Kokemuksen korostaminen joka paikassa on suurten ikäluokkien ahneuteen perustuva väite. Oli sitten kysymys työelämästä tai mistään muustakaan asiasta. Mitä suurilla ikäluokilla on ja mitä heillä ei ole?
Totuus esimerkiksi työelämästä. 70% kaikista töistä on niin helppoja, joissa pärjää pelkällä peruskoulupohjalla. Jossain kassalla koulutettu apinakin pärjäisi. Pelkkä kokemuksen jankuttaminen joka paikassa, vain hidastaa talouskasvua, kun porukan pitää hankkia kokemusta jonnekin kaupan kassalle. Nokia myydään ulkomaille, koska taloon ei oltu rekrytoitu ketään, kun kellään ei ollu "kokemusta" alalta. *Pläts*
http://www.youtube.com/watch?v=A8Yahj2fUgA&ob=av2e
Kokemuksen korostaminen
5
78
Vastaukset
- asjk_?
Kun ei ole kokemusta ei saa töitä. ja kun ei saa töitä niin ei saa kokemusta.
- crazyratlady
Oon ite tällä hetkellä tossa kierteessä. Ei töitä-, koska ei ole kokemusta. Ainoa vaihtoehto saada työkokemusta olisi työelämävalmennus, mutta kukaan työnantaja ei tahdo ylimääräistä "harjoittelijaa", jolla tosin on tutkinto, jalkoihinsa pyörimään. Tarvitsisin pari vuotta työkokemusta, että pääsisin erikoisammattitutkintoa suorittamaan...
- Älyn haamu
En minä tuollaisia paskaduuneja edes kelpuuttaisi. Työnantajat voi vetää käteen!
- Darth
Useimmat työt nykyaikana oppii kahdessa viikossa. Työnantajilla vain on haluttomuutta antaa koulutusta tehtävään.
Esim: It-puolella on satoja erilaisia tekniikkoja ja ohjelmia. Useimmat oppii varsin nopeasti muutamassa viikossa, jos on pohjakoulutus. Silti työnantajat etsivät tekijöitä, jotka hallitsevat täsmällisesti juuri heidän firmansa käyttämät 10 tekniikkaa tuhannen muun joukosta. Ei se vaikka kokemusta onkin alan töistäkin jonkin verran niin yhtä vaikeaa se on saada työtä, kun nykypäivänä kattoo alan työilmoituksia että jahas pitäs olla yli 5 vuotta kokemusta... mun mielestä täyttä utopiaa hakea sellaista henkilöä muuhun kuin esimies tehtäviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761219
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t232557- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510