Tervehtiminen

ekat treffit

Nainen, miten haluat, että sinua ensitreffeillä tervehditään: kätellen, kevyesti halaten, vai Etelä-Eurooppalaisittain poskisuudelmin?

22

3549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --xoxoxoxo--

Mulla taitaa tulla luonnostaan nuo kaikki kolme: tarjoan heti ensiksi kättäni, lähietäisyydellä kun ollaan, niin pistän vasemman käden vastapuolen oikealle käsivarrelle ja vielä "suukottelen" ensiksi vasemmalle ja sitten oikealle. Poskisuudelmathan eivät ole varsinaisia suudelmia, vaan sellainen nopea poski-kosketus.

Jos on oikein jäyhä tapaus, niin sitten vaan kätellään ja katsotaan nätisti silmiin ja hymy kaupan päälle :-)

• nainen34

Ehdottomasti vain kätellen! Ärsyttää kaulaan kapsahtavat äijät. Poskisuudelmat on teennäisiä.

• 18+12

Sama täällä.

• sir_von_baughen

Niin,nyt jos lähdetään miettimään psykologiselta kannalta ns.tuntemattoman haalaamista ja kättelyä niiin halaaminenhan edustaa avoimesti/sydämmellisesti toisen tervetulleeksi toivottamista.Siinä halutaan olla toiselle mahdollisimman avoin,näytettään ettei ole mitään "salattavaa".
      Kättely puolestaan,on hieman varautunut,käytetään virallisissa tilanteissa.

Joten,itse ainakin suosin enemmin halaamista kuin kättelyä.Varsinkin,jos olen jo aikaisemmin saanut hieman tutustua neitokaiseen.
      Kättely,on vain liian varautunutta ja virrallista treffi tarkoitukseen.
      Kuitenkin,tarkoitus olisi luoda rento ja mukava ilmapiiri eikä asetelmaa tiukoille liikeneuvotteluille.

• 11+10

Ottakaa huomioon, että tämä oli miehen vastaus, edelliset oli naisten.

Se onkin aivan ja täysin eri asia
        "...jos olen jo aikaisemmin saanut hieman tutustua neitokaiseen.."

Nyt oli kyseessä EKAT treffit ja se treffikaveri voi todellakin olla sellainen jota ei tee mieli halata. Itselläni ainakin kerran tuli äklö olo koko miehestä kun hän heti huoltoaseman pihassa otti oikein tiukkaan puristukseen, hyvä ettei suulle pussannut. Tiesin heti, että metsään meni.

Minusta kättely on normaalia elämässä kun esittäydytään ja tavataan ensimmäistä kertaa. Erotessa voidaan sitten jo halata, jos synkkaa ja siltä tuntuu.

• sir_von_baughen
        11+10 kirjoitti:

Ottakaa huomioon, että tämä oli miehen vastaus, edelliset oli naisten.

Se onkin aivan ja täysin eri asia
        "...jos olen jo aikaisemmin saanut hieman tutustua neitokaiseen.."

Nyt oli kyseessä EKAT treffit ja se treffikaveri voi todellakin olla sellainen jota ei tee mieli halata. Itselläni ainakin kerran tuli äklö olo koko miehestä kun hän heti huoltoaseman pihassa otti oikein tiukkaan puristukseen, hyvä ettei suulle pussannut. Tiesin heti, että metsään meni.

Minusta kättely on normaalia elämässä kun esittäydytään ja tavataan ensimmäistä kertaa. Erotessa voidaan sitten jo halata, jos synkkaa ja siltä tuntuu.

"Ottakaa huomioon, että tämä oli miehen vastaus, edelliset oli naisten."

Ja,pointti oli?

"Nyt oli kyseessä EKAT treffit ja se treffikaveri voi todellakin olla sellainen jota ei tee mieli halata."

niiin,no tässähän juuri todistit teoriani oikeaksi;Jos kokee toisessa jotain sellaista joka ei miellytä,niin ihminenhän ottaa automaattisesti askeleen taaksepäin eli on hieman varautunut.Ja tällöin helposti kättely riittää.
        Ja itse kokisin asian juuri näin.

