meidän suhteessa on ongelma mun kissa, asumme yhdessä ja olemme jo tosi sitoutuneet toisiimme mutta aina tulee riitaa mun kissasta. puolisoni tykkää siitä mutta ei esim. kahden päivän reissullani suostu puhdistamaan kissan hiekkalaatikkoa. haju on kuulema niin hirveä että häneltä lentää laatta. olen kokeillut vaikka mitä hajuttomia hiekkoja ym. mutta miehen mieli ei muutu.
olen joskus suutuksissani sanonut että olisit varmaan onnellinen jos veisin piikille niin sitäkään hän ei hyväksy. on sanonut korkeintaan että voihan sille keksiä uuden kodin, mutta minä en todellakaan halua sitä! hän paijaa ja rapsuttaa kissaa, mutta kun tulee riita niin hän sanoo että "sinä valitset kissan ensin sitten vasta minut".
minusta hän on epäreilu! en halua valita hänen sekä kissan välillä joka mulla on ollu vuosia häntä ennen. mustasukkaisuus kissasta on liioiteltua häneltä ja eniten ottaa päähän se etten voi reissuni ajan edes pyytää kaveria käymään ja hoitamaan kissaa kun mies itse asustaa asunnossa! kissojen siirto ei toiseen kotiin ei ole mahdollista, kavereilla on kämppiksiä ym. jotka eivät halua hoitaa kissaa/ovat allergisia.
en tiedä mitä tekisi?? olen aina tukenut häntä harrastuksissa ym,, ym mutta hän ei halua ymmärtää miten rakas kissa mulle on. ja kissasta en halua luopua!!
riitaa kissasta
17
269
Vastaukset
- dfggdfdgfdg
Miten luulet, jos mies ei kestä siivota yhtä kissan astiaa, niin aikooko muka ikinä vaihtaa esim; lapsienne vaipat?
Siinä sinulle miettimistä. - mustasukkaisuutta??
kerran riidellessä paukautin hänelle saman asian, hän kun haluaa ehdottomasti tulevaisuudessa lapsia. hän vastasi että "olen nähnyt monta kertaa lasten vaipan vaihdon eikä se haise läheskään niin pahalle kuin kissan kuvottava virtsa ja uloste".
itse olen asiasta eri mieltä, kyllä ne haisee pahalle nekin. ja just eilen saimme taas riidan aikaiseksi kun olemme molemmat töissä mutta hän tekee muutaman tunnin pitempää päivää. huolehdin siivouksista, pyykeistä ym. kun hän tuli kotiin töistä, toisena iltana hieroin niskojaan ja toisena tarjosin kylmän oluen sekä hyvää ruokaa. kolmantena iltana olin itse tehny tuplavuoron ja tulin kotiin. mies pelasi nettipokeria eikä eväänsä heilauttanut.
tänään lähti surullisen näkösenä töihin ja totes vaan että hän on tosi pahoillaan ettei osaa tehdä mua onnelliseks. no toki tekis jos välillä edes yrittäis vähäsen!!- wf2qfrg4q
ei huhhuh..
meillä on kissa ja koira, ja kyllä mies siivoaa kissan toiletin ja käyttää koiraakin ulkona..
mikä hiiri se sun "miehes" oikein on?
ja mun mielestä osoittaa aika helvetinmoista itsekkyyttä mieheltä ettei suostu kissan toilettia puhdistamaan sinä aikana kun olet reissussa.
ja jo sekin että mies ei anna sulle vastaavanlaista huomiota ja välittämistä entä sinä..kyllä mä varmaan huutaisin jo tuossa vaiheessa miehelle että olisi ihan kiva saada häneltäkin sitä välittämistä takaisinkin..saakeli..
mitäs jos heivaat jätkän helvettiin asunnostasi?
sanot vaan että saa mennä omaan kämppään sillä aikaa kun sinä mietit suhteenne tulevaisuutta..voit vielä antaa miehen mukaan kirjeen jossa mainitset sinua harmittavat ja ärsyttävät asiat miehessä ja miehen käytöksessä.ja jos mies vielä kerran kissoista valittaa kun ei itse tikkua pistä ristiin eläinten hyvinvoinnin eteen, niin heitä helvettiin koko jätkä.
se on vain tosiasia, että kun eläimet voivat taloudessa hyvin, niin myös ihmisillä on hyvä olla.
ja ihan näin kissanomistajana voin sanoa, että kun sen toiletin siivoaa tarpeeksi usein ja on hyvät ja paakkuuntuvat hiekat, niin se ei edes haise se toiletti..kannattaa myös vaikka samantien viedä ulos ne kissanpissapaakut ja kakat, jotta ne eivät jää haisemaan.
