onko Pelle Miljoona hyvävai huono

juha82222

mitä sanotte??

miehen viesti/lyriikka on ainakin puhuttelevaa tai kantaa ottavaa.
Jotkut miehen biisit vähän simppeleitä ehkä...mut jos koko tuotannon kuuntelee, löytyy mm youtubesta melkeinpä koko tuotanto ...niin ei se mitään huttua ole.

31

2761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelle 4 ever ...

Pelle on mahtava! Sanat loistavia ja muutenkin sen ääni on niin punk :))

• whah

mootttoritie on... kuuma? ...??.......??????

• Juha82222

Pelle on NERO.
      Sen elämäntyyli on sellainen minkälainen pitää olla mun mielestä eli vapaa elämä.
      Pelle on ollut avittamassa nuorisoa hakemaan itseään, omaa minäänsä sanoituksillaan.
      Säveltäjänä en menisi moittimaan yhtään, sillä hän on tehnyt myös muutakin kuin Punkkia, mm Taidemusaa.Psykedeelista rockia/punkkia.

• ewerwtyu

Pelle on suomipunkin mestari! Upeat sanoitukset ja biisit!

• kusipää!

onha se pelle ihan hyvä mutta mitä väliä muiden mielipiteillä on??

• tietämätön

Onko Pelle Miljoona jälkeenjäänyt?

• marssu

hetkonen. juutupesta löytyy melkein koko tuotanto? hmm. mies on julkassu yli 30 levyä, että epäilen aika paljon puuttuvan. esim. rauhan aika levyltä ei löytyny kun yks biisi.

asiaan!

pelle on parhaimmillaan loistava, pahimmillaan vaivaannuttava. paria uusinta lukuun ottamatta löytyy tuotanto hyllystä. suosittelen samaa kaikille juutupen tilalle. vinyyliä kehiin tai ees cd:tä!

• pitkätukka-68

Spotifyssa on melkein koko tuotanto, mut ainakin Jos... Sieltä puuttuu ja siinä on yks biisi jonka haluaisin kuulla. Myin sen vinyylin joskus kaljanitkuissa halvalla.

Tämän hetken suosikkini on Tähtivaeltaja, joka kylläkään ei ole juuri punkkia nähnytkään.

Kaverille Pelle myi joskus levyn ja antoi sille takuun: Jollet diggaa siitä viiden vuoden päästäkään, saat multa rahat takaisin.

• Vittupää666

Pelle on vitun kova. Pakko myöntää että kaikki levyt ei nappaa. Esimerkiksi noihin reggae-systeemeihin ja muihin vastaaviin en ole koskaan päässy sisälle noin niinku yleisesti. Sanotukset on mahtavia niinku aina mut kyllä N.U.S. ja 1980 on ne jotka koviten kolahtaa. Onhan se punk että uskaltaa tehdä musiikkia oli tyylilaji mikä vain. Mut jos keikalle taas pääsisin ni mieluummin kuuntelisin noita kunnon punk / rockbiisejä ku akustisia tai jousisoittimilla soitettuja versioita. Pelle on esikuva suvussa jo toisessa polvessa mutta pakko myöntää etten mä sitä vieläkään sen kaikkia ideoita ja levyjä tajua. Onhan sen kaikissa biiseissä asennetta ja punkhenkeä mutta itse pidän enemmän tuosta "peruspunk" -tuotannosta.

• Juha822222

mulle iskee hyvin kaikki Pellen tuotannon biisit
      Pellen soolouran levy Rauhan aika on parhautta.
      Biisi nimeltä Che on huikea mm.

• Juha8222222

Rauhan aika on semmosta hippimusaa, lyriikka semmosta ja musa rauhallisempaa, ei mitään punkkia.
        Yksi rocken roll biisi levyllä muistaakseni eli Missä on Rocken Roll

• Juha8222222

Pelle on erittäin kova, jotkut aika monetkin dissaa Pellen musaa.

• calmari möysä

Pelle oli mulle jo 80 luvulla number one ja vieläkin meen katsoon kun nurkilla pyörii, mitä musaan tulee niin ainasanomaa löytyy ja on ajan hengessä...

• mä ukk ja pelle

Pelle kolahti lujaa 70/80 lukujen vaihteessa ja siitä eteenpäin on tullut seurattua. Nykypunkkarit ei tunnu pellea oikein arvostavan, kaippa se vaikuttaa liian hipiltä tai jotain niiden mielestä mutta aikoinaan pelle ja bändi oli maailman tärkein asia. Näistä uusista levyistä ei aina ole jaksanut innostua mutta aina välillä jotain helmiä niiltäkin löytyy. Uusimmallakin "Diaspora" on hyviä biisejä.

• Pelle = the king

omia suosikkejani: Mitä tänään koulussa opit, Koska sydän sanoi niin, Hyvää yötä maailma, Äiti maa, Talveksi puita, Isäntä vei tehtaan pois, Yksinäisesta pojasta yksinäinen mies. Pelle on käsittämättömän kova äijä ja muusikko. Olen löytänyt itseni joistakin Petrin piiseistä. Pelle tuntee tavallisen rikkinäisen ja onnettoman ihmisen sielun. Pelle forever
      Kiitos Pelle

• louce

Paras!

• MrJuha82vaan

Pellen tuotannon parhaimpia biisejä mm;
      Yksinäisestä pojasta yksinäinen mies, Talveksi puita, Rakkauden karavaani,
      Rauhan aika, Che, Hullut unelmat, Kosminen blues, Lapsuuden kesä, Hyvää yötä maailma, Moottoritie on kuuma, Pelko ja viha, TV, Gabriel sanoituksilla, Shangrila, Kallion kuu, Mitä tänään koulussa opit, Kun aseet puhuvat, On aika laulaa, tanssia ja kasvaa, Euroopan valot, Vapauden huuto, Minä ja kosminen tyttöni, Olen hullu, Matkalla tuntemattomaan, Sodassa maailmaa vastaan, Aika, Berliini, Brooklynin enkeli, Äiti maa, Puerto Montt, Maa alla jalkain, Kun on yö, Pysähtynyt luokka, Kuka olet, 68, Liikaa fucking rakkautta, Avaruuden alla, Pandora, Intohimojen yö, Kuuhullu, Genius data, Auringonlaskun lapset, Valuva taivas, Kyynelhelmet, johnny on kadulla taas, Hiljaisuuden aika, Kuuno, Vielä jossain on rakkautta, Juokse villi lapsi, Olen kaunis, Viimeinen syksy, Tahdon rakastella sinua, Nuoret sankarit, Uusi kuva ihmisestä, Lanka palaa, Rockn roll baby, Hurjat pojat, Kasvot ikkunassa.

• punk punk punk

Kyllä Pelle on kova luu. Ikää löytyy, mutta asennetta riittää myös.

• Robert E. Lee

Pelle on ihan paska narkkari. Vetänyt kamalla päänsä ihan pehmeeksi.

• pitkätukka-68

Höpöjö puhut. Pilvenpoltto ei oo mitään narkkaamista.

• !!!!

Oon aina tykännyt jo nuoresta asti, ja keikoilla käynyt aina kun on täällä keikkaillut. ja tykkään myös Pellen kirjoista.

• rock rock

Ootteko käyneet usein Pellen keikoilla? minä vuosina? ite kävin pari vuotta sitten.. kovat bileet oli pystyssä vaikka laulaja ei juuri rumpujensa takaa noussutkaan :D eli ehdottomasti Pellen tuotanto on kova.

• pitkätukka-68

Tosi vähän olen Pellen keikkoja nähnyt. Eka kerta oli tietenkin muistettavin, heti Moottoritien ilmestymisen jälkeen. (Andyhän oli silloin jo livistänyt Stokikseen, mut näin hänetkin sitä ennen jo Maukka Perusjätkän riveissä ja vähän jälkeenpäin Hanoissa. 80-luvussahan oli se hyvä puoli, et silloin pikkuskiditkin näki hyviä bändejä kun keikat ei ollut ravintoloissa.)

Toinen muistettava oli Kaivarissa 2005 jonkun randombändin kanssa. Yhtäkkiä katoin et koskettimissahan on vanha kaverini, Niemisen Sami. Koskaan ei ollu edes kuunnellut Pelleä, mut niinhän se menee, et muusikolle voi kertoa et "joo täähän menee C G Am F, tuu mukaan". No se olikin aika cover-keikka.

Pikkasenko vitutti (tai oikeasti multa pääs itku) kun Näyttämökuvia tuli telkusta ja unohdin katsoa sen. No mutsin miesystävällä oli yks kaveri joka oli ottanut sen videolle (silloin videoita ei ollu vielä oikeastaan kellään) ja näin sen sit kuitenkin.
        Myöhemmin tää kaveri muutti meille, mut hän olikin nauhoittanut sen päälle Boney M -keikan. Silloin vitutti.
        Tästä on joku arvuutellut et mitkä biisit siinä tuli, mut mun mielestäni se oli sen livekevyn a-puolen biisit ihan biisijärjestyksessä, pait et Gabriel oli kolmas tai neljös bkappale (sitähän sillä livelevyllä ei ole mut youtubesta sekin siltä keikalta löytyy). Käsittämätöntä et välispiikit on leikattu pois. Stadi by Night -biisin jälkeen Tumppi sano "kiitos, pidämme pienen tauon". Musta se ois ollu hyvä levyllä, kun se oli kuitenkin a-puolen vika biisi. Puolenvaihtotauko.

• pååå90909

Mahtava....

• Mitenkähän_Pete_Sampras

Joskus 80-luvun alussa joku oli kirjoittanut isoilla kirjaimilla helsinkiläisen jalankulkijoiden alikulkutunnelin seinään: PELLE MILJOONA. Kului muutama päivä, ja joku toinen kirjoitti sen alle: BJÖRN BORG 50 MILJOONAA.

• pitkätukka-68

Eipä Pelle kai isommin ole ansainnut. Kerran (vuonna -89 kai) mulla oli Pellen verokortti kädessä kun se teki yksityiskeikan Lastenlinnan yläasteen jumppasalissa. Veroprosentista pääteltiin ettei tulot olleet juuri työttömyyskorvasta kummemmat.

Mut kukapa suomenkielistä musiikkia rahasta tekis. Jos sillä haluu rikkauksia, pitää kurkottaa isommille markkina-alueille. Onneks Pelle ei ole sellaseen hömpötykseen mennyt, vaikka tuskin hänen musalla ulkomailla pärjäiskään. Se on niin oma juttunsa.

• kuskinselkään

Kukaan ei tee suomalaista musiikkia rahasta, ja nykyään ei edes taiteen vuoksi. Silti raha siinä jotenkin kummasti haiskahtaa.
        Mutta Pelle:n biisejä kun youtubesta ja vastaavista kuuntelee, niin ne kuulostaa vuosien myötä aina ja aina paremmalta, ei niin monen suomalaiset artistin musiikin kohdalla tapahdu. Ääni ja biisien sanoma on loppujen lopuksi, sekä sopivan peroonallista, että kuitenkin neutraalia, ja punkmainen paatos, pakollinen olo "olla oikeassa" (=vaikka itse jopa tietää ettei ole lähelläkään) on jossain aika kaukana, tai ainakaan ei häiritse juurikaan yhtään ...

• pitkätukka-68

Kuulemma "Tahdon rakastella sinua" on levytetty hindiksi. Tietenkin ilman krediittejä ja teostokorvauksia, ja se meni jotenkin silleen et haluaisin tehdä sulle jotain sillä tavalla. Intialaisethan ei puhu seksistä koskaan sen oikealla nimellä.

Toisaalta eihän se ole edes Pellen biisi. Hän vain soitti rumpuja siinä.

• rtjhrtjsj

Maasta kumpuaa katkeruus on plagiaatti, samoin Moottoritie on kuuma.

• Anonyymi

Muistan kun pelle miljoona päräytti lavalla moottorisahan käyntiin ja lauloi pakottavista poliiseista. Kevyet mullat pellelle.

• Anonyymi

On sillä erittäin hyviä biisejä, mutta myös kopioita ja muuten onnettomia. (kuin alakoululaisen riimipareja esim. tyttö pieni-pesusieni, runokirjassa: viereen-piereen) omitusia asiavirheitä: mooses on unennäkijä, vaikka oli oikeasti tietysti Joosef, yhdessä biisissä:"katsot peiliin, se on photoshopattu" voi ääliö!

Pöljyys nyt vielä menisi, mutta kun tyyppi on myös paha, v-mäinen ilkeä ja tehnyt sellaista mitä ette edes uskoisi jos kertoisin. Aikanaan keikoilla raivostui ihmisille (syyttä tai olemattomasta syystä), jos esim. joku (lihava, humaltunut) nainen toivoi kappaletta "Moottoritie", se oli syy raivostua. Vihasi aivan erityisesti sitä jos nainen oli lihava tai humalassa. Tai jos kukaan kehtasi toivoa jotain biisiä. Siinä nyt jotain... Uskaltaako kukaan muu kertoa mitään negatiivista? Aivan varmasti sitä on.

Ai juu, eritysmaininta ohjelmasta "norpan yöradio", jossa joku nainen kertoo välttäneensä itsemurhan kun kuunteli Pellen musaa Pelle haukkuukin tämän naisen huolella! Niin hirveää settiä etten voinut kuunnella loppuun. (kaveri kuunteli kokonaan niin tiedän)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7102
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1116
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe