Olen 1970-90-luvuilla kerännyt massiivisen kokoelman sekä suomalaista että ulkomaalaista gospelrockia LP-levyinä ja C-kasetteina, mukana useita harvinaisia äänitteitä sekä sellaisia tunnetumpiakin, joista ei ole otettu uusintapainoksia.
Nyt olen ostanut yhdistelmäsoittimen, jolla vanhat älppärit ja kasetit pystyy muuttamaan .mp3-muotoisiksi, joten niitä voisi vaikka levittää netissä. Olen jo muuttanutkin osan musiikistani .mp3:ksi.
Olen pohtinut tekijänoikeusasioita. Muusikoilla pitää olla oikeus saada palkkio tekemästään työstä, mutta entä sitten, kun jotkut tekijät ovat jo kuolleet ja useat näistä levytyksistä ovat sellaisia, joista ei ole otettu uusintapainoksia?
Mikäli julkaisen näitä äänitteitä netissä, ne eivät kilpaile myynnissä olevien fyysisten CD-levyjen tai maksua vastaan ladattavien musiikkitiedostojen kanssa, koska niitä ei ole CD-muodossa tai ladattavana saatavissa.
Kristillisen musiikin perusidea on siinä, että sanomaa julistetaan musiikin avulla. Entä, jos julistaminen kaatuu tekijänoikeuskysymyksiin? Jos julistus on sopimusten ja lakipykälien takana, miten silloin toimitaan? Voinko julkaista näitä äänitteitä, ja jos, mistä löytyy sellainen sivusto, jolla voi julkaista omistamiaan levyjä?
Miten julkaista musiikkia netissä laillisesti?
Miten on?
1
97
Vastaukset
- Koepa
Työnnä Youtubeen vaikka, katso josko niitä aletaan sieltä poistella. Tosin voi olla, että osa kappaleista on jo siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155