- ei tuollaisia ukkoja
Heitä helevettiin se paska ja ota tilalle joku joka oikeasti välittää eläimistäkin.
- Mikä ongelma?
Pikku juttu.
Laita ensi kerralla useampi laatikko kissallesi. Saa sitten valita aina vähemmän likaisen. Siivoat itse kun tulet kotiin.
Eläköön mies siellä hajuissa sen aikaa jollei tykkää laatikoita tyhjentää. - Mies, kissa ja koira
Eipä taida se kissa olla syynä riitoihin, vaan jokin muu..
- Zoojatar--
En kyllä saanut tuosta tekstistä selvää miten se kissa oli ongelma muuna mielessä kuin mies ei viitsi sen hiekka-astiaa putsata... (tosin, en voi syyttääkkään, se haju on hirveä) En oikein sellaista käsitystä tekstistä saanut että mies VAATISI sinua luopumaan kissasta, paitsi riitatilanteessa minkä otaksun johtuvan ihan vain riidasta?
Ja tuntuu että enemmän tuo miehen sinun huomioon ottaminen on se ongelma enemmänkin... tai ainakin sinulle - kristallihiekkaa!!
Vauvan pissiset ja kakkset vaipat kyllä haisee huomattavasti pahemmalle, kun mikään kissan pissin haju.
Oletko kokeillut kristallihiekkaa? Meidän kissalla ainakin toimii, täytyy vaan kakat siivota ja kestää meillä 3vko. Ei siis tarvitse päivittäin pissaa siistiä. Silloin ainoastaan jos hiekka on muuttunut jostain kohtaa tosi keltaiseksi. - siegismund
Teki mieli sanoa, että polta se kissa. Mut loivennetaan.. jos et kestä ilman kissaa niin oot väärän kundin kanssa. Kissanpaskojen korjaamisella ja omien lapsien vaippojen vaihdolla ei ole _mitään_ tekemistä toistensa kanssa. Ite esmerkiks oon varsin mukava heppu, mutta kissaa en ikinä ottas kotiini. En kestäis sitä. En kestä ajatusta siitä, että ihmisten elämä pyörii kissojen tai minkään muidenkaan kotieläinten pillin mukaan. Lapsia vastaavasti haluan. Ja sinänsä eläimiä vastaan mulla ei ole mitään, ajatusta lemmikeistä en vain oikein sulata.
Mut noin eläinrakkaana ihmisenä sulla ei ole mitään jakoa sen kundin kanssa. Unohda koko juttu jatka eteenpäin. - mustasukkaisuutta??
mies ei siis ole tottunut lemmikkeihin, hänellä ei ole ikinä ollut minkäänlaista lemmikkiä ja sanoi ettei ikinä totu kissan karvoihin mutta sietää niitä mun vuoksi. tuo toilettiasia on todella kynnyskysymys, sanoi että häneltä oikeasti pääsee oksennus jos hän edes yrittää lähelle sitä boxia... ja monesti kun siivoan sitä hän lähteekin äkkiä kauemmas.
kun on puhe yhteisistä reissuista niin sanon että no mites kissat, mistä saa hoitoapua viikoksi, sano vaan että no se on sun ongelmas kun ne on sun kissoja... ja se äijän heivaaminen voi olla aika vaikeeta kun ollaan jo taloudellistikin sitouduttu yhteen niin eron otto tän takia on ensinnäkin älyttömintä mitä oon kuullu ja toisekseen ei mikään yksinkertanen asia.
koitan ymmärtää kun hän tekee pitkää päivää töitä. mut vaikka kuinka imuroisin niin ei se kaikki kissan karva ja lattialle kulkeutunut kissanhiekka mihinkään katoa, aina saa kuulla valitusta.
kerran tappelimme asiasta ja hän melkein alko itkemään, sano et en ymmärrä mitä hän joutuu sietämään kun kissan karvaa on aamulla suussa ja ruuassa mitä hän syö,,, kysyin että voisko hänen yksi mukavan tuntuinen ja reilun olonen kaveri katsoa kissoja pari päivää hän sanoi ettei ikinä alenna toista ihmistä siivoamaan kissojen paskaa, että se on häpeä edes kysyä.- xsfhjfgj
Olisko mitään, jos yrittäisit asettua edes hetkiseksi miehesi asemaan ?!
Miehesi yritää olla sinulle mieliksi ja sietää kissaa, koska haluaa olla kanssasi - sinulle ei varmastikaan ole kissojen ystävänä tullut mieleenkään, että toiselle se voi olla rankka juttu, etenkin kun ei ole tottunut lemmikeihin. Ei se silti ihmisestä mitenkään "huonoa" tee, vaikkei olekaan lemmikkeihin tottunut! Olisiko sitten ollut parempi, että mies olisi heti kättelyssä sanonut, että teistä ei voi tulla mitään, kun hän ei aio alkaa sinulle kissanhoitajaksi?
Elämässä on paljon asioita, joissa pitää tehdä kompromisseja - ja parisuhteessa etenkin. Sen sijaan, että jatkat nipotusta ja haluat muuttaa toista, alapa miettiä vaikka sitä, että viet kissat lemmikkihoitolaan siksi aikaa, kun olet pois kotoa?
En ole itse mitenkään lemmikkivastainen ihminen - mutta kahden lapsen äitinä sanoisin, että kyllä kissan jätökset tuoksahtavat omaan nokkaani paljon karmeammalta kuin vauvan p-vaipat. Ja sen puoleen, lapsi pyörii vaipan kanssa suht lyhyen ajan verrattuna siihen, että sisäkissan jätöksiä pitää siivoilla koko kissan eliniän ajan. - elukka on elukka
Mä ymmärrän sun miestä täysin. Kissankarvoja lautasella ja lakanoissa, hiekkalaation karmea haju, se haisee vaikka miten vaihtaisit hiekat joka päivä. Sä et vaan itse sitä tiedosta. Haisee kamalammalle kuin lehmän p. Multa lentäisi myös laatta, jos joutuisin moista puhdistamaan. Lasten vaipan hajuun on kissan hiekan löyhkää turha edes verrata. Lapsen vaippavaihe kestää sitäpaitsi vain pari vuotta, kissan hiekkojen vaihto niin kauan kuin kissa elää.
Mun mielestä sun täytyy itse hankkia hoitaja kissalle, kun olet reissussa. Se on sun kissa. Ei mies eläintä vihaa tai ole sille mustasukkainen. Teillä mättää nyt joku muu suhteessanne kuin elukka.
On se jännä teille lemmikinomistajille, kun ette millään voi tajuta, ettei kaikki ihmiset osaa tai halua elää elukan kanssa. Ei se tee heistä kuitenkaan mitään eläintenvihaajaa. Te itse teette siitä elämää suuremman ongelman. Elukka on elukka. Ei koskaan pidä laittaa eläintä ihmisten edelle.
- 144114
olet sairas. toivottavasti olet steriili ja et ikinä saa lapsia.
- 144144
viestini oli vastaus siegismund postiin mutta selain sekoilee
- siegismund
Olen mielestäsi sairas kun laitan ihmisten asiat eläinten edelle? Tuskin.. itse vaikutat olevan niitä eläinihmisiä, keillä ei ole mitään käsitystä todellisuudesta ja jotka eivät osaa priorisoida yhtään mitään. Kaikki menee eläinten ehdoilla ja jos joku jossain erehtyy sanomaan jotain poikkipuista niin raivo on mahtava. Kevyttä ihmisvihaa havaittavissa..
- F-14
Oletko kokeillut jo sellaista suljettua kissaveskiä, jossa on aktiivihiilisuodatus.
Itse käytän kissallä tätä nykyä ihan puupellettejä. Haju pysyy kurissa, jos kakkakikkareet poistaa päivittäin. Minulla kissanveski on vessanpöntön vieressä, joten huolto on helppoa. Keskusimuri pitää huolta riittävästä ilmanvaihdosta.
Enemmän itseäni rassaa kuin kissankarvat, joita kyllä piisaa mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
Elukka itsessään on aivan suurenmoisen ihana. Koiria en voi taas sietää lainkaan. Juu, ja tämä kissa muuten ei ole minun vaan sen alkuperäinen omistaja (nainen tietenkin) olisi piikittänyt sen. Minun sydämeni ei sellaista voinut sallia. - siegismund
Koiria et voi sietää lainkaan? MURHAAJA!!!!!!! TOIVOTTAVASTI ET SAA KOSKAAN LAPSIA ETKÄ KOIRIA ETKÄ PALKKAA!!! SYÖPÄÄ SULLE, SYÖPÄÄ!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185080Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332782- 342589
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302378- 1221625
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭191518En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101409Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351143Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle221135- 881126