman tavan olla parisuhteessa. Toiseen kohdistetaan epäluuloja ja epärealistisia odotuksia. Toista ei kunnioiteta ja tämän heikkouksiin isketään tahallisesti, haetaan tapoja miten loukata toista jne. Vieraiden ihmistenkin aikana toisiaan kohtaan käyttäydytään epäkohteliaasti ja välinpitämättömästi.

      Ei tuo ole pelkästään naisiin liittyvä juttu! Miehet toimii aivan samalla tavalla! Se on kuin kissan ja hiiren leikkimistä, milloin on toinen niskan päällä ja milloin toinen. Koko ajan haetaan jotain, millä voisi toista lyödä ja jos toinen tekee jotain hiukankin väärin, siitä nostetaan kauhea numero. Naisilla on yleensä parempi sanallinen valmius, joten naista on helpompi tällaisesta syyttää, mutta mies taas osaa ja pystyy loukkaamaan pahemmin konkreettisilla toimillaan.

      Tämäkin aloittaja on sitä mieltä, että vaimo vihaa häntä ja pelkää avioerossa menettävänsä lapset, maineensa ja kaikki. Miksi sitten ei voisi erota sovussa ja sopia kaikesta mahdollisimman hyvin? Se johtuu siitä, että näillä kahdella ei ole siihen pateja. He eivät osaa toimia keskenään sopusoinnussa, koska heillä on vain se vihaamisen ja toisen mollaamisen maailma, jonka he ovat itse keskenään luoneet.

      En kyllä naisena tajua tuota meteliä vessanpöntöstä tai siitä, että pitäisi saada yhtä hyvä auto kuin naapurin naisella. En lainkaan tunnista itsessäni tällaista. Ettäkö pitäisi saada kukkia vähän väliä, voiko tuo todella olla joillekin naisille tärkeätä, vai keksikö tuo mies vain tuollaista, koska aika kliseisiltä esimerkeiltä tuntuvat. Kyllä meillä ainakin pelataan ihan realiteeteillä, tiedetään tasan tarkkaan, millaiseen autoon on varaa tai onko ollenkaan eikä vessanrenkailla ja kukilla ole mitään tekemistä keskinäisessä suhteessamme. Ihan kuin vitsistä vetäisty nuo esimerkit.

      Ihan tasapainoisia ja kumpaakin syvästi tyydyttäviä liittoja ja parisuhteita on runsaasti olemassa. Niitä ei yleensä kuitenkaan aloiteta muuttamalla yhteen samantien eikä niihin aleta heti tehdä lapsia.

    • Keskitienkuokkija

      Hyviä kirjoituksia. Kerrankin asiapitoista hyvillä mausteilla. Hyvä jatkakaa harjoituksia.

    • Harkintaa

      Naisen vaihtajat ovat kovilla. Kyllä tosimies yksinkin olla voi.

    • JaAjatteleeEnsin

      Tosimies tietää mitä tekee.

    • pelottavaa.touhua

      Vihattu mies, kiltit setät valkoisissa takeissa antaa karamellin ja vie kivaan pyöreään huoneeseen lepäämään.
      Vakavasti: olet sairas. Kunpa vaimosi tajuaisisi sen ajoissa. Miten käy kun sairautesi tuosta vielä syvenee? Hirvittää ajatellakin!
      Tiedän, että olet tilassa jossa sairauttasi et tajua. Se on sinulle totuus. Ei auta mitä ulkopuoliset sinulle sanovat, näet kaikki ihmiset vihollisina ja sinulle pahaa tahtovina.
      Vaikutat vainoharhaiselle. Se on tuskallista potilaalle itselleen, joka pitää kaikkea totena, sekä potilaan läheisille.
      Vastentahtoiseen hoitoon on korkeat kriteerit. Ensin pitää tapahtua jotain hyvin traagista. Kunpa asiasi selviäisi muuta tietä.

