Lyhyen miehen elämää

sinnemeni

Olen itsestäni huolta pitävä 24-vuotias mies, kaikki muut osa-alueet elämässä ok, mutta naisrintamalla on täysin onnetonta. Olen sosiaalinen ja kaverityttöjä on myös kaveripiirissä, mutta mitään vakavampaa ei ole koskaan ollut, eikä taida tulla. Treffeillä olen käynyt useampaan otteeseen, mutta homma tyssää poikkeuksetta pituuteeni, joka on 168cm (eli en ole edes mitenkään sairaalloisen lyhyt). Juuri hetki sitten nainen sanoi face-to-face ettei seurustelu tule onnistumaan pituuteni takia ja nyt ne viimeisetkin itsetunnon rippeet lentelevät pois. Tottakai tekisin duunia sen eteen että olisin pidempi, mutta kun noihin perittyihin geeneihin en voi mitenkään vaikuttaa. Nyt loppuu osaltani kumppaninhaku kokonaan, ennenkuin vedän itseni köyden jatkeeksi, tuntuu vaan niin helvetin pahalta. Pitäisi vaan keksiä, mitä tällä yksinäisellä loppuelämällä tekee. En edes tiedä miksi mä tänne kirjoittelen, kai tässä jotain lohtua yritän jostain saada, aivan sama.

Kiitos ja anteeksi.

147

8527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SVB

      Ei mun mielestä sun tilanne ole toivoton.Paljon naisia jotka 157cm 165cm.Alat iskemään vain itseäsi lyhkäsempiä.

      • teletappi :)

        Sorry, olen itse 157 cm, mutta alle 175-senttisen kanssa en pysty seurustelemaan. Sitä lyhyemmät ovat turn off.

        Ap:llä on varmasti vaikeaa, mutta ei toki mahdotonta. Toivotan onnea!


      • Jotain arvailua...

        Joo naisia on todella paljon siinä alle 165 skin, mutta katsoppa vaikka suoraan suomi24 treffeistä, mitä tämänkin pituiset naiset eli alle 165 haluavat miehen pituudelta... vähintään 170 tai 175 , en tiedä huomaavatko he edes toiseaalta livenä onko mies varmasti 170 tai 165 mut kuitenkin ainakin profiilissa se näkyy jos on puhuu totta pituudestaan. Kyllähän joillekkin naisille kelpaa itsensä kokoisetkin tai jos itse on vaikka 155 niin se 160 senttinen mieskin mutta varmaan vähän harvakseltaa.. ilmeisesti...


      • ei ymmärrä
        teletappi :) kirjoitti:

        Sorry, olen itse 157 cm, mutta alle 175-senttisen kanssa en pysty seurustelemaan. Sitä lyhyemmät ovat turn off.

        Ap:llä on varmasti vaikeaa, mutta ei toki mahdotonta. Toivotan onnea!

        hahha ;DDD teletappi on huimat 157 cm eikä voi seurustella 166-174 cm miehen kanssa no johan on naurun paikka !


      • teletappi :)
        ei ymmärrä kirjoitti:

        hahha ;DDD teletappi on huimat 157 cm eikä voi seurustella 166-174 cm miehen kanssa no johan on naurun paikka !

        Jep. Revi siitä. Mulle miehen liiallinen lyhyys on sama kuin ylipaino. Ei voi mitään, ei miellytä silmää ja tuntemuksia.

        Jos on tosi, tosi hottis persoonaltaan ja kivan näköinen, niin ehkä just ja just pystyisi ihastumaan 170-senttiseen mieheen, mutta näin ei ole koskaan käynyt. Noin lyhyt ei ainakaan saa olla laiha tai kokoero ei ole riittävä fyysisen puoleensa vetävyyden aikaan saamiseksi.


      • Pätkä ja hujoppi
        teletappi :) kirjoitti:

        Jep. Revi siitä. Mulle miehen liiallinen lyhyys on sama kuin ylipaino. Ei voi mitään, ei miellytä silmää ja tuntemuksia.

        Jos on tosi, tosi hottis persoonaltaan ja kivan näköinen, niin ehkä just ja just pystyisi ihastumaan 170-senttiseen mieheen, mutta näin ei ole koskaan käynyt. Noin lyhyt ei ainakaan saa olla laiha tai kokoero ei ole riittävä fyysisen puoleensa vetävyyden aikaan saamiseksi.

        175cm on loppujen lopuksi aika pätkä.
        Monestikkohan olet kävellyt onnesi ohi ?
        Aika hassua ettet voi seurustella 168cm äijän kanssa vaikka tuohon sun kynnys kysymykseen on matkaa vaan 7 cm. No pientä piristystä antaa minun huumori silmääni se ku näen miten reppanan näkösesti ja arasti kävelet sen ison nallekarhun rinnalla.t 171 cm nainen (ei ymmärrä tuommosia ihmisiä)


      • Just.just
        teletappi :) kirjoitti:

        Sorry, olen itse 157 cm, mutta alle 175-senttisen kanssa en pysty seurustelemaan. Sitä lyhyemmät ovat turn off.

        Ap:llä on varmasti vaikeaa, mutta ei toki mahdotonta. Toivotan onnea!

        AP:lla on vaikeaa muttei mahdotonta, vaikeaa?? Miksi väität noin tuskin kaikki naiset ovat nuin pinnallisia ku sinä ellet sitten kuulu johonkin ämmäkerhoon joitten kynnyskysymys on miehessä sentit, taidat nyttenki juosta mittanauhan kanssa pihalla saalistamassa miehiä


      • vapaus valita
        Pätkä ja hujoppi kirjoitti:

        175cm on loppujen lopuksi aika pätkä.
        Monestikkohan olet kävellyt onnesi ohi ?
        Aika hassua ettet voi seurustella 168cm äijän kanssa vaikka tuohon sun kynnys kysymykseen on matkaa vaan 7 cm. No pientä piristystä antaa minun huumori silmääni se ku näen miten reppanan näkösesti ja arasti kävelet sen ison nallekarhun rinnalla.t 171 cm nainen (ei ymmärrä tuommosia ihmisiä)

        Miten kokoero tekee lyhyestä naisesta "reppanan näköisen ja aran"? Onko sinulla itselläsi vastaavia tuntemuksia, jos mies on parimetrinen? Vai ajattelitko suuren kokoeron johtavan automaattisesti naisen alistamiseen? Millä logiikalla noita johtopäätöksiä oikein vedät?

        Voi elämä.

        Ennemmin - näin johtajana miesvaltaisella alalla - näytän "reppanalta ja aralta" 30 senttiä pidemmän mieheni rinnalla kuin olisin noin yksinkertainen (kyllä, sen näkee tekstistä, ettet ole kovin korkeasti koulutettu, etkä fiksu).

        Jokaisella meillä on omat preferenssimme ja jokainen on niihin oikeutettu. Ellei saisi itselleen kumppania mieltymyksensä vuoksi, sitten niitä kannattaa tarkistaa, ellei halua päätyä yksin.

        Minulla ei toistaiseksi ole ollut - näin alle 160-senttisenä pätkänä - ongelmaa, vaikka preferenssini ovatkin yli180-senttisissä. Kas, kaikki mieheni yhtä 17-senttistä lukuunottamatta ovat olleet niin pitkiä. Ei ole ollut ongelma minulle, eikä eksilleni.

        P.S. Nallekarhut eivät ole tyyppiäni. Hoikka tai sporttinen paras.


      • vapaus valita
        vapaus valita kirjoitti:

        Miten kokoero tekee lyhyestä naisesta "reppanan näköisen ja aran"? Onko sinulla itselläsi vastaavia tuntemuksia, jos mies on parimetrinen? Vai ajattelitko suuren kokoeron johtavan automaattisesti naisen alistamiseen? Millä logiikalla noita johtopäätöksiä oikein vedät?

        Voi elämä.

        Ennemmin - näin johtajana miesvaltaisella alalla - näytän "reppanalta ja aralta" 30 senttiä pidemmän mieheni rinnalla kuin olisin noin yksinkertainen (kyllä, sen näkee tekstistä, ettet ole kovin korkeasti koulutettu, etkä fiksu).

        Jokaisella meillä on omat preferenssimme ja jokainen on niihin oikeutettu. Ellei saisi itselleen kumppania mieltymyksensä vuoksi, sitten niitä kannattaa tarkistaa, ellei halua päätyä yksin.

        Minulla ei toistaiseksi ole ollut - näin alle 160-senttisenä pätkänä - ongelmaa, vaikka preferenssini ovatkin yli180-senttisissä. Kas, kaikki mieheni yhtä 17-senttistä lukuunottamatta ovat olleet niin pitkiä. Ei ole ollut ongelma minulle, eikä eksilleni.

        P.S. Nallekarhut eivät ole tyyppiäni. Hoikka tai sporttinen paras.

        Hups :D Siis 176-senttistä, ei 17-senttistä.


      • no.huhhuh
        teletappi :) kirjoitti:

        Jep. Revi siitä. Mulle miehen liiallinen lyhyys on sama kuin ylipaino. Ei voi mitään, ei miellytä silmää ja tuntemuksia.

        Jos on tosi, tosi hottis persoonaltaan ja kivan näköinen, niin ehkä just ja just pystyisi ihastumaan 170-senttiseen mieheen, mutta näin ei ole koskaan käynyt. Noin lyhyt ei ainakaan saa olla laiha tai kokoero ei ole riittävä fyysisen puoleensa vetävyyden aikaan saamiseksi.

        Voi herran jee sentään. Siis ap on 168 ja teletappi 157 cm eli 11 cm lyhyempi kuin ap mutta silti ei kelpaa. Ei tajua. Itse olen 176 cm nainen ja saman pituinenkin kelpaa mutta mulle tietty 168 on jo vähän liian lyhyt. Teletapille kyllä pitäis kelvata. Kyllä on vaatimukset yli 180 senttisiä... hohhoh sentään.


      • Valehtelija
        vapaus valita kirjoitti:

        Hups :D Siis 176-senttistä, ei 17-senttistä.

        No niin, se siitä korkean koulutuksen valheesta.. Kyllä, tekstistäsi näkee, ettet ole kovin korkeakoulutettu ja fiksu ;)

        Kuka korkeakoulutettu sanoo "voi elämä"?

        Tuskin olet juuri mitään, mitä väität olevasi.


    • e5y6je5yjet

      Itse olen 163cm mies ja naisrintamalla on ihan mukavasti vientiä.
      Näteimmät tapaamani naiset ovat miltei poikkeuksetta olleet kokoisiani tai lyhempiä.

      En ole ikinä kuullu itselleni sanottavan pituudesta mitään :D
      Aika varmasti se on vaan tekosyy ja sulla on jotain muita "ongelmia". Pahin niistä ongelmista lienee itsesi luoma "olen liian lyhyt" syndrooma.

      Sori jos tuli kerralla heti täystyrmäys.

      • ;)

        "Näteimmät tapaamani naiset ovat miltei poikkeuksetta olleet kokoisiani tai lyhempiä."

        Totta maar, ethän sinä edes näe korkeammalle.


      • ;)
        ;) kirjoitti:

        "Näteimmät tapaamani naiset ovat miltei poikkeuksetta olleet kokoisiani tai lyhempiä."

        Totta maar, ethän sinä edes näe korkeammalle.

        Minulla on pieni kikkeli mutta onneksi jalat on 150cm


    • skmrij0

      Käy matkustamassa esim. Aasiassa. Aasialaiset naiset ovat lyhyempiä kuin suomalaiset naiset.

    • enkeksinimimerk.

      Onpas harmillista. Minusta pituudessasi ei ole vikaa. Oma miehenikin on 159cm ja minusta hän on täydellinen minulle. Itse olenkin aina pitänyt lyhyistä miehistä. Rohkaisepas mielesi, kaikille on aina ottajansa! :)

    • 8+8

      juu,älä hätäile,äläkä nyt tollasen asian vuoksi mielenrauhaas menetä.etsi lyhkäsempiä naisia.
      et sä mun mielestä oo häiritsevän lyhyt.mulle kelpais tuo pituus.
      joillakin ihmisillä on omat kriteerinsä asioihin ja heillä on oikeus niihin.
      niin se vaan on ettei kaikkien kriteerit kohtaa.

    • gggik

      Onko välttämätöntä että nainen on sinua lyhyempi? Ole rohkea ja jätä avointa mieltä myös itseäsi pidempien suuntaan.

      • 4+18

        En ole aloittaja, mutta vastaan yleisemmin. Mitä ainakin näillä keskustelupalstoilla ja deitti-ilmoituksista lukee, niin aika harvassa taitavat olla ne naiset, jotka kelpuuttavat itseään lyhyemmän miehen. Itse olen 176 pitkä ja olen huomannut aina olleeni viehättynyt jokseenkin oman pituisistani naisista ennemmin kuin huomattavasti lyhyemmistä. Minua ei myöskään haittaisi, vaikka nainen olisi aavistuksen pidempikin. Taitaa vaan olla aika harvassa tosiaan ne naiset, joille kelpaisi pituusero näin päin, vaikka kyllä tuolla katukuvassa monestikin tulee vastaan naisia, jotka ovat miestään pidempiä. Netissä kuitenkin monesti niiden 160 ja lyhyempienkin naisten kriteereinä on monesti 180 tai pidempi mies. Ymmärrän varsin hyvin, että aloittaja ei ole ehkä netissä kovin haluttu ainakaan pituutensa vuoksi. Mikä taas on erittäin valitettavaa. Luultavasti netin ulkopuolelta löytyy paremmin ne ihmiset, jotka eivät katsele kaikenlaisia numerotietoja toisesta ihmisestä.


      • Ei netistä
        4+18 kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta vastaan yleisemmin. Mitä ainakin näillä keskustelupalstoilla ja deitti-ilmoituksista lukee, niin aika harvassa taitavat olla ne naiset, jotka kelpuuttavat itseään lyhyemmän miehen. Itse olen 176 pitkä ja olen huomannut aina olleeni viehättynyt jokseenkin oman pituisistani naisista ennemmin kuin huomattavasti lyhyemmistä. Minua ei myöskään haittaisi, vaikka nainen olisi aavistuksen pidempikin. Taitaa vaan olla aika harvassa tosiaan ne naiset, joille kelpaisi pituusero näin päin, vaikka kyllä tuolla katukuvassa monestikin tulee vastaan naisia, jotka ovat miestään pidempiä. Netissä kuitenkin monesti niiden 160 ja lyhyempienkin naisten kriteereinä on monesti 180 tai pidempi mies. Ymmärrän varsin hyvin, että aloittaja ei ole ehkä netissä kovin haluttu ainakaan pituutensa vuoksi. Mikä taas on erittäin valitettavaa. Luultavasti netin ulkopuolelta löytyy paremmin ne ihmiset, jotka eivät katsele kaikenlaisia numerotietoja toisesta ihmisestä.

        Ei kannattaisi lukea deittipalstoja... Niillä miehetkin hakee lähes aina 18-25-vuotiasta naista, riippumatta omasta iästään ja ennenkaikkea rahkeistaan. Rajaavat naisen vähintään 2 vuotta nuoremmaksi, mikä nyt on... Koska 2 vuotta vanhempikaan ei nyt vanhempi ole. Mutta jos deittipalstoja katsoo, miehille on tiedossa yksinäisiä vuosia, koska vain nuorempi ja riittävän nuori kelpaa, ja koska vanhat äijätkin hakee muka jotain nuorta naista!
        No, totuushan on se, että kyllä aika monelle vareteenotettava ehdokas on myös 2-jopa 7 vuotta vanhempi nainen: livenä! Eli kun sen tuntee jne.
        Ja ihan sama se mulla on. En ikinä huolisi 40-vuotiasta netistä, mutta livenä en edes tajua kysyä ikää.

        Nimenomaan, tämä on oikeaa elämää, oikeassa maailmassa:"katukuvassa monestikin tulee vastaan naisia, jotka ovat miestään pidempiä"
        Eli: oikeassa elämässä asiat eivät mene kuten deitti-iloimoissa, ihannehömpötyksissä, saduissa eli netissä, ja ihmiset ovat paljon, paljon, paljon valmiimpia joustamaan, kun mitä höpisevät. ÄLKÄÄ siis lukeko liikaa mitäään nettideittejä tai nettipalstoja ja luulko, että täältähän se totuus löytyy. Kun ei löydy.

        Jos ihmiset olisivat oikeasti niin nirsoja, negatiivisia, tarkkoja ja suvaitsemattomia, me kuolisimme sukupuuttoon ihan muutamassa vuodessa eikä kenellekään löytyisi ketään.


      • Anonyymi
        Ei netistä kirjoitti:

        Ei kannattaisi lukea deittipalstoja... Niillä miehetkin hakee lähes aina 18-25-vuotiasta naista, riippumatta omasta iästään ja ennenkaikkea rahkeistaan. Rajaavat naisen vähintään 2 vuotta nuoremmaksi, mikä nyt on... Koska 2 vuotta vanhempikaan ei nyt vanhempi ole. Mutta jos deittipalstoja katsoo, miehille on tiedossa yksinäisiä vuosia, koska vain nuorempi ja riittävän nuori kelpaa, ja koska vanhat äijätkin hakee muka jotain nuorta naista!
        No, totuushan on se, että kyllä aika monelle vareteenotettava ehdokas on myös 2-jopa 7 vuotta vanhempi nainen: livenä! Eli kun sen tuntee jne.
        Ja ihan sama se mulla on. En ikinä huolisi 40-vuotiasta netistä, mutta livenä en edes tajua kysyä ikää.

