Kampaajien armoilla

ketä uskoisi

Kävin kampaamossa, kun oma tuttu kampaaja oli lomalla. Uusi kampaaja leikkasi hiukseni veitsellä, koska hänen mielestään niin saa kauniin ja luonnollisen näköisen lopputuloksen ja tekniikka hänen mielestään muutenkin sopi hiuslaadulleni.
Nyt sitten menin omalle vanhalle kampaajalleni ja sain suurin piirtein haukut, että olen mennyt pilaamaan hiukseni. Kyseli kovasti, kuka hiukseni on repinyt...hänen mukaansa tällaista tukkaa ei missään nimessä revitä veitsellä,latvat menee huonoon kuntoon ja takkuuntuvat ja rispaantuvat.
Sanoipa tämä vanha kampaaja myös, että uudet nuoret kampaajat käyttävät veistä, koska eivät osaa leikkaustekniikkaa saksilla, ,,,tiedä häntä.
Mutta minulle jäi kurja olo, minä luotan kampaajan ammattitaitoon ja näkemykseen ja toivon tietysti, ettei kukaan pilaa hiuksiani osaamattomuudella. Vai onko vanha kampaajani vain vanhanaikainen tai kateellinen...?

5

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusunlehti12

Särähtää aina pahasti korvaan jos kampaaja haukkuu edellisen työnjälkeä noin räikeästi. Kaikkien hiuksille veitsileikkaus ei sovi, esimerkiksi jos haluaa kasvattaa tai on ohuet ja pitkät hiukset, mutta osalle sopii taas todella hyvin, kun on paksut, puolipitkät tai lyhyet hiukset. Riippuu myös halutusta mallista. Jos sinusta näyttää hyvältä niin luota siihen! Osa kampaajista vieroksuu veistä ja voi olla että vanha kampaajasi on yksi heistä, mutta ei siinä oikein käytettynä ole mitään vikaa ja voi olla myös kateutta ilmassa(?) Sinuna luottaisin nyt vain siihen miltä se leikkaus on itsestäsi tuntunut/näyttänyt :)

• kateus vie kalatkin.

Sitä sun kampaajaasi harmitti se,että hiuksesi näyttivät paremmilta sen kollegan jäljiltä, ja haukkui sen, koska pelkää sun vaihtavan sille toiselle.

• Veitsi vai sakset

Voisiko joku asiaa tunteva kertoa, millä perusteella valitaan veitsi- tai saksileikkaus. Olen itse pyytänyt kampaajaa leikkaamaan saksilla, koska haluan että hiukset näyttäisivät paksulta ja selkeälinjaisilta. Mielestäni veitsellä tulee liiaksi ohennetun ja hapsottavan näköinen lopputulos. Kampaajani kuitenkin pyynnöistäni huolimatta käyttää veistä. En varmnaan pysty esittmään toivomustani tarpeeksi vaativasti, kun en ole varma ovatko perusteluni oikeat.

• veitsi vai sakset

Lisään vielä edelliseen, että hiukseni ovat ohutta pehmeää laatua mutta niitä on suht. runsaasti ja hyväkuntoiset. Tykkäisin selkeän geometrisestä mallista, mutta kampaus on aina vaan nypitty sulkamaisesti näyttämään ohuemmalta kuin mielestäni näyttäisi saksilla leikattu. Ehdottamani mallikaan ei tunnu millään toteutuvan, vaikka olen näyttänyt kampaajalle piirroksenkin. En kuitenkaan haluaisi vaihtaa kampaajaa, koska tutulla on muuten mukava käydä. Ohjeita siis, mitä minun pitää pyytää ja miten?

• kamppaaja

Itse kampaajana sanon että ei ole asiallista moittia kolleegaa,se vaan tuntuu olevan tapana,ja varsinkaan mennä kysymään että KUKA....Itse sain kerran kehut siitä etten lähtenyt mukaan kun asiakas alkoi moittimaan mutta sanoin että jokaisella on oma tapansa ja jokaisella kampaajalla on omat tykkääjänsä.Kun menet seuraavan kerran niin näytät kuvan millaisen haluat ja sanot että et halua veitsileikkausta-kukaan ei sitä mene väkisin tekemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      105
      4530
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3880
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3250
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2942
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2432
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2166
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1809
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1735
    Aihe