Miksi seurakunnissa on niin vähän miehiä että pitää oikein puutteessa elää. Olen rukoillut Jumalalta omaa kultaa, sitä oikeaa aviomiestä, mutta ei ole mokoma vastannut rukouksiini. Itsetyydytyskin on syntilistojen kärjessä. Mitä pitäisi tehdä?
Missä vapaat miehet?
39
140
Vastaukset
- Mirka ...
Luovu harhaisesta jumalauskostasi.
Kukaan tervejärkinen ei halua riesakseen uskovaista. Aina vaan saa luke ja kuulla, ettei rukoukset auta. Itse onneksi tajusin, ja huomasin että elämä menee ihan hyvin ilman rukoiluakin. Ala sinäkin, "Vanhapiika" tekemään itse oma elämäsi. Rukoukset eivät todellakaan auta, olen nähnyt sen jo kauan kauan....
- sparrow_falls
Älä puhu sontaa. Mun rukouksiin on vastattu monta kertaa.
sparrow_falls kirjoitti:
Jos sparrow_fallsin rukouksiin on usein vastattu, niin voitaisiinko sopia, että hän rukoilee aloittajan puolesta, että tämä löytäisi kumppanin?
:)sparrow_falls kirjoitti:
Älä puhu sontaa! Mun rukouksiin eikä mun ex vaimoni eikä kenenkään muunkaan tuntemani ihmisen rukouksiin ole milloinkaan vastattu.
Ja tämä on karu tosiasia. Mulle valetta on rukousten auttavan.- kokeile ?
helsinkijokkeri kirjoitti:
Älä puhu sontaa! Mun rukouksiin eikä mun ex vaimoni eikä kenenkään muunkaan tuntemani ihmisen rukouksiin ole milloinkaan vastattu.
Ja tämä on karu tosiasia. Mulle valetta on rukousten auttavan.Jumala vastaa, omilleen. Jos et ota häntä vastaa,niin miksi hän sinulle vastaisi ?
Paitsi siihen, avuksesi huuda minua...Siihen hän vastaa. kokeile ? kirjoitti:
Jumala vastaa, omilleen. Jos et ota häntä vastaa,niin miksi hän sinulle vastaisi ?
Paitsi siihen, avuksesi huuda minua...Siihen hän vastaa."kokeile ?", et sitten tiedä yhtään mitään, joten mistä tuollainen viesti?
Itse otin Jeesuksen vastaan 1972, ex vaimoni myös pitkaikainen aktiivi kristitty, ja eräs uskova tuttava, joka ei parantunut rukouksilla. Miksi Jumala ei vastaa rukouksiin, vaikka kaikki ainakin olettivat olevansa Jumalan omia?
Mutta onnea sinulle, jos olet sellainen "parempi kristitty". Ilmestyskirjan ja Jeesuksen sanojen mukaanhan vain harvat pelastuvat. Ja Jumala pelasti vain Lootin, sekä Nooan perheen, kun tuhosi kaikki muut. Olet siis onnekas. Me muut emme ole Jumalan suosiossa. Itse sain uuden ja paremman kumppanin kun en rukoillut ja pyytänyt Jumalalta.
- kenet sitä huolii
Jospa kuitenkin sinun rukouksiisi onkin vastattu, sinä vain et ole välittänyt siitä, jota sinulle on ehkä tarjottu. Näissä uskonasioissa ei anneta yleensä sitä mieluista vaihtoehtoa, vaan se tarjottu on saattanut olla sinulle vastenmielinen, se nyt vaan olisi pitänyt huolia. Sen takia olet ilman.
- Vanhapiika..
Miksi Jumala haluaisi antaa minulle sellaisen miehen josta en välitä? Onko tämä jotain sairasta huumoria vai?
- .
Vanhapiika.. kirjoitti:
Miksi Jumala haluaisi antaa minulle sellaisen miehen josta en välitä? Onko tämä jotain sairasta huumoria vai?
Miksi kuvittelet, että Jumala vastaa juuri siten, miten sinä haluat? Ehkäpä juuri sinä olet vastaus kyseisen miehen rukouksiin.
- Vanhapiika..
. kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että Jumala vastaa juuri siten, miten sinä haluat? Ehkäpä juuri sinä olet vastaus kyseisen miehen rukouksiin.
Miehenkö rukouksiin Jumala vain vastaa? Miksei naisen?
- kenet sitä huolii
Vanhapiika.. kirjoitti:
Se jäi tietenkin sanomatta. että eihän sitä koskaan tiedä milloinka se Jumala kenetkin kellekkin kaanistaa.
- näin minä
Vanhapiika.. kirjoitti:
No miten Jumalan sitten pitäisi vastata ? Tuomalla hänet (miehen ) eteesi ja sanomalla tässä se mies nyt sitten on, niinkö?
Esittelmällä srk:ssa jnk. miehen kelpaisiko tämä?
Ehkäpä Jumala antoi meille aivot ja järjen ja tunteet, että voisimme itse niitä käyttää.
Jos nyhjötät vain kotona ja odotat, voi olla ettei se mies ilmaannu, ellei jokin mene rikki ja joku mies tule sen korjaamaan..:)
Mutta itse, en kyllä mitään tarjotin miestä huolisi, olen iloinen , että Jumala antaa mun itse päättää kenestä pidän kenestä en, vaikka virheitä tehden.
- Teräs&Mies
- kuuklettaja
kansanhistorian tuntien erinomaiset sanat, jessen mukaan pakanat toi kristinuskon =)
- body
" vanhapiika "
Jos jää kotiin vain rukoilemaan, niin saa odottaa loputtomiin, sillä miehen löytäminen vaatii omaa aktiviteettia.
Nyt on foorumeja millä toimia, joten lsitat kiertämään.
Miksi muuten laitat itsetyydytyksen jollekin syntilistalle, sillä sinne se ei edes kuulu.
Kaikki ihmiset tyydyttävät itseään aina jotenkin ja se on luonnollista, sillä Jumala loi meihin nautinnon, mielihyvän tunnon. Ei se meissä turhaan ole.
Juothan varmaan kahvia, siis nautinnon takia, sillä ravintoa ei siinä juurikaan ole.
Tai syöt muita itseäsi miellyttäviä aineita, onko nekin jossain syntilistalla.
Joutavaa höpinää koko syntilista, jos juomalasissasi on esim. vettä, onko se syntivettä.??
Ihminen on vielä pahasti menneisyyden orja.body
Kyllä vanhapiika on itsetyydytyksen suhten ihan oikeassa, jos hän asuu esimerkiksi Sastamalan seurakunnassa: siellä nettipastori neuvoo alla olevassa linkissä kysymyksessä no 660 naimattomia aikuisia (siis yli 18-vuotiaita) olemaan masturboimatta ja liikkumaan sen sijaan esimerkiksi luonnossa, että olo helpottaa.
http://www.sastamalanseurakunta.fi/vastaus.htm
Onhan niitä sitten sellaisiakin seurakuntia, joissa itsetyydytys on sallittua. Varmaan kannattaisi muuttaa pääkaupunkiseudulle, siellähän on yleensäkin sallivampia asenteita.
:Piaurwen kirjoitti:
body
Kyllä vanhapiika on itsetyydytyksen suhten ihan oikeassa, jos hän asuu esimerkiksi Sastamalan seurakunnassa: siellä nettipastori neuvoo alla olevassa linkissä kysymyksessä no 660 naimattomia aikuisia (siis yli 18-vuotiaita) olemaan masturboimatta ja liikkumaan sen sijaan esimerkiksi luonnossa, että olo helpottaa.
Onhan niitä sitten sellaisiakin seurakuntia, joissa itsetyydytys on sallittua. Varmaan kannattaisi muuttaa pääkaupunkiseudulle, siellähän on yleensäkin sallivampia asenteita.
:P660. Hei! Miten voi Raamatun mukaisesti toteuttaa seksuaalisuuttaan ennen avioliittoa? Nykyisinhän naimisiin mennään keskimäärin n. 30 vuoden iässä. Seksuaalisia olentoja ihmiset ovat kuitenkin jo paljon tätä ennen. Jotkut sanovat, että masturbaatiokin on syntiä. Mutta miten voi olla sinut seksuaalisuuden kanssa, sillä eivät alle parikymppisinä solmitut teiniavioliitot usein mitään hyviä vaihtoehtoja ole? Voiko tässä asiassa mitenkään olla tekemättä jollain tapaa väärin?
Perinteinen kirkon opetus, joka nousee Raamatun opetuksista, on, että sukupuolielämä kuuluu juuri avioliittoon ja vain sinne. Tätä on perusteltu sillä, että avioliitto luo vastuulliset ja turvalliset puitteet tälle herkälle elämänalueelle ja että avioliitossa voidaan parhaiten ottaa vastaan myös lahja - pieni ihminen - joka voi seurata miehen ja naisen yhdyntää. Tätä perinteistä opetusta kannatan.
Raamatusta ei löydy selvää opetusta - kieltoa tai käskyä - itsetyydytyksestä. Siksi suhtautuminen siihen lienee oikein ratkaista järjellä ja omallatunnolla. On monia lääkäreitä tai psykologeja, jotka pitävät itsetyydytystä tiettyyn kehitysvaiheeseen kuuluvana mutta eivät suosittele sitä tavaksi toteuttaa seksuaalisuutta aikuiselle ihmiselle.
Ehkä erityisesti tänä aikana pidättäytymistä pidetään monilla eri elämänalueilla outona ratkaisuna. Ennemminkin innostetaan kokeilemaan ja ottamaan mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti. Tällaista elämäntapaa pidän outona.
Niitä paineita, joita seksuaalisuus ihmiselle tuo, voi purkaa eri tavoin: urheilemalla, harrastamalla, työtä tekemällä, palvelemalla jossakin vapaaehtoistehtävässä, liikkumalla luonnossa.mave kirjoitti:
660. Hei! Miten voi Raamatun mukaisesti toteuttaa seksuaalisuuttaan ennen avioliittoa? Nykyisinhän naimisiin mennään keskimäärin n. 30 vuoden iässä. Seksuaalisia olentoja ihmiset ovat kuitenkin jo paljon tätä ennen. Jotkut sanovat, että masturbaatiokin on syntiä. Mutta miten voi olla sinut seksuaalisuuden kanssa, sillä eivät alle parikymppisinä solmitut teiniavioliitot usein mitään hyviä vaihtoehtoja ole? Voiko tässä asiassa mitenkään olla tekemättä jollain tapaa väärin?
Perinteinen kirkon opetus, joka nousee Raamatun opetuksista, on, että sukupuolielämä kuuluu juuri avioliittoon ja vain sinne. Tätä on perusteltu sillä, että avioliitto luo vastuulliset ja turvalliset puitteet tälle herkälle elämänalueelle ja että avioliitossa voidaan parhaiten ottaa vastaan myös lahja - pieni ihminen - joka voi seurata miehen ja naisen yhdyntää. Tätä perinteistä opetusta kannatan.
Raamatusta ei löydy selvää opetusta - kieltoa tai käskyä - itsetyydytyksestä. Siksi suhtautuminen siihen lienee oikein ratkaista järjellä ja omallatunnolla. On monia lääkäreitä tai psykologeja, jotka pitävät itsetyydytystä tiettyyn kehitysvaiheeseen kuuluvana mutta eivät suosittele sitä tavaksi toteuttaa seksuaalisuutta aikuiselle ihmiselle.
Ehkä erityisesti tänä aikana pidättäytymistä pidetään monilla eri elämänalueilla outona ratkaisuna. Ennemminkin innostetaan kokeilemaan ja ottamaan mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti. Tällaista elämäntapaa pidän outona.
Niitä paineita, joita seksuaalisuus ihmiselle tuo, voi purkaa eri tavoin: urheilemalla, harrastamalla, työtä tekemällä, palvelemalla jossakin vapaaehtoistehtävässä, liikkumalla luonnossa.667. Homous? Otatteko kantaa?
On nähtävä ero näiden kahden välillä: taipumus homoseksuaalisuuteen ja taipumuksen toteuttaminen homosuhteessa. Millaisia taipumuksia meillä on, siihen voimme vaikuttaa kovin vähän. Toteutammeko taipumuksia, siihen voimme vaikuttaa huomattavasti enemmän.
Kun Raamattu puhuu homoseksuaalisuudesta, se näyttää puhuvan nimenomaan taipumuksen toteuttamisesta. Sen Raamattu hyvin yksituumaisesti kieltää – niin Vanha kuin Uusi testamentti. Paavali mainitsee homosuhteen harjoittamisen syntiluettelossa mm. epäjumalien palvelemisen, avionrikkomisen, varastamisen ja ahneuden rinnalla ja sanoo, etteivät näiden harjoittajat peri Jumalan valtakuntaa (1 Kor 6:9-10).
Perinteisesti kirkossa on opetettu, että homosuhteet ovat Jumalan tahdon vastaisia. Kristittyä, jolla on tämä taipumus, on kehotettu kilvoittelemaan ja pidättäytymään homosuhteista. Pidän tätä oikeana tapana suhtautua homoseksuaalisuuteen. Taipumus mihin tahansa Jumalan tahdon vastaiseen ei tee kristitystä toisia kristittyjä huonompaa. Se, joka kilvoittelee elääkseen Jumalan tahdon mukaan taipumuksistaan huolimatta, ansaitsee erityisen kunnioituksen.
Kirkon perinteistä, Raamattuun perustuvaa kantaa on kritisoitu Suomessa, kuten monissa muissa länsimaissa. Vaatimusta pidättäytyä toteuttamasta taipumustaan on pidetty outona. Silti pidän Raamattuun perustuvaa kantaa edelleen oikeana. Jumalan ilmoitus ei muutu, vaikka ihmisten käsityksen muuttuvat.
Kristityn ei tulisi suhtautua homosuhteeseen niin kuin se olisi ainoa tai ainakin pahin synti. On paljon muutakin Jumalan tahdon vastaista. Tai hänen ei tulisi karttaa niitäkään, jotka elävät homosuhteessa. Kaikkiin tulisi suhtautua kunnioittaen. Evankeliumi Jeesuksesta kuuluu kaikille. Kristityn tehtävä on myös kertoa, mikä on Jumalan tahto - homosuhteistakin.
Suomen ev.lut. kirkon piispat ovat korostaneet, ettei homosuhdetta – parisuhdelainkaan aikana – tule rinnastaa avioliittoon. Myöskään homosuhteiden siunaamista he eivät ole pitäneet hyvänä ratkaisuna. Kirkkomme piispat ovat viimeksi ottaneet laajemmin kantaa homoseksuaalisuuteen 1970-luvun lopussa. Kannanotto on kirkon perinteisen opetuksen mukainen – siis torjuu homosuhteet ja osoittaa suurta ymmärtämystä sitä kohtaan, joka kilvoittelee elääkseen Jumalan tahdon mukaan. Tarkoitus on, että vuonna 2008 piispainkokouksen asettama työryhmä antaa lausunnon homoseksuaalisuudesta.- Ev. lut.
iaurwen kirjoitti:
body
:PLuin jokin aika sitten Askel-lehteä. Siinä heti alussa kaksi kokenutta sielunhoitajatätiä vastaavat lähetettyihin kysymyksiin.
Eräs jo vanhempi leskeksi jäänyt rouva kertoi että leskeksi jäätyään hän edelleen kaipaa seksiä ja harrastaa säännöllisesti itsetyydytystä ja kysyi sielunhoitajien mielipidettä.
Sielunhoitajat vastasivat kauhistuneena että hänen pitää rukoilla Jeesusta tämän synnin voittamiseksi. Eli tunnustaa se synniksi ja rukoilla anteeksiantoa. Lehti oli Askel joka mainostaa itseään värikuvin hyvin nuorekkaana ja edistyksellisenä.
Tällä tavalla ruokitaan edelleen syyllisyyden ja häpeän tunteita aivan normaaleista ihmiselämään kuuluvista asioista ja aiheutetaan turhaa kärsimystä ja vieläpä kristinuskon nimissä. - body
iaurwen kirjoitti:
body
:P" iaurwen "
jos lähtee toisilta kyselemään mikä itselle seksuaalisesti sopii, niin sitä kyselyä saa jatkaa koko elämänsä.
Ja se on yksi lysti mitä Sastamalan pastori toisia neuvoo, sillä me olemme kukin yksilöitä ja usein libido on yksilöllinen.
Intiimiasiat ovat aina yksilön omia asioita ja siihen ulkopuolisilla ei ole asiaa, se on jo nykyaikana tehtävä selväksi. - body
Ev. lut. kirjoitti:
Luin jokin aika sitten Askel-lehteä. Siinä heti alussa kaksi kokenutta sielunhoitajatätiä vastaavat lähetettyihin kysymyksiin.
Eräs jo vanhempi leskeksi jäänyt rouva kertoi että leskeksi jäätyään hän edelleen kaipaa seksiä ja harrastaa säännöllisesti itsetyydytystä ja kysyi sielunhoitajien mielipidettä.
Sielunhoitajat vastasivat kauhistuneena että hänen pitää rukoilla Jeesusta tämän synnin voittamiseksi. Eli tunnustaa se synniksi ja rukoilla anteeksiantoa. Lehti oli Askel joka mainostaa itseään värikuvin hyvin nuorekkaana ja edistyksellisenä.
Tällä tavalla ruokitaan edelleen syyllisyyden ja häpeän tunteita aivan normaaleista ihmiselämään kuuluvista asioista ja aiheutetaan turhaa kärsimystä ja vieläpä kristinuskon nimissä." sielunhoitajat vastasivat kauhistuneena että hänen pitää rukoilla..."
jos lähtee kyselemään seksiasioistaan muualta, saa varmaan tuollaisiakin vastauksia, vastauksia jotka ovat kuin kivireen vetämistä ja menneisyyden taikuutta.
Uskonto sotketaan vielä sellaisiin asioihin joihin sillä ei ole mitään tekemistä.
Miksi meihin on luotu seksuaalinen nautinto ellei sitä voi toteuttaa.?? body kirjoitti:
" iaurwen "
jos lähtee toisilta kyselemään mikä itselle seksuaalisesti sopii, niin sitä kyselyä saa jatkaa koko elämänsä.
Ja se on yksi lysti mitä Sastamalan pastori toisia neuvoo, sillä me olemme kukin yksilöitä ja usein libido on yksilöllinen.
Intiimiasiat ovat aina yksilön omia asioita ja siihen ulkopuolisilla ei ole asiaa, se on jo nykyaikana tehtävä selväksi.body
laitoinkin viestini loppuun ilmauksen :P jolla yritin viestittää juuri tuota mitä sinäkin sanoit. Yksityisasiat ovat yksityisasioita eikä ulkopuolisilla pitäisi olla niihin mitään sanomista, olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.
Tarkoitin vähän niin kuin virnistellä mokomalle Sastamalan nettipapille.
On vain sillä lailla sääli, että monet herkät ihmiset haluavat omantunnontarkasti tehdä niin kuin uskonnolliset auktoriteetit sanovat. Tavallaan syyllisyyden ja synnin lietsojat saavat näillä säännöillä ja kielloilla lisää lyömäaseita. Aivan turhaa minusta kaikki sellainen, ja vahingollista monille. Maailmassa on oikeitakin ongelmia, kuten olemme uutisista saaneet kuulla.
Toivottavasti käsitit myös vitsini siitä, miten jossakin seurakunnissa itsetyydytys on sallittua ja joissakin taas kiellettyä. Eihän tuollaiselle voi kuin nauraa.iaurwen kirjoitti:
body
laitoinkin viestini loppuun ilmauksen :P jolla yritin viestittää juuri tuota mitä sinäkin sanoit. Yksityisasiat ovat yksityisasioita eikä ulkopuolisilla pitäisi olla niihin mitään sanomista, olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.
Tarkoitin vähän niin kuin virnistellä mokomalle Sastamalan nettipapille.
On vain sillä lailla sääli, että monet herkät ihmiset haluavat omantunnontarkasti tehdä niin kuin uskonnolliset auktoriteetit sanovat. Tavallaan syyllisyyden ja synnin lietsojat saavat näillä säännöillä ja kielloilla lisää lyömäaseita. Aivan turhaa minusta kaikki sellainen, ja vahingollista monille. Maailmassa on oikeitakin ongelmia, kuten olemme uutisista saaneet kuulla.
Toivottavasti käsitit myös vitsini siitä, miten jossakin seurakunnissa itsetyydytys on sallittua ja joissakin taas kiellettyä. Eihän tuollaiselle voi kuin nauraa.Juu, mutta tuolla oli "hyviä" vastauksia. Oliko ne sitten ihmisiä kunnioittavia vai eikö, niin sillä ei ole merkitystä, sillä he yritti sentään vastata uskonsa mukaisesti tai ainakin kirkon opetuksen mukaisesti. Täällähän ei sitä ilmiötä ole, vaan tää Netti-Meri on hyvä esimerkki siitä, miten väistellään kysymyksiä ja yritetään vain näyttää siltä kun vastataan.
Tuollainen se palstan pitäisi täälläkin olla. Täällähän on 20 pappia vastaamassa kysymyksiin ja jokaisella on eri jumala.- KristittyABC
mave kirjoitti:
667. Homous? Otatteko kantaa?
On nähtävä ero näiden kahden välillä: taipumus homoseksuaalisuuteen ja taipumuksen toteuttaminen homosuhteessa. Millaisia taipumuksia meillä on, siihen voimme vaikuttaa kovin vähän. Toteutammeko taipumuksia, siihen voimme vaikuttaa huomattavasti enemmän.
Kun Raamattu puhuu homoseksuaalisuudesta, se näyttää puhuvan nimenomaan taipumuksen toteuttamisesta. Sen Raamattu hyvin yksituumaisesti kieltää – niin Vanha kuin Uusi testamentti. Paavali mainitsee homosuhteen harjoittamisen syntiluettelossa mm. epäjumalien palvelemisen, avionrikkomisen, varastamisen ja ahneuden rinnalla ja sanoo, etteivät näiden harjoittajat peri Jumalan valtakuntaa (1 Kor 6:9-10).
Perinteisesti kirkossa on opetettu, että homosuhteet ovat Jumalan tahdon vastaisia. Kristittyä, jolla on tämä taipumus, on kehotettu kilvoittelemaan ja pidättäytymään homosuhteista. Pidän tätä oikeana tapana suhtautua homoseksuaalisuuteen. Taipumus mihin tahansa Jumalan tahdon vastaiseen ei tee kristitystä toisia kristittyjä huonompaa. Se, joka kilvoittelee elääkseen Jumalan tahdon mukaan taipumuksistaan huolimatta, ansaitsee erityisen kunnioituksen.
Kirkon perinteistä, Raamattuun perustuvaa kantaa on kritisoitu Suomessa, kuten monissa muissa länsimaissa. Vaatimusta pidättäytyä toteuttamasta taipumustaan on pidetty outona. Silti pidän Raamattuun perustuvaa kantaa edelleen oikeana. Jumalan ilmoitus ei muutu, vaikka ihmisten käsityksen muuttuvat.
Kristityn ei tulisi suhtautua homosuhteeseen niin kuin se olisi ainoa tai ainakin pahin synti. On paljon muutakin Jumalan tahdon vastaista. Tai hänen ei tulisi karttaa niitäkään, jotka elävät homosuhteessa. Kaikkiin tulisi suhtautua kunnioittaen. Evankeliumi Jeesuksesta kuuluu kaikille. Kristityn tehtävä on myös kertoa, mikä on Jumalan tahto - homosuhteistakin.
Suomen ev.lut. kirkon piispat ovat korostaneet, ettei homosuhdetta – parisuhdelainkaan aikana – tule rinnastaa avioliittoon. Myöskään homosuhteiden siunaamista he eivät ole pitäneet hyvänä ratkaisuna. Kirkkomme piispat ovat viimeksi ottaneet laajemmin kantaa homoseksuaalisuuteen 1970-luvun lopussa. Kannanotto on kirkon perinteisen opetuksen mukainen – siis torjuu homosuhteet ja osoittaa suurta ymmärtämystä sitä kohtaan, joka kilvoittelee elääkseen Jumalan tahdon mukaan. Tarkoitus on, että vuonna 2008 piispainkokouksen asettama työryhmä antaa lausunnon homoseksuaalisuudesta.Homoseksin harjoittaminen on kristinuskon mukaisesti syntiä. Tätä seikkaa ei nyt muuta mikään.
Luterilaisen kirkon lipeäminen kristinuskon opista mm. homokysymyksessä perustuu käsitykseni mukaan siihen, että kirkkon on maallistunut. Kirkon päätöksenteossa on mukana ei uskovia kunnallispoliitikkoja, kirkollisveron maksajista suurin osa on ateisteja jne. Poliittisesti on hyväsyttävää homosuhteet, joten kirkko taipuu ateistisiin aatteisin helpommin rahan ja poliittisen ohjauksen perässä.
Tämä linjattomuus opin noudattamisen suhteen on syntiä. Kirkon tulisi noudattaa ensisijaisesti kristinuskon mukaista oppia vaikka, se johtaisi veronmaksajien pakoon kirkosta. Kirkko on uskoa varten eikä veron keräämistä varten.
- laita s-postia
Evankelisluterilainen kirkko etsii parhaillaan seuraa eläkkeelle jäävälle Kuopion piispalle Wille Riekkiselle. (Karjalainen 19.6.2011)
Poimittu Jyvistä&Akanoista Suomen kuvalehdestä :) - Kristitty45
Olet oikeassa siinä että miehiä on vähän seurakunnissa. Jos on, niin ovat aika naismaisia. Kansan Raamattuseurassa olen nähnyt kaikkein surkuteltavimmat miehet. Aivan alistettuja ja miehisyytensä torjuneita raukkoja.
Lestaadiolaisista on ollut jo tällä palstalla paljonkin puhe. Kannattaa katsella aivan tavallisia suomalaisia miehiä, ei kaljan kittaajia eikä kiihkouskovaisia.- jospa näin päin
Jos nainen joutuisi ypö yksin miesten keskelle, niin eikö paine muuttua "miesmäiseksi" tulisi vaivihkaa "sisään"?
- mies22
Täällä on yksi mies vapaana. Kirjoittele.
mies22 at live fi- mies22
Pienenä vinkkinä vanhallepiialle. Numerot nikissä mies22 eivät suinkaan tarkoita ikää vaan senttejä.;)
- Jeesuksen veli
Miksikö miehiä on vähän seurakunnissa on yksinkertainen ?
Miehet eivät pidä pitsinnypläyksestä, matonkutomisesta, juoruilusta (seläntakana puhumisesta ja tällä tarkoitan ns. tosimiehiä).
Tosin femarit ovat saaneet myös näitä "neitipoikia" pauloihinsa, jotka puolustavat aatetta, naisvaltaa ?
Käärme houkutteli Adamin syömään kielletystä puusta ja lopputulos on lohduton, kuten kaikki saamme huomata tänäpäivänä........................?
Kaikki johtaa kaikkeen, muistamme ns. "vapaan kasvatuksen", mihin se on johtanut ?
-välinpitämättömyyteen
Tehdään vertailu millä mittarilla tahansa, "sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus", Matt.24:12........................
Elämme valitettavasti juuri tuota aikaa..............
Jeesus haluaa silti kutsua sinua luokseen, "Katso, Minä seison ovella ja kolkutan, jos jku kuulee Minun ääneni ja avaa Minulle oven, niin minä käyn hänen tykösä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän Minun kanssani", Ilm.3:20.
Miksikö miehiä, arvon leidit on vähän seurakunnissa, juontaa juurensa sen kuuluisan omenapuun alle....
-onko Jumala tosiaan kieltänyt ?
Tämänpäivän nainen on omasta mielestään AINA, prinsessa, juuri em syistä, älä siis nimim. vahapiika ihmettele, ellet sieltä Miehiä löydä, ainoastaan näitä leidipoikia....................................? - "valitettavasti "
"neitipoikia" huh. Jaa en tiedä , en ole missään ptsinnypläys kerhossa ollut, toki srk:sta kuin muualtakin näitä neitipoikia voi löytää, itseäni ne lähinnä huvittavat.
Mutta kyllä siellä onneksi on ihan miehiäkin. Ja pitää olla aika paljon "munaa", että edes uskaltaa uskoon tulla. Se, kun on valtavirtaa vastaan uimista.
Mutta missä vietät ikuisuutesi, mieti sitä.- Jeesuksen veli
"valitettavasti", tottahan on, että ehkä vaatii rohkeutta myöntää olevansa uskossa Jeesukseen ja tottahan on myös sekin, että meitä miehiä löytyy myös kirkon piireistä, mutta mutta, vähenevässä määrin ?
-juuri em. syistä, valitettavasti..............
- xcvxzcvxzcvzxcvzxcv
Olen minäkin rukoillut! Se vaan nyt sattuu olemaan niin että NYT ON VIIMEINEN SUKUPOLVI!
Kukaan ei tee jälkeläisiä... kukaan ei kuole... Mennään Jeesuksen eteen Tuomiolle kaikki!Hah hah! Jeesus sanoi, ettei sitä hetkeä tiedä kuin Jumala. Osoitit olevasi huijari. Tai oletat tietäväsi asiat paremmin kuin Jeesus. No, Paavalikin luuli jo aikoja sitten "aikaa olevan vähän" ja "ahdistuksen ajan" tulevan jo hänen aikanaan. Pieleen menee ja on mennyt jo 2000 vuotta.
- sdfgdsfgsdfgdsf
helsinkijokkeri kirjoitti:
Hah hah! Jeesus sanoi, ettei sitä hetkeä tiedä kuin Jumala. Osoitit olevasi huijari. Tai oletat tietäväsi asiat paremmin kuin Jeesus. No, Paavalikin luuli jo aikoja sitten "aikaa olevan vähän" ja "ahdistuksen ajan" tulevan jo hänen aikanaan. Pieleen menee ja on mennyt jo 2000 vuotta.
Vai niin... t:al.simpson.... mä olen mä.... Vanhan Testamentin viimeisien jakeiden mies...
Katsotaan kuka valehtelee....
Mähän kirosin jo Nokiankin... ja mites sille kävikään???
Maanjäristys merenkurkkuun! - 1 sormenjälki
sdfgdsfgsdfgdsf kirjoitti:
Vai niin... t:al.simpson.... mä olen mä.... Vanhan Testamentin viimeisien jakeiden mies...
Katsotaan kuka valehtelee....
Mähän kirosin jo Nokiankin... ja mites sille kävikään???
Maanjäristys merenkurkkuun!suomalaisenkin yhteiskunnan rääviys
miks on edelleen vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa että kaikki maailman ihmiset on alkujaan tosi pieniä "räättejä".
Vain rakkaus ja välittäminen auttaa kasvamaan vähän isommaksi.
Enkä mä ymmärrä tota jotain seksuaalijakoa, Jos "joukko-oppien", kaiken tietämisen ja hallinnan sijasta opeteltais ensin antamaan tuo fyysinen ja psyykkinen kehon omarauha ja koskemattomuus toiselle ihmiselle.
Joskus joutuu elämään yksin, sekin on vain hyväksyttävä, vaikka niin kivaa aina oliskaan kuin ystävän ja rakkaan ihmisen kanssa parisuhteessa.
Ja sitten nuo ihmisen tunteet. Onko olemassa puhtaita ja likaisia tunteita?
Ihmiskunnan historiaan sen sijaan mahtuu kyllä paljon paitsi hyviä niin huonoja tekoja.
Ja sielusi, eikö se voi olla tuo hiukkasten tanssi sfääreissä, jokaisella omansa kuin dna-koodi kehossa... jos Luoja meidät ihmiset niin on luonut?
Tunteva ja toimiva inhimillinen ihminen mieluummin kuin euronkuvat silmillä makaava tunnoton pökkelö.
- toinen etsinyt
No ne on vapaissa suunnissa tai maallistuneet.
siltä väliltä on mahdoton löytää ketään :((( Saat luottaa siihen, että Jumala johdattaa luoksesi oikean miehen, jos ja kun sen aika on. En tiedä, minkä listan mukaan ajattelet itsetyydytyksen olevan syntilistan kärjessä. Se kun kuitenkin on luonnollinen ja turvallinen tapa elää todeksi omaa seksuaalisuutta.
Toivon sinulle valoisaa tulevaisuudenuskoa ja siunausta elämääsi.
pappi Sonja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as453046Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232904- 462757
- 562608
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582508Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482490On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532271Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782158- 692068
- 452052