Sheivaaminen

ihmettelevä äiti

Minkä ikäisenä annatta lastenne sheivata säärikarvat. Tyttäreni (toinen 13v, toinen 11v) haluaisivat molemmat jo ajaa säärikarvansa ja kuulemma heidän kaikki kaverinsakin ajelevat. Minun mielestäni he ovat liian nuoria sheivaamaan, mutta onko teidän mielestänne tosiaan tuon ikäisenä jo normaalia ajaa säärikarvat?

44

14329

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia on

      ite ajoin 12-vuotiaana ekan kerran. riippuu mun mielestä ihmisestäkin..

    • eerinn

      11-vuotias on mielestäni vielä liian pieni ajelemaan säärikarvansa, mutta 13-vuotiaan pitäisi jo saada sheivata, jos hän itse niin haluaa. Minun mielestäni oikea ikä alkaa sheivaamaan on noin 12-vuotiaana.

      • just meeeeeeeee

        "Noniin, sä saat sheivata sääres. Sit sä, sä et saa sheivata. Ei mitään muttia. Saat kotiarestia, jos sheivaat." ?? :D reiluu

        Antaa tyttöjen sheivata jos on karvoja.


      • Anonyymi

        Öö oon 11 vuotta ja mulla on kainalokarvat,säärikarvat ja alapää karvoja nii haluisin sheivata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö oon 11 vuotta ja mulla on kainalokarvat,säärikarvat ja alapää karvoja nii haluisin sheivata

        Joo mä oon 12 ja sama juttu.


    • oppia kauneuteen

      Meitsin tytär täytti 12 keväällä ja olen antanut hänen sheivata kuten haluaa. Säärissä ei taida olla vielä karvaa, mutta kainalot ja alapää on ne alueet.

      • äityli.

        Meillä 13 vuotias sheivaa kainalot ja alapään. En näe siinä mitää sopimatonta. niihän teen itsekin. Ihan luonnollista. Ja hygienistä.


      • Karvat hygienisempiä
        äityli. kirjoitti:

        Meillä 13 vuotias sheivaa kainalot ja alapään. En näe siinä mitää sopimatonta. niihän teen itsekin. Ihan luonnollista. Ja hygienistä.

        Ei ole luonnollista eikä todellakaan hygienistä. Helpommin kaikki paska pääsee pilluun, kun ei ole karvoja estämässä kuljetusta tai estämässä herkän ihon hiertymistä pikkuhousuissa.


      • Ei ole!
        Karvat hygienisempiä kirjoitti:

        Ei ole luonnollista eikä todellakaan hygienistä. Helpommin kaikki paska pääsee pilluun, kun ei ole karvoja estämässä kuljetusta tai estämässä herkän ihon hiertymistä pikkuhousuissa.

        Karvoitus voi kyllä suojata hiertymiltä, mutta bakteerien ym. estäminen ei onnistu, päinvastoin. Karvoitukseen tarttuu kaikki ja sitten vasta muhiikin oikein hyvin. Vai väitätkö että vessakäynnin jäljiltä saat karvapehkosi paperilla pyyhkäisten puhtaaksi ja hajuttomaksi.


    • kyllä saa

      Itse olen -84 syntynyt ja äitini näytti minulle kun olin 12v kuinka sääret ajetaan koska minut kiusasivat muut tytöt koulussa karvaisista jaloistani. Kyllä, todella karvaisista. Äitini ei olisi halunnut että alkaisin ajamaan, sanoi "Sitten niitä joutuu olemaan lopun ikäänsä ajamassa". Mutta taipui kun huusin että minua kiusataan. Muistan tuon tilanteen vielä selvästi :)
      Nyt aikuisena käyn laserimpulssihoidossa lopettamaan säärien karvojen kasvun, kyllä, tämä on sellainen vaiva joka on ollut minulla aina.
      Kyllä mielestäni noinkin nuori lapsi saa ajaa karvansa, jos niistä on haittaa. Jos oikeasti on ihan olemattomia pieniä haituvia säärissä niin ehkä sitten vähän suhteellisuuden tajua hyvä opettaa. Säärien ajaminen toisaalta kuuluu naiseuteen juu, mutta sitten kun oikeasti se karva kasvaa. Tämä kyllä saattaa olla verrattavissa poikien parranajohaluun vaikkei olisikaan kuin haituvia vasta....
      Kuitenkin minunkin kaikki kaverit jo tuolloin 12v:nä ajoivat, joten se kyllä pitää paikkaansa, jos tyttäresi sanoo että kaveri ajavat säärensä.

    • vahaus nuorena?

      Luin jostain, että jos nuorena lapsena, kun karvojen kasvu alkaa, otattaa ne vahalla tms. muutaman kerran, ne eivät enää kasva aikuisena. Ihmettelyä taisi aiheuttaa se, että onko oikein aiheuttaa lapselle sellaista kipua nykyisten kauneuskäsityksien takia.

      • Voisi toimia

        Tuo voi pitää paikkansakin. Aiemmin minulla aina talven aikana sukkahousut "söi" karvat ja keväällä sääret olivat mukavan sileät. Kesän vapaudessa sääret sitten karvoittuivat takaisin. Joitakin vuosi sitten aloin ajelemaan epilaattorilla säännöllisesti ja karvat katosivat käytännössä kokonaan sääristä ja käsivarsista. Nyt alkaa kainalotkin olemaan karvattomat, kuukauden välein epilaattorilla ajellessa ei tunnu kuin satunnaista nipistelyä eikä silmämääräisesti näe karvoja.

        Muutama vahauskerta ei ehkä riitä pysyvään poistoon nuorenakaan, mutta säännöllisempi käsittely pitää ainakin karvankasvun hentona ja ohuena. Kun karvat vahataan tai ajellaan epilaattorilla jo siinä vaiheessa kun ne ovat ohuita ja hentoja, kipu on hyvin vähäistä. Ensimmäinen kerta voi olla todella kivuliasta jos karvoja on paljon.


    • 18. vee

      Minkälaisella laitteilla voi sheivata? Mää oon ottanu ite semmosella valkoisella muovisella, missä on sitten se terä päässä. Se n T mallinen.

    • epäilevä90

      Oletko varma että ne on tyttöhä

    • sheivausguru

      No miksi eivät saisi? Mitä negatiivista siinä on? Itse alotin sheivaamaan 12v.

      • sheivausguru

        Mutta todellakin kannattaa kertoa sheivauksen "vaaroista", kuten viilloista joita saattaa tulla vahingossa, näppylöistä ja siitä, että käyttävät sitten jtn vaahtoa/saippuaa sheivauksen yhteydessä.


    • Jaakko28v

      Ite sheivasin kullini vasta kakskymppisenä ku karvat puski uimashortsien lahkeista läpi

    • Hyväntekijä24

      Jos joku tarttee noita sheivausvälineitä, niin olisi muutama ylimääräinen. Yksi varsi 16 terää. Merkki on Queen of I´Azor. Jos laitat osoitteen, niin toimitan. Laita tietosi sähköpostiini: [email protected]. Jos ei muu auta, niin lahjoitan. Maksan myös postikulut.

    • Anonyymi

      Onko normaalia että olen parin kk päästä 14 ja en ole mitään sheivailuja edes aloittanut?

      • Anonyymi

        On.


    • Anonyymi

      Ei riipu mielestäni iästä. Se on henkilökohtaista, minkälaiset karvat ja minkälainen suhtautuminen niihin on. Mielestäni minkä ikäinen tahansa (tietysti pienellä varauksella) saa ajaa karvansa. Murrosiän kulku on yksilöllistä. Tv: kouluterveydenhoitaja Johanna Pulkkila, Vantaa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Joillakin on myös vain vaaleat ja hennot karvat, mitkä eivät edes näy. Joillakin taas muuttuu ne lapsuuden jälkeen paksuiksi ja mustiksi, mitkä todellakin näkyy.


    • Anonyymi

      riippuu onko isot vai pienet sääri karvat

    • Anonyymi

      Aloitin itse 10 vuotiaana sheivaamaan. Minun mielestä ei ole iällä ei ole mitään väliä. Se on sun oma keho ja saat tehdä sille mitä haluat. 🤗😂

      • Anonyymi

        Puhut asiaa


    • Anonyymi

      Oon ite 10v 8kk tahtosin sheivata mut en tiiä saanko tahtosin kun mun kaverikin sheivaa vaik ei sen murrosikä oo ees alkanu. (Haluu vaa esittää)

      • Anonyymi

        Jos itse haluat niin kysy äidiltäsi olisiko se mahdollista että saat aloittaa mutta jos teet sen samasta syystä kuin kaverisi niin ei sinun ole pakko tehdä mitään josset halua


    • Anonyymi

      Moi! tiiän että tää on vanha keskustelu mutta mielestäni iällä ei ole mitään väliä:) ja oon ittekki nyt vasta 11v ja sheivaan jalkakarvani koska niitä löytyy!mutta mietittyy vaan että mulla on jo ollut murrosikä 2v ja mulla on jo kainalo ja alapää karvoja paljon niin voinko niitä jo sheivata? ja tarviiko siihen jtn vaahtoa yms?

    • Anonyymi

      En tiedä mutta miljardööriksi pääsee hän joka oikeasti kehittää " rikkaruohomyrkyn " joka iholle siveltynä LOPETTAA karvankasvun ja tappaa karvatupet täysin. Kaikenlaista on keksitty mutta miksei tätä. Ostaisin heti.

    • Heips! Ite alotin sheivaamisen varm 3kk sitte ja oon siis 12v sheivaan siis vaan sääriä. Lisäks pieni storytime siis en ollu kysyny äitilt lupaa et saanks alkaa sheivaa näin kylppärin kaapissa sellase muovisen sheiveri ja olin sillee et ehkä sitä vois kokella koska mul on aika karvaset sääret nii joo mut äitini tietää nyt ton asian että ei huolta ja viel lisäks tää on tullu monta kertaa esille mut ite oon sitä mieltä että iällä ei oo mitään väliä että anna lastes tehä omat päätökset koska heidän kroppa! :)

    • Anonyymi

      itse sheivasin ekat säärikarvat 10-11 vuotiaana, ku karvat oli jo nelostien mittaset

    • Anonyymi

      Mietin tässä kun oon nyt siis 11v ja säärikarvat on aika pitkät ja tummat jo, nii voisinkohan alkaa sheivaamaan? Ja voisko joku kertoo miten helposti niitä haavoja tulee kun sheivaa?

      • Anonyymi

        Oon 12v ja oon sheivannu 10-11v:stä asti niin niit haavoja on aika vaikene saada oon saanu vaan yhen se oli kun sheivasin vasemmalla kädellä ja se vähän lipsahti niin kun on tarkka niin ei niitä helposti tuu ja vastaan tähä aika myöhää et joo


    • Anonyymi

      11-vuotiaalla tuskin on säärikarvoja sheivattavaksi asti, harvoin 13-vuotiaallakaan. Mutta kai heidän voi antaa leikkiä aikuista. Aloitus on provo.

      • Anonyymi

        Itselläni oli jo alle 10-vuotiaana kyllä kunnon säärikarvat, murrosikä taas alkoi suht myöhään, joten alapää- tai kainalokarvoja alkoi olla vasta 13-14 vuotiaana. Samoin nyt 9-vuotias tyttäreni on melkoinen karvasääri, ja haluaisikin jo ajella säärensä. Yritän toppuutella. Olemme melko tummatukkaisia ja käsivarsistakin karvaisia. Keskemmällä tai alempana Eurooppaa ei varmaan oltaisi friikkejä.


    • Anonyymi

      Naiset ovat hassuja. Itse en edes joka päivä aja viiksiä ja partaa. Kerran oli kuuma ilma ja ajoin kainalokarvat hiustenleikkuu koneella pois.

      Jos karvat ahdistavat, niin se on henkistä.

    • Anonyymi

      Henkistä tai fyysistä ihan sama. Karvat ovat inhottavia niin muilla kuin itselläkin. Montako naista tiedätte jotka haluavat olla karvaisia. Ei sovi miehellekään.

    • Anonyymi

      Meillä sheivaaminen ei ole mitenkään ikäkysymys. Sheivataan sitten kun sheivattavaa on!
      Itse ajelin säärikarvoja ensimmäisen kerran vasta aikuisena. Aikaisemmin ei ollut tarvetta. Häpykarvojen ajelu tapahtui ensimmäisen kerran synnytyslaitoksella. Sen jälkeen satunnaisesti. Ei ole juurikaan tarvetta muuhun sheivaamiseen kuin kainalot.
      Mutta ymmärrän, jos naisella karvoitus on tummaa ja runsasta näkyvillä alueilla, se voi olla rumentavaa.
      En asettaisi mitään ikärajoja, sheivataan tarpeen mukaan ikään katsomatta.

    • Anonyymi

      Oon nyt 11 ja murrosikä alulla niin voisko alkaa sheivata vaikka sitte salaa ku nolottaa äitille kertoa.:p

      • Anonyymi

        Joo. Mä oon siis 14 huomenna on koulu intia ja nolottaa mennä sinne kun en saa vielä sheivaa karvojani ja kauheesti nolottaa kysyy äitilt lupa. Pitäskö sheivaa salaa??? 🤫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Mä oon siis 14 huomenna on koulu intia ja nolottaa mennä sinne kun en saa vielä sheivaa karvojani ja kauheesti nolottaa kysyy äitilt lupa. Pitäskö sheivaa salaa??? 🤫

        Mun ope muutti sen lasten kaa Intiaan viimevuonna ja se opettaa siel jossa koulus


    • Anonyymi

      Ei iällä ole väliä. Mutta tuskin 11-vuotiaalla vielä edes on säärikarvoja sheivattavaksi asti. Toisaalta, voihan sääriään silti sheivailla, jos se jostain syystä tuottaa iloa ja nautintoa.

    • Anonyymi

      Taitaa olla trolli

    • Anonyymi

      Mä oon melkein jo 12

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe