Olen käyttänyt nyt mm. triklosaania sisältävää hammastahnaa, ja kurkku on ollut vähän käytön alkamisesta lähtien kipeä. Tuli vain mieleen hämärä teoria, että voisiko desinfioiva hammastahna tappaa hyvät bakteerit suusta, jolloin pahat (vastustuskykyiset) jäävät vallalle? Vesistöissähän triklosaanin epäillään aiheuttavan kyseistä ongelmaa.
Tuli mieleeni, että vuosia sitten minulta otettiin nieluviljely, jossa alkuun näytti olevan jotain hankalaa bakteeria, mutta jatkoviljelyssä sitä ei enää näkynyt. Eli voisiko desinfioiva hammastahna yllyttää mahdollisesti piilevät superbakteerit vallalle?
Tämä on kompromissi hampaiden vihlonnan ja myrkkyjen välillä. Yleensä vältän kemikaaleja. Tahnani tehoaa toki vihlontaan ja hampaat ovat erityisen puhtaan tuntuiset, mutta....?
Desinfioivat hammastahnat...
ozokka
1
124
Vastaukset
- ozokka
Vastaus omaan kysymykseeni. Kurkku ei ole enää kipeä, joten oli ehkä sattumaa uuden hammastahnan ja kurkkukivun välinen yhteys. Tosin laitan tuota triklosaanitahnaa vain puolet ja puolet muuta (olen tottunut käyttämään runsaasti tahnaa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770