Kuinka nopeasti pystyy laihduttamaan 10kg? Pitäis olla timmissä kunnossa nimittäin elokuun alussa..
Nopea laihdutus??
16
4815
Vastaukset
- XXX
Riippuu, mitkä ovat lähtökohtasi, mutta 10 kiloa alle kahdessa kuukaudessa on melko vaikeaa. Tavoitteena 5-7 kiloa kuullostaa realistisemmalta.
Muista, että nälkäkuuri ei loppujen lopuksi laihduta kuin lihakset luittesi päältä. Jos haluat "timmiin kuntoon", on yhdistettävä oikeanlainen syöminen ja vastusharjoittelu salilla. - Billie
otat jonkun mehupaaston tai vastaavan,
melkein minkätahansa paaston.
minä laihduin paastolla 10kg/3vk - liinukka
Hei itse laihdutin 14 kg kahdessa kuukaudessa, ja paino on pysynyt nyt samassa yli 2vuotta. Itse asiassa laskenut siitäkin muutaman kilon. En todellakaan tiedä tämän "dieetin" terveellisyydestä, mutta mulla se toimi.
Elikkä, ensimmäiset kaksi viikkoa söin pelkkiä Bona- ja Piltti- soseita (hedelmä marja). En laskenut montako meni päivässä, ehkä 7-8kpl max. Sitten rupesin syömään lisänä pari palaa ruisleipää/pv ilman rasvaa, päällä tuorekurkkua tms. Pikkuhiljaa rupesin syömään yhden lämpimän ruuan, todella pienen annoksen, esim puolikas peruna, kaksi lihapullaa jne. Näin jatkoin siihen saakka kun "dieettini" oli määrä loppua, eli 2 kk:n kuluttua. "Pääruokana" siis koko ajan nuo hedelmä- ja marjasoseet.
Kahvia join runsaasti koko ajan, ilman sokeria, rasvattoman maidon kanssa. Ja litratolkulla vettä. Myös sokerittomat mehut käy!
Olo oli alussa vähän heikko ja kylmäinen, meni ohi parissa viikossa.
Suosittelen lämpimästi...
Mulla lähtöpaino oli 63, dieetin loputtua 49.
Äläkä lannistu, kun tulee useita päiviä peräkkäin, jolloin paino ei ole laskenut. Mulla näin kävi noin joka 4kg:n jälkeen.
Tsemppiä!- Annie
Mulla ois vähän samantyylinen urakka edessä... viimekesäiset vaatteet 90 % liian pieniä. Kun tuollaiset 5-6 kiloa saisin pois, olisin todella tyytyväinen. Jos noudatan diettiohjettasi, kuinka kauan minun pitäisi olla dietillä, että tavoitteeni toteutuisi? Pituutta minulla on 172 ja nyt paino on 59 kg:n nurkilla.
- riina
Annie kirjoitti:
Mulla ois vähän samantyylinen urakka edessä... viimekesäiset vaatteet 90 % liian pieniä. Kun tuollaiset 5-6 kiloa saisin pois, olisin todella tyytyväinen. Jos noudatan diettiohjettasi, kuinka kauan minun pitäisi olla dietillä, että tavoitteeni toteutuisi? Pituutta minulla on 172 ja nyt paino on 59 kg:n nurkilla.
sinulla ei ole kyllä mitään, mitä laihduttaa. oletko teini, joka on kasvanut naisen mittoihin eikä lasten vaatteet enää mahdu päälle? itse ole 160cm pitkä ja ihanne painoni on mielestäni vähän alle 60kg eli suhteessa paljon enemmän kuin sinulla.
- Annie
riina kirjoitti:
sinulla ei ole kyllä mitään, mitä laihduttaa. oletko teini, joka on kasvanut naisen mittoihin eikä lasten vaatteet enää mahdu päälle? itse ole 160cm pitkä ja ihanne painoni on mielestäni vähän alle 60kg eli suhteessa paljon enemmän kuin sinulla.
En näytä luurangolta, enkä ole teini, vaan ikää on jo yli 25 v. Tiedän, että en ole lihava. Tiedän kokemuksesta näyttäväni hyvältä muutamaan kiloa kevyempänä. Silloin olen myös energisempi.
- Kalat-86
mitään liikuntaa tämän kuurin aikana?
Tarkoitan lähinnä ylimääräistä, esim. Vatsalihaksia kyykkyjä jne..
Juoksemista tms.
Kiinnostaa vain, että tuleeko liian huono olo jos liikkuu paljon, vai kannattaako ottaa aika rauhallisesti, ei tietenkään liian.. - liinukka
Kalat-86 kirjoitti:
mitään liikuntaa tämän kuurin aikana?
Tarkoitan lähinnä ylimääräistä, esim. Vatsalihaksia kyykkyjä jne..
Juoksemista tms.
Kiinnostaa vain, että tuleeko liian huono olo jos liikkuu paljon, vai kannattaako ottaa aika rauhallisesti, ei tietenkään liian..En harrastanut mitään ekstraliikuntaa, muutenkaan en liiku kovinkaan säännöllisesti. Tosin työni on sellaista, ettei istuskelemaan paljon ehdi.
Ja näin maalaisjärjellä ajateltuna, kyllä, suosittelisin ottamaan rauhallisesti tämän dieetin aikana, energiaa kun ei hirveästi tule noista soseista. Mutta lihasten harjoittamiselle (just vatsat, reidet, takapuoli jne.) en näkis mitään estettä. Asia toinen jos meinas juoksulenkkejä vetää päivittäin...
Kannattaa kokeilla, mulla toimi ja olo on nykyisin mahtava! - liinukka
Annie kirjoitti:
sanoa, aineenvaihdunta kun on niin erilainen meillä jokaisella! Ja tietenkin riippuu myös liikunnan määrästä. Itse en liikkunut yhtään ekstraa koko kuurin aikana. Itelläni on pituutta huikeat 153cm, joten mullahan olikin ylipainoa aika lailla, lähtöpaino se 63kg. Tiedä sitten oliko se syynä melko nopeaan laihtumiseen.
Mutta kun olet päässy ihannepainoos, aloita paluu normaalielämään varovasti... Tosin mulla ainaki vatsalaukku oli niin paljon kutistunu dieetin aikana, ettei aiemmistä ruoka-annoksista mahtunu kun murto-osa.
Hyvää jatkoa! - Tyttö85
Sanoit että olet pysynyt painotavoitteessasi nyt 2 vuotta! Haluaisinkin tietää että mitä sä nykyään syöt ja noudatako jotain tiettyä rutiinia tms.
Itse painan nyt 63kiloa ja haluaisin myös laihtua vaikka jopa 14 kiloa, mikä kyllä kuulostaa tosi suurelta urakalta...
Tuskin enää syöt pelkkiä pilttejä, joten mitä syöt!!!!????? Kiitos! - liinukka
Tyttö85 kirjoitti:
Sanoit että olet pysynyt painotavoitteessasi nyt 2 vuotta! Haluaisinkin tietää että mitä sä nykyään syöt ja noudatako jotain tiettyä rutiinia tms.
Itse painan nyt 63kiloa ja haluaisin myös laihtua vaikka jopa 14 kiloa, mikä kyllä kuulostaa tosi suurelta urakalta...
Tuskin enää syöt pelkkiä pilttejä, joten mitä syöt!!!!????? Kiitos!kohtuudella! En juurikaan mieti mitä syön, vaan kuinka paljon ja ennen kaikkea kuinka usein (herkkuja). Laihduttamisen jälkeen tavaksi jäi käydä vaa'alla jokaikinen aamu. Jos lukema oli yläkanttiin, sinä päivänä mietin sitten enemmän mitä ja kuinka paljon suuhuni pistän.
Oon aina tykännyt karkista, sitä syön "ähkyyn" kerran viikossa. Nyt kun oikein mietin asiaa, niin ruoka-annokset ovat kyllä pienentyneet aiemmasta. Mitään ruokavaliomuutosta en siis ole tehnyt. Enkä kyllä tunne mitään morkkista jos ratkeen herkuttelemaan, seuraavana päivänä sitten vähemmän ja kevyempää. Kyllähän syöminen on yks suurimpia nautintoja elämässä...!
En koe olevani "jatkuvalla dieetillä", vaikka jonkin verran joudun syömisiäni kontrolloimaankin. Olen hyväksynyt sen, että näin se menee, jos meinaan painoni pitää.
Se vielä pitää mainita, ettei mulla ollut mitään painotavoitetta, vaan päätin vaan yks kerta kaupassa ollessani, että kokeilen tasan 2kk tällaista ja katson kuin käy. Hyvin kävi! - ylipainoinen :(
liinukka kirjoitti:
kohtuudella! En juurikaan mieti mitä syön, vaan kuinka paljon ja ennen kaikkea kuinka usein (herkkuja). Laihduttamisen jälkeen tavaksi jäi käydä vaa'alla jokaikinen aamu. Jos lukema oli yläkanttiin, sinä päivänä mietin sitten enemmän mitä ja kuinka paljon suuhuni pistän.
Oon aina tykännyt karkista, sitä syön "ähkyyn" kerran viikossa. Nyt kun oikein mietin asiaa, niin ruoka-annokset ovat kyllä pienentyneet aiemmasta. Mitään ruokavaliomuutosta en siis ole tehnyt. Enkä kyllä tunne mitään morkkista jos ratkeen herkuttelemaan, seuraavana päivänä sitten vähemmän ja kevyempää. Kyllähän syöminen on yks suurimpia nautintoja elämässä...!
En koe olevani "jatkuvalla dieetillä", vaikka jonkin verran joudun syömisiäni kontrolloimaankin. Olen hyväksynyt sen, että näin se menee, jos meinaan painoni pitää.
Se vielä pitää mainita, ettei mulla ollut mitään painotavoitetta, vaan päätin vaan yks kerta kaupassa ollessani, että kokeilen tasan 2kk tällaista ja katson kuin käy. Hyvin kävi!olen 167cm ja painan melkeinpä 90kg. Ulkonäössäni ylipaino näkyy mielestäni liikaa, vaikka osa painostani onkin lihaksissa, sillä olen melko vahva naiseksi.
Kuitenkin, kuinka paljon luulisit että laihdun kuukaudessa jos käytän tuota käyttämääsi piltti-kuuria. pilttikuuri tulisi minulle helpoksi, sillä olen aina pitänyt piltistä, mutta marraskuussa olisi jo mukavaa olla melko normaalipainoinen :(
- onnellinen
halleluja! juttelin jylhän tiinan kanssa paino-ongelmastani toukokuun alussa ja nyt ollaan kesäkuussa...arvaa mitä, eipä ole ongelmaa enää, eikä tarvittu kirurgia vaan ainoastaan hyviä neuvoja ja itsekuria...
- annie
Kerropa meillekin miten sait laihdutettua!!!
- bonzo
annie kirjoitti:
Minä en bonzo laihdutin 8;ssa kuukaudessa 32 kiloa - ai miten - syömällä vähemmän. ei mitään vippaskonsteja ei kaalisoppaa ei lastenruokia vain ja ainoastaan kova itsekuri ja halu laihtua. mulla oli vielä asiat hyvin eli ei korkeaa verenpainetta kolesteroli 3 mutta sisuunnuin vain siihen ylimääräiseen minkä mukanani raahasin, joudun kyllä koko ajan tarkkailemaan mitä syön eli tuntuu, että pelkkä ruuan katselu lihottaa, no ei sentään mutta syön ed. vähän eli max 2 perunaa, 1 tomaatti mikroon ei kastikkeita ei mitään makeita ja liikun niin paljon kun voin ja ehdin ulkona hauvani kanssa mutta helppoa ei elinikäinen painonhallinta tod. ole. joskus siihen tahtoo väsyä - sitten katson vanhoja housujani jotka olivat kokoa xxxllll ja tulen järkiini eli katson varmaan loppuelämäni mitä lärviini työnnän, mutta laihduttaminen kyllä onnistuu, se vaatii vaan perhanmoista sisua ja päättäväisyyttä ja sitä ettei lankea ylimääräisiin herkkuihin...tsemppiä kyllä onnistuu jos tarpeeksi haluaa.
- onnellinen
annie kirjoitti:
olen ns. ikuinen laihduttaja. muutaman kuukauden välein olen koko elämäni alkanut jos jonkinlaista dieettiä vaihtelevalla menestyksellä. mielestäni nyt saamani neuvot perustuvat nimenomaan minun tarpeisiini ja voimavaroihini. en jaksa hikoilla tuntitolkulla salilla enkä muutenkaan ole kauhean liikunnallinen. nyt kuitenkin tiinan kanssa kokeillen eri juttuja löysimme mieleiseni liikunnan eli sauvakävelyn. tiina sanoo, että jokaiselle , laiskallekin, löytyy joku liikuntamuoto, jonka kokee omakseen, niin myös yllätyksekseni minunkin kohdallani... sen lisäksi kävimme seikkaperäisesti läpi ruokailutottumuksiani ja muutimme sitä melko radikaalisti, kuitenkin niin, että pystyn vaivatta noudattamaan sitä, huolimatta siitä, että minulla on iso perhe, jolle laitan päivittäisen aterian. ruokavaliota muutettiin vähähiilihydraattisemmaksi, rasvoja karsittiin ym. mielestäni kaikki perustuu siihen, että sain yksilöllisiä neuvoja ja ohjelmaani muokataan minun tarpeitteni ja kykyjeni mukaan. käyn kontrollissa säännöllisesti ja alkurysäyksen jälkeen paino on edelleen laskussa, joskin vauhti on hidastunut. luulen, että tuen avulla pystyn myös säilyttämään tilanteen enkä enää jojoile...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213