Kuinkahan tuo loma-kta oikein lasketaan? Miten on mahdollista, että oma loma-kta on lähes 1,50eur pienempi kuin KTA?
Liian pieni loma-KTA?
8
7249
Vastaukset
- palkanlaskija tietää
Se lasketaan lomanmääräytymisvuodelta eli eri ajalta kuin normikta. Siitä se ero tullee. Lueskele omaa työehtosopimustasi. Sieltä tämäkin asia selviää. Helpointa on tietysti kysyä palkanlaskijalta, miten hän on kta:t laskenut eli meniko sopimuksen mukaan.
- Kannattaa tosiaan
kysyä palkanlaskijalta. Tuollainen ero kyllä tuntuu aika isolta jos olet normaali palkansaaja.Oma lomakta on 2snt pienempi kuin kta.
- ................
Kannattaa tosiaan kirjoitti:
kysyä palkanlaskijalta. Tuollainen ero kyllä tuntuu aika isolta jos olet normaali palkansaaja.Oma lomakta on 2snt pienempi kuin kta.
Mulla lomakta on aina ollut suurempi kuin kta. Nytkin 1.5e isompi. Mutta jos se on suurempi kuin perustuntipalkka niin todnäk. oikein.
- Tavismiesssdd
Palkanlaskija on se virheen tekijä ja ei yleensä myönnä virhettään. Eli yhteyttä kannattaa omaan liittoon.
- kjipii
Jos olet normaali 8h työntekijä ja saat pekkaset on laskettu väärin,monessa yrityksessä kustaan silmään työntekijää juuri kesälomapalkassa.Laskenta perustuu 1.4-31.3 aikavälin tuloihin mihin lasketaan normaalitunnit , pekkaset ja vuorolisät ja tästä tulee ansio mikä jaetaan tehdyillä työtunneilla(pekkastunteja ei lasketa)näin saadaan loma-kta .
- SauPo
Mulla taas on viime vuodesta kta noussut ja lomakta laskenut.Mitenkähän nää oikein lasketaan vai kustaanko tosiaan palkansaajaa silmään joka ****tun käänteessä.
- kjipii
SauPo kirjoitti:
Mulla taas on viime vuodesta kta noussut ja lomakta laskenut.Mitenkähän nää oikein lasketaan vai kustaanko tosiaan palkansaajaa silmään joka ****tun käänteessä.
lomakta pitäisi aina olla suurempi,kuin normaali tuntip.Laskenta menee niin kuin edellä kirjoitin,paitsi uutena tietona pekkaset lasketaan niin että vähennetään tuloista 6.3% siis laske pekkasten tulos ja vähennä tuo ja se tulos yhteen normaalitulojen kanssa,jaa summa tehtyjen työtuntien mukaan.
- huihaih
hei kjipii! en ole tuollaista pekkassääntöä ennen kuullutkaan! Mistä olet tuollaisen ohjeen saanut ja mitä tessiä käytät?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215755Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744761884Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk211262Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111223Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481005- 64961
- 64916
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59875Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24874