Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa nyt noin vuoden. Asumme erilään, mutta hän käytännössä asuu luonani.
Nukkuu ja viettää suurimman osan aikaa täällä kotonani. Se on ok. minulle.
Ongelma kun nyt kuitenkin on siinä, että kun hänelle tulee paha olo niin hän purkaa sen minuun.. Kun rahat on loppu: minä saan kuulla kaikkia perättömiä syytöksiä, mm. että minä muka vilkuilen muita miehiä, mikä ei ole totta.
Tai että olen hänen kanssaan vain säälistä. Tai etten rakasta häntä.
Olen kysynyt kuinka lohduttaa häntä silloin kun tuntuu pahalta, mutta ei osaa vastata,
Toistuvasti hän sitten taas ei ole "tavoitettavissani". Eli ei vastaa puhelimeen, viesteihin eikä tule yöksi. Tämä johtuu hänen epävakaudestaan (?) koska emme ole riidelleet yleensä silloin kun hän "katoaa". Kuulostaa nyt ulkopuolisen korviin että hänellä olisi toinen, mutta sen tiedän ettei ole. Hän vaan kuppaa kaiken sen ajan kotonaan yksin tai näkee kavereitraan.
Sitten menee pari päivää kun emme näe. Olen silloin tosi ahdistunut enkä saa nukuttua.. Mietin vain häntä kokoajan.
Yhtäkkiän hän vaan ilmestyykin kuin mitään ei olisi sattunut tai pahimmillaan niin että kaikki vika olisi ollut minussa.
Tämä on erittäin raastavaa, sillä rakastan häntä paljon ja hänkin sanoo rakastavansa minua, mutta purkaa kiukkunsa minuun juuri siksi.
En vaan tiedä miten tätä kestää kun tuntuu niin pahalta olla välillä erossa kun en edes aina oikein tiedä miksi.
Onko muilla ollut vastaavaa? Miten tästä voisi puhua hänelle, muuten kuin että hän vaan vastaa että "jätä mut sitten" tai muuta lapsellista.
Tahtoisin keskustella rakentavasti hänen kanssaan ja yrittää. En tahdo onneni päättyvän, mutta sattuu taas..
Mies purkaa kaiken minuun?
5
506
Vastaukset
- ajattelin vaan
Sillä on varmaan ollut huono lapsuus, eikä kukaan ole rakastanut sitä lapsena.
Eikä ole varmaan ennen saanut huomiota lainkaan. Voi olla myös ahdistunut
kun ei osaa olla suhteessa niin kuin haluaa. Tai mistäs minä miään tiedän... - Lissu176
Kuullostaa tosiaan epävakaalta persoonallisuushäiriöltä. Sellaisen kanssa ihminen tarvitsee kyllä sitten jo ammattiapua. Kovin kuluttavaa sinulle. Mitä jos ehdottaisit menemistä yhdessä juttelemaan jonkun kanssa. Sanot perusteluksi sen, ettet tahdo luopua hänestä vaan haluat kehittää suhdettanne niin että opitte olemaan yhdessä riitelemättä yhtä tuskallisesti kuin nyt. Valmistaudu tosin siihen, ettei poikaystäväsi välttämättä ole valmis myöntämään tarvetta eli että mitään vikaa missään onkaan. Onko tämä suhde sitten kaiken sen kivun arvoinen, ellei hän ole valmis yrittämään korjata asioita edes silloin kun sanot että hän satuttaa sinua?
- Lissu176
Niin ja jos miehellä tosiaan on epävakaa persoonallisuushäiriö, kannattaa siitä hankkia tietoa vaikka ihan alkuun googlettamalla.
- Ei nimimerkkiä
Ei ole parisuhdemateriaalia. Muista, että yleensä suhteen edetessä ihmiset eivät muutu parempaan suuntaan, ja ehkä joskus haluaisit perustaa perheen.
Tai sitten päätät ottaa hänet elämänprojektiksesi ja ikuvauvaksesi ja luovut perheenperustamisajatuksista. - 1+20
Vai että epävakaa persoonallisuus ja huono lapsuus.. ei ole narsismia vielä kukaan ehtinyt ehdottaa mutta eiköhän sekin ole tulossa.
Nettipalstalla on ihan turha spekuloida että mikä miehen ongelma on, kysehän on sinun ongelmastasi. Miksi annat kohdella itseäsi noin? Millainen oma lapsuutesi on? Kuinka paljon sontaa olet valmis ottamaan niskaan vain saadaksesi olla parisuhteessa jonkun kanssa? Miksi et koe ansaitsevasi parempaa?
Jos käytös on miehelle itselleen ongelma niin hänelle tulee tarve hakea apua, mutta sitä ei tule niin kauan kuin mahdollistat hänelle tuollaisen lapsellisen oikuttelun. Hän saa kiukutella ja silti palata aina vaan takaisin, ei hänellä ole mitään tarvetta muuttua.
Tuossa edellä se jo todettiin; "Tai sitten päätät ottaa hänet elämänprojektiksesi ja ikuvauvaksesi ja luovut perheenperustamisajatuksista."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910