Pappi Sonja edustaa täällä sellaista ajattelematonta tätikristillisyyttä joka melkein puistattaa. Mikä tahansa jumalalässytys kelpaa hänelle ja kriittisyys näyttää hänelle olevan suvaitsemattomuutta.
Onneksi täällä on myös muita pappeja kommentoimassa joiden sanomasta olen iloinnut. Olen jopa ajatellut takaisin kirkkoon liittymistä niiden perusteella.
Tämän palstan papeista
28
88
Vastaukset
- Lietolainen
Taitaa olla muuten yleinen trendi Liedon seurakunnassa:)
- Junassa
Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle.
- lankennut
Usko on annettu lahja, sen mukaan se pastorikin uskoo ja vielä sen määrän mukaan mitä on annettu. Samoin kuin muukin seurakuntalainen, jos jollekin on anettu vahvempi usko, tuskin sen kannattaa lähteä sillä ylpeilemää.
- Mirka ...
""Usko on annettu lahja""
-Usko olemattomiin on heikkoutta. Heikkoja ihmisiä pitäisi suojella vainoharhaisilta sekopäiltä esim, uskovaisilta.
Kannatan uskontojen kriminalisoimista. - lankennut
Mirka ... kirjoitti:
""Usko on annettu lahja""
-Usko olemattomiin on heikkoutta. Heikkoja ihmisiä pitäisi suojella vainoharhaisilta sekopäiltä esim, uskovaisilta.
Kannatan uskontojen kriminalisoimista.Kyllä Herra on sinullekin tarjoamassa sitä uskonlahjaa näköjään kokoajan, sinulta tuntuu puuttuvan vain se vastaanottava mieli. Kun Hän sinua aikansa muokkaa, kutittelee kainaloista ja lopulta ottaa niskasta kiinni ja vie minne ikinä haluaakaan viedä, ei siinä auta vastaanpyristely. Ja mistäkö sen näkee, että olet Herran koulussa, no siitä, ettet sinä näillä palstoilla muuten pyörisi. Lankea vaan polvillesi ja anna Herran armon tulla kohdallesi.
lankennut kirjoitti:
Kyllä Herra on sinullekin tarjoamassa sitä uskonlahjaa näköjään kokoajan, sinulta tuntuu puuttuvan vain se vastaanottava mieli. Kun Hän sinua aikansa muokkaa, kutittelee kainaloista ja lopulta ottaa niskasta kiinni ja vie minne ikinä haluaakaan viedä, ei siinä auta vastaanpyristely. Ja mistäkö sen näkee, että olet Herran koulussa, no siitä, ettet sinä näillä palstoilla muuten pyörisi. Lankea vaan polvillesi ja anna Herran armon tulla kohdallesi.
Olen kanssasi samaa mieltä; ehkä Herramme kutsuu Mirkaa, kun hän jaksaa olla aktiivinen tällä keskustelupalstalla. Herra kutsuu meistä jokaista sillä tavalla kuin kunkin kohdalla parhaimmaksi näkee Lord works in mysterious ways!! :-))
Annukka-pappi- Mirka-fani
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä; ehkä Herramme kutsuu Mirkaa, kun hän jaksaa olla aktiivinen tällä keskustelupalstalla. Herra kutsuu meistä jokaista sillä tavalla kuin kunkin kohdalla parhaimmaksi näkee Lord works in mysterious ways!! :-))
Annukka-pappiSaattaa olla myös niin, että Herra kutsuu Mirkan kautta muita tämän palstan lukijoita, sinuakin. Onko tämä vaihtoehto käynyt mielessä?
Mirka voi olla Herran profeetta tai Herran enkeli jonka tehtävänä on kertoa totuus. Mirka-fani kirjoitti:
Saattaa olla myös niin, että Herra kutsuu Mirkan kautta muita tämän palstan lukijoita, sinuakin. Onko tämä vaihtoehto käynyt mielessä?
Mirka voi olla Herran profeetta tai Herran enkeli jonka tehtävänä on kertoa totuus.En itse pidä ainakaan pappi Sonjaa huonona.
Mirkasta olen sitä mieltä, että tuskin Jumala häntä kutsuu. Ei kutsu minuakaan. Asia on niin, että Jumala kutsuu vain niitä, jotka ovat alttiita kaiken maailman huiputuksille. Onhan myös ufoihin uskovia, Allahiin ja satoihin muihin.
Jokainen tulee onnelliseksi jostakin, jotkut jumalista. Ja niitä riittää jokaiselle jotakin. Kauhistuttavaa. Ei Allah pelasta, ei ufot auta, ei mitkään jumalat ole ikinä auttaneet. Ja silti ihmiset uskovat jumaliinsa kuin vuoreen. Kauheaa.
- elakim
hello
Onhan monilla papeilla (nimiä mainitsematta) aika heppoinen oma uskonsa, jolloin he eivät kestä kritiikkiä. Mutta ei ne helpon tehtävän edessä olekkaan. Teiltä tulee niille aika tiukkoja kysymyksiä. Mutta kyllä siellä pappien porukassa on hyviäkin tyyppejä, ketkä on valmis tarkastelemaan omaa vakaumustaan myös kriittisestä näkökulmasta.Kiitos Elakim mielipiteestäsi!! Jos me papit emme uskalla tarkastella kriittisesti omaa uskoamme, ei koko uskollamme ole mitään merkitystä. Ajattelen sen suuntaisesti, että Jumala toimii riippumatta minun uskoni määrästä. Voin vain yrittää parhaani ja jättää loput Hänen harteilleen. Omat harteeni eivät ole sellaiset, että usko voisi niiden varassa lepäillä..
Annukka-pappi- elakim
Kiitos Elakim mielipiteestäsi!! Jos me papit emme uskalla tarkastella kriittisesti omaa uskoamme, ei koko uskollamme ole mitään merkitystä. Ajattelen sen suuntaisesti, että Jumala toimii riippumatta minun uskoni määrästä. Voin vain yrittää parhaani ja jättää loput Hänen harteilleen. Omat harteeni eivät ole sellaiset, että usko voisi niiden varassa lepäillä..
Annukka-pappiAnnukka
Toivottavasti et ajattele, että haluaisin kirkon istituutiona kaatuvan, sen takia että arvostelen joitan sen doktriineja. Mulle kirkko on arvokas paikka! Ja te teette todella arvokasta työtä!
Ja todella rohkea veto, että olette ottaneet haasteen vastaan vastailemalla eksyneiden kysymyksiin. Pitäähän se lauma kokoon saada. - elakim
Kiitos Elakim mielipiteestäsi!! Jos me papit emme uskalla tarkastella kriittisesti omaa uskoamme, ei koko uskollamme ole mitään merkitystä. Ajattelen sen suuntaisesti, että Jumala toimii riippumatta minun uskoni määrästä. Voin vain yrittää parhaani ja jättää loput Hänen harteilleen. Omat harteeni eivät ole sellaiset, että usko voisi niiden varassa lepäillä..
Annukka-pappiNiin joo. En voi ihan tarkkaan määritellä, miksi ymmärrän eri kirjoituksien konteksktin aika hyvin. Mutta kyllä mä teille vetoapua annan ymmärrykseni mukaan, kun teiltä kysytään niistä teksteistä.
- Miksi näin ?
Sonja tosiaan edustaa sellaista "lässytyslinjaa", mikä on yleistä kirkon viestinnässä. Mitään ei sanota ja se mitä sanotaan niin sanotaan niin epäselvästi, ettei kukaan ymmärrä - kuitenkin kauniita sanoja puhe sisältää. Jos seuraatte joskus kirkon tilaisuuksissa ihmisten ilmeitä jonkun papin puheen aikana, niin helposti huomaa kuinka tyhjiä, kauaskatsovia, heidän ilmeensä on. Ihmiset aina asennoituu papin puheeseen tyyliin että "kauniita sanoja, mutta sekavia eikä tätä ole tarkoitettukaan ymmärrettäväksi eikä opiksi otettavaksi". Tunnin kuluttua kukaan ei muista sanaakaan mitä pappi oli puhunut.
- Siksi
"Jos seuraatte joskus kirkon tilaisuuksissa ihmisten ilmeitä jonkun papin puheen aikana, niin helposti huomaa kuinka tyhjiä, kauaskatsovia, heidän ilmeensä on. Ihmiset aina asennoituu papin puheeseen tyyliin että "kauniita sanoja, mutta sekavia eikä tätä ole tarkoitettukaan ymmärrettäväksi eikä opiksi otettavaksi"."
Pah. Ihmiset ajattelevat kirkossa ihan muita omia juttujaan kun sitä, mitä pappi siellä lässyttää.Hupsista! Että on sitten tullut puhuttua tyhjää vain viimeiset 22 vuotta... :-))
Annukka-pappi
PS. Ehkä Taivaan Isä toimii minusta huolimatta...- Hupsista!
Hupsista! Että on sitten tullut puhuttua tyhjää vain viimeiset 22 vuotta... :-))
Annukka-pappi
PS. Ehkä Taivaan Isä toimii minusta huolimatta...Onko sinun kirkossasi unilukkari, jonka tehtävänä on pitää ihmiset hereillä saarnojesi aikana?
- elakim
Hupsista! Että on sitten tullut puhuttua tyhjää vain viimeiset 22 vuotta... :-))
Annukka-pappi
PS. Ehkä Taivaan Isä toimii minusta huolimatta...Joo. Kyllä Hän toimii sinusta huolimatta :) Mutta jos olet sen jo huomannut. Niin ilmiselvästi Hän tykkäilee susta. Jos alkaa näkyä siivellisiä sukulaisia, niin aika paljonkin. Silloin Enkelit on puhunut susta hyvää.
- elakim
elakim kirjoitti:
Joo. Kyllä Hän toimii sinusta huolimatta :) Mutta jos olet sen jo huomannut. Niin ilmiselvästi Hän tykkäilee susta. Jos alkaa näkyä siivellisiä sukulaisia, niin aika paljonkin. Silloin Enkelit on puhunut susta hyvää.
Joo. Susta tykkäillään paljon!
- hyvän puolest
lankennut
olen samaa mieltä kanssasi siitä, että usko on lahja. Kenellä tämä lahja on ei sillä kerskaile eikä moiti toisten uskoa.
Miksiköhän todella näin? Jos sinä en ymmärrä, niin kuvittelet, että kukaan ei ymmärrä. Muista, että sinä olet vain yksi et kaikki.
Kauniita sanoja on tarpeen kuulla kaiken sen roskan ja sadattelun jälkeen, mitä tälläkin palstalla koko ajan syydetään vuorokaudet ympäri.
Hyvä on aina vahvempi pahaa ja kaunis vahvempi rumaa. - kuulakärkikynä90
Papppia ei varsianisesti ruudessatestamentissä raamatussa mainita vaan ainoastaan seurakunnan paimen eli Paimen joka johtaa seurakuntaa. Pappi ihmisoppi joka ei mukaile raamttua.
paimen on kaitsija eli jeesuksen opetus oli kaistsaa eli huolehtia että seurakuntaväki kokoontuu yhteen ja laulaa tai kiitoksin kohottaa käsiä ylös rukoillen, tai itkee eli valittaa tuska erinäisistä syistä. Myös kaste uskoon kuuluu seurakuntaan että myös vihkiminen avioliittoon, vaikka uudessa testamentissä siitä ei juurikaan puhuta sanallakaan sen rakenne järjestelmästä.
Nykyihmiskunnassa koko kirkko instituutti on tietyllätapaa kokenut inflaation eli arvon romahduksen johtuen sekä ihmisopeista joita lisätään täyttääkseen erinäisiä virkoja rahan tullessa sekä ikkunoista että ovista tuohon instituutioon, että muutetaan pelastuksen ja armonja synnin käsitteitä liberiaaliseen suuntaan. Myös toki seurakunnassa tulee ehtoollista nauttia jotta sillä kiinnitetään sinun henkeäsi kristukseen. Mutta sillä saa synnitkin anteeksi. Tosin kevottomalla mielellä ottaen tuota ne kasvaa.
Kirkkojen erilaiset tuomiot on määritelty lopun ajalla johanneksen ilmestyksessä ensimmäisillä sivuilla, josta siis on seurana henkine laiskuus ja seurakunnan ajautuminen tyytyväisyyden tilaan.
Kirkot(kirkko tarkoittaa kreikaksi = kokoontua) toki ne hyvääkin tekevät, mutta koska sinne pesiytyy joka ikinen päivä vuodesta toiseenvieraita aineksia milloin piispojen uusia ihmiskäsite oppeja /selityksiä/käskyjä milloin tarpeettomia kansanmusiiikki tai rock bändejä, milloin jeesuksen merkityksen pienentämistä korostaen lauluja ja unohtaen synninkäsitten kokonaan, milloin pelastus perustuu ihmisen acsöniin tehdessään duunia kanssa ihmisille hyvää, jne.. jne.. on kirkolla vaikeata vastata koska heidän pienet paimenet on ajettu nurkkkaan ikäänkuin häpeämään johtajiensa käskyjä mukaillen.
Ei raamattu tunne yhtä ainoatakaan piispaa. Siellä ei ainoallakaan sanalla mainita piispaa. Tai kirkko herraa, tai kanttoria. Kaikki nämä on ihmisten keksimiä raha- virkoja jonka nojalla kirkko ajanmittaan vaurastuessaansa keksii uusia virkoja. Myös pappien vaatteet ovat ihmiskeksintöjä. Seurakunnassa tai nyt tässä tapauksessa kirkoissa hiljennytään, rukoillaan, lauletaan, ja ylistetään riemuiten jeesusta ja itketään joko yhdessä näitä tai erikseen. Tämä on raamatun mukaista toimintaa.- Pauaase
Oliko sinulla kuulakärkikynä90 jotain uutta sanottavaa vai mikä tämän pitkän kirjoituksesi pointti oli? Yrititkö kenties paljastaa jonkun salaliittoteorian, jolla kirkko huijaa kansaa? Raamatuntuntemuksesi ainakin on huippuluokkaa.
Papin virka on juuri tuo mainitsemasi paimenen virka. Alkuseurakunnassa kokoonnutiin sunnuntaisin yhteen Herran aterialle ja hoidettiin vähävaraisia. Tähän perustuu nykyistenkin seurakuntien perustoiminnat. Edelleen kokoonnutaan sunnuntaisin Herran aterialle ( = jumalanpalvelus) ja hoidetaan sairaita ja heikossa asemassa olevia ihmisiä. Tämä perusajatus pohjautuu Uuteen Testamenttiin.
Tosiasia on myös se, että tässä maailmassa ei mikään yhteisö pysty toimimaan ilman, että sillä on jonkinlainen järjestys eli sopimus siitä mitä, missä milloin ja kuka tekee. Monet seurakunnat tänä päivänä kamppailevat hupenevien verotulojen varassa pohtien sitä, lopetetaanko päiväkerho vai diakoniapiiri, koska ei ole varaa palkata työntekijöitä. Muutenkin seurakuntien työntekijöiden palkat verrattunuina muiden sektorien palkkatasoon on todella paljon pienempi. Voit käydä katsomassa kirkon palkkataulukkoja esim. kirkkohallituksen nettisuvuilta.
Uudessa Testamentissa mainitaan piispan virka sanalla episkopos. Se tarkoittaa paimenten (eli nykyisten pappien) johtajaa.
Annukka-pappi- Oikeinkirjoitus!
Papin virka on juuri tuo mainitsemasi paimenen virka. Alkuseurakunnassa kokoonnutiin sunnuntaisin yhteen Herran aterialle ja hoidettiin vähävaraisia. Tähän perustuu nykyistenkin seurakuntien perustoiminnat. Edelleen kokoonnutaan sunnuntaisin Herran aterialle ( = jumalanpalvelus) ja hoidetaan sairaita ja heikossa asemassa olevia ihmisiä. Tämä perusajatus pohjautuu Uuteen Testamenttiin.
Tosiasia on myös se, että tässä maailmassa ei mikään yhteisö pysty toimimaan ilman, että sillä on jonkinlainen järjestys eli sopimus siitä mitä, missä milloin ja kuka tekee. Monet seurakunnat tänä päivänä kamppailevat hupenevien verotulojen varassa pohtien sitä, lopetetaanko päiväkerho vai diakoniapiiri, koska ei ole varaa palkata työntekijöitä. Muutenkin seurakuntien työntekijöiden palkat verrattunuina muiden sektorien palkkatasoon on todella paljon pienempi. Voit käydä katsomassa kirkon palkkataulukkoja esim. kirkkohallituksen nettisuvuilta.
Uudessa Testamentissa mainitaan piispan virka sanalla episkopos. Se tarkoittaa paimenten (eli nykyisten pappien) johtajaa.
Annukka-pappiKirjoita oikein: Uusi testamentti, ei Uusi Testamentti.
- elakim
Toi paimenen homma menee vähän eritavalla. Eli kaikista pitäisi tulla opetuslapsia. Jolloin tietäis jo kuka on Paimenensa, eli Jeesus. Kirkon tehtävä on tehdä niitä opetuslapsia. Se ei poista sitä juttua, että on kuitenkin hyvä pitää se infrastruktuuri yllä. Ja siihen tarvitaan pappeja (paimenia), suntioita kanttoreita, talkkareita jne..
Pappeja siihen, että ne tullaan koettelemaan ensin, jolloin heillä olisi oma uskonsa niin elävä, että olisivat kelvollisia paimentamaan.
Kanttoreita siksi, että musa on ihan kiva juttu.
Talkkareita siksi, että jokuhan niistä haudoistakin täytyy pitää huolta. jne.. jne..
- vaikka silakkasiili
Mä nyt kirjoittelen tylsyyttäni vastaan. On niin sika tylsää.. Eikä mulla niin ihmeen huippuluokkaa ole kaikki tiedot raamatusta vaikka aikapaljon tiedän uudentestamerntin sekä vanhan testamentin painotuksista. olen kyllä tutkinut rukoillut ja paljon seurakunnissa käynyt, sekä uskovia helluntaipiireistä löytyy. mutta yksinäisenä tutkimusmatkailijana täyty sanoa että mua vi.uttaa yksinäisyys ihan . v. tusti. anteeksi vain. mä onn vaan niin läpeeni väsynyt.
Jeesus kristus jumalan ainokainen poika testailee minua ko ajan milloin vanhemmillani milloin demoni hengillä, milloin hellimisellä, ja taloudellisella menestymisellä. mutta ei vaikka hyvin terveys on tai järki olisi kristallin kirkas, on vit.uuntunut raamatun lupauksista, sillä monessa kohtaan on lupauksia,
Mikä faija se on joka antaa pojallensä scorpionin kun se pyytää munaa/ruokaa)
Ei vaan jaksa aina paskaa jauhaa. Olen erittäin tietoinen että sille puolelle kohta pesityy henkiä jotka kieroilevat, tuttu juttu. mutta rukoilemalla nekin saadaan kyllä pois, siitä huolimata ysinäisyys vi.tuttaa yli kaiken se vi.tuttaa mua ja painaa mieltä. Halleluja Jeesus on kristus amen. On lause rakenn joka pitäisi tuoda rauhaa. Kyllä ju jos se tulee sydämestä. Mutta kun sydän turtuu automaattisesti.
sananlaskuissa ja saarnaajassa näyttää tapahtuvan itselleni etääntymistä kristuksestam vaikkka tuo jeesus on kuin pölyn imuri ja imee takas mua.
TIEDOSTAKAA TÄMÄ VEITSEN TERÄVÄSTI!! minä olen löytänyt helpommin jeesuksen kristuksen kuin tyttö ystävän elämääni. Aivan järjetöntä sanon minä.
Kaikki ihmiset löytävät helpommin tyttöystävän/vaimon kuin jonkun tuntemattoman luojan, josta uskovaiset salaa äänelti. aivan käsittämätöntä. ja painaa mieltä.
sen mä sanon että ei jeesuksesta irroteta noin vaan. ei todellakaan. Ellet hyvksytä itseesi kiroilemisen eli sadattajan myötäelämis piirteitä, ja valehtelun helppoutta. tosin yrittäähän toi pashka henki kaikin tavoin lähiystävistäni ajatuksiani mukauttaa arjen käyttäytymistä muihin. eli noita edellä olevia piirteitä.
Jeesus on sanonut raamatun sanassa ettet voi palvoa jumalaa ja beelsebubia =vääryyden/valheenhenkeä samaan aikaa, joko tai .
Saatanahan on tuo vanha kiitävä lohikäärme henkiudessa että vanhassa testamentissä, joka edustaa kuoleman merkki arvoja joita se leimaa esim, polttomerkein ihmisten taivuttua seuraamaan hänen arvojaan eli tatskat lihassa kuten seuraatte, niin niiden merkkien suhteelinen painopiste lisääntyy noissa käärme ja pääkallo määreissä, eli lopunaikaa edetessä ainakin sadattaja tekee tiiviimpää työtä suhteessa jeesukseen. Se on täysin faktaa ainakin omilla silmillä havaitaen arjessa.
sorry ajatukset harhailee ja on väsy. öitä. jeesus on herra amen.Kun luen tekstiäsi, en voi olla ajattelematta sitä, että sinun mielessäsi pyörii hyvin paljon kaikenlaisia asioita. Ja että olet paljon pohdiskellut taivaallisia juttuja. Sekä myös niitä pimeän puolen juttuja. Tekstistäsi huokuu myös paljon tunteita. Pettymystä, toivoa, kiukkua yms. Tekstisi on vahvaa luettavaa, enkä oikein saanut selvää, oletko Jeesukseen pettynyt vai turvaudutko häneen... Ilmeisesti kaipaat itsellesi tyttöystävää, etkä ole onnistunut sellaista saamaan. Tai sitten on joku sinut jättänyt. ANYWAY: siunausta ja lepoa Sinulle!!!
Annukka-pappi :-)
- minulta kiitokset
Sonja on ok. Ainut, joka on viitsinyt etsiä vastauksia esim. kysymyksiin taloudesta. Jos ei ole tiennyt, on lähettänyt kysymykset eteenpäin.
Eikä huono vastaaja muutenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082