Ihmisen itsekunnioituksen huomaa siitä, että tämä pystyy sanomaan itselleen: "olen tärkeä ihminen". Eniten tärkeyden tunnetta luokin työn tekeminen. Yrityksissä ihmiset painavat paljon töitä yhteiden hyvän eteen, jotta tuntisivat itsensä tärkeäksi ja halutuksi ihmiseksi. Valitettavaa onkin, ettei kaikki työttömät pääse nauttimaan tästä, mistä seuraa itsekunnioituksen romahtaminen. Onneksi nykyhallituksen humaanit ministerit tietävät, että jotta työttömien asemaa saadaan parannettua, heille pitää tarjota runsaasti työntekemisen mahdollisuutta. Siksi työvoimapoliittisia toimenpiteitä lisätään runsaasti ja työttömiä ohjataan niihin nauttimaan työstä. Tästä Suomen työttömät kiittävät sydämellisesti, koska terve itsekunnioitus on yksi hyvän elämän tärkeimpiä peruspilareita.
"Olen tärkeä ihminen"
1
83
Vastaukset
- Paljon nähnyt
"Yrityksissä ihmiset painavat paljon töitä yhteiden hyvän eteen, jotta tuntisivat itsensä tärkeäksi ja halutuksi ihmiseksi."
Uskooko joku tähän edelleen nykyisen kapitalismin ja uusliberalismin aikakautena? Jos nyt yleistän, niin valtaosa ihmisiä tekee työtään vain koska tarvitsee sellaisen, melkoinen kasa on matalapalkka-aloilla ja nipinnapin tulee edes toimeen, monesti pelkällä työllä ei tulekaan. Ja kun joku kysyy mitä teet työksesi, niin ei kehtaa edes suoraan sanoa vaan sanoo vain alan jotenkin ympäripyöreästi, jos tekee jotain ihan hanttihommaa tai vähäarvostettua matalapalkka-alan duunia nälkäliksalla. Usealla matalapalkka-alan työllä käyvät ovet kuin saluunassa, kun kaikki on keturallaan olosuhteista, liksasta ja työajoista lähtien, 4kk pysynyt on jo konkari ja paremmin tienaa työttömänä, tai ainakin helpommin ilman jotain tukirumbaa vähien tienestien päälle. Eli aika turha ajatella, että itse työ on jokin itseisarvo, monelle se on kirouskin mutta kun ei voi tuosta noin vain lähteäkään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2505201Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204221- 593961
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513580
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413335Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv122733Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232496
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397