sen sanon,et vaik mie oon tumma

niin voin mie silti olla ihan mukava, paino sanalle "voin!"
1279
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Tuon tumma-sanan merkitys on aika monisyinen. Etkä sinä ole ihan kärkipäässä miettiessäni ihmisiä, joita kuvailisin sanalla tumma.

Mites on, ajattelitko olla mukava?

Äänestä
  • Aloittaja

jos miut kuvattais takaa niin et näkyy pohkeet niin kukaan ei epäilis etteikö kyseessä olis pohjoismaalainen.

Äänestä

sie vaikutat mukavalta, vai siul onkin pieni vehje.

Äänestä
  • Aloittaja

niin eikö olekkin ihme ja lisäksi tuon vaurautta tänne

Äänestä

Ja sen mä sanon että sä olet valkoinen aave verrattuna mun veljeen joka on raksa-duunissa ulkona kaiket päivät. Se on ihan tummanruskea iholtaan, sen silmät on tummanruskeat ja tukka (se ajelee aina kaljuksi) on melkein musta. Ihan oikeesti monte, sä olet PALJON vaaleampi kuin mun veli.

Äänestä
  • Eihän se ihonväri ratkase. On niitä mustia albiinojakin, eikä mustalaisetkaan kovin mustilta näytä, päinvastoin. Monte on kai latino, tai mistäs vi-tust minä tiiän. Keltanen, punanen, ruskea, valkonen, musta, eiks ne siin ollu?

Äänestä

• Joo mutta kirjoitti:

Eihän se ihonväri ratkase. On niitä mustia albiinojakin, eikä mustalaisetkaan kovin mustilta näytä, päinvastoin. Monte on kai latino, tai mistäs vi-tust minä tiiän. Keltanen, punanen, ruskea, valkonen, musta, eiks ne siin ollu?

.

tässä tapauksessa tummuus on lähinnä henkistä laatua

.

Äänestä

Et voi - ihon väri kertoo suoraan ihmisen mukavuudesta. Lähde: Konkistadorien matkailuopas.

Äänestä

mie uskon kyllä sen!

Äänestä

"Tumma" sanalla yleensä tarkoitetaan mustalaisia, ts. romaneja, kuten itse tahtovat itseään nimitettävän, mutta mannejahan ne on kuitenkin, eli mieluisti vaihda sanaa, jolla kuvaat itseäsi. Liikaa negatiivista painotaakkaa moisella:(

Äänestä
  • Aloittaja

ok moreno sit

Äänestä

kaaleita

Äänestä

Kommentoi aloitusta

monte24 kirjoitti:

niin voin mie silti olla ihan mukava, paino sanalle "voin!"

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu