Elikkä joskus pari viikkoa sitten astuin lasinsiruun vahingossa olohuoneessani ja siru repi sukkaan reiän ja jalasta tuli verta. Varsinaista sirua en koskaan nähnyt ja kaivelin varmaan tunnin tapahtuneen jälkeen kantapäätäni neuloilla ilman tulosta. Nyt sen parisen viikkoa on kumminkin juuri tässä samassa kantapäässä ollut kipuilua ja viime päivinä kipu on vaan yltynyt.
Käveleminen sattuu,pelkkä astuminen sattuu ja vaikken astu jalalla ja vain lepuutan jalkaa ilmassa niin sattuu ja särkee.
Olen tullut sellaiseen johtopäätökseen etten pärjää edes arkielämässä jalan kanssa, saati sitten kun en ole pystynyt liikuntaa oikein harrastamaan pariin viikkoon.
Oma terveyskeskukseni on kiinni tämän heinäkuun mutta ajattelin soittaa ajan lääkärille heti viikon päästä kun elokuu alkaa ja terppakeskus aukenee..
Mutta, onko muille käynyt näin ( varmastikin )ja mitä lääkärissä on tehty?
Uskon että sirunen on jo niin syvällä ettei sitä kyllä mitenkään saa kaivamalla pois. Olen lukenut kauhutarinoita miten ei puuduteta tai puudutus ei auta ja lääkäri/ hoitaja kaivelee kantapäätä ja se pitää vaan kestää?
Sellainen juttu vaan että olen todella todella kipuherkkä enkä kestä kovinkaan suurta kipuilua ilman puudutuksia. En haluaisi kivunpelon takia jättää jalkaa hoitamatta kun on meinaan aika karmea kipu koko ajan melkein.
Olen myös kuullut juttuja ettei sirua poisteta jos on liian syvällä jalassa vaan sen annetaan jotenkin "mätiä" ulos tai koteloitua? Hyi hitto. En ymmärrä miten tuo voisi kohdallani olla mahdollista koska kipu on kokoaikainen.. Poistaakohan lääkäri tai kirurgi leikkauksessa lasinsiruja? Mutta sittenhän minulta jouduttaisiin avaamaan koko kantapää?
Ou mai, no, jos jollain on tietoa ja/tai kokemusta niin kuulisin mielelläni..
LASINSIRU KANTAPÄÄSSÄ?
5
5630
Vastaukset
- !Voi Kauhistus!
Olen kuullut vastaavan tapauksen ja tuttuani vaivasi pitkään ennen, kuin edes tajuttiin syvällä jalkapohjassa olevan lasinsirun!
Kävely ym. oli tuskaa!
Jalka jouduttiin ihan leikkaamaan ja toipuminen on edessä ja tokihan se on vaikea alussa, kun haava on juurikin siellä jalkapohjassa! :(
Sinuna menisin ihan päivystyksen kautta ja laittavat sut sieltä eteenpäin kirurgin arvioon, koska vaivaa on ja kipua!! Ettei pahene tilanne sillä välin, kun odottelet aikaa omalle lääkärille!
Nopeasti vaan hoitoon! :)
Parempia aikoja sinne ja toivottavasti pääset vaivasta pian eroon!!
Käyhän sitten infoomassa, kun olet käynyt päivystäjällä, että mitä tehtiin ym.!
Jaksamisia kauheasti!! - 5x äiti
moi.
Minulla käynyt vähän samallalailla 3vk sitten astuin jonkun terävän päälle jolloin parkaisin kivusta en löytänyt lattialta mitään enkä jalastani. Eikä sit ollut edes kovin kipeä mutta kun päiviä kului ja viikot vaihtuivat toiseen jalka tuli päivä päivältä kipeämmäksi, ihan jo pelkkä pötköttely sattui jalkaan saatika kävely. Neulakammoisena varasi ajan hoitajalta jalassa oli känsä mutta kun hoitaja tarkemmin sitä kopeloitti löytyi sieltä koteloitunut lasinsiru!! puudutuksella se rönkittiin sieltä pois. Mulla se oli siis keskellä jalkaa (kantapään ja varpaiden puolessa välissä) googletin aiheesta kotiloitunut lasinsiru ja löysin tämän aieen :D
3vk siis kävelin lasinsiru jalassa ja voitte uskoa että kyllä se sattu!! Pari päivää nyt siitä kun se otettiin pois ja kävely vieläkin sattuu mutta ehkä se pian paranee. Ota pois ennen kuin koko kantapää mätänee.
- Katso pvm
Eiköhän se kantapää ole mädäntynyt kokonaan tämän 1,5 vuoden aikana kun annoit neuvoja vasta nyt.
- 2VKelinaikaa
Mut kyllähän ne lasin palat märkii pois samalla lailla kun tikut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197