En nyt sitten sano,että kaikilla ihmisillä menee tasan tämän kaavan mukaan koska jotkut ihmiset on luonteeltaan hieman varautuneita.Toiset ei vain tykkää halailla juuri ketään.Mutta,noin yleisesti ottaen.

• gwgadvgede
        sir_von_baughen kirjoitti:

"Ottakaa huomioon, että tämä oli miehen vastaus, edelliset oli naisten."

Ja,pointti oli?

"Nyt oli kyseessä EKAT treffit ja se treffikaveri voi todellakin olla sellainen jota ei tee mieli halata."

niiin,no tässähän juuri todistit teoriani oikeaksi;Jos kokee toisessa jotain sellaista joka ei miellytä,niin ihminenhän ottaa automaattisesti askeleen taaksepäin eli on hieman varautunut.Ja tällöin helposti kättely riittää.
        Ja itse kokisin asian juuri näin.

En nyt sitten sano,että kaikilla ihmisillä menee tasan tämän kaavan mukaan koska jotkut ihmiset on luonteeltaan hieman varautuneita.Toiset ei vain tykkää halailla juuri ketään.Mutta,noin yleisesti ottaen.

Olet aivan oikeassa. Jos vastassa on avoin, sosiaalinen ja lämmin nainen, kyllä hän on kaulassa alta aikayksikön, mikäli ei mitään ikäviä yllätyksiä ole vastassa. Ei ole vielä tähän päivään mennessä poikkeuksia tässä suhteessa ollut. Jos on hieman sisäänpäin kääntynyt ja ehkä ujokin, niin helposti voi saada työhaastattelutuntuman koko treffeistä etäisyyden ja muodollisten puheenaiheiden vuoksi.

Täydelliset sokkotreffit, missä ei toisesta tiedä yhtään mitään, voivat olla hieman toinen juttu. Itse en sellaisia vain harrasta.

• näinkinvoisi

Eikö voi vain ystävällisesti tervehtiä, onko se jonkinasteinen kosketus täysin pakollinen ensitapaamisella? Tuntuisi jotenkin typerän teennäiseltä/muodolliselta mikä tahansa noista, jos ei kerran ole toista koskaan tavannutkaan aiemmin.

• sir_von_baughen

no, enemmin kysyn miksi pelkäät kosketusta.Ja onko kättelykin sitten liikaa vaii..
        Ja miten ajattelin tervehtiä,aurinko tervehdykselläkö:D

• kurre-kurre

Naisena kannatan tätä tapaa. Hymy ja ystävällinen tervehdys riittää. Treffien päätteeksi voi halata, jos toinen tuntuu sellaiselta että tekee mieli koskettaa.

• 11+10

Pointtini oli se, että aloittaja kysyi naisilta tätä asiaa, että "miten nainen haluaa, että häntä ekoilla treffeillä tervehditään" ja ilmeisesti naisten kanta näyttää olevan hieman erilainen kuin miesten.

Itse halaan mielelläni - enkä pelkää kosketusta-, sekä nais- että miesystäviäni mutta aivan tuntematonta miestä tai naista en halua ensimmäisenä halata. Halaan sitten jos tyyppi tuntuu mukavalta mutta en ketä tahansa.

• sir_von_baughen

Tämä homma on kierähti mun mielestä vastoin yhteiskunnallisia odotuksia.
      Eli nainen onkin se joka haluaa jarruttaa halaillua ja enemmin kätellä.Ja mies enemmin halata kuin kätellä.

Yleensä kun naisista ajatellaan että ovat romanttisempia ja elävät enemmän tunteella.Tai, sitten juuri tämä tunteella elääminen otetaan liian vakavasti.
      En tiedä, mut mielenkiintoinen lopputulos kuitenkin:)

• Mikakin
    • Norpppa

Halata saa, totta kai!! Tämä on siis yhden halaamisesta tykkäävän naisen mielipide asiaan. :D

• ei-ranskalainen

Minä olen nettitreffailua jonkun verran harrastanut ja ehdottomasti haluan ekaa kertaa tavatessa vain kätellä. Jos jutustelun jälkeen tuntuu, että tämä oli kiva tyyppi, niin sitten kysyn, että saako halata ja toistaiseksi vielä kukaan ei ole kieltäytynyt. Tosin kerran eräs mies alkoi tunkea kieltänsä suuhuni, joten se tuntui ällöltä ja jätti ikävän vaikutelman.

Itse en ole poskisuudelmaihminen ollenkaan, joten vain käsipäivää tai sitten halaukset.

• Tervehtimisen teoria

Tämähän se on suomalaisille kynnyskysymyksiä tavatessa – vaikkei sen todella kuuluisi olla. Paras reaktio on nimittäin usein se, joka tunee intuitiolla. Ihminen lukee tietämättään toista aika hyvin ja tällöin oikea reaktiokin tulee vähän kuin itsestään. Esimerkiksi prototyyppinä iloinen, seurallinen, naurava ja lämmin henkilö on helposti halattava. Tällaisen henkilön halaamisesta ei tule teennäistä, vaan pikemminkin luonnollista. Jos tuollaista henkilöä menee kättelemään, hän saattaisi mennä pikkuisen hämilleen, naurahtaa ja sanoa jotain ”oho ihan näin viralliset tässä tulikin”.

Mikäli kokee, että jonkinlainen suunnitelma on kuitenkin tervehtimisestä tehtävä, niin suosittelen kevyttä halausta. Tällainen halaus ei ole ohjelmanumero, vaan se heitetään spontaanisti samalla kun tokaistaan ”kiva nähdä” tms. Tuo halaus ei ole rutistus ja siinä ei kummankaan pää osu toisen päähän. Muutoin halaus muuttuu paljon intiimimmäksi. Halauksen kesto on muutenkin ihan muutama sekunti, eli hetki on oikeastaan halausote on otettu, siitä kuuluu irrottaa. Halaukseen ei pidä kiinnittää liikaa huomiota, vaan jatkaa keskustelua välittömästi, silloin se ei jätä kummallekaan tunkeilevaa olotilaa.

Kättely on mielestäni liian virallista, vaikkakin kyseessä olisi kaksi tuntematonta henkilöä. Kättely kuuluu business-maailmaan ja äijien remutapaamisiin, joissa kättely voidaan tehdä myös ns. kädenvääntöotteella. Halauksen jälkeen tervehtiminen ei ole vielä ohi. Liian usein mies esim. jättää ottamatta takin naiselta. Tervehtimiseen kuuluu myös muutaman lauseen small talk, mikä on suomalaiselle kovin vaikea. Usein sen paikalla on pelkkä kiusallinen hiljaisuus kun vaikka kävellään ravintolan aulasta pöytiin. Tai sitten keskustelu lähtee heti raskaista aiheista liikenteeseen, esimerkiksi ”töissä oli kyllä raskas päivä sen projektin parissa...”. Tuollaisen keskustelun avaaminen ei mahdollista vastapuolen sanoa juuri mitään. Muutaman lauseen small talkiksi riittää hyvin klassiset ”olipa kova sade hetki sitten, onneksi se nyt loppui” tai ”olen kuullut tästä ravintolasta paljon hyvää, toivotaan että se täyttää nyt meidänkin odotukset”.

Vaikka paras tervehdys onkin siis spontaani ja intuitioon pohjautuva, voi näitä asioita kuitenkin miettiä ja kiinnittää niihin hieman huomiota. Sanotaan että tapaamisen 10 ensimmäistä sekuntia ovat kohtalokkaat. Siinä ajassa vastapuoli muodostaa mielikuvan, jota on vaikea muuttaa. Kaikista tärkein ja vetovoimaisin tekijä tapaamisessa on kuitenkin hymy. Sillä saa paljon anteeksi.

• varman päälle

Minulla on tästä tuore kokemus. Oltiin hiljan ekoilla treffeillä ja ihan hyvin juttukin luisti. Mukava kaveri.

En kuitenkaan pitänyt l a i n k a a n, että mies halasi minua treffien päätteeksi. Miksikö? Siksi, koska en pidä siitä, että pari tuntia vanha tuttavuus alkaa pyrkiä lähemmäksi ja tulla liikaa iholle, ILMAN lupaani. Siinä oli kysymys vain ja ainoastaan tämän kyseisen herran haluamisesta, ja koin sen tungettelevana.

Luin näistä vastauksista, että moni mies pitää kättelyä jotenkin virallisena, tai liikeneuvottelumaisena. Kamoon! Jos te kunnioitatte liikekumppanianne kättelemällä, niin miten sellainen olisi jotenkin liian virallista muissakaan henkilökohtaisissa suhteissa, so ekoilla treffeillä jossa tavataan ennalta tuntematon ihminen? En ymmärrä, mitä eroa siinä on!?

Eli: miehet, jos haluatte pelata varman päälle, niin _älkää_ halailko ekoilla treffeillä, tai pyrkikö lääppimään/hiplailemaan treffikumppanianne, vaikka kuinka tekisi mieli. Antakaa naisen sanella etenemisen tahti ekoilla treffeillä. Odottakaa naisen aloitetta halaamiseen, ja olkaa kärsivällisiä etenkin ekoilla treffeillä. Osoittakaa kunnioitusta naista kohtaan ja kätelkää, jos nainen tarjoaa kättä.

Ihan sama, mitä mieltä kättelyn virallisuudesta ollaan, mutta jos nainen haluaa kätellä, niin sitten hän haluaa. Ainakin mun tapauksessa treffeistä tuli virallisesti ensimmäiset ja viimeiset tuon kaverin kanssa.

• se toinen nainen

Veikkaan et siulla on vain perustiukkis ja tunne-eleetön perhe tuolla taustalla. Tarkoitan lähinnä kasvauksen osalta. Ei halaamisessa ole kyse lääppimisestä tai mistään muustakaan seksiin viittaavasta. Se on vain ja ainoastaan lämmin tervehdys.

Jos miuta tulis yksikin mies kättelemään, pitäisin sitä kylmänä ja nimenomaan pukumiesten jäykkänä käytöksenä. En ikinä haluais sellaista viileää miestä itelleni.

• ...............

Ei voi olla totta! Miten olemattomista syistä voikaan lempata toisen, varsinkin jos juttu muuten menee hyvin! Tulevaisuuden varalle suosittelen, että etukäteen kerrot miehelle ettet halua tulla halatuksi. On vähemmän outoa kertoa se kuin lempata mies siitä syystä....

• varman päälle

Olenpas saanut kritiikkiä siitä, kun en pidä tuntemattoman miehen halailuista ekoilla treffeillä. Miten mielipiteeni voi häiritä näitä kommentoijia - kyseessä on kuitenkin minun henkilökohtainen reviirini? Toisilla se on isompi ja toisilla pienempi. Itse en pidä siitä, että minua halataan kuin jotain tahdotonta nukkea. Haluan itse päättää omista rajoistani, ja sen myös teen.

Olen iloinen puolestanne, että tämä hiplailija on vapailla markkinoilla teitä varten -antakaa hänen rutistaa teitä oikein sydämenne kyllyydestä. Taidatte olla kosketuksen puutteessa. Minä en :-)

• sss...sss...

Eikö kyseessä ollut "kevyt halaus" ?

Halailuakin on niin monenlaista... Likistely ja puristelu tai liian lähelle painautuminen on ehdoton EI.

Kevyt halaus on mukava aloitus treffeille. Välitön ja avoin tapa kertoa toiselle, et on mukava tavata. Eli ehdottomasti sellainen mulle.

• viisastunut täti

"Minulla on tästä tuore kokemus. Oltiin hiljan ekoilla treffeillä ja ihan hyvin juttukin luisti. Mukava kaveri."

"en pidä siitä, että pari tuntia vanha tuttavuus alkaa pyrkiä lähemmäksi ja tulla liikaa iholle, ILMAN lupaani"

Et siis pitänyt siitä, että mukava kaveri halasi sinua treffien päätteeksi?
        Miten olisit sen luvan antanut???
        Sanonut, että saat halata lähtiessäsi???

Voi hyvä sylvi !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe