Mitä tehdä miehelle joka ei muista syntymäpäivääni, yhteistä vuosipäiväämme? Tuntuu jotenkin pahalta että olenko muka niin huono ihminen jotta näitä kahta päivää ei voi millään huomioida? Vasta muutaman vuoden yhdessä ja tuntuu pahalta kun ystävät kyselevät miten minua on muistettu? En odota kuuta taivaalta, edes ruusu tai yhteinen päivällinen ravintolassa. Mutta ei mitään, itse muistan kyllä syntymäpäivät yms mutta menee niistäkin ilo kun itse jään aina ilman. Onko mies niin omaan napaansa tuijottaja ettei välitä muista. Olen kyllä seurustellut miesten kanssa, jotka ovat muistaneet näinä tärkeinä päivinä ja se on tuonut aina hyvän mielen pitkäksi aikaa.
Mitä tehdä?
11
178
Vastaukset
- yksinkertaista
Muistaako mies muut merkkipäivät?
Joillekin ne merkkipäivät ovat tärkeitä, joiltakin jäävät noteeraamatta. Itse en kiinnittäisi huomiota edes omaan syntymäpäivääni, ellei äidilläni olisi tapana tuolloin soitella. Sinä tuijotat kalenteria ja mittaat arvosi päivämäärillä. Kaikille päivämäärät eivät ole tärkeitä. Jos se, ettei mies muista sinulle tärkeitä päiviä merkitsee sinulle sitä, ettei mies välitä muista ja tuijottaa omaan napaansa, jätä ihmeessä tuollainen kusipää. Etsi sellainen, joka selaa sitä kalenteria useammin. - huonomuistinen...
Ei siinä ole mitään tekemistä sillä että olisit jotenkin huono ihminen.
Voin sanoa omasta kokemuksesta, että minä unohdan ihan kaikkien syntymäpäivät ja muut vuosi/merkkipäivät. En muista siis kenenkään syntymäpäiviä, en vanhempieni, en siskojeni, en edes mieheni.
Se johtuu minun täysin kurjasta muististani, en edes muista omaa nimipäivääni.
Jollain on oikeasti vain niin surkea muisti, etteivät he muista tälläisiä asioita. Myös saattaa olla siitäkin kyse, ettei syntymäpäivät ja vuosipäivät ehkä ole niin tärkeitä asioita hänelle, ettei senkään takia muista.
Esim. itselleni oma syntymäpäivä ei ole millään tavalla tärkeä asia. Minua ei haittaa, vaikkei kukaan sitä muistaisi. - cissu
mielestäni huonomuisti on teko syy. sorry!
ex (kuinkas ollakkaan)-mieheni ei "muistanut" ensin minun synt.päivää saatikka nimppareita, ei sotua saatikka puh.numeroa, ei s.posti osoitetta, ei kert. kaikkea yhtään mitään mikä liittyi minuun. ajattelin vain että "ompa huono muistinen".
ajan kuluessa hän ei muistanut lastemme nimipäiviä saatikka synt.päiviä, ei sotuja, ei puh.numeroita.
minun kyllä piti muistaa hänen päivänsä, menonsa, tarvittavat hankinnat ym, siis aivan kaiken
hänen kaikkien sukulaiden päivät, joululahjoista hautajaiskukkiin, siis avain kaiken
kyllästyin siihen oman "istuimensa" ympärillä pyörimiseen ja pistin hänet "kiertoon", no, mites nykyjään.. ei hän muista edes omia lapsiaan..
mutta tosi asiahan on, että ajan myötä huonomuistisuus vain laajenee.. joten, jos väliinpitämättömyys sinua loukkaa niin "pistä ukkos pihalle", ei sen muisti tule ikinä paranemaan, väliinpitämättömyys vain lisääntyy!!- hjbujkhn
Samaa mieltä.. Ja mun mies ei jaksa vaan nähdä vaivaa..
Esim. 30-synttärit kun järjestin, niin miten sen vois unohtaa kun niitä järjestää jne?.. lahjan kyllä silloin kuitenkin sain ja se oli sitten pikaisesti naapurin lapsilta hankittu kukkakimppu, kun ne oli sattunut kävelemään meiän talon ohi...
Ja se välinpitämättömyys kyllä heijastuu kaikkeen elämässä.. - hjbujkhn
hjbujkhn kirjoitti:
Samaa mieltä.. Ja mun mies ei jaksa vaan nähdä vaivaa..
Esim. 30-synttärit kun järjestin, niin miten sen vois unohtaa kun niitä järjestää jne?.. lahjan kyllä silloin kuitenkin sain ja se oli sitten pikaisesti naapurin lapsilta hankittu kukkakimppu, kun ne oli sattunut kävelemään meiän talon ohi...
Ja se välinpitämättömyys kyllä heijastuu kaikkeen elämässä..Niin muuten ja itselläni on myös tosi huono muisti noissa päivämäärissä..
Mutta minäpä kirjoitan kaikki kalenteriin ylös, koska haluan muistaa lähimmäisiäni ja saada heidät hymyilemään! He ovat minulle rakkaita.. - 67-v
Työnjako- ja delegointikysymys.
Myös meillä vaimo on hoitanut kaikki tarpeellisiksi katsomansa muistamiset.
Omista päivistäni en välitä pätkän vertaa.
Esimerkiksi 50-vuotispäiväni olisi ollut palkallinen vapaapäivä.
Tuttavani kävivät päivillä edellisenä viikonloppuna koska tiesivät asenteeni.
Itse pakenin toiselle paikkakunnalle töihin ja kotivaimoni hoiti virallisten delegatioiden kukkien ja viirien vastaanotot viikolla oikeana päivänä.
Penskat muistin heidän oikeiden tarpeidensa, en kalenteriajan mukaan.
Kyllä on helppoa jos parisuhteen harmonia perustuu muutamaan harvaan, keinotekoiseen tapahtumaan ja ajankohtaan!
- 19+5
Niin. Tottahan se on, että ihmiset, jotka eivät vietä synttäreitä aikuisella iällä tahtovat saada läheisensä itkeä tihruttamaan, kun ne läheiset eivät ole rakkaita. On uskomattoman välinpitämätöntä olla ostelematta krääsää jokavuosi. Meiilläkään ei suvussa vietetä syntymäpäiviä, ellei nyt ole jnkun 70-vuotis päivät tai vastaavat. Mut meillä tuijotellaankin vain omaan napaan. Kun muuten nähdään, teeskennellään vaan että tullaan toimeen ja välitetään toisistamme. Oikeastihan meistä kukaan ei välitä mistään mitään.
Missä ihmeen Hello Kitty kantokassissa te ihmiset elätte? Kuvitteletteko te oikeasti että muututte hienoiksi ihmisiksi lahjapaketteja käärimällä? Kovin on yksinkertaista joidenkin elämä... - hyvääpäivää-
No helppo homma: vaihda miestä!
Ehkä löydät jonkun, joka muistaa nuo päivät 2/365. Ei kai sillä niin väliä, vaikka olisikin muutoin 363/365 muutoin itsekäs sika? - tittiidiii
Mieheni muistaa kyllä syntymäpäiväni, mutta ei paljon muita. Tottakai se olisi mukavaa jos muistaisi, mutta ymmärrän ettei ihminen voi kaikkea muistaa. Olenkin ratkaissut ongelman niin, että "puolihuolimattomasti" muistuttelen miestä näistä merkkipäivistä noin viikkoa ennen.
Jos mies on muutoin ihana ja parisuhteessa menee hyvin, niin ei tuollaiset asiat merkitse. Minulla ainakaan. - 67-v
Turhaan murehdit!
Muut asiat ovat tärkeämpiä!
Koko 41-vuotisen avioliiton aikana en ole noteerannut mitään päiviä enkä pyhiä.
Se ei ole merkki välinpitämättömyydestä vaan asenteestani muodollisia, keinotekoisia verukkeita kohtaan.
Aivan alkuun vaimoni kysyi asiasta ja minä kerroin olevani tietämätön hänen tarpeistaan.
Kehoitin ostamaan yhteisen tilimme rinnakkaiskortilla haluamansa.
Vaimo on hoitanut kaikki lahjukset ja muistamiset.
Joulu- ja synttärilahjat yms. muistamiset.
Päivistä piittaamatta olen satunnaisesti ostanut hänelle jotain kun olen tiennyt hänen mielitekonsa.
0,63kar. timusormuksen, kultaisen kultaleijonan, Irlannin kiertomatkan yms.
Vierastan kaikkia merkkipäiviä.
Varsinkin syntymä- ja nimipäiviä.
Kenelläkään ei ole omaa ansiota syntymäänsä ja jollakin koodijärjestelmällähän meidät on, ennen sotua, ollut tunnistettavissa.
Merkkipäivien lahjonta on lahjojan omantunnon rauhoittamista ja ulkokultaisuutta! - Grill
Jos asia liikaa vaivaa sinua, niin anna sille miehellesi kalenteri mihin olet merkannut sinun mielestä tärkeät päivät! Itse en vaivaisi päätänä tällä asialla liiaksi, ei se minunkaan mies aina kaikkia päiviä muista, mutta sitten muistutellaan viikkoa ennen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958