    • No aikamoista tekstiä. :D

      Kyllähän minäkin tiedän, että seurustelu vastakkaisen sukupuolen kanssa on äärimmäisen haastavaa ja vaikeata, mutta uskon, että melkoinen osa ongelmista johtuu vain siitä, että sukupuolilla on erilainen koodikieli, jota toinen ei vain ymmärrä. Eli kummallakin on pohjalla pelko suhteen menetyksestä, mutta nainen purkaa sitä pahaa oloaan valittamisen kautta ja mies taas enempi vetäytymällä kauemmaksi. Kumpikin tulkitsee toisen käytöksen niin, että tunteet ovat muuttuneet vihaksi, jolloin kierre pahenee.

      Minäkin olen juuri menettänyt/menettämässä loppuelämän pituiseksi ajattelemani parisuhteen nähdäkseni juuri sen takia että mies kuvittelee, etten arvosta häntä. Tuntuu, etten mitenkään saa häntä uskomaan, että haluan olla juuri hänen kanssaan, enkä haaveile ”paremmasta” kumppanista.

    • bluuuf

      Luin aloituksesta vaan nopeaan otsikon ja alun....mutta voin opastaa heti yhen asian
      Englantilaiset lääkäri-ja ihmissuhde tv ohjelmat....ovat tyhmyyden huipentuma
      Ei niiden neuvoja ole uskomista

    • Harhaluulojako

      Olet sairas jos kerta puoliso ei näe teillä ongelmia eikä käytöksellään sitä vihaa näytä niin kaikki mitä kuvittelet on sinun päässäsi! Olet harhainen ihminen jos teillä ei ole ongelmia liitossa. Kyllä ihminen joka vihaa tulee se esille käytöksessä ja puheissa. Taidat sairastaa harhaluuloisuus tautia? Luulon perusteella et voi sanoa vihaako sinua joku. Jos joku sanoo ettei vihaa niin näkyyhän se käytöksessä. Toki olet oikeutettu eron hakemiseen mutta muista että loukkaat puolisoasi pahasti jos onkin sinun luuloista kyse. Yritähän parantua ja hae apua ajoissa. Kerro myös puolisollesikin mitä luulet hänestä.

    • Ei-harhaluuloja

      Joo en minäkään tuota tunnustusta tärkeimpänä asiana pitäisi. Kyllä sen itse tietää, kun toinen vihaa, vaikka väittäisikin asian olevan toisin. Narsisti toimii juuri noin. Ja vaikka vaimosi ei narsisti olisikaan, niin useimmille se on vaan niin vaikeaa myöntää itsessä mitään vikoja tai sellaisia ominaisuuksia, jotka eivät ole hyväksyttäviä yleisessä mielipiteessä.

      Itse olen naisiin pettynyt.
      Nuorena ihailin ja jopa jumaloin naisia, olivat jotain aivan käsittämättömän ihanaa ja suuremmoista. Nyt 20 vuotta parisuhteissa eläneenä tiedän, että nykysuomalaiselle naiselle ei riitä mikään, enkä jaksa enää edes yrittää täyttää heidän toiveitaan. Aikani tein asiat oikein, osallistuin arkeen, kuuntelin ja yritin ymmärtää. Puhuin jopa omista tunteistani ja toiveistani, mikä oli varmaan suurin virhe. Tämä on se yksi suuri valhe, mitä yleisesti kuulee puhuttavan: Miehet eivät puhu tunteistaan. No jos puhuvat, niin sitähän ei kukaan halua kuulla.

      Nykyään en enää puhu tunteista enkä tavoitteista. Toteutan asiat siten, että ne tulevat tehdyksi ja voin olla ite niihin tyytyväinen. Tunteet pidän itselläni, ne pystyy kyllä muutenkin purkamaan kuin naisen kanssa. Kun tämä nykyinen suhde aikanaan päättyy, niin sen jälkeen en enää pariudu, vaan nautin elämästäni itsekseen. Jos olisin nuorena tiennyt parisuhteista sen, mitä nyt tiedän, en olisi ikipäivänä pariutunut ja hankkinut lapsia.

    • thetruelove

      Kuulehan, vaimollasi saattaa olla asenteessa vikaa, mutta hänen on sitä mahdotonta itse muuttaa. Olisiko teillä esimerkiksi yhteisiä tuttavia, jotka osaisivat näyttää hänelle esimerkkiä miten puolisoa kohdellaan ja miten miehiä arvostetaan? Ystäväpariskunnista voi olla yllättävän paljon apua - koulukiusaajakin vaikenee huomatessaan että toiset suhtautuvat kiusattuun kunnioittavasti.

      Olisiko vaimosi ehkä oppinut asenteensa lapsuudenkotoaan? Väheksyykö vaimosi myös omia miespuolisia sukulaisiaan tai perheenjäseniään? Kotoa opitut käsitykset elävät vahvoina kunnes ymmärrys lisääntyy jonkin tapahtuman tai ympäristön vaikutuksesta.

      Minusta tuntuu että kun vaimo naureskelee miehelleen, hän nauraa samalla itselleen ja lapsilleen; omalle perheelleen, omalle tukijoukolleen. Pidän ajatuksesta että puolisoilla on erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia. Kun niillä pelataan yhteen, ollaan vahvoilla. Molempia tarvitaan. Mielestäni sinun ei kannata hakea eroa, jos teillä muuten menee hyvin. Vaimosi kasvaa asenteestaan aikanaan ulos, siihen voi mennä vähän aikaa tai enemmän. Ympäristöllä on merkitystä ja siksi ehdotan teille lääkkeeksi ystäväpariskuntien tapaamista, avioliittoleiriä tai jotain vastaavaa.

    • nappisoppaa

      On paljon ihan kivoja, tavallisia mutkattomia naisia, joiden kanssa elämä olisi ihan mukavaa, mutta miehet ei halua heitä, vaan miehet haluaa sen naarastiikerin ja drama queenin, suuriäänisen ja kauniin ja muodikkaasti laitetun ja äärimmäisyyksiin trimmatun. Ja nuoren. Sellainen se olla pitää.

      Kerta toisensa jälkeen haetaan niitä kaunottaria, joilla on vahvat käsitykset omasta erinomaisuudestaan ja suuret vaatimukset. Vaikka juuri olisi päästy yhdestä sellaisesta eroon.

      Sitten kun näiden kanssa petytään, ollaan valmiit syyttämään kaikkia naisia, että nämä ovat samanlaisia ahneita paskiaisia ja vaativia miehille naureskelijoita.

      Kun ei edes nähdä, että muunkinlaisia on. Kun niitä ei haluta. Kun ne ei ole kelvollisia. Kun ne ei ole seksikkäitä eikä näyttele paljasta pintaa eikä niillä ole hehtaaritissit eikä metrin mittaiset tekoripset.

      Katsokaa liittoja, jotka on teidän mielestä onnistuneet. Onko nainen, joka siinä liitossa on osapuolena, sellainen, johon tekin miehet ensimmäisenä silmänne iskisitte?

      Onneksi kaikki miehet ei ole näitä tiikerinmetsästäjiä, mutta ne ketkä on, niin olkaa hyvät ja nielkää keittonne. Itse olette puolisonne valinneet.

      Puolison valintahan on melkeinpä se tärkein valinta maailmassa. Pitää osata katsoa. Pitää nähdä eteenpäin, pitää edes yrittää, vaikka ei voisikaan. Pitää punnita ja miettiä, onko tuo ihminen sellainen, että minä jaksan ja pystyn sen kanssa olemaan mahdollisesti elämäni loppuun asti. On seurusteltava tarpeeksi kauan ja otettava kunnolla toisesta selvää. Muutummehan me kaikki ihmiset, mutta kyllä ihmisestä jo nuorenakin näkee, onko tämä luonteeltaan helppo vai hankala. Riitaisan ja ivallisen ihmisen kanssa tulee ihan varmasti vaikeuksia.

      • BikeManni9

        Se on tuurista kiinni. Minunkin eukkoni panee helteellä ikkunat auki että saisi helpotusta kuumuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe