Kuinkahan tuo loma-kta oikein lasketaan? Miten on mahdollista, että oma loma-kta on lähes 1,50eur pienempi kuin KTA?
Liian pieni loma-KTA?
8
7339
Vastaukset
- palkanlaskija tietää
Se lasketaan lomanmääräytymisvuodelta eli eri ajalta kuin normikta. Siitä se ero tullee. Lueskele omaa työehtosopimustasi. Sieltä tämäkin asia selviää. Helpointa on tietysti kysyä palkanlaskijalta, miten hän on kta:t laskenut eli meniko sopimuksen mukaan.
- Kannattaa tosiaan
kysyä palkanlaskijalta. Tuollainen ero kyllä tuntuu aika isolta jos olet normaali palkansaaja.Oma lomakta on 2snt pienempi kuin kta.
- ................
Kannattaa tosiaan kirjoitti:
kysyä palkanlaskijalta. Tuollainen ero kyllä tuntuu aika isolta jos olet normaali palkansaaja.Oma lomakta on 2snt pienempi kuin kta.
Mulla lomakta on aina ollut suurempi kuin kta. Nytkin 1.5e isompi. Mutta jos se on suurempi kuin perustuntipalkka niin todnäk. oikein.
- Tavismiesssdd
Palkanlaskija on se virheen tekijä ja ei yleensä myönnä virhettään. Eli yhteyttä kannattaa omaan liittoon.
- kjipii
Jos olet normaali 8h työntekijä ja saat pekkaset on laskettu väärin,monessa yrityksessä kustaan silmään työntekijää juuri kesälomapalkassa.Laskenta perustuu 1.4-31.3 aikavälin tuloihin mihin lasketaan normaalitunnit , pekkaset ja vuorolisät ja tästä tulee ansio mikä jaetaan tehdyillä työtunneilla(pekkastunteja ei lasketa)näin saadaan loma-kta .
- SauPo
Mulla taas on viime vuodesta kta noussut ja lomakta laskenut.Mitenkähän nää oikein lasketaan vai kustaanko tosiaan palkansaajaa silmään joka ****tun käänteessä.
- kjipii
SauPo kirjoitti:
Mulla taas on viime vuodesta kta noussut ja lomakta laskenut.Mitenkähän nää oikein lasketaan vai kustaanko tosiaan palkansaajaa silmään joka ****tun käänteessä.
lomakta pitäisi aina olla suurempi,kuin normaali tuntip.Laskenta menee niin kuin edellä kirjoitin,paitsi uutena tietona pekkaset lasketaan niin että vähennetään tuloista 6.3% siis laske pekkasten tulos ja vähennä tuo ja se tulos yhteen normaalitulojen kanssa,jaa summa tehtyjen työtuntien mukaan.
- huihaih
hei kjipii! en ole tuollaista pekkassääntöä ennen kuullutkaan! Mistä olet tuollaisen ohjeen saanut ja mitä tessiä käytät?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760