Olen nyt muutaman kuukauden seurustellut miehen kanssa, joka on eronnut aviovaimostaan vuosi sitten.
Emme asu yhdessä, mutta yritämme tavata toisiamme ja viettää aika keskenämme niin paljon kuin se vain työnteon ja harrastusten lomassa on mahdollista.
Pikkuhiljaa on alkanut jurppimaan oikein huolella miehen jatkuva yhteydenpito exäänsä. Tai paremminkin sanottuna exän yhteydenpito tähän mieheeni.
Ex-rouvalla on tapana soitella miehelle ilta kymmeneltä tehden mielestäni ns. "tikusta asiaa". Miehellä on ex-rouvansa kanssa kaksi aikuista lasta, jotka yhä asuvat äitinsä kanssa. Ex-rouva saattaa ilta kymmeneltä soittaa miehelleni mm kysyäkseen, mitä heidän poikansa kenties haluaisi viikonlopun harrastusreissulla syödä? Tätä siis pitää kysyä eri asunnossa asuvalta ex-mieheltä, ei pojalta, joka asuu äitinsä kanssa ja joka on pojan ruokkinut viimeiset parikymmentä vuotta??
Samoin kuin ex-rouva soittaa miehelleni myöhään iltaisin tiedustellaakseen , missä lapsensa mahtavat olla? Sen sijaan, että soittaisi suoraan lastensa kännykkään.
Eräänä iltana saunoimme juuri, kun jälleen ex-rouva ilta kymmeneltä soitteli, useaampaankin kertaan. Mies ei vastannut puheluihin, laittoi vaan tekstiviestin , että mikä hätänä? Hätähän oli tietysti SUURI. Ex-rouvan kissa oli oksentanut päiväpeitolle ja ex-rouva olisi halunnut siihen aikaan illasta tulla mieheni luo pesemään tämän päiväpeiton, kun miehellä on suurempi pesukone.
Miehen on mielestänsä pakko olla aina ex-rouvansa tavoitettavissa, sillä asia saattaa koskea täysi-ikäisiä lapsiaan? Olen osoittanut harmistukseni siitä, että harvassa on ne illat ja päivät mitä voimme yhdessä aikaa viettää ilman , että ex-rouva soittelee tai tekstailee milloin mitäkin diipa-daapaa.
Ja kaikista huonoimmalta tuntuu, että jollain tapaa mies peittelee ja salailee olemassaoloani exältänsä, jotta ex-rouvan ei tulisi paha mieli???? Mies väittää myöskin pelkäävänsä , että jos ei ole ex-rouvan mieliksi, ex heittäytyy hankalaksi AIKUISTEN LASTEN asioiden hoidossa??
Juuri näin. Uskomatonta mutta totta. Olemme asiasta moneen kertaan keskustelleet ja minä koen , että ex-rouvalla vanha suola janottaa ja minusta hänen puhelunsa , niiden aikataulu ja sisältö ovat aika lailla luonnottomia ja outoja, mutta mieheni mielestä tämä on aivan normaalia toimintaa.
Mutta jos minä toimisin oman ex-puolisoni kanssa samoin ,se olisi kuitenkin miehenikin mielestä kummallista ja herättäisi taka-ajatuksia.
Mies uskoo vakaasti, että exällään ei ole taka-ajatuksia, vaan ex-rouvahan on lähes pyhimys kaikessa mitä hän tekee. Toisin kuin kuka tahansa ihminen, joka toimisi samoin, kuin exänsä.
Olen aivan mitta täynnä. Mikä neuvoksi? Ummistaako silmänsä? Vai lähteäkö lätkimään? Vai onko tällainen toiminta todellakin ns. luonnolista ja normaalia?? Minäkö tässä se luonnoton olen?
Ex roikkuu
23
3111
Vastaukset
- eksäitsekin
Toisinaan ex-puolisoiden välit muuttuvat kaverisuhteeksi. Näin itsellänikin on käynyt. Eli vaikka parisuhdetta en eksäni kanssa haikaile, eikä hänkään minun kanssani, välimme ovat hyvät ja voimme soitella ja kysellä asioita toisiltamme. Eli ei välttämättä miesystäväsi eksä ole haalimassa miestä takaisin. Voi olla, että heidän välit ovat muuten vain luontevat ja kaveritasolla läheiset. Ja lisäksi vanhemmuus yhdistää heitä, joten he tulevat siltä osin huolehtimaan jälkikasvustaan lopun elämäänsä, vaikka jälkikasvu olisikin kovasti aikuisten kirjoissa.
Toki jonkinlaista rajaa asetetaan kavereille ja niin voi eksällekin asettaa. Iltamyöhällä kilauttelu ja joka pikku asian varmistelu on jo rajojen ylittämistä. Tämän rajan asettaminen kuuluu miehellesi, eikä siinä tarvitse syyllistyä töykeyteen. Riittää, että asettaa rajat selkeästi.
Ymmärrän viestistäsi, että sinua häiritsee myös aikuisten lasten hollaaminen. Sekin on asia, joka kuuluu miehesi hoitaa. Itse asiassa molempien harmitusten aiheiden kohteena toimii loppupeleissä miehesi, ei hänen eksänsä. Miehesi kuuluu asettaa rajat eksälleen ja miehesi kuuluu lopettaa aikuisten lasten paapominen. Kuitenkaan et ole kiukkuinen miehelle, joka ei aseta rajoja eksälleen eikä aikuisille lapsilleen.- Jukkis03
Kyllä minä tulkitsin alkuperäisen kirjoituksen juuri niin, että kirjoittaja on kiukkuinen nimenomaan miehelleen. Olisin minäkin, vastaavassa tilanteessa.
Tuollaisille takertuville ex puolisoille voi vain nauraa, mutta ymmärrän, että aloittajaa ei miehensä käytös naurata yhtään.
Mies taitaa pitää tarkoituksella exäänsä siinä uskossa, että on vapailla markkinoilla.
- eivaanajaksa
Päin vastoin. Miehelle minä todellakin olen kiukkuinen. Moneen kertaan olen esittänyt toiveen jonkinlaisten rajojen asettamisesta. En ole vaatimassa, että yhteydenpito olisi lopetettava kokonaan, päinvastoin. Mutta tuo iltamyöhään soittelu ja kylään tuppaaminen 22 jälkeen on minusta jo luonnotonta käytöstä ex-puolisoiden välillä.
Ymmärrän, että kun pariskunnalla on yhteisiä lapsia, on se side joka yhdistää loppuiäksi , mutta luulisi, että aikuisten lasten asioista voisi neuvotella lasten kanssa suoraan.
Mies on muuten aivan ihana, mutta tämä ex-vaimon pillin mukaan pomppinen ja jopa myöntämänsä "mielistely" todellakin loukkaa ja saa pohtimaan, onkohan se ex nyt todellakin ex, kun hänen "tunteidensa huomioiminen" menee minun edelleni.- ymmärrän
Miehesi pitäisi olla aktiivinen entiseen vaimoonsa nähden ja määrittää kanssakäymisen rajat.
Jos mies haluaa kanssakäymisen vähenevän, niin hän itse vähentää sitä konkreettisesti ja pitää huolen siitä ettei eksä kävele hänen ylitseen enää kertaakaan.
Jos eksä ei miehesi asettamia rajoja hyväksy, niin voi voi, mies sanoo asiat suoraan ja vähentää kanssakäymistä entisestään tai lopettaa sen kokonaan. Se on miehen tehtävä, ei sinun.
Ja jos hän ei niitä rajoja kykene vetämään, niin eiköhän ole paras lähteä tuosta tilanteesta, niin saa mies miellyttää exäänsä minkä ehtii. - rilla63
Aikuisten ihmisten erityiseti pitäisi ymmärtää, milloin suhde on tullut tiensä päähän. Jos ero tulee, niin suhde on ohi. Silloin pitäisi ymmärtää päästää irti ja antaa exälle mahdollisuus jatkaa elämäänsä. Tietysti pitäisi ymmärtää myös itse jatkaa omaa elämäänsä eikä ripustautua vanhoihin muistoihin.
Ajatelkaapa tilanne omalle kohdallenne. Olette tavanneet elämänne miehen/naisen, jonka kanssa yritätte rakentaa yhteistä elämää. Miltä tuntuisi, jos tämän ihmisen ex-puoliso ottaisi aktiivisesti yhteyttä ja pyytäisi tekemään pikkupalveluksia sinne ja tänne? Löytyisikö ymmärrystä ja ehkä jopa ystävyyttä tätä exää kohtaan? Sanoisitteko rakkaallenne, että "onpa mukava ex sinulla, eiköhän pidetä hänet osana tätä suhdetta jatkossakin"? - ruustinnatar
Tilanne jatkuu niin kauan kuin mies antaa sen jatkua. Silti ymmärrän kyllä ap.n ärtymyksen exään. Tosin luulisi kyllä vähitellen kertyvän ärtymystä myös mieheen, joka vinkuu kun ex vähän viheltää.
Mieshän on aikuinen ihminen ja vetää itse omat rajansa myös siinä kumman toiveet voittaa: exän vai nyxän. Siinä on turha kummankaan naisen itkeä.
Viisaampi sitten väistää, jos ei mies rajoja kykene vetämään. Eli tässä tapauksessa Ap taitaa olla se viisaampi. - jannejoonas
Kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä miehesi vastaa näihin yhteydenottoihin? JOs kerta puhelujen sisältä suurimmaksi osaksi on tuota kuvailemaasi "diipa-daapaa"? Ei se oikeasti ole niin vaikeaa, miehesi tekisi teille kaikille palveluksen (siis myös -ja etenkin- exälle) että laittaisi nyt kerrasta pokki tuon pelin. Herää vaan jotekin kysymys että miksei ole sitä tehnyt. Miksi vastaa aina vaan puheluihin iltamyöhään ? Jotenkin tuntuu että mies nauttii että hänellä on kaksi naista jotka kilpailevat hänestä ja hän pitää exää varalla (ei halua suututtaa häntä) jos teillä alkaisi mennä huonosti.
Toki eksällä saa olla tunteita miestä kohtaan, ei sitä kukaan voi kieltää ja taatusti pitkän avioliiton jälkeen niitä tunteita on - ei ne koskaan välttämättä kuole. Vaan - onko näitä vastaavia tunteita miehelläsikin kun ei mitään tee?
Olisi hauska nähdä miten miehesi reagoisi kun naiselle ilmestyisi uusi komistus rinnalle. Mutta mies ei taida sitä haluta. Tässä hommassa on jotain mätää.... - mukkala
jannejoonas kirjoitti:
Kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä miehesi vastaa näihin yhteydenottoihin? JOs kerta puhelujen sisältä suurimmaksi osaksi on tuota kuvailemaasi "diipa-daapaa"? Ei se oikeasti ole niin vaikeaa, miehesi tekisi teille kaikille palveluksen (siis myös -ja etenkin- exälle) että laittaisi nyt kerrasta pokki tuon pelin. Herää vaan jotekin kysymys että miksei ole sitä tehnyt. Miksi vastaa aina vaan puheluihin iltamyöhään ? Jotenkin tuntuu että mies nauttii että hänellä on kaksi naista jotka kilpailevat hänestä ja hän pitää exää varalla (ei halua suututtaa häntä) jos teillä alkaisi mennä huonosti.
Toki eksällä saa olla tunteita miestä kohtaan, ei sitä kukaan voi kieltää ja taatusti pitkän avioliiton jälkeen niitä tunteita on - ei ne koskaan välttämättä kuole. Vaan - onko näitä vastaavia tunteita miehelläsikin kun ei mitään tee?
Olisi hauska nähdä miten miehesi reagoisi kun naiselle ilmestyisi uusi komistus rinnalle. Mutta mies ei taida sitä haluta. Tässä hommassa on jotain mätää....Siis jo on todellakin laiska mies, kun ei viitsi edes lyödä luuria eksänsä korvaan. Tai sanoisi suoraan, että soita lapsille ja kysy mitä ne tahtovat syödä?? Että helvetistäkö hän tietäisi?
Itse olisin viheltänyt pelin poikki miehen kanssa jo heti alkuunsa.
Ja tiedoksenne, en ole eksä enkä nyksä. Enkä asetu kenenkään saappaisiin. Kerron vaan sen miltä tilanne täysin ukopuolisen silmin näyttää.
Ihmetyttää mitä niin helkkarin hyvää miehessä on, että tuollaista saamattomuutta jaksat katsella? Eihän tuota muuten selitä mitenkään, pakko siinä äijässä on jotain todella, todella erityistä olla.
Ongemahan ei näet poistu ennenkuin mies itse, omasta vapaasta tahdostaan, tekee pesäeron eksäänsä.
Mies ylläpitää ja jopa ruokkii exänsä tunteita omalla käytöksellään. - Ei se,.
rilla63 kirjoitti:
Aikuisten ihmisten erityiseti pitäisi ymmärtää, milloin suhde on tullut tiensä päähän. Jos ero tulee, niin suhde on ohi. Silloin pitäisi ymmärtää päästää irti ja antaa exälle mahdollisuus jatkaa elämäänsä. Tietysti pitäisi ymmärtää myös itse jatkaa omaa elämäänsä eikä ripustautua vanhoihin muistoihin.
Ajatelkaapa tilanne omalle kohdallenne. Olette tavanneet elämänne miehen/naisen, jonka kanssa yritätte rakentaa yhteistä elämää. Miltä tuntuisi, jos tämän ihmisen ex-puoliso ottaisi aktiivisesti yhteyttä ja pyytäisi tekemään pikkupalveluksia sinne ja tänne? Löytyisikö ymmärrystä ja ehkä jopa ystävyyttä tätä exää kohtaan? Sanoisitteko rakkaallenne, että "onpa mukava ex sinulla, eiköhän pidetä hänet osana tätä suhdetta jatkossakin"?suhde koskaan ole ohi jos on yhteisiä lapsia,se kyllä kestää hamaan tappiin saakka.
- gggggggggrrrrrrrrrrr
Ei se,. kirjoitti:
suhde koskaan ole ohi jos on yhteisiä lapsia,se kyllä kestää hamaan tappiin saakka.
höpö höpö! jos kyseessä on tervepäiset ihmiset, Parisuhde on ohi! vanhemmuus ei ikinä. mulla on ainakin kahden lapsen jälkeen tosi hyvä olla yksin ja miehellä on uusi vaimo.ei tulis mieleenkään ulista pyykkikonetta tai muutakaan lainaan.toi on roikkumista menneessä eikä mikään parisuhteen jämä.haloo! minä antasin kaks vaihtoehtoa.joko tai.kohta se paskoo sun vessassa ja istuu aamupalapöyässä ja nukkuu välisssänne :?
- MirkkuSalmi
Jos ex ei ole edes tietoinen sinusta, voi hän soitella vanhasta tottumuksesta. Siis tosiaankin diipa-daapaata jutellakseen. Pallo on tässä miesystävälläsi. Olisi häneltä huomaavaista myös exää kohtaan kertoa, että on uudessa suhteessa. Ehkei exällekään silloin tulisi enää mieleen yölliset soittelut. Ja jotain perin outoa on kyllä siinä, jos exälle ei ole kanttia kertoa seurustelusta sinun kanssasi. Kyllä minullakin hälytyskellot soisivat ja lujaa. Ettei vaan miesystäväsi halua sekä syödä että säästää kakkua?
- Anri59
Ne on takertuneet toisiinsa. Sulla on kolme vaihtoehtoa (näin aluksi):
1. hyväksyt sen, etkä välitä mitä exä sinusta ajattelee etkä sinäkään välitä exän yhteydenpidosta.
2. et hyväksy sitä vaan lähdet lätkimään.
3. juttelet miehen kanssa miltä sinusta tuntuu ja katsot onko sillä merkitystä. ja vasta sitten mietit miten suhtaudut asiaan.
Ymmärrettävää on myös mustasukkaisuutesi: haluaisit olla miehelle tärkein, mutta et kuitenkaan ole. Se loukkaa.
Tällaisia ajatuksia naiselta, josta ei koskaan tullut miehelleen tärkeää edes avioiduttuaan miehen kanssa, koska exä ja aikuiset lapset pyöritti miestä mennen tullen. Ja tämä akka läksi lätkimään, mutta toivon sydämestäni muille parempia suhteita. - täydenkuun tyttö
Mutta, mutta ..minkäs exänä sille voin että haluan rakkaani takaisin!
- nyt yksin pitkään
Niinpä, älä muuta sano!
Minäkin halusin ja ex aikanaan kertoi minulle hänen uudesta kaveristaan (myös kaikki huonot puolet, ne tavallisimmat alko, kova mustasukkaisuus jne.)
Sitten kun kerroin oman haluni niin siitäpä se soppa alkoi, eli halusin vaan sen takia kun hänellä uusi jne.
Että näin voi käydä..
- täydenkuuntyttö
Ei se ole minulla syynä että haluan entisen elämäni rakkauden takaisin, että kun hänellä on uusi, vaan RAKASTAN exääni to della ja haluaisin kaiken korjaantuvan.
Se vaatii muutosta minun itseni taholta ja kovasti, olen työstänyt tässä virheitäni
kauan joten nyt kun olen kehittynyt ja ymmärrän mkä johti tähän tilanteeseen niin taidan olla myöhässä, en voi kun syyttää ITSEÄNI.- nyt yksin pitkään
Jep niin ymmärsinkin, mutta mun tapauksessa rakkauttani epäiltiin edellä mainitusta johtuen.
Olen usei ajatellut, että
kunpa hän ei olisi edes maininnut uutta suhdettaan niin asiat voisi ollakin toisin?
Silloin olisi vältytty kaikenlaiselta epäilyltä ja siitä johtuvasta naljailusta, puolin ja toisin ..ole varovainen, etene rauhallisesti mut määrätietoisesti.
Tuntuu aika hassulta.
Joskus kun liitto loppuu, toinen puolisko ei ymmärrä, että toista ei enää voi pyytää apuun, kuin ennen. Varmaan on myös yksinäinen. En kokisi uhaksi.
Menee varmaan aikanaan ohi.- päinvastoin,.
se on luonnollista pyytää apuun henkilö jonka tuntee pitkältä ajalta.
Onko tämä sitä merkillistä naisen logiikkaa josta spedekin aikanaan sketsejä teki. - jaksaa vaan
päinvastoin,. kirjoitti:
se on luonnollista pyytää apuun henkilö jonka tuntee pitkältä ajalta.
Onko tämä sitä merkillistä naisen logiikkaa josta spedekin aikanaan sketsejä teki.Samaa mieltä. Ex-rouva kuulostaa vain epävarmalta ja epäitsenäiseltä, ja mies ottaa hänestä sen vuoksi vielä vastuuta. Aloittajakin voisi rentoutua ja ottaa vähemmän itsekkään sekä enemmän aikuisen asenteen. Ihmiset voisivat auttaakin toisiaan, eivätkä käyttää kaikkea aikaansa miettien mikä on sopivaa ja mikä ei.
- erossa kasvaa
Minä en ole koskaan käsittäny että exät on niin riipuksissa entisiin puolisoihinsa. Se mikä on loppu on loppu, ja miksi pitäisi roikkua pilaamassa toisen ihmisen elämää. kun ollaan erottu niin eiköhän se ole loppu silloin. Ja aikuiset lapset , voi itku kai ne osaa itse elämänsä hoitaa ilman neuroottisia vanhempia. Minä kun erosin siinä 15 vuotta sitten niin se oli ero sen oikeassa merkityksessä, Tietysti tervehditään jos nähdään, mutta mitä sitä enää keskustelemaan kun se ei sujunut silloinkaan kun oltiin yhdessä. Enkä ole atiikin kokoilia muutenkaan.
Laita ehto sinä tai maukuva exä. - 11
vähän tuntuu että se ex ei saa napanuoraa katkaistua. en lukenut koko ketjua mutta kumpi niistä haki eroa?
mitä jos sinä ottaisit siihen exään yhteyttä ja pyytäisit sen lopettamaan turhat soitot.
itelläkin oli eronnut mies oman eron jälkeen. ihmettelin joskus miehen käytöstä; tuli määrättynä päivänä viikolla levottomaksi, en ollut aina sinä viikonpäivänä sen kanssa, ja siis iltaisin. no selvisihän se syy, sen ex soitti aina samana päivänä määrättynä kellonaikana. muutaman kerran kulutin aikaani siellä kun nämä turisivat tunnin-kaksi, välillä nurkan takana etten kuulisi.
ihmettelin mitä se akka soittelee, lapsetkin jo aikuisia, ja itse lähti liitosta ja miehiä riitti eron jälkeen ja liiton aikanakin. myöhemmin selvisi vielä että ne paneskelivat salaa minulta. no erohan meille tuli.
ja tämä mies haikaili sen exän perään. ap:n mies ei ilmeisesti?- vedätetty
Omalla kohdallani tapahtui niin, että riitaisan eron jälkeen (erosta 40 vuotta) ex jäi yksin ja tarvitsi apua omakotitalossaan. Mieheni lähti "auttamaan". Kaikki alkoi salailulla ja jatkui valheilla. Vasta kun sanoin, että jos tuo ei nyt lopu, niin minä otan eron, se exän luona käyminen loppui. Raskasta aikaa kaiken kaikkiaan.
- Kukanaijaketä
Etkö näe? Se nai teitä molempia. Miksi se muutoin pelleilisi aikuisten lasten hoidoilla? Älä naurata ja toki iltaisin pyykille ukon tykö kun nyt vaan sattuu olemaan isompi kone. Höpö höpö eiköhän sillä ex ole isompi kone kun kotona lapset ja useampi. Uskot vielä kaiken. Ukko nauttii ja te akat sekoilette. Totuus voi olla julma. Seuraavan kerran kun ex soittaa huuda väliin "terveisiä muksuille" et ole enään salattu. Miksi se pelkää ex:sää ja sitä että sillä on toinen nainen? Eikö Tämä juuri kerro jotain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958