Minkä ikäisenä mies on parhaimmillaan?

19+16

Minkä ikäisenä mies on ulkonäöllisesti parhailmmillaan yleisesti?

130

6454

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jklgs

Tällä hetkellä itse ajattelen että 30set ja päälle ovat parhaimpia. On sopivasti iän tuomaa karismaa ja eritoten elämän kokemusta.. ;)

• k,k

44v .

• Evergreen2324
        k,k kirjoitti:

44v .

Mies on ulkonäöllisesti parhaimmillaan silloin, kun sillä on paketti kasassa. Ikä on sivuseikka.

http://bit.ly/elamankumppani

• Aasintuntija.

Kun kerrotte ikiä, kertokaa myös omanne, niin pystyy päätelläkin jotain.

• 15+3

25-30
      itse olen 18v

• Typy vaan

25-48

Itse olen 29 vuotias nainen.

• Ihanat aikuiset mieh

Neljänkympin molemmin puolin,
      nam!

ja todellakin... _ulkonäöllisesti parhaimmillaan_ kuten aloittaja kysyi:

Tähän liittyy AINA myös se, millainen pilke on silmissä, millainen (todellinen, syvällinen) itsetunto miehellä on, millainen huumorin- ja tilannetaju.

Pelkkä kuori EI ole kiinnostava, ja alle kolmekymppiset ovat poikasia.
      Piste.

• Soon40

Aamen!
        Just näin se menee! Nyt pari vuotta avioeron jälkeen, liki nelikymppisenä, ei tule pieneen mieleenkään alkaa puumailemaan ja kuolaamaan itseä 10-15 vuotta nuorempien "jolppien" perään - vaan kyllä ne upeimmat yksilöt on yli nelikymppisisissä miehissä!
        Siinä iässä mies (no, kyllä nainenkin) on sinut itsensä kanssa eikä suhtaudu itseensä turhan vakavasti. Se tuo olemukseen tietyn säväyksen: mies tietää, mikä on eikä esitä jotain muuta. Naurunrypyt silmäkulmissa, vivahdus harmaata ohimoilla, pieni tukevoituminen - pikkujuttuja.

No joo, kai olen vähäsen jäävi, koska olen totaalisen retkahtanut tällaiseen 40 herraan - mutta ei ole ainut lajissaan, joka on saanut mukavaa "tutinaa" aikaan nyt sinkkuaikana :)

• En ymmärrä tätä

Miksi alle 30 vuotiaat miehet ovat poikasia?

• 2+17

Tiedät sen sitten kun itse olet nuo vuodet ohittanut ja mietit kuinka hölmö nuoruudessasi olitkaan :p

• ssssssssssssssssssss
        2+17 kirjoitti:

Tiedät sen sitten kun itse olet nuo vuodet ohittanut ja mietit kuinka hölmö nuoruudessasi olitkaan :p

Poikaset siis n.25 v on hyvä ikä, poikamaisuus vanhemmallaki miehellä hyvä ominaisuus.

Oon ite 35v babyface, paperit kysytään ku pitää olla 18v :/.
        Oon yrittäny tapailla itseäni vanhempia miehiä, mutta tuntuu, että ne on jotenki ihan eri maailmasta ja jotenki tylsiä.

• Otappa sitten se sman ikänen tai nuorempi, ei ne kaikki nelikymppisetkään ole niin älykkäitä ja tunnollisia.
        Josku käy niin että nainen tajuaa vast amyöhemmin että teinpä virheen kun en mahollisuutta antanut, ainakin omalla kohalla käyny että on sitten takasin itketty, ilkeä olen ollut kun en antanut toista mohollisuutta mutta kun satutetaan kunnolla niin ...
        Toisaalta riippuu vähän ihmisestä että varmana nykyisin osaan jo antaa uuden maholisuuden ja toivon että mulekki niitä annetaan.
        Kunhan vaan nyt löytäis sellasen ihmisen joka hyväksyis mut tälläsenä ja minä hänet sellasena ku on.
        Pakko päästä tästä pahimmasta sydänsurusta pois mitä on ikinä ollut

• En ymmärrä tätä

Heh :P.

• NuoriJaTyhmä

Joskus 29v.

• oi voi

se on yleensä ihan nuoruudessa, teini-iässä, aikana jolloin ylipainoa ei ole kertynyt eikä ryppyjä ilmestynyt. Täytyy ottaa huomioon ettei ihmisen elinikä olisikaan ilman lääketiedettä sen hääppöisempi, mutta ei myöskään nuorilla aikuisilla ole läheskään sitä viisautta eikä älykkyyttä mitä vanhemmalla iällä. Että henkisesti menee monesti päälle 30 ja siitä eteenpäin jolloin elää lapsille eikä enää itselleen. Jotkut ovat silti ikuisia pässejä, ei voi mitään.
      Jotkut on kypsempiä jo varhain henkisesti jolloin oman ikäisen seuraa ei pysty sietämään että olisi hyvä saada vanhempi tai sitten myös joku harvinainen, joka on varhaiskypsä. Lapsenmielinen pitää ikään kuin olla mutta samalla kastaa vastuu ja olla tiukka, määrätietoinen!

• vanhempiparempi

Joo mutta teini-iässä niillä on akne :/

• _zanzi_

Muistan joskus teininä miettineeni tätä, ja päädyin 23 ikävuoteen. Nykyään tuntuvat kuitenkin aivan poikasilta useimmat tuon ikäiset.
      Tämänhetkinen arvioni on 28-42 v.
      Olen 35.

• Sattu Viitana

25-vuotiaana muistelin, miten tyhmä olin 20-vuotiaana. 30-vuotiaana muistelin, miten tyhmä olin 25 vuotiaana. Nyt olen 35, ja justiinsa niin :) Olisin kovin surullinen, jos kaikki elämänviisaus olisi nyt hankittu. Tästä voi, tai sitten ei voi päätellä vastausta kysymykseen.

• Voi päätellä??

Vastauksen kysymykseen, milloin mies on ulkonäöllisesti parhaimmillaan.

• Sattu Viitana
        Voi päätellä?? kirjoitti:

Vastauksen kysymykseen, milloin mies on ulkonäöllisesti parhaimmillaan.

No katsos kun tulikin huolimattomasti luettua, otsikkoon pohjauduin. No edelleeen sen verran tullu tolkkua, että oman terveytensä ja hyvinvointinsa asettanut pikkuhiljaa helpon elämän edelle. Eli alko pois ja ruokavalion tarkistus. Ryppyjä ei ole, aikamiehen piirteet, jo saavutettu siinä määrin kun ne voi saavuttaa.

Hitto! Olen kaikin puolin parhaassa iässä!

• 30-35 ;)

30-35, Itse 17-vuotias tyttönen, jota eivät omanikäiset miehet ole koskaan kiinnostaneet ;).

• jghgfhfgh

17 -vuotiaita miehiä ei ole olemassakaan, ne ovat poikia.

• Linda 18 N

Olen 18 vuotias nainen ja minusta 30-45 vuotiaat miehet on ainoita kiinostavia ja kiihottavia.Mitkään pikkupojat ei todellakaan kiinosta.Muutenkin tuon ikäluokan miehet osaa pukeutua hyvin niinkun miehen kuuluukin.Ellei sitten ole kyseessä joku juoppo.

• waaaaaaaaa

Mitkäs käävät täällä on kehumassa itseään muka nuorina naisina? ;) Kyllä omasta mielestäni ne omanikäiset jätkät on parhaita, ei ole ryppyjä ja kroppa usein kunnossa, jaksaa vaikka kuinka monta kertaa ym. Itse olen siis 22-vuotias nainen :).

• hmhmhmhmhhmmh
        waaaaaaaaa kirjoitti:

Mitkäs käävät täällä on kehumassa itseään muka nuorina naisina? ;) Kyllä omasta mielestäni ne omanikäiset jätkät on parhaita, ei ole ryppyjä ja kroppa usein kunnossa, jaksaa vaikka kuinka monta kertaa ym. Itse olen siis 22-vuotias nainen :).

Heh, heh... ai 40 v miehet osaa pukeutua hyvin. Huppari ja farkut, pahimmilla verkkarit. Toisaalta, ei niillä enää ole niitä alkkarit paljastavia farkkuja, niinku nuoremmilla.

Mun mielestä mies on ulkonäöllisesti parhaimmillaan molemmin puolin 30v. Vartalo on hyvässä kunnossa, naama ei vielä ole uurteissa ja kaikki toimii vielä hyvin... ;)

Itse olen tasan 30v.

• Linda 18 N

Siis noin tuon ikäiset miehet ei niin tarkkaa.

• N21 tyttö

Itse pidän noin 30-50 vuotiaista miehistä.Sen tyylisiä,mitä on Mtv3 Sarjan Tunteita ja tuoksuja sarjassa ne hyvinpukeutuvat asianajaja miehet.Noi on todella hot!Pikkupennut/pojat ei kiinosta pätkääkään eikä tule kiinostamaan.

• gytraeghyaerghy

Noh joo, mut tollaset mainitsemasi kaltaiset miehet ovat aivan yhtä totta kuin hammaskeiju ja joulupukki... Ikävä tuottaa pettymys, mutta noin se vaan menee.

• Forest Gay

Pitääkö olla kauluspaidat kans?

• 35-45 parasta

35 ja ylöspäin. Itse olen 31.

• cvxcvxcvx

Oman ikäinen -5 vuotta lienee aika hyvä sääntö.

• young and beautiful

Noin 25-vuotiaana. Olen 45-vuotias nainen, joten en ole nuorukaisten perään mutta salaa katselen heitä. Hyvä iho, hoikkuus ja tuuhea tukka on kaunista, ja iän myötä nuo ominaisuudet vähitellen katoaa (myös naisilla, valitettavasti).

• Yes I can

Itse olen 52 ja parhaimman näköisiä ovat mielestäni 28-40 vuotiaat miehet.

• 26-33

Olen 46 ja 26-33 veet ovat fyysisesti parhaimmillaan. Tosin jo monilla yli 30 v alkaa vatsakumpu kasvamaan ja hius ohenemään mikä vähentää sitä. En ole puuma mutta kyllä nuori kiinteä v -vartalo on kaunista.

• Tumma tyttö

Itse olen 16 vuotias tyttö ja minusta parhaimmat löytyvät noin 23-45 vuotiasta miehistä.Tuota nuoremmat on pikkupoikia.Ainiin, minulle on erittäin ja ensisijaisen tärkeätä,että mies osaa pukeutua laadukkaasti ja tuoksuu hyvältä.En kahtele mitään mehtäläisiä,koska olen kaunis tyttö ja on vara valkata.

• Kuka narraa?

Hah hah haa. Taidat olla 61 ja mies.

• uutta kiertoon

Tässä viestiketjussa tiivistyy naisten tyhmyys. Ottaa nyt itseä huomattavasti vanhempi mies. Saahan sitä sitten ihmetellä keski-iässä, kun mies lähtee jonkun uuden tissibeiben perään. Luonnon kiertokulkua parhaimmillaan, mutta itsepä naiset valinnoillaan asetelman sallivat. Ei muuta kuin nuorta lihaa kiertoon. Keski-ikä ja raha ovat miehen suurimmat valttikortit, toisin kuin naisilla nuoruus ja kauneus.

• fghjfgh

Eiköhän suurin osa näistä ole vanhojen äijien itsensä kirjoittamia viestejä, alkaa katsos epätoivo jo kalvaa mieltä kun ei nuoret naiset kiinnostu..

• JP

En ihan ymmärrä logiikkaasi.

Sehän on nimenomaan se samanikäinen mies, joka lähtee nuoremman perään. Eihän se ole suinkaan siis tyhmyyttä, jos nainen ottaa miehen, joka on jo virheensä tehnyt eikä enää uusia kokemuksia etsiskele.

Sille ei vaan maha mitään, että miehet säilyy pidempään. Ei pitäisi verrata suoraan naisen ja miehen ikää. Ne menevät eri asteikkoja pitkin.

• zdfhxfgn
        JP kirjoitti:

En ihan ymmärrä logiikkaasi.

Sehän on nimenomaan se samanikäinen mies, joka lähtee nuoremman perään. Eihän se ole suinkaan siis tyhmyyttä, jos nainen ottaa miehen, joka on jo virheensä tehnyt eikä enää uusia kokemuksia etsiskele.

Sille ei vaan maha mitään, että miehet säilyy pidempään. Ei pitäisi verrata suoraan naisen ja miehen ikää. Ne menevät eri asteikkoja pitkin.

Ai ei ole tyhmyyttä ottaa itseään reilusti vanhempi mies? Oletkos lukenut tutkimuksen jonka mukaan tälläisissä suhteissa nainen menettää vuosia elämästään kun joutuu passaamaan vanhaa äijää? Ja entäs kun tämä nuorempi morsio alkaa "vanheta" silmissä, silloinko taas pitää vaihtaa nuorempaan? Pinnallisia ovat nämä vanhat äijät jotka jahtaavat nuoria naisia vain sen takia että saisivat nuoren naisen itselleen, muilla ominaisuuksilla ei pahemmin ole väliä.

Minun mielestäni vanha mies joka etsii paljon nuorempaa kumppania on ällöttävä ja kertoo vain hänen epäkypsyydestään. Miksi mies ei sitten halua sitä ikäistään naista joka myös olisi jo juossut juoksunsa ja on tehnyt virheensä? Niinpä niin, ne pari ryppyä on niin kauhean pelottavaa katseltavaa että sitten pistetään se koko elämän siinä rinnalla pysynyt nainen vaihtoon. Nainen, jonka kanssa teillä käävillä on varmasti enemmän yhteistä.

T: Nuori nainen joka on saanut tarpeekseen vanhojen miesten epätoivoisista iskuyrityksistä

• Hehh
        fghjfgh kirjoitti:

Eiköhän suurin osa näistä ole vanhojen äijien itsensä kirjoittamia viestejä, alkaa katsos epätoivo jo kalvaa mieltä kun ei nuoret naiset kiinnostu..

Puhu sä vain omasta epätoivostas :D

• D.S.
        zdfhxfgn kirjoitti:

Ai ei ole tyhmyyttä ottaa itseään reilusti vanhempi mies? Oletkos lukenut tutkimuksen jonka mukaan tälläisissä suhteissa nainen menettää vuosia elämästään kun joutuu passaamaan vanhaa äijää? Ja entäs kun tämä nuorempi morsio alkaa "vanheta" silmissä, silloinko taas pitää vaihtaa nuorempaan? Pinnallisia ovat nämä vanhat äijät jotka jahtaavat nuoria naisia vain sen takia että saisivat nuoren naisen itselleen, muilla ominaisuuksilla ei pahemmin ole väliä.

Minun mielestäni vanha mies joka etsii paljon nuorempaa kumppania on ällöttävä ja kertoo vain hänen epäkypsyydestään. Miksi mies ei sitten halua sitä ikäistään naista joka myös olisi jo juossut juoksunsa ja on tehnyt virheensä? Niinpä niin, ne pari ryppyä on niin kauhean pelottavaa katseltavaa että sitten pistetään se koko elämän siinä rinnalla pysynyt nainen vaihtoon. Nainen, jonka kanssa teillä käävillä on varmasti enemmän yhteistä.

T: Nuori nainen joka on saanut tarpeekseen vanhojen miesten epätoivoisista iskuyrityksistä

Hienoa, olet vihdoin alkanut oppia, että puhut nimenomaan omasta puolestasi etkä nuorten naisten edustajana. Ehkä tämäkin ketju on avannut silmiäsi. Aika monelle nuorelle naiselle kelpaa vanhempikin mies vaikka se kuinka sinua harmittaisi.

Mutta, älä taas käsitä väärin. Sinä et vain saa vaan sinulla oikeus ja melkeinpä luontoemon antama velvollisuus valita puolisosi sellaisesta, joka sinua seksuaalisesti viehättää. Mutta anna sinäkin se oikeus myös itse kullekin leimaamatta, "vihapuhelematta" muita.

Keski-ikäisiä miehiä on monenlaisia. On reiluja, epäreiluja, lihavia, hoikkia, läskejä, lihaksikkaita, himokkaita, himonsa menettäneitä, elämänälkäisiä, pettyneitä, komeita, rumia... Kyllä me olemme mekin kaikki yksilöitä.

Paasaat aina tuosta "tutkimuksesta", jonka mukaan naisen ikä lyhenee kun mies on vanhempi. Maailmalta löytyy tutkimuksia myös, jotka osoittavat suuren ikäeron olevan edullista parisuhteen keston kannalta. Neljä suurta suomalaista seksitutkimusta osoittaa kiistatta, että seksuaalinen halu optimoituu, jos mies on (vähintään) 20 vuotta vanhempi. Oman kokemukseni mukaan on, että moni nuori nainen kokee jalkapallosta ja jääkiekosta kiinnostuneen nuoren miehen lapselliseksi - ja siten - ei kovin miehekkääksi. Ja sekin on aika yksinkertainen totuus, että jos joku on 25-vuotiaana taitava sängyssä, niin siihen 20 vuotta kokemusta lisää ei ainakaan vähennä sitä taitoa. Se tuo nimenomaan sitä kykyä ymmärtää naisen tarpeita - muitakin kuin fyysisiä.

Mitä rakkaus on - ulkonäköä vai huolehtimista? Kyky huolehtia toisesta ei ole kovinkaan ikäriippuvainen. Seksuaalinen halu on toki ikäriippuvainen. Seksuaalinen halu kohdistuu hedelmällisyyteen. Naisilla hedelmällisyys loppuu käytännössä 40-50 välillä. 60-vuotiaista miehistä vain 20% kärsii andropaussin oireista (partitiivissa!). On erhe kuvitella, että mies ja nainen vanhenevat samalla asteikolla.

• tdfuhgfcj
        D.S. kirjoitti:

Hienoa, olet vihdoin alkanut oppia, että puhut nimenomaan omasta puolestasi etkä nuorten naisten edustajana. Ehkä tämäkin ketju on avannut silmiäsi. Aika monelle nuorelle naiselle kelpaa vanhempikin mies vaikka se kuinka sinua harmittaisi.

Mutta, älä taas käsitä väärin. Sinä et vain saa vaan sinulla oikeus ja melkeinpä luontoemon antama velvollisuus valita puolisosi sellaisesta, joka sinua seksuaalisesti viehättää. Mutta anna sinäkin se oikeus myös itse kullekin leimaamatta, "vihapuhelematta" muita.

Keski-ikäisiä miehiä on monenlaisia. On reiluja, epäreiluja, lihavia, hoikkia, läskejä, lihaksikkaita, himokkaita, himonsa menettäneitä, elämänälkäisiä, pettyneitä, komeita, rumia... Kyllä me olemme mekin kaikki yksilöitä.

Paasaat aina tuosta "tutkimuksesta", jonka mukaan naisen ikä lyhenee kun mies on vanhempi. Maailmalta löytyy tutkimuksia myös, jotka osoittavat suuren ikäeron olevan edullista parisuhteen keston kannalta. Neljä suurta suomalaista seksitutkimusta osoittaa kiistatta, että seksuaalinen halu optimoituu, jos mies on (vähintään) 20 vuotta vanhempi. Oman kokemukseni mukaan on, että moni nuori nainen kokee jalkapallosta ja jääkiekosta kiinnostuneen nuoren miehen lapselliseksi - ja siten - ei kovin miehekkääksi. Ja sekin on aika yksinkertainen totuus, että jos joku on 25-vuotiaana taitava sängyssä, niin siihen 20 vuotta kokemusta lisää ei ainakaan vähennä sitä taitoa. Se tuo nimenomaan sitä kykyä ymmärtää naisen tarpeita - muitakin kuin fyysisiä.

Mitä rakkaus on - ulkonäköä vai huolehtimista? Kyky huolehtia toisesta ei ole kovinkaan ikäriippuvainen. Seksuaalinen halu on toki ikäriippuvainen. Seksuaalinen halu kohdistuu hedelmällisyyteen. Naisilla hedelmällisyys loppuu käytännössä 40-50 välillä. 60-vuotiaista miehistä vain 20% kärsii andropaussin oireista (partitiivissa!). On erhe kuvitella, että mies ja nainen vanhenevat samalla asteikolla.

Miksi sen 5 kymppisen ukon pitäisi saada nuori nainen vain hedelmällisyyden takia? Kuka idiootti alkaa sen ikäisenä enää perustamaan uutta perhettä ylipäätään? Mielestäni tuo hedelmällisyys-skeida on aika tyhjänpäiväinen perustelu. Sitä paitsi monet nuoretkin naiset voivat "mahoja" eli eivät pysty saamaan lapsia sen enempää kuin se vanhakaan nainen.

Kuka sanoo että kaikki alle 25-vuotiaat ovat jalkapallosta ja jääkiekosta kiinnostuneita tyhjäpäitä? Taas noita vanhojen ukkojen yleistyksiä. Ensin haukutaan ja aliarvioidaan nuoret miehet ja sitten aletaan mainostamaan kuinka kokenut ja kypsä itse on. Miten voi olla kypsä jos haluaa melkein tyttärensä ikäisen naisen jonka kanssa on sukupolven välinen kuilu? Jos markkinoisitte itseänne rehellisesti voisitte sanoa:
        " Haluan nuoren naisen siksi koska olen pinnallinen paska jolle ei kelpaa oman ikäinen tai vanhempi nainen koska ne on rupsahtaneita. Silti mä en tajua miksi jotkut nuoret naiset ei voi pitää vanhemmista miehistä. Naisen pitää olla hedelmällinen koska mä olen tyhmä ja haluan perustaa uuden perheen 5kybäsenä. Niin ja mun henkinen kehitys pysähty tossa 20 vuotta sitten ja mä luulen vieläkin näyttäväni vähintään 10 vuotta nuoremmalta ku mitä olen."

Että joo, joillekin miehille se eletty elämä, samanlaiset arvot ja hyväksyntä naisenkin rapistumista kohtaan on itsestäänselvyys. Sitten on kaltaisiasi vanhoja patuja joiden henkinen kehitys on jäänyt pahasti kesken ja kuvitellaan vieläkin että näytetään "nuorekkailta" ja ties miltä. Kyllä teilläkin niitä uurteita ja ryppyjä on. Ja kaikki vanhemmat miehet jotka haluaa nuoren naisen ei sitten automaattisesti ole näitä "rikkaita" setiä jotka pystyy tarjoamaan nuorikolleen hyvän elämän ja kypsää seuraa.

Huvittavinta tässä on se, että usein näitä nuoria naisia metsästävät äijät tulevat inttämään ettei tälläisiä mielipiteitä kuin omani, saisi viljellä täällä. Miksei? Tuntuu että teillä on joku kauhea pelko perseessä että nyt ne nuoret naiset sitten säikähtääkin eikä haluakaan vanhempaa miestä. Voin sanoa että sellainen nuori nainen joka haluaa vanhan miehen, ottaa vanhan miehen eikä hänen päätöksentekoonsa taatusti vaikuta joku suoli24:sä kirjoitettu mielipide. Tämän kaltaiset mielipiteet kun vielä on kohdistettu vanhoille äijille, ei nuorille naisille.

Olkoon siis jokainen vanhan miehen haluava vanhan miehen kanssa, en vain tajua miksi te miehet aina suututte niin kovin jos joku sanoo ettei haluakaan vanhaa miestä. Ja fakta on, että suurin osa nuorista naisista ei halua vanhaa miestä.

• D.S.
        tdfuhgfcj kirjoitti:

Miksi sen 5 kymppisen ukon pitäisi saada nuori nainen vain hedelmällisyyden takia? Kuka idiootti alkaa sen ikäisenä enää perustamaan uutta perhettä ylipäätään? Mielestäni tuo hedelmällisyys-skeida on aika tyhjänpäiväinen perustelu. Sitä paitsi monet nuoretkin naiset voivat "mahoja" eli eivät pysty saamaan lapsia sen enempää kuin se vanhakaan nainen.

Kuka sanoo että kaikki alle 25-vuotiaat ovat jalkapallosta ja jääkiekosta kiinnostuneita tyhjäpäitä? Taas noita vanhojen ukkojen yleistyksiä. Ensin haukutaan ja aliarvioidaan nuoret miehet ja sitten aletaan mainostamaan kuinka kokenut ja kypsä itse on. Miten voi olla kypsä jos haluaa melkein tyttärensä ikäisen naisen jonka kanssa on sukupolven välinen kuilu? Jos markkinoisitte itseänne rehellisesti voisitte sanoa:
        " Haluan nuoren naisen siksi koska olen pinnallinen paska jolle ei kelpaa oman ikäinen tai vanhempi nainen koska ne on rupsahtaneita. Silti mä en tajua miksi jotkut nuoret naiset ei voi pitää vanhemmista miehistä. Naisen pitää olla hedelmällinen koska mä olen tyhmä ja haluan perustaa uuden perheen 5kybäsenä. Niin ja mun henkinen kehitys pysähty tossa 20 vuotta sitten ja mä luulen vieläkin näyttäväni vähintään 10 vuotta nuoremmalta ku mitä olen."

Että joo, joillekin miehille se eletty elämä, samanlaiset arvot ja hyväksyntä naisenkin rapistumista kohtaan on itsestäänselvyys. Sitten on kaltaisiasi vanhoja patuja joiden henkinen kehitys on jäänyt pahasti kesken ja kuvitellaan vieläkin että näytetään "nuorekkailta" ja ties miltä. Kyllä teilläkin niitä uurteita ja ryppyjä on. Ja kaikki vanhemmat miehet jotka haluaa nuoren naisen ei sitten automaattisesti ole näitä "rikkaita" setiä jotka pystyy tarjoamaan nuorikolleen hyvän elämän ja kypsää seuraa.

Huvittavinta tässä on se, että usein näitä nuoria naisia metsästävät äijät tulevat inttämään ettei tälläisiä mielipiteitä kuin omani, saisi viljellä täällä. Miksei? Tuntuu että teillä on joku kauhea pelko perseessä että nyt ne nuoret naiset sitten säikähtääkin eikä haluakaan vanhempaa miestä. Voin sanoa että sellainen nuori nainen joka haluaa vanhan miehen, ottaa vanhan miehen eikä hänen päätöksentekoonsa taatusti vaikuta joku suoli24:sä kirjoitettu mielipide. Tämän kaltaiset mielipiteet kun vielä on kohdistettu vanhoille äijille, ei nuorille naisille.

Olkoon siis jokainen vanhan miehen haluava vanhan miehen kanssa, en vain tajua miksi te miehet aina suututte niin kovin jos joku sanoo ettei haluakaan vanhaa miestä. Ja fakta on, että suurin osa nuorista naisista ei halua vanhaa miestä.

1) Miksi sen 5 kymppisen ukon pitäisi saada nuori nainen vain hedelmällisyyden takia?
        - En oikein ymmärrä kysymyksen oleellisuutta. Miehen kilpailukyky naisen silmissä ratkaisee, mitä tapahtuu. Jos mies on kilpailukykyinen, niin on vain luonnollista, että hän onnistuu - iästä riippumatta.

2) Kuka idiootti alkaa sen ikäisenä enää perustamaan uutta perhettä ylipäätään?
        - Ei kai perheenperustamisen järkevyyttä ratkaista sinun päässäsi. MAhtaakohan kysymyksesi paljastaa oman lapsellisuutesi ja tietämättömyytesi...

3) Kuka sanoo että kaikki alle 25-vuotiaat ovat jalkapallosta ja jääkiekosta kiinnostuneita tyhjäpäitä?
        - En tiedä kuka näin sanoo. En ainakaan minä. Yritin vain sanoa, että hahmottaa sinulle, että tämänkaltaiset asiat voivat vaikuttaa naisen arviointiin.

4) Miten voi olla kypsä (jos haluaa melkein tyttärensä ikäisen naisen jonka kanssa on sukupolven välinen kuilu)?
        - Eiköhän ikä tuo kypsyyttä. Se koskee myös sinua. Iän myötä alat nähdä asioita suhteellisemmin ja alat oppia, mikä oikeasti on tärkeää ja mikä pinnallista.

5) Huvittavinta tässä on se, että usein näitä nuoria naisia metsästävät äijät tulevat inttämään ettei tälläisiä mielipiteitä kuin omani, saisi viljellä täällä. Miksei?
        - Kukaan ei kiellä sinua elämästä elämääsi omalla tavallasi, mutta jos alat tuomitsemaan muita, niin silloin siihen ei ainoastaan saa vaan siihen pitää puuttua. Käänetään tilanne toisinpäin: En minä tuomitse niitä ikäisiäni miehiä, jotka valitsetvat eri-ikäisen naisen. Se on jokaisen oma asia. Sen sijaan suorastaan puolustan sitä, että kukin saa valita ITSE, kunkin sydän saa valita itse tulematta leimatuksi sinunkaltaistesi taholta.

6) "Ja fakta on, että suurin osa nuorista naisista ei halua vanhaa miestä."
        - Varmaankin totta, mutta yhtä totta on se, että monelle nuorelle naiselle kelpaa vanhempikin mies - monelle! Ja jos ei kelpaa, niin aina voi sanoa ei - yhtä kohteliaasti/epäkohteliaasti kuin on saanutkin huomiota. Jos sinä ahdistut saamastasi huomiosta, kertoo se ihan jostain muusta kuin "vanhoista miehistä".

• KylläKyllä!

niin keski-ikäiselle naiselle kun muut arvot kuin pinnalliset ovat jo tärkeämpiä ja naiset lienee siinä iässä jo melkoisen riippumattomia miehistä noin yleensä ollenkaan. Eli ei suuri menetys ole jos oma samanikäinen ukko lähtee nuoren tissibeiben perään sillä mikäli ne tissit tekee miehestä onnellisemman saa mennäkkin. Taitaa tuo oma vanhempi emäntä samalla saada myös paremman elämän?
        Luulisi tietty miestä vähän häiritsevän itseään jos nuorikko roikkuu siinä vain miehen rahan ja statuksen vuoksi? Ja ennenkaikkea keski-ikäinen mies ja tissibeibe on varmasti ihan samalla aaltopituudella ! Toinen miellyttää ja toinen pätee.

• young and beautiful

En kyllä muista omasta nuoruudestani, että olisin parikymppisenä katsonut yhtään vanhempia miehiä. Nelikymppinen mies olisi tuntunut suorastaan vastenmieliseltä. Ja tuolloin kaikki kaveripiirissänikin tapailivat ikäisiään poikia (ei siis vielä oikein miehiäkään). Maailma on ilmeisesti muuttunut tai sitten täällä keski-ikäiset miehet satuilevat...

• ngthr6

Ei se maailma ole muuttunut ollenkaan, ikäerosuhteita on aina ollut. Jos et sitä tiedä, olet aika pullossa elänyt. Minä olen 35-vuotisen elämäni aikana ainakin koko elämäni ajan tuntenut parisukuntia enemmän ja vähemmän isoilla ikäeroilla. 28 vuotta on suurin mies vanhempi erolla ja 22 vuotta nainen vanhempi erolla: ihan normaaleita ja mukavia ihmisiä. Semmoinen 10-15 vuotta on ihan normaalia, paitsi tietty jos jossain pullossa on elänyt ja laskee koko maailman yhden kaveripiirin perusteella: mikä yleensä on "sanakylän tyypit" eli noin 10 ihmistä.
        Ulkomailla ikäerosuhteista ei edes puhuta, se on ihan normaalia että aikuiset saavat seurustella ihan kenen kanssa haluavat iästä riippumatta.

Totta on se, että kaikki nuoret eivät missään tapauksessa halua vanhempaa, he aina jotenkin yhdistävät kenet tahansa vanhempiinsa, ja jotenkin muutenkin pitävät vanhempia eri kastissa ihan jo tutustuessa jopa. Mitä lie isä-äiti-traumoja. Sitten on ne jotka ihastuu, tutustuu ja elää, muttei kovin paljon vanhempiin tai eivät lähde suhteeseen kuitenkaan. He eivät vaan koe semmoista että pitäisi suhteeseen ruveta tai eivät ole tavanneet riittävän ihastuttavaa vanhempaa ihmistä. Sitten on ihmisiä, jotka ihastuvat ikään katsomatta ja voivat aivan hyvin rakentaa suhteen ja jopa perheen isollakin ikäerolla. Meitä on siis monenlaisia, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Mutta ettei näin olisi aina ollut..?

• vähän infoa
        ngthr6 kirjoitti:

Ei se maailma ole muuttunut ollenkaan, ikäerosuhteita on aina ollut. Jos et sitä tiedä, olet aika pullossa elänyt. Minä olen 35-vuotisen elämäni aikana ainakin koko elämäni ajan tuntenut parisukuntia enemmän ja vähemmän isoilla ikäeroilla. 28 vuotta on suurin mies vanhempi erolla ja 22 vuotta nainen vanhempi erolla: ihan normaaleita ja mukavia ihmisiä. Semmoinen 10-15 vuotta on ihan normaalia, paitsi tietty jos jossain pullossa on elänyt ja laskee koko maailman yhden kaveripiirin perusteella: mikä yleensä on "sanakylän tyypit" eli noin 10 ihmistä.
        Ulkomailla ikäerosuhteista ei edes puhuta, se on ihan normaalia että aikuiset saavat seurustella ihan kenen kanssa haluavat iästä riippumatta.

Totta on se, että kaikki nuoret eivät missään tapauksessa halua vanhempaa, he aina jotenkin yhdistävät kenet tahansa vanhempiinsa, ja jotenkin muutenkin pitävät vanhempia eri kastissa ihan jo tutustuessa jopa. Mitä lie isä-äiti-traumoja. Sitten on ne jotka ihastuu, tutustuu ja elää, muttei kovin paljon vanhempiin tai eivät lähde suhteeseen kuitenkaan. He eivät vaan koe semmoista että pitäisi suhteeseen ruveta tai eivät ole tavanneet riittävän ihastuttavaa vanhempaa ihmistä. Sitten on ihmisiä, jotka ihastuvat ikään katsomatta ja voivat aivan hyvin rakentaa suhteen ja jopa perheen isollakin ikäerolla. Meitä on siis monenlaisia, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Mutta ettei näin olisi aina ollut..?

"Ulkomailla ikäerosuhteista ei edes puhuta, se on ihan normaalia että aikuiset saavat seurustella ihan kenen kanssa haluavat iästä riippumatta. " Nyt olet kyllä käsittänyt ihan väärin. Nimenomaan näissä maissa, joissa on isojen ikäerojen liittoja, puolisot eivät ole itse saaneet valita kumppaniaan. Varsinkaan ne nuoret tytöt/naiset. Avioliitot ovat sovittuja ja järjesteltyjä, ja vaikkei olisikaan, nuori nainen joutuu ottamaan vanhan miehen, saadakseen suvulleen elintasoa sitä kautta. Näissäkin maissa nuoret rakastuvat omanikäisiinsä, mutta eivät valitettavasti voi aina solmia liittoa, kun molemmat ovat köyhiä. Ei kannattaisi paasata asioista, joista ei kunnolla tiedä...

Ikäerot ovat itse asiassa Suomessakin olleet aiemmin isompia, nyt kun saa vapaammin valita puolisonsa, ikäerot ovat pienentyneet. Näin se menee länsimaissa, joissa on vapautta naisillakin. Ei ole pakko ottaa jotain hänen vaurautensa vuoksi, kun voi itsekin luoda sitä vaurautta.

Ja sitten tuo viimeisen kappaleen trauma-asia, taisit siitä tuolla alempanaki kirjoittaa. Aika sekavaa tekstiä, joka huutaa logiikan puutetta. Ettäkö jos ei halua vanhempaa kumppania, on trauma, joka tarkoittaa mielestäsi sitä että yhdistää vanhemmat ihmiset omiin vanhempiinsa? Suurin osa ihmisistä haluaa omanikäisensä kumppanin, kaikillako on tällainen kummallinen keksimäsi trauma, jota ei psykologia tunne? Ehei, vaan biologiakin jo sanelee sen, että omanikäisen kanssa pariudutaan. Kaikissa tutkimuksissa todetaan, että kun kulttuuriset seikat riisutaan, opitut asiat ovat minimissään, haetaan ikäkumppaneita parisuhteeseen.

Keskustelussa mainittu isätrauma/äititrauma sen sijaan saattaa olla ihmisellä, jolta vaikkapa isä on elämästä puuttunut tai on ollut liian etäinen. Sellainen ihminen hakee koko elämänsä isähahmoa: ei siis luule ketään isäkseen, vaan etsii niitä isän ominaisuuksia ja isältä yleensä saatavaa huomiota iäkkäämmistä miehistä, ei pysty tasapainoiseen normaaliin parisuhteeseen, vaan on onnellisempi isä/tytär-tyyppisessä suhteessa, johon toki parisuhteessa kuuluu myös seksuaalisuus.

Eikä se tietysti sitä tarkoita, että kaikilla suuren ikäeron suhteilla on kyse tästä em. traumasta, vaikka se selityksenä suurelle osalle onkin. Osa voi olla ihan onnellisia, suhde perustuu yhteisille asioille muuten, ja ikäero on vain pieni haitta (ei kenelläkään ole täydellinen suhde!) tai sitten ollaan yhdessä ihan muuten kuin rakkaudesta tai ihastuksesta, sekin on ihan sallittua, vaikkei romanttisen rakkauden kannattajat sitä välttämättä ymmärrä.

• rosa-m

Kaikki upeimmat tuntemani miehet ovat yli nelikymppisiä, yleensä viisikymppisiä. Karismaattisia, komeita, fiksuja ja tuntevat itsensä. Ehkä olen vain törmännyt valioyksilöihin tästä ikäryhmästä. Parinkympin tienoilla olevista pojuista en pidä, joko he ovat tasoa Petri Nygård tai sitten itseään täynnä olevia laiheliineja. Saattoi olla vähän kärjistetty mutta stereotypia ei varmaan ollut kiellettyä.

Ikää itselläni huimat 17 vuotta.

• Julia typy

Noin 30-50 vuotiaana.Olen 18 vuotias nainen.

• Beri

Parta ajettuna näytän kolmekymppiseltä ja parran kanssa viisikymppiseltä.
      En siis ole koskaan oikean ikäinen :)
      Ajokortin mukaan pitäisi olla pikkasen päälle 40

• nainen 23v

30-50. Mies vain paranee vanhetessaan, mutta 50 alkaa olla jo ns. rajapyykki.

• :P

sanoisin että 30 - 40 oleva miekkonen on parhaimillaan

Ja olen itse 21 kesäinen likka....

• ikäpoliisi

Menkääs nyt vanhat ukot muualle kehumaan itseänne, alkaa nolottaa jo ;)

• Vakka ja Kansi
        ikäpoliisi kirjoitti:

Ei sun ole pakko tänne tulla irvailemaan. Mene sinä vaikka sinne vanhojen lehmien tai poikien lelupalstalle tyrkyttämään ahtaita näkemyksiäsi. Vakka kantentsa valitkoon.

• :P
        ikäpoliisi kirjoitti:

ihmettelinkin kuka täällä laittaa miinuksia kaikkiin viesteihin, vastasin mitä ajattelin kysymykseen

• nuoret on tulevaisuu
        Vakka ja Kansi kirjoitti:

Ei sun ole pakko tänne tulla irvailemaan. Mene sinä vaikka sinne vanhojen lehmien tai poikien lelupalstalle tyrkyttämään ahtaita näkemyksiäsi. Vakka kantentsa valitkoon.

menkääs nyt vanhat ukot nukkumaan pois niitä vanhusten päiviäunia ja väistykää pois auringon
        tieltä

• riittareetta

Sama täällä! Olen 22 ja mies on parhaimmillaan 30-40-vuotiaana. Enkä käsitä miksi jotkut pitävät outona sitä että pitää itseään vanhemmasta.

Tai siis, kumpi tuo enemmän turvallisuuden tunnetta suhteeseen?

Poika joka on juuri saanut ajokortin, opinnot on kesken ja viikonloput vietetään bilettäen/nauttien nuoruudestaan? (Näin yleistäen..)

Vai (yleistäen) mies jolla on vakituinen työpaikka, joka valitsee mielummin kiltin tyttösen supernätin isotissisen sijaan, ja joka on valmis hankkimaan lapsia ja menemään naimisiin?

Itse mielummin hankin lapsia parikymppisenä kuin vasta 30 vuotiaana, ja tuskin kovin moni alle 25-vuotias poju sitä jälkikasvua vielä halajaa..

• akkslslsl

35-45 vuotiaana jos myös muistaa huolehtia itsestään. Itse olen 25 v ja aika poikamaisen oloinen vielä ainakin fyysisesti. Mutta en kuitenkaan haluaisi aivan vielä keski-ikäistyäkään. Jokaiselle ikävaiheelle on oma aikansa.

• Tyttö 16 V

25-35 vuotiaana noin on parhaimmillaan.Niin ja olen tyttö 16 vuotta.

• ggggirl95

Olin kirjottamassa tasan saman vastauksen xD 25-35 ainakin näyttää parhailta.

• jhp
        ggggirl95 kirjoitti:

Olin kirjottamassa tasan saman vastauksen xD 25-35 ainakin näyttää parhailta.

Itse olen 30. Objektiivisesti arvioiden mmiehet ovat komeimmillaan 25-30-vuotiaana. Kolmenkympin jälkeen alkaa keskivartalo tukevoitua, silmänaluset rypistyä ja lihasmassa hiljakseen kadota. Treenatut yksilöt pysyvät kuitenkin komeina pidempään. Ja kaikenikäiset miehet voivat olla komeita omalla tavallaan.

• täti 42

Mies on komeimmillaan silloin, kun on kasvanut täyteen pituuteensa ja muutenkin miehistynyt ruumiinrakenteeltaan. Naama on lakannut pukkaamasta finnejä ja jalat haisemasta raadolta. Ikävä kyllä komeus usein karisee silmissä, kun tällainen 20-25 -vuotias avaa suunsa tai kävellä laahustaa selkä notkolla. Parempi siis katsella nuorempia komistuksia vain telkkarissa tai paperilla. Tosielämässä 42-vuotias katselee mieluiten herrasmiehiä ikävälillä 35-50.

• 20-30-50

Mä tykkään kolmesta kastista: noin 20-vuotiaat, 3-kymppiset ja 5-kymppiset.

• ~cissi~

16-vuotiaana mielestäni kolmekymppiset oli komeinta mitä maa päällään kantaa. Nykyään en sellaisia nöösipoikia jaksa katella, mies 43-47 on komeimmillaan, jos on urheilullinen, menestynyt urallaan, käy säännöllisesti parturissa ja elämä on muutenkin hallinnassa (siinä määrin kuin se nyt miehellä voi olla).

• turmbon

Minkäikäinen cissi olet?

• Brunette tyttö

30-40 vuotiaat miehet on parhainta mitä voin ajatella.Edellyttäen,että on itsestään huolta pitävä ja hyvännäköinen/omaa silmää miellyttävä sekä hyväntuoksuinen mies ja osaa pukeutua niinkuin miehen kuuluu.En tykkää mistään pikkupojista.Olen 16 vuotias tyttö jota ei voisi vähempää kiinostaa mitkään mopopojat.

• 21

Vitsi, sä unohdat joka viestistäs, jossa "16v tyttö fanittaa vanhoja ukkoja" toisen n-kirjaimen sanasta "kiinnostaa".

Tarkkuutta tohon feikkaamiseen!
        :D

• nainen 34v..

25-35 vuotiaat. Tietenkin yskilökohtaista. Tuolloin mies ei ole vielä kovin rupistunut, ryppyinen, mahakas ja kaljuuntunut. neljänkympin jälkeen vanheneminen näkyy jo paremmin. Toisilla jmiehillä rypyt silmien alle ilmestyy jo päälle parikymppisenä ja toisilla ne tulevat vasta päälle nelikymppisinä. Sama kaljuuntumisen kanssa. Tosin vanheneminen on luonnollinen osa elämää, mutta kerran kysyttiin. Niin yksilöstä kiinni tuo komeus miehessä. Jokin pieni piirre voi tehdä miehen komeaksi.

• ansa_

Olen 26-vuotias nainen. Mielestäni mies on parhaimman näköinen 25-35-vuotiaana.

• vielätyttö

16-26 v.

• mies mies

Ei 16-vuotias ole edes mies.

• fhfdrty

Ulkonäöllisesti mies on parhaimmillaan ehkä siinä 18-23 -vuotiaana keskimäärin. Lapsenpyöreys on lähtenyt jo naamasta, mutta iho on vielä nuorekas ja tietyllä tavalla "hehkeä". Seurustelukumppaniksi kyllä varsinkin nämä 18-20 -vuotiaat sopivat valitettavan huonosti.

• abcdefghijklmnopqrst

Miehekkäämmältä miehet kuitenkin näyttää vasta siinä päälle 23 vuotiaina. Sen takia vastaan n.23 - n.39. Nelikymppiset alkaa näyttää jo aika vanhoille. Jotku tietty näyttää vanhoille jo 3kymppisinä, aika tapauskohtasta..

• oikeasti nuori mies

"Ulkonäöllisesti mies on parhaimmillaan ehkä siinä 18-23 -vuotiaana keskimäärin. Lapsenpyöreys on lähtenyt jo naamasta."

Tuokin on niin yksilöllistä. Minua luultiin tässä jokin aika sitten 15-vuotiaaksi teinipojaksi, vaikka olen 22-vuotias, ajokortin omistava, armeijan aikoja sitten käynyt, opiskeleva ja työssäkäyvä mies. Että ei se lapsenpyöreys kaikilla ole lähtenyt välttämättä vielä kovin nuorena.

Eikä se ihminen tainnut olla ainoa, jonka mielestä näytän useita vuosia todellista ikääni nuoremmalta. Unelmanaiseni olisi joku suurin piirtein omanikäiseni nainen, mutta eipä yksikään nuori nainen ole kiinnostunut minusta. Ihmekös tuo, jos teinipojaksi luulevat.

• 19

37-55 vuotiaana. Aika yksilöllistä.

• Raija-Liisa tässä

Riippuu niin elämäntilanteesta:

16-20- vuotiaana olin kiinnostunut 30-35-vuotiaista
      21-25 -vuotiaana 35-40 -vuotiaista
      26-30- vuotiaana 40-45 -vuotiaista
      31-35- vuotiaana 46-50- vuotiaista
      36- 40 -vuotiaana 51-55 -vuotiaista
      Nyt 45- vuotiaana olen kiinnostunut 18-25 -vuotiaista

• eikait

Mitä tapahtu sinulle 36 vuotiaana ja varsinkin 45 vuotiaana???. Itse 45 ja ei niin mitenkään tulisi mieleen kiinnostua 18-25 vuotiaista. Nehän on kuin omat lapset. Yhtä lapsellesiakin...Ei uusia kasvatettavia ,vaan valmiita miehiä pliiiiis!

• abney_park

Ehdottomasti n. 35-vuotiaana, ja tuossa voi olla parin vuoden heittoa. Tällä hetkellä mielessä eräs 38v ihanuus... Ah. Tuon ikäiset miehet on oikeasti vaan yksinkertaisesti seksikkäimpiä.
      Olen 17v tyttö.

• Ei voi yleistää mutt

Siinä kolmekymppiset miehet on kyllä parhaita. Niillä on elämä yleensä jo mallillaan -ammatti, asunto, auto, vene , moottoripyörä,...- ovat tyytyväisiä itseensä ja sen myötä ihania rakastajia. Kokeneet jo jotain, mutta vielä odottavat jo jotain uutta. Ovat vielä valmiina toimimaan heti kun pilli viheltää. Viiskýmppiset alkaa olla rasittavia, kaikki on hyvin, mutta osalle tulee (turha) trauma että "tässäkö tämä nyt sitten on" ja siihen kun lisää vielä käyttäytymissäännön: "no, ei sitä nyt Niin voi tehdä kun aina ennenkin on tehty Näin" ja liikkeellelähtö vitkastelee vaikka pilli vinkuis' kuinka kovaa..."jos nyt ainakin kuppi kahvia ensin..."

Kaikkiin ei voi yleistää kaikkea, mutta yllä mainittu on liian yleistä. Olen itse melkein viisikymppinen nainen ja yrittänyt tutustua ikäisiini miehiin, mutta yleensä eivät ole kiinnostuneista minusta (edellä oleva ei ole kuitenkaan kokonaan "happamia sanoi kettu" -osastolta) . Olen tutustunut helpommin nuorempiin miehiin ja löytänyt hyvän Puuma-suhteen; meillä on molemmilla startti-nappula yhtä herkässä kaikkien tekemisten suhteen ja samanlainen kiinnostus uusia juttuja kohtaan.

Ulkonäöksellisesti 30-40 on jo hyvä, niin miehen oloinen! :)

• huonoimmillaan

31-vuotiaana aloin luulla, että olen liian vanha muille, kuin yh-äideille. Olin erittäin komea, mutta kalju, ja oli ikäkriisi. Jos 20-25 v naiset flirttailivat, luulin, että he pilkkaavat minua, kun olen "setämies".

Olin aika yksinäinen, eristynyt ja masentunut 17-30-vuotiaana, joten tietämys seurustelusta oli hyvin heikkoa.

Eka kertani oli 29-vuotiaana. Elämässä on ollut kaksi kumppania, joista toinen oli kahden vuoden seurustelu yh:n kanssa.

Minä olin itsevarmempi ja kypsempi 18-vuotiaana, kuin 28-vuotiaana. Silloin olin jo pahasti riutunut ja seksiasioiden todelisuudentaju heikentynyt. Uskottelin itselleni, että seksi on todellisuudesa hyvin harvinaista, ja että muilla on minuun verrattuna paljon heikompi seksuaalivietti, ja siksi niillä on helpompaa.

Nyt olen 40 v. Olen alkanut kuulla, että koko olemuksellani pyydän olemassaoloani anteeksi. Naisia ei voi hämätä. Jos on hyvin vähän naisista kokemuksia, ja huono itsetunto, on vaikea olla ikinä parhaimmillaan.

• 15+5

Mies on parhaimmillaan, kun osaa käytöstavat ja pukeutuu tyylikkäästi. Yli 40v etuna on myös se, että osaavat keskustella ja "vietellä" naisen.
      Tietty pitää olla sopivasti itsevarmuutta myös.

• Riepu_27

Näin 27-vuotiaana voisin hyvin kuvitella olevani 4-kymppisen miehen kanssa.
      Syy tälle on, että sen ikäiset miehet ovat elämää jo nähneet ja ymmärtävät asioita hieman erilailla kuin kovin nuoret. Lisäksi ihailen sitä karismaa, mitä monesti vanhemmilla miehillä on :)

• n 33 v

40 , elämänkokemuksen tuoma karisma on jotain, joita pojilta vielä puuttuu.

• Lisbet 20-30

40–50, karisma tulee iän myötä.

20-30 vuotiaatn miehen olkonäkö assosio lähitnnä lapsellisuteen. 30–40 vuotias on ehkä fyysisesti vetävin, mutta vieläkin niin kypsymätön ihmisenä. Yli nelikymppisenä, mutta ennen vanhuutta mies hohkaa varmuutta ja miehisyyttä. Se kai on sitä karismaa sitten.

• vanhuus hienoa?

vanhan miehen karisma= rypyt, paappakalju, hammasmätä, tupakkayskä, vellimaha, nuorille naisille lirkuttelu, hyvät hätävalheet ja heikko potenssi.

• 35 vuotta

mies on fyysisesti ja ulkoisesti parhaimillaan noin 20 vuotiaana. Silloin jaksaa tarpeen vaatiessa juosta, naida ja vaikka kiivetä puuhun jne. Parikymppisenä on tukka päässä ja kalu toimii heti, eikä ensi tiistaina. Parikymppisen ulkonäköä vetää alaspäin monesti hassu/epäsopiva vaatetus ja mahdolliset (pahat) iho-ongelmat. Henkinen puoli nyt parikymppisellä on mitä on, mutta sitähän tässä ei aloittaja kysynyt. Kyllähän hyvältä voi näyttää 40 vuotiaanakin, mutta se joka näyttää hyvältä nelikypäsenä, näytti todennäköisesti vielä paremalta 20-30 vuotiaana. Kalukin varmaan toimii 50 vuotiaana, mutta 20 vuotiaan toimi ihan varmasti vielä paremmin. Aino asia mikä miehellä paranee vanhetessa on selitykset.

• N39 -> N40

n. 40-55 vuotiaana.

(itse siis 40 v)

• miuha

n. 25-35

terv. 19vee :)

• Ihan sama

Keski-ikäisen ukkomiehen haave on tietysti olla nuoren naisen unelmien mies. Keski-ikäisen naisen toive ei ole todellakaan olla nuoren kollin unelmien nainen. Riittäisi jos olisi sille omalleen.
      Ihanin on kuitenkin se oman ikäinen oma kumppani oli nainen itse minkä ikäinen tahansa. Tässä on ero miesten ja naisten ikääntymisessä. Miehelle vanheneminen on kovempi juttu kuin naiselle vaikka ei järjen mukaan pitäisi? Mies ei ole keski-ikäisenä tyytyväinen enään siihen kumppaniin minkä valitsi 20 vuotta aiemmin. Naiselle kyllä riittää sama mies vaikka mies siinä vanheneekin ihan samaan tahtiin. Mies tarvitsee nuorta naista nuortuakseen itse ja tunteakseen itsensä nuoreksi. Nainen ei tarvitse kun ikä on tuonut tullessaan muuta kivaa sen tilalle ja hyvä ryppyvoide päihittää nuoren miehen mukanaan tuomat rasitteet mennen tullen. Harva mies vanhenee arvokkaasti vaan nelikymppiset ukkomiehet vetää bling bling printtipaidat päälle ja lähtee nuorisodiskoihin vonkaamaan nuoria misuja. Se on yhtä mautonta kuin viiskymppinen nainen mustassa minimekossa. Näitäkin on kyllä tietysti olemassa mutta ne on jo eronneita puumanaisia. Ukkomiehet jättää vain kotiin sen ikäisensä naisen ja lähtee niinku jätkien kanssa yöhön?

• Laadukas nainen!

Oma mielipiteeni,että mies on parhaimmillaan noin 40-70 vuotiaana mikäli pukeutuu todella hyvin sekä käyttää laadukkaita tuoksuja sekä omistaa jonkun todella hyvän ammatin,mikä tuottaa hyvän tulotason saännöllisesti! Nuo on täydellisiä ja ihania miehiä! Sanoisin,että mies on ehdottomasti parempi vanhempana kun nuorempana. Mutta nämä on mielipideasioita ja oman mielipiteeni vain ilmoitin. Joku toinen taas toista mieltä! Huonoimpia mahdollisia miehiä ovat mielestäni ammattitaidottomat nuoret miehet!

• ,,,,,,

23-26-vuotiaana on ulkonäöllisesti parhaimmillaan. Parisuhteeseen tai muutenkin mies on sopivin, kun on enintään viitisen vuotta nuorempi tai vanhempi - käytännössä samanikäinen siis. Itse olen nelikymppinen.

• Hannah...

Alle kolmekymppisenä. t. n38

• BridgetF

Ulkonäöllisesti ja muutenkin parhaimmillaan 20-25 vuotiaana. Olen 22-vuotias nainen. En ole koskaan kuullut keneltäkään ikäiseltäni, että kukaan tykkäisi huomattavasti vanhemmista. Kolmekymppinen alkaa olla jo vanhan oloinen. Varmasti mielipide muuttuu kun itse vanhenee, mutta ei se ulkonäkö miehellä kyllä vanhetessa parane, vaan muut seikat vaikuttaa siihen että yleensähän naiset hakevat omanikäistään seuraa.

• ryuk6r78k

Luulisi kai tuon jo järkikin sanovan että vastaajan ikä on ainoa mikä siihen vaikuttaa.

• Suomenmiehetonkovia

Vanhempi mies on komeampi, se on "fakta", mikäli mies on muuten hyvässä kondiksessa.

Klassinen esimerkki tällaisesta suomalaisesta ihmemiehestä on Nestori Malinen, jolla oli tukka päässä yli 70-vuotiaana, "kanki jäykistyy" ja sätkää ja kiljua menee jopa paremmin kuin nuoremmilla. Sellainen mies saa naisen syttymään, sai ainakin vuonna 1969.

• luonnollisuudesta

Se että pitää vanhaa miestä (yli 40v) lähtökohtaisesti parempana kuin nuorempaa, on luonnotonta. Luonnollisesti nainen hakee vahvaa ja kyvykästä kumppania sekä isää lapsilleen. Mies on keskimäärin parhaassa fyysisessä ja lisääntymiskykyisimmillään noin 25-30 vuotiaana. Tämä on puhdasta biologiaa ja pätee kaikkiin heteroseksuaalisiin naisiin.

Mistä siis johtuu että osa naisista toimii luonnollisten halujensa ja biologian vastaisesti? Todennäköisesti syy on ulkobiologinen ja kulttuurinen. Tai voihan kyseessä myös olla perinteinen ja tunnettu tilanne missä nainen jonkin trauman tms. asian vuoksi hakee itselleen isähahmoa.

• trrrrrrrrrr

Kannattaa muistaa, että tähän ketjuun on monta kertaa vastaillut sama tyyppi. Kaikki nuo "olen 16-v tyttö ja pidän 35-50-vuotiaista" ovat ihan selkeästi jonkun iäkkään miehen tehtailuja. Oikeasti naiset pitävät omanikäisistään enimmäkseen, ja jos osaa miettiä ihan rehellisesti sitä ulkonäköpuolta, niin kyllähän mies ulkonäöltään parhaimmillaan on ihan objektiivisesti siinä 20-25-vuotiaana. Eri asia on se, että parisuhdetta muodostaessa naiset arvostavat miehessä ulkonäköä vielä vähemmän kuin miehet, siksi tässäkään ei oikein osata vastata pelkästään siihen ulkonäköpuoleen (plus että moni varmasti luki vain otsikon...)

• Surkeat perustelusi

Itseasiassa jos käytät luonnollisuutta perusteena, olisi luonnollisempaa hakea sitten nimenomaan vanhempaa. Biologiselta ja luonnolliselta kannalta, nainen hakee lapsilleen urosta joka metsästää ruoan eikä juokse vieraissa, ja on lasten kannalta turvallinen vaihtoehto. Mihin vanhempi mies = ura, ammatti, elämänkokemusta on paljon varmempi = ei petä nuoremman kanssa jos vähääkään tajuaa omaa parastaan. Lisäksi vanhempi isä osaa jo arvostaa lapsiaan ja perhettään eikä vaan oteuta omaa kunnianhimoaan jne. jne siis biologian ja lisääntymisen kannalta perheen parhaaksi olisi että mies olisi vanhempi kun nainen. Lisäksi mieshän pysyy siitoskykyisenä koko ikänsä, joten sekin on aika surkea perustelu. Luonto on siis sitämieltä että mies sopii siittämään koko ikänsä. Et ilmeisesti ole kovin tuttu luonnon ja ihmisen biologian kanssa? No, ihan googlaamalla löytyy, mutta kannattaa hakea asiallistakin tietoa kirjastoista jne.

Naaras etsii lapsilleen siittäjää ja kumppania jonka kanssa olisi vakaat puitteet jne. jne. ja nuoren, epävakaan ja elämässään hohoilevan uroksen kanssa se ei sitä ole. Jos käytetään luontoa perusteluna, niin siellä uros siittää niin kauan kun metsästää, eli elättää perheen. Ja se saattaa olla susillakin jopa 13 vuotta! Naaras sen sijaan voi olla kohtuu nuorikin, vaikka tosin eläimetkin ovat joskus "ikärasisteja" mieltymystensä mukaan. Toki. Mutta riippuu paljon.
        Surkeat oli siis perustelusi.

Lisäksi voisi myös miettiä, että ehkäpä ne isätraumat on nimenomaan niillä, ketkä luulevat jotenkin kaikkien vanhempien olevan omia vanhempiaan. Eikö ne erota 40-vuotiasta omasta isästään? Onko heillä joku traumoista johtuva tarve saada kaikki vähääkään vanhemmat vastakkaisen sukupuolen edustajat leimattua "isäksi"? Luulisi nyt ettei kukaan sekoita ketään omiin sukulaisiinsa, äidistä ja isästä nyt puhumattakaan. Siinä mielessä en siis ihmettele yhtään, että joku voi seurustella itseään 15-25 vuotta vanhemman kanssa. En minäkään luule ketään toista isäkseni tai äidikseni, enkä ymmärrä, miten pitäisi. Minulla on ollut selkeä suhde vanhempiini ja olen ne asiat käsitellyt, aikuistunut jne. ja siinä mielessä olenkin miettinyt että nämä kovin tuomitsevat ja vanhempi-lapsi-sudetta hokevat ehkä itse omaavat jotain traumoja, joita heijastelevat toisiin.

Siis, tämänkin asian voi myös kääntää toisinpäin.

(En kommentoi kenen pitää seurustella ja minkä ikäisen kanssa, enkä itse seurustele kenenkään kanssa juuri nyt. Mielestäni se on jokaisen oma asia, enkä sano itse ollenkaan toisten puolesta mikä on luonnotonta ja mikä eii. En siis ota kantaa siihen, tämän jutun perustelut olivat vaan niin hemmetin tyhmät.)

• lalalalalalal
        Surkeat perustelusi kirjoitti:

Itseasiassa jos käytät luonnollisuutta perusteena, olisi luonnollisempaa hakea sitten nimenomaan vanhempaa. Biologiselta ja luonnolliselta kannalta, nainen hakee lapsilleen urosta joka metsästää ruoan eikä juokse vieraissa, ja on lasten kannalta turvallinen vaihtoehto. Mihin vanhempi mies = ura, ammatti, elämänkokemusta on paljon varmempi = ei petä nuoremman kanssa jos vähääkään tajuaa omaa parastaan. Lisäksi vanhempi isä osaa jo arvostaa lapsiaan ja perhettään eikä vaan oteuta omaa kunnianhimoaan jne. jne siis biologian ja lisääntymisen kannalta perheen parhaaksi olisi että mies olisi vanhempi kun nainen. Lisäksi mieshän pysyy siitoskykyisenä koko ikänsä, joten sekin on aika surkea perustelu. Luonto on siis sitämieltä että mies sopii siittämään koko ikänsä. Et ilmeisesti ole kovin tuttu luonnon ja ihmisen biologian kanssa? No, ihan googlaamalla löytyy, mutta kannattaa hakea asiallistakin tietoa kirjastoista jne.

Naaras etsii lapsilleen siittäjää ja kumppania jonka kanssa olisi vakaat puitteet jne. jne. ja nuoren, epävakaan ja elämässään hohoilevan uroksen kanssa se ei sitä ole. Jos käytetään luontoa perusteluna, niin siellä uros siittää niin kauan kun metsästää, eli elättää perheen. Ja se saattaa olla susillakin jopa 13 vuotta! Naaras sen sijaan voi olla kohtuu nuorikin, vaikka tosin eläimetkin ovat joskus "ikärasisteja" mieltymystensä mukaan. Toki. Mutta riippuu paljon.

Lisäksi voisi myös miettiä, että ehkäpä ne isätraumat on nimenomaan niillä, ketkä luulevat jotenkin kaikkien vanhempien olevan omia vanhempiaan. Eikö ne erota 40-vuotiasta omasta isästään? Onko heillä joku traumoista johtuva tarve saada kaikki vähääkään vanhemmat vastakkaisen sukupuolen edustajat leimattua "isäksi"? Luulisi nyt ettei kukaan sekoita ketään omiin sukulaisiinsa, äidistä ja isästä nyt puhumattakaan. Siinä mielessä en siis ihmettele yhtään, että joku voi seurustella itseään 15-25 vuotta vanhemman kanssa. En minäkään luule ketään toista isäkseni tai äidikseni, enkä ymmärrä, miten pitäisi. Minulla on ollut selkeä suhde vanhempiini ja olen ne asiat käsitellyt, aikuistunut jne. ja siinä mielessä olenkin miettinyt että nämä kovin tuomitsevat ja vanhempi-lapsi-sudetta hokevat ehkä itse omaavat jotain traumoja, joita heijastelevat toisiin.

(En kommentoi kenen pitää seurustella ja minkä ikäisen kanssa, enkä itse seurustele kenenkään kanssa juuri nyt. Mielestäni se on jokaisen oma asia, enkä sano itse ollenkaan toisten puolesta mikä on luonnotonta ja mikä eii. En siis ota kantaa siihen, tämän jutun perustelut olivat vaan niin hemmetin tyhmät.)

ihan turha sepitys sinulta. Aloittajahan kysyi, että minkä ikäisenä mies on parhaimmillaan ulkonäöllisesti.

• kssssssssssssssssgg
        Surkeat perustelusi kirjoitti:

Kyllä se miehenkin lisääntymiskyky heikkenee voimakkaasti iän myötä, jossain vaiheessa loppuu kokonaan. Nuori on aina siitoskykyisempi ja siittiöt paremmassa kunnossa, pystyy mieskin pidempään huolehtimaan perheestään kuin vanha ukkeli. Että lue sinä vain se biologia paremmin.

• Mies 45v

Alle 35 vuotiaat ovat fyysisesti kyllä hyväkuntoisia mutta heidän puheita kuunnellessa tulee melkein aina mieleen se että ompa poijaat lapsellisia =). siis henkinen kehitys meissä yli 40 vuotiaissa miehissä on plussaa.

• ei kehitystä lainkaa

No en itse menisi mitenkään vannomaan että yli 40-v miehet olisivat kaikki jotenkin "henkisesti kehittyneempiä" kuin nuoremmat. Monella iän myötä nousee k*si päähän tai sitten ikä vain vahvistaa persoonan negatiivisia puolia kun ollaan liian vanhoja muuttumaan. Ei ikä välttämättä tuo mukanaan "henkistä kehitystä".

• starnav
        ei kehitystä lainkaa kirjoitti:

No en itse menisi mitenkään vannomaan että yli 40-v miehet olisivat kaikki jotenkin "henkisesti kehittyneempiä" kuin nuoremmat. Monella iän myötä nousee k*si päähän tai sitten ikä vain vahvistaa persoonan negatiivisia puolia kun ollaan liian vanhoja muuttumaan. Ei ikä välttämättä tuo mukanaan "henkistä kehitystä".

Ei tietenkään kaikki. Välille mahtuu kaikki variantit peterpansyndroomaisista ikiteineistä varhain ukkoutuneiseen. Joillakin se ikä vaan tuo niitä parempiakin puolia esille ;). Olen 33-v nainen, vastasin ketjuun aiemmin. Kaikille biologeille tiedoksi että on myös naisia, joihin ei poikamainen charmi pure (20-25 v) ja joiden ihannemies on jo vähän rispaantunut reunoilta. Ei siis mikään kiiltokuva. Kyllä miehen pitää ihan oikeasti joutua ajamaan partaansa ennen kuin kiinnostun ja naururypyt silmäkulmissa eivät karismaa karista. Kuka niitä parikymppisiä jaksaa kuunnella...?
        Antti Reini on muuten HOT. Ei mikään poikanen eikä mikään siloposki - eikä edes palstabiologien mukaan komeimmillaan. Rohkenen olla eri mieltä!

• ugly m*therf*cker
        starnav kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki. Välille mahtuu kaikki variantit peterpansyndroomaisista ikiteineistä varhain ukkoutuneiseen. Joillakin se ikä vaan tuo niitä parempiakin puolia esille ;). Olen 33-v nainen, vastasin ketjuun aiemmin. Kaikille biologeille tiedoksi että on myös naisia, joihin ei poikamainen charmi pure (20-25 v) ja joiden ihannemies on jo vähän rispaantunut reunoilta. Ei siis mikään kiiltokuva. Kyllä miehen pitää ihan oikeasti joutua ajamaan partaansa ennen kuin kiinnostun ja naururypyt silmäkulmissa eivät karismaa karista. Kuka niitä parikymppisiä jaksaa kuunnella...?
        Antti Reini on muuten HOT. Ei mikään poikanen eikä mikään siloposki - eikä edes palstabiologien mukaan komeimmillaan. Rohkenen olla eri mieltä!

Mä olen 21 ja parta on kasvanut aina 15-vuotiaasta saakka. Ihonikin on rispaantunut teini-iän pahan aknen vuoksi. Ihoni näyttää melko samalta kuin vanhan miehen, lisäksi myös 13-vuotiaana aloitettu kessuttelu ja ryypiskely on tehnyt musta karskin näköisen. Ei kuule kaikki parikymppiset ole mitään kiiltokuvapoikia. Me voimme olla ihan yhtä rumia kuin 40-vuotiaat!

• Mies41Vee

Tuli taas todistettua baarissa: Nuorta naista olis ollu mukaan lähdössä,tollasta reilusta parikymppisestä alle kolmikymppiseen.Tokihan nuo kakskymppiset on kauniita mut en kyllä jaksa uskoa että mitään kestävämpää juttua sais aikaseksi.Mä nyt kuitenki koitan katella ihan oikeeta kumppania jonka kans asua ja jakaa arkisetki asiat.Tottakai imartelee,että tollaset tulee jutteleen mut kyllä sen naisen pitäs tässä tilanteessa olla ainaki sen kolmenviiden paikkeilla,kokemusta kypsyyttä pitää olla!

• mushina

Joo, nykyisin on kaikenlaisia reppanoita ihan hirveästi, jotka lähtisivät kenen tahansa matkaan, kunhan joku vain tykkäisi. Hirveän surullista. :(

• 2.2
        mushina kirjoitti:

Joo, nykyisin on kaikenlaisia reppanoita ihan hirveästi, jotka lähtisivät kenen tahansa matkaan, kunhan joku vain tykkäisi. Hirveän surullista. :(

Baarissa kaikki alkaa olla samanikäsiä 2.2 promillen kohdalla...

• 6+2

Nuorena ajattelin, että 22-25-vuotias on parhaimmillaan, nyt itse päälle nelikymppisenä olen edelleen sitä mieltä, että nuoret ovat kauniita. 25-35-vuotiaiden miesten iho on yleensä hyvä, enemmistöllä tukka päässä ja kroppa suht' kunnossa. Viihdyn paremmin ikäisteni seurassa, mutta kieltämättä silmä lepää nuoremmissa.

• 2+14

tapauskohtaista tietysti mutta usein 30

silloin alkaa olla jo elämänkokemusta ja näkemystä asioista, sellaista karismaa -mutta vielä elämänvoimaa ja iloista poikamaisuutta & fyysisesti usein paketti kasassa.

itse olen 40

• sanoisin...

Noin 30 -vuotiaana.

• niin se menee

Sanoisin että siinä 30v tietämillä mies on parhaimillaan. En voi sille mitään, mutta minusta 30v tuntumassa mies alkaa näyttää mieheltä :P Tai sitten vain siinä vaiheessa miehille tulee annos karismaa

itse olen 23 v.

• Pappaman

Tykkään yli 80 vuotiasta. Tykkään että mies pitää vaippoja ja kakkaa housuun ruikulia ja ripulia. Se on mun mieleen.

• mil1

Minusta 35-45 vuotiaana. Itse 48 v ja sellainen entinen poikatyttö, joka ilmeisen hyvin säilynyt :-). parisuhteessa pidempään itseään 10v. nuoremman kanssa. ihan vallan naimisissakin :-).

• n jjllllk

Sopiva ikä muuttuu, kun itse vanhenee. Esim. 5 v vanhempi kuin itse on aika hyvä.

• *trollface*

aika retardi täytyy olla jos hakee jotain ''isähahmoa''. taitaa vaan oman ikäset miehet pelottaa :DDDDDD

• Vaativa nainen!

40-80 vuotiaana parhaimmillaan ja sellainen mies jolla on pitkä akateeminen koulutus sekä monen tuhannen euron kuukausitulot sekä sellainen ammatti jossa ei tunneta eläkettä lainkaan. Vaan työt loppuu sitten kun elämä loppuu.

• Saaramarja :)

Olen itse 19-vuotias nainen ja katselen pääsääntöisesti 25-35 -vuotiaita miehiä.

• N vm1987

Normaalimies on parhammillaan ehkä kolmenkympin korvissa, mutta kunnostaan huolta pitävä sen kuin paranee iän myötä. Treenattu vartalo, vähän harmaata hiuksissa ja pulleutta lompakossa;) Iän myötä miehen tavat paranevat, miehisyys lisääntyy ja taito tyydyttää nainen kaikin tavoin paranee.

• ukki3

Tämän päivän mies ei oikeastaan ole kukaan alle 30 v mies, ei häneltä voi odottaa, että hänestä olisi vielä vaikkapa isäksi, tai hoitamaan perheen taloutta. Alle kolmi kymppinen mies on vielä tänäpäivänä suuri lapsi, monet ei aikuistu koko ikänään. Moni elää vielä vanhempiensa hoidossa. varakkaimmissa perheissä hänelle kustannetaan vielä kaljat ja tupakat ja bensa ja vielä autokin. Äiti silittää päätä jos on tullut vähä hölmöiltyä.

• kylanmies
    • unta1

103 vuotiaana kun perintö jo käsillä!

• menolippu

35-45 välillä. Perustelut:
      On omaa ikäluokkaani, on elämää jo nähnyt, naururypyt, osaa ajatella jo aikuismaisesti, yleensä jo rauhoittunut etc.

• lazu1

ehdottomasti 43 vuotias ja lapset valmiina mutta eronnut. Itse olen 27 v ja vaadin mieheltä aikuisuutta ja elämän kokemusta. Mutta myös 35 vuotias ihmeekseni voi olla suht kypsä parisuhteeseen.. pienien alkukankeuksien jälkeen ;)

• Kulinaristi

Olen 45 ja elän parasta aikaa elämässäni itseäni noin 20v nuoremman naisen kanssa... ihmettelen miksi jotkut tuttuni jaksavat katella yli 40v valittavia ja yleensä ylipainoisia naisia kotonaan. Nuori nainen jaksaa hymyillä ja nauttia elämästä;) mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen 25-45 jos mies on pitänyt huolta itsestään.

• Anonyymi

Samasta syystä kuin naisesi jaksaa katsella sinua. Et ainakaan henkisesti ole kypsynyt vaikka vuosia on kertynyt. Kypsymätöntä, säälittävää ja itsekästä tuollainen että itselle kelpuutetaan kyllä nuori nainen mutta päivitellään ja muka ihmetellään sitten muiden valintoja. Jos nuoret naiset kelpuuttavat vanhempia miehiä, niin kyllä se kuule pätee toisinpäinkin.

• Tätsyihminen

20-30- vuotiaana mies on fyysisesti ja ulkonäöllisesti parhaimmillaan.
      Kunhan ei ole ylipainoinen.

• N45plus

Noin 50 v , joka osaa käyttäytyä ikäisensä tavoin, keskustelut järkeviä eikä teinikloppien tissi-/pillulinjalla, pukeutuu ikäisensä mukaan eikä angstihuppareihin. Hampaat suussa, omat tai tekarit. Naurettavan näköistä kun 50v mies kulkee murkkujen osastolta ostetuissa vaatteissa yrittäen hämätä ikäänsä. Pthyi!

Liian iso ikäero muuttuu hoitosuhteeksi jossain vaiheessa. Esim. nainen 25v ja mies 50v: mikähän on tilanne 30 vuoden kuluttua? Toki nuoretkin voivat vammautua tms. mutta ikääntyminen ja sen tuomat rajoitteet ovat väistämättömiä. Liki samanikäiset ovat tasavertaisia ja vanhenevat yhdessä, toinen toistaan tukien ja ymmärtäen.

• Anonyymi

Kyllä se on sellaiset 25-30 -vuotta se on vain raaka totuus. Sitten alkaa pikkuhiljaa rupsahtamaan mutta johon tietysti voi vähän itse vaikuttaa että miten nopeasti.

Monella alkaa 40- vuotiaana jo ikä vähän painaa mutta poikkeuksiakin on.

• Anonyymi

Joskus parikymppisenä pojankoltiaisen ajattelin että 30-40v miehet in ikäloppuja mutta kun ikää tuli lisää niin ajatusmaailma muuttui.

Mielestäni mies voi olla parhaimmillaan vasta 60v jos kaikki loksahtaa paikoilleen ja se tarkoittaa sitä että on pitänyt itsestään huolta ja pitänyt kun kuntoa yllä , vierivä kivi ei näet sammaloidu ja mitä rupsahtamiseen tulee niin siihen vaikutat vain sinä itse , elämäntavat kunniaan.

Itse olen rapiat 40v mies ja kunnon puolesta iskussa edelleen kuin mikään ei olisi muuttunut nuoruusvuosista vuosien aikana.Sekin on totta että iän myötä miehen tavat paranevat, miehisyys lisääntyy ja taito tyydyttää nainen kaikin tavoin paranee jos vain haluaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2194
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2148
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1407
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1366
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1247
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1188
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      896
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      879
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      874
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      864
    Aihe