        Nimenomaan, tämä on oikeaa elämää, oikeassa maailmassa:"katukuvassa monestikin tulee vastaan naisia, jotka ovat miestään pidempiä"
        Eli: oikeassa elämässä asiat eivät mene kuten deitti-iloimoissa, ihannehömpötyksissä, saduissa eli netissä, ja ihmiset ovat paljon, paljon, paljon valmiimpia joustamaan, kun mitä höpisevät. ÄLKÄÄ siis lukeko liikaa mitäään nettideittejä tai nettipalstoja ja luulko, että täältähän se totuus löytyy. Kun ei löydy.

        Jos ihmiset olisivat oikeasti niin nirsoja, negatiivisia, tarkkoja ja suvaitsemattomia, me kuolisimme sukupuuttoon ihan muutamassa vuodessa eikä kenellekään löytyisi ketään.

        Hyvä huomio!


    • taytazbg

      No on se hävytöntä laukoa naisen suusta ettet ole tarpeeksi pitkä, kun ko. nainen itse on mitä todennäköisimmin vieläkin lyhyempi!!!

      Ei taida olla itsekään mitään prinsessoja, joilla olisi varaa sanoa mitään tuollaista. Menisivät itseensä.

    • :DD

      Pituus ei ole mikään este, olen nähnyt vanhoja pariskuntia jossa molemmat ovat 150 senttisiä. Luonnetta peliin ja kaikki sujuu kuin rasvattu. Itselläni avopuoliso on 3 senttiä pisempi (minä 171) ja välillä koen itse oloni hirmuisen isokokoiseksi, kun ei olekaan sitä 180 jäbää vieressä.

    • ´+0987654

      Mä en kyllä ymmärrä, miten pinnallisiin naisiin te oikein "onnistutte" tutustumaan?! Mä tiedän vaikka miten monta noin 170 pitkää miestä, joilla on kyllä ihan parisuhde ja deittiseuraa, eihän suhteet aina onnistu, mutta ei se pituuteen ole karahtanut. Lisäksi naisten keskipituus edelleen on 168 cm, ja lyhyempiäkin siis löytyy, jopa pidemmät naiset seurustelevat lyhyempien kanssa, että täh? Miten sulla on voinut olla noin huono tuuri: sillä sitä se on! Tuo on joku tekosyy tai sitten deittailet jonkun teinien kanssa.
      Nimittäin mä en ihan suoraan sanottuna tunne kun yhden tai kaksi naista, jotka ovat sanoneet, että pituus olisi ongelma, ja sekin johtuu siitä, että he ovat itse sen verran kokoisia, että ihan lyhyt mies kyllä olisi todella pieni siinä rinnalla.

      Sun isoin ongelma taitaa olla heikko itsetunto ja se, että itse teet pituudestasi ongelman. Silloin kaikki näyttäytyy negatiivisena, sitä hakeutuu väärään seuraan ja kun oikein hokee muille pituusongelmaa (tai mitä tahansa ongelmaa) he lopulta uskovat sen.
      Usein ihmisten suurin ongelma ei ole mikään ulkoinen, vaan itsetunto. Täysin sisääinen ongelma. On nimittäin ihmisiä, kenellä on sairaus, vamma, ketkä ovat syntyneet kääpiöiksi ja ties mitä, kaikkee on, ja he seurustelevat ja heillä on kumppani/kumppaneita. He vaan eivät itse tee siitä ulkoisesta ongelmasta ongelmaa. Sinun kannattaisi nyt ihan tosissaan pohtia paljonko sabotoit itse omaa elämääsi huonon itsetuntosi takia, mistä se johtuu ja ennenkaikkea, miten saisit sen kuntoon!

      Yritä jaksaa!

      • HöpöHöbööö

        Naisten keskipituus ei ole 168 vaan 165cm, siis suomessa.


      • Anonyymi

        Vitun kääpiö, Me ,60 v. Mittaan pituutta ja huomaat että vähintään 4 senttiä oot mennyt kasaan


    • :)

      Tiedätkö mitä tiedän muutaman miesnäyttelijän jotka juovuspäissään paljastavat todelisen luonteensa sekä sen mitä ovat mieltä heidän mielestään taviksista joten koko stoorisi voisi olla juuri nimeltä maitsemattomien tekeleitä :)

    • Hujopitar

      Tuolla kauppakeskuksessa kyllä näkyi olevan tosi lyhyitä pariskuntia muun pituisten seassa, joten kyllä lyhytkin mies voi naisen löytää, jos on muuten kiva tyyppi. Olen nähnyt myös pariskuntia, joissa mies on päätä lyhyempi, joten ei sinunkaan kannata ruveta lajittelemaan naisia mahdollisiin ja mahdottomiin ainakaan pituuden perusteella.

    • ploo

      älä nyt ainakaan lyhyempää naista iske, ettei tuo lyhyys periydy..

      • Anonyymi

        Tässä on taas se ongelma, että jos saa tyttö lapsen ja kasvaa yli 190cm. Niin eihän kukaan yli 190cm naista halua.


    • maan korvessa

      No jo on arka asia (naisille) sinä et ole mikään liian lyhyt, olet vaan treffannut typeriä naisia joille se ulkonainen merkitsee hirveän paljon. Minun mieheni on suurinpiirtein sinun mittaisesi ja se ei ole ollut minulle koskaan mikään ongelma. Kun rakastaa niin ei siinä sellaiset naurettavat asit kuin pituus ole mielessä. Miehelleni ei myöskään ole pituus koskaan ollut ongelma. Ja joku sanoi että lyhyt kasvuisuus jatkuu jos otat pienenmmän naisen, se ei pidä paikkaansa. Minulla on yksi tuttava jolla on kaksi poikaa yli 180 ja vanhukset ovat lyhyempiä kuin he. Joten ota uusi asenne elämääsi ja älä edes ajattele että olisit jotenkin kummallinen. Sinä olet ihan hyvä sellaisena kun olet. Pää pystyyn ja rinta rottingille, oikea ihminen ilmestyy esiin kun on se aika. Onnea vastaisuudessa sinulle.

    • 190cm

      Teet niin muin muutkin persjalat;
      1.Alat bodaamaan
      2.laitat korkeakorkoisia kenkiä jalkaan
      3. esiinnyt joka paikassa niin itsevarmasti että sinut varmasti huomataan.
      4. opettelet kävelemään levestä, vähän kädet levällään.
      5.alat puheissasi väheksymään pitkiä miehiä.

      näitä konsteja käyttää työkaverini, vähän koomiseltahan se näyttää, eikä ainakaan vielä ole onnistunut viemään naisten huomiota minusta pois.
      Kun tämä lyhyenläntä pitää showtaan kahvihuoneessa naisille, ja tulen paikalle, niin kyllä se vaan minuun kääntyy naisten huomio. Sellaista se on.. Kai se on luonnonlaki ja ihmissuvun jatkumisen laki että naaraat hakee näyttäviä uroksia, siinä leikissä lyhyet jää kurkistelemaan pitempien misten kainaloiden takaa..

      • Naisen välihuomautus

        Säälin saa aina, mutta kateus pitää ansaista. Eli sinulle taitaa olla pakko vääntää rautalangasta: olet kateellinen työpaikan lyhyelle miehelle ja koet hänet uhaksi :D

        Katso nyt noita kohtaa 3. ja 5. Ihan selkeästi olet katkera ja pelokas. Kyllä nainen haistaa tämänlaiset jutut...


      • Lovely Lady,-..
        Naisen välihuomautus kirjoitti:

        Säälin saa aina, mutta kateus pitää ansaista. Eli sinulle taitaa olla pakko vääntää rautalangasta: olet kateellinen työpaikan lyhyelle miehelle ja koet hänet uhaksi :D

        Katso nyt noita kohtaa 3. ja 5. Ihan selkeästi olet katkera ja pelokas. Kyllä nainen haistaa tämänlaiset jutut...

        Samaa ajattelin minäkin. Ja tämä 190 senttisen kirjoitus tukee käsitystäni siitä, että sen lisäksi, että ptikät miehet ovat useimmiten kömpelöitä ja huonoja sängyssä, he ovat myös tyhmiä!


      • resdffsdf

        Tuo on muuten aika koominen väite, että miehet yrittävät lihaksilla kompensoida pituuttaan. Se nyt vain on niin, että lyhyetkin miehet ovat kiinnostuneita urheilusta ja lyhyessä miehessä lihas näkyy helpommin kuin pitkässä. Ei se ole mitään pituuden kompensointia jos tykkää urheilusta ja haluaa näyttää hyvältä. Kyllä varmaan itsekin haluat näyttää hyvältä ja mitä sinä sillä kompensoit?

        Minusta tuntuu, että pitkät miehet puhuvat paljon enemmän pituudesta ja pitää sitä jonain ongelmana kuin lyhyet miehet. Toki jokainen ylpeilee omilla saavutuksillaan ja hyvillä ominaisuuksillaan.

        Itse olen muutaman sentin alle 180cm ja naisten suhteen pitempi runko olisi varmaan hyvä, mutta kyllä tälläkin on pärjätty ihan hyvin. Muilta osin keskimääräistä lyhyemmästä pituudesta ei ole mielestäni mitään haittaa, koska olen aina ollut mieluummin pieni ja ketterä kuin iso ja kömpelö.


      • turhaa.pituutta
        Lovely Lady,-.. kirjoitti:

        Samaa ajattelin minäkin. Ja tämä 190 senttisen kirjoitus tukee käsitystäni siitä, että sen lisäksi, että ptikät miehet ovat useimmiten kömpelöitä ja huonoja sängyssä, he ovat myös tyhmiä!

        Pitkät on laiskoja sängyssä. Haluan 163 - 166 cm miehen


      • Anonyymi

        tämä. etenkin painan tohon itsevarmuuteen, koska se on varmaan tärkein asia ku tulee näihin. sit myös kannattaa ettii naista jostain muualta ku jostain deittisivustolta ku siellä ainut asia jolla on merkitystä on ulkonäkö. Kannattaa tutustuu livenä siks


    • nainen158cm

      Olen ollut pitkässä parisuhteessa itseäni n. 30cm pidemmän miehen kanssa eikä miehen pituus tehnyt suhteesta sen parempaa. Koska olen itse lyhyt, minua lähestyvät usein melko lyhyet miehet, mutta se ei haittaa ollenkaan. On vaan mukavaa olla kasvotusten, suuteleminen ja muu läheisyys on ehdottomasti helpompaa eivätkä nämä lyhyemmät miehet ole välttämättä olleet yhtään vähemmän maskuliinisia kuin pidemmät. Ymmärrän sen, että lyhytkasvuisuus nakertaa erityisesti miehen itsetuntoa, mutta ei se ole kaikille naisille mikään ehdoton turn-off. Toivon tiellesi jatkossa fiksumpia kanssasisaria.

    • 160cm

      En yhtään ymmärrä miksi joku haluaa paljon pitemmän miehen. :D Minusta on kiva tuntea että olen samaa lajia, enkä okapi joka seurustelee kirahvin kanssa...

    • kdhfjrrös

      majakka ja perävanuyhdistelmä EI KIITOS!!!

    • Alle 1,7 m miestä

      On ihan mielisairasta sanoa toiselle että seurustelua kaatuu siihen että äijä on lyhyt. Ketä tommosen naisen edes haluaisi joka on noin minäkeskeinen urpo töksäyttelijä, ei ketään tervejärkinen mies. Itse olisin ainakin välittömästi ruvennut pitämään naista ihan imbesillinä ja vältellyt hänen seuraan jopa kaverina.

      Niin todellakin itse olen hieman alle 170 cm mies. Ikää on 34 vuotta. Uskon että kompleksisi kyllä paranee itsestään kun itsetunto iän mukana kasvaa. Itse olen tuon mittani lisäksi kalju (joten olen valinnut 1 mm sänkitukan, mutta kyllä se näkyy silti) ja ei sekään haittaa yhtään mitään. Naamaltani en ole mikään prinssi vaan ihan normaali näköinen tyyppi. Naisrintamalla on mennyt koko elämän ihan hyvin ja suhteita ollut kauniiden naisien kanssa. Nykyisin ole parisuhteessa jotain viidettä vuotta ja kumppani on hottis ja älykäs.

      Joten on ihan turha itkeä ulkoisia asioista joihin ei voi vaikuttaa ja maailmasta löytyy aina ihmisiä jotka eivät pidä sinusta jonkun syyn takia. Tässä valossa mitä sitten jos et kelpaisi jollekin kun olet liian lyhyt, sillä kamalampaa olisi varmaan kuulla olevansa ylimielinen kehittymätön pissis.

    • 1+2

      Elä sinä huoli. itse olen 172 cm nainen, edellinen miesystävä taisi olla juurikin tuon 168 cm ja totisesti en olisi muuttanut hänessä senttiäkään. Ikävä kyllä suhde loppui persoonien jatkuvaan törmäilyyn, mutta ikävöin totisesti hänen ruumistaan (suuvärkin saisi vaihtaa hiljaisemmaksi ja sivistyneemmäksi). Minulla on ollut muitakin suhteita joissa mies on lyhyempi tai korkeintaan hätinä samanmittainen. Tämä voi olla nyt vähän suoraan sanottu (eikä ole vaikuttanut suhteiden syntymiseen, ei niitä sen takia ole aloitettu) mutta nautin seksitä enemmän samanmittaisen miehen kanssa. Jotenkin sujuu paremmin. Heh. Joillakin lyhyillä miehillä on napoleonkompleksi ja selvästi kärsivät lyhyydestään. Se näkyy käytöksessä ja asenteessa, vaikka eivät sitä itse huomaakkaan. Sitten he ajattelevat että eivät kelpaa lyhyytensä takia, vaikka kyse on siitä että eivät kelpaa asenteensa takia. En todellakaan nyt väitä että AP olisi tämmöinen, tai etteikö syytäkin vitutukseen olisi maaimassa jossa jokainen nainen haluaa että mies on "iso nallekarhu". Ei ole kyllä suuret vaatimukset ihmisellä jos pituus on ainoa mitä tuijottaa.

      Tiedän paljon sinua lyhyempiä miehiä jotka ovat naimisissa ja lapsia. Usein vaimokin on tosi pieni :) Ainoa pariskunta joka on pituudellaan saanut minut hetkeksi ällistymään oli sellainen että mies oli pauttiarallaa 2 metriä ja nainen ehkä 160 cm korkokengissä. Maailma on täynnä lyhyitä naisia, eikä ne kaikki voi olla pitkien miesten perään niin että se olisi maailman tärkein asia. Kyllä sinut vielä löydetään kunhan et muutu katkeraksi marttyyriksi.

    • fgggggggggf

      Isäni on 169cm. Äitini 166cm suurinpiirtein.

      Kyllä sen onnen löytää lyhyempikin.

    • Kummallista kyllä, että deittipalstoilla asia menee usein niin, että mitä lyhyempi mimmi, sitä pidempää korstoa se hakee.
      Itse 174 senttisenä katselen itseäni lyhyempiä mimmejä, ja joku 155 olis mun makuuni, mutta ne hakee just sitä 180 senttistä?
      Itse en ole kyllä pituusrasisti mihinkään suuntaan, mutta naisille se tunuu olevan tärkeä pointti.

      • PieniPienempiPienin

        Minäpä olenki 155cm nainen ja ottaisin kyllä mielummin 170cm kuin 180cm miehen. Mulla nähkääs pitkä kaveri oli ja hyppien piti pusut antaa...


      • PieniPienempiPienin kirjoitti:

        Minäpä olenki 155cm nainen ja ottaisin kyllä mielummin 170cm kuin 180cm miehen. Mulla nähkääs pitkä kaveri oli ja hyppien piti pusut antaa...

        Saa olla notkea sälli, kun kumartuu pussailee :D


      • ghjhgfd
        scarpio kirjoitti:

        Saa olla notkea sälli, kun kumartuu pussailee :D

        Hyvin se onnistuu, vaikka pituuseroa onkin 157 - 184. :) Ei ole ongelma.


    • Pitkät miehet <3

      Itse seurustelen parhaillaan miehen kanssa, joka on yli 190 cm. Olen joskus tapaillut miestä, joka oli muutaman sentin minua pidempi ja tunsin itseni isokokoíseksi miehen rinnalla, vaikka olen hoikka ja pienikokoinen ihminen. Sorry vaan kaikki lyhyet miehet, mutta itse en pysty ihastumaan lyhyisiin. Minulla on monia hyviä kavereita miehinä, jotka ovat lyhyitä, mutta joku aivokemiallinen juttu siinä on, etten tunne mitään fyysistä vetovoimaa lyhyisiin miehiin! Tulee liian "poikamainen" olo näistä miehistä.. Kuitenkin tämä suhde kariutui jo varhaisessa vaiheessa, eikä tämä pituustekijä ollut ainoa syy tietenkään! Minusta on typerää, että treffaamasi tyttö sanoi suoraan, että pituutesi on ongelma.. Uskon että jokaiselle löytyy se oma puolisko. Silti ymmärtäkää meitä pitkistä miehistä pitäviä! Yhtälailla jotkut miehet ei vois ihastua lihavaan naiseen!! Sama asia....

      • volmarikuulapääpipi

        "Yhtälailla jotkut miehet ei vois ihastua lihavaan naiseen!! Sama asia.... "

        Ei muuten ole sama asia.
        Liikalihavuus yleisimmin johtuu siitä, että ihmisellä ei ole terveet elämäntavat tai että ihmistä ei kiinnosta pitää itseään kunnossa. Lihavuuteen ja elämäntapoihin ihminen voi itse vaikuttaa, pituuteen ei voi.


      • !!!!
        volmarikuulapääpipi kirjoitti:

        "Yhtälailla jotkut miehet ei vois ihastua lihavaan naiseen!! Sama asia.... "

        Ei muuten ole sama asia.
        Liikalihavuus yleisimmin johtuu siitä, että ihmisellä ei ole terveet elämäntavat tai että ihmistä ei kiinnosta pitää itseään kunnossa. Lihavuuteen ja elämäntapoihin ihminen voi itse vaikuttaa, pituuteen ei voi.

        Kyllähän se on sama asia: jos ei vain fyysisesti sytytä, niin ei sitten sytytä!


    • Feathers McGraw

      Ei se niin ole. Tokihan naisten mielestä pituus on tärkeää, mutta keskity niihin lyhyempiin, joihin kuuluu kuitenkin 50 %. 24-vuotiashan on vielä aivan nuori, sinulla on kaikki edellytykset löytää naisystävä. Ja vaikka et koskaan löytäisikään, ei se silti maata merelle kaada! Maailmassa on niin paljon muutakin kuin vastakkainen sukupuoli... Loppujen lopuksi sinun on vain löydettävä sisäinen elämänilosi, ja siinä kaikki! Toivomme kaikki sinulle jaksamista!

    • tää on tätä..

      Mullakin on 155 cm tytär. enkä usko, että hän haluaa miehekseen yli 175 senttistä.
      Sun täytyy vaan löytää se lyhyempi nainen. Kyllä meitä on.
      Mun mielestä pituus ei ole se tärkein pointti, vaan se ihminen siellä ulkokuoren sisällä. Ehkä sanon näin, koska tätä elämää eletty jo aika kauan, eikä tää oo aina ollut niin onnellista.

      Toivottavasti löydät itsellesi oman onnen ja ihmisen!! :)

      Ehkä se kumppani löytyy, kun lopetat etsimisen. Tulee vain nurkan takaalta vastaan ja hups, se on menoa silloin...

    • 123321

      itse olen 20 vuotias nuori mies ja pituutta se 168cm, sen kyl sanon et naiset ovat lähestyneet aina ihan mukavasti ja eikä kukaan ole koskaan naljaillu pituudestani enkä loppujen lopuksi ole asiaa pohtinut pahemmin,minun mielestäni tää netti on jollain sortin pahan alku ja juuri noin vuosi sitten kesällä näihinaikoihin löysin netistä palstoja joissa suoraansanottuna haukuttiin lyhyitä miehiä lauseita oli tämän laisia `pieni mies napoleon syndrooma` pienimies epä miehekäs,pieni mies tunnen itseni jättiläiseksi,ja mikä naurettavinta joku nainen aikuinen nainen oli väittäny ettei halua lyhyttä miestä koska pelkää lapsistaan tulen lyhyitä,silloin kesän ja syksyn ja koko vuoden mittaan suruttelin omassa mielessä asiaa että onko asia näin,olenko mä niin lyhyt et joka ikinen nainen joka tulee vastaan ajattelee yöks mikä hukkapätkä,samalla huomasin nettitreffipaltoilla naisten vaativan 175-200 cm ukkoja,sitten nyt joku kuukausi sitten aloin miettiä asioita tarkemmin ja näin ulkona ja tiesin tuttavapiiristäni miehiä jotka olivat lyhyitä mutta kuitenkin heillä oli seurustelu kumppani,minun mielestä asia on silleen et kenenkään ei kannata ottaa mitään tosissaan mitä netissä kirjotetaan joku kirjottaa sinne asian mikä mielijohteessa käy mielessä eikä ajattele asiaa pitemmän päälle,tai ylipäätäsä kuka nettiin kirjottaa tommosta voi olla et just ne katkeraat naiset jotka ovat joutuneet pettymään elämässä ja mitä näihin nettitreffi ilmotuksiin tulee ja joku mainitsikin et oikea elämä ei kohtaa,ja jotakin listaan on laitettava kerta listaa täytetään,eli se tarkoittaa omaa mielipidettä ja halua miehen pituudesta,se ei välttämättä tarkota et ei missään nimessä siedä lyhyitä miehiä,mut se täytyy myöntää et kyllä tähän maailmaan mahtuu naisia jotka haluavat laihan jotkut pyöreän joku pitkä tukkasen ja joku ruskeasilmäsen ja jos ei saavuta sen kriteerin omavaa ihmistä se on ehdoton turn oof niinku tämä pituus miehessä,minun mielestäni se on erittäin pinnalista toimintaa jos jotku vaivaiset sentit estävät ettei mies ole viehättävä,itse ajattelen et se on naisen murhe ei minun jokaisessa meissä on vikaa miehessä ja naisessa,mutta omalta osaltani en asiasta tee ongelmaa itselleni !

    • like a orange

      Olen ton saman 168 cm mutta naiseen ei koskaan tehdä
      vaikutusta pituudella vain kolmella asialla on merkitystä.
      ja kun yhden niistä mies täyttää tai miks ei nainenkin niin
      kyllä lähtee ja oon nyt kuitenkin nauttinut naisten seurasta suoraan putkee
      17 vuotta..ja heitä useammassa sarjassa..mut ei alle 160 cm oo vielä tullut vastaan he odottaa sitä 210 cm pitkää miestään =D

      162-195 cm oon seurustellut tavannut ja viettänyt yhteistä aikaa.
      ystävänä olen myös omaa luokkaansa ja noita naispuolisia ystäviä on 94% tuntemistani ihmisistä.

      Täytä yksi kolmesta vaatimuksesta.

      Sivu:106
      Lasse Lehtisen kija: L.L ..;)

    • PauPauPauliiiiina

      Täällä nainen 160cm :) Itsellä on ollut miehiä niin parimetristä, kuin itseäni lyhyempääkin. Ja kaikkea siltä väliltä :D kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, ettei ulkoiset kriteerit ole olleet loppupeleissä mitenkään merkittäviä. Toki tykkään isoistakin miehistä, on kiva olla sellainen taskuvenus ison korston kainalossa, mutta toisaalta kun 200cm kanssa kävi treffeillä, sai melkein hakea jakkaran suudellessa. Muistaakseni sängyssäkin osasi olla hieman haastavaa :DD

    • Hyvää kesää!!!!

      Olen 165 pitkä ja poikakaverini ovat olleet aina lähes samanmittaisia kanssani ja he ovat olleet todella maskuliinisia ja muutoinkin lähes ihannemiehiäni. Pituudella ei ole minulle merkitystä, enemmän sillä miten itsensä "kantaa".

      Jollakin naisella voi olla yksi kriteeri miehen pituus ja nämä naiset ilmeisesti hyväksyvät sen, että miehelläkin voi olla ehdoton kriteeri esim. isot rinnat. Mikäs siinä, vakka kantensa valitsee.

      Löydät varmasti naisen/naisia, jotka haluavat ja arvostavat aivan jotakin muuta kuin pituutta. Meitä on nimittäin paljon!

    • xx--sdbxx

      Ei kai rakkautta etsitä tuollaisella mitta tikulla, mitä pituudella on merkitystä silloin kun ihastuu. Ole iloinen ettet ole joutunut sellaisen naisen kynsiin joka on niin pinnallinen että oikein pitää pituus ensin katsoa ennenkuin voi edes ajatellakkaan olemista miehen kanssa.
      Oma mieheni on 169 cm ja hän on maailman ihanin mies kaikissa asioissa, sillä minä en ole koskaan kulkenut mittakeppi kädessä hakemassa rakkautta , se tuli luokseni ihan itsestään mieheni muodossa ja jos rakastaa toista ihmistä niin miksi takertua pinnallisesti pituuteen/lyhyyteen sehän on ihminen jota rakastetaan eikä pituus.
      Joten rinta rottingille ja ole ylpeä itsestäsi sellaisena kuin olet, säälin tavattomasti näitä naisia joilla on joku pituus fobia päässään.

    • shortissexy

      Jokaiselle löytyy ottajansa! Itse olen 164cm nuori nainen ja olen aina ihastunut lyhyisiin miehiin. Tai sen pituisiin, jotka luokitellaan lyhyiksi. Viimeisin ihastukseni oli 171cm ja ystävät kysyivät minulta heti hänet nähdessään, että kuinka pitkä hän oikein on :D ''Vähän lyhyt'', ''kauheen lyhyt'' - kommentteja miehestä tuli. Mutta ei se minua haitannut :) Jos nainen tykkää sun seurasta, viihtyy hyvin ja teidän välillä synkkaa niin tuskin pituus on este :)

    • Naisen mielipide

      Exä oli vähän alle 170 cm pitkä ja nykyinen on vähän päälle 180 cm pitkä. Itse olen noin 170 cm pitkä.

      Exässä ei häirinnyt pituus vaan jatkuva valittaminen aiheesta joka sitten jatkui mm. siten etten olisi saanut käyttää korkkareita. Typerää.

      Pituudella ei siis ollut väliä. Asenteella oli.

    • Lyhyt mies kertoo.

      Veljeni on 168 cm. pitkä ja seurustellut muutaman vuoden jo. Enoni n. 170 cm. ja ollut naimisissa toistakymmentä vuotta. Itse olen 167 cm. ja seurustellut muutaman kerran, mutta toistaiseksi hieman nihkein seurauksin.

      Suhteeni eivät kaatuneet pituuteeni, vaan aivan muihin asioihin. Alle parikymppisenä pituuteni häiritsti minua ja vaikutti itsetuntooni, mutten enää edes mieti asiaa. Käsitinkin, ettei pituuteni koskaan ole ollut este naisten saannille, vaan huono itsetuntoni oli. Vanhemmiten sitä oppii katsomaan pintaa syvemmälle, eikä katso pelkästään fyysistä ulkomuotoa, vaikka sekin tietenkin merkitsee.

      ASENNETTA!!!!!!!

    • Tappi 40v

      Kyllähän se totuus on, että lyhyt mies joutuu tekemään töitä elämässään monen asian eteen enemmän kuin pitkä mies. Se näkyy kaikessa: ei oteta niin vakavasti miesporukassa, naiset sivuuttaa jo pelkän ulkomuodon perusteella jne. ei varmaan tarvitse jatkaa, tuttua kauraa. On täysin paskapuhetta väittää toisin. Samanlaista roskaa kuin muutkin "koolla ei ole väliä"-puheet.

      Ite olen jo nelikymppinen 170cm naimisissa oleva mies, joten olen päässyt tämän asian yli. Itseluottamuksesta ei todellakaan ole puutetta, koska tiedän kykyni. Ehkä juuri siitä syystä voinkin suhtautua tähän asiaan kylmän realistisesti.

      Ei se tilanne mahdoton ole, mutta markkinat ovat vaan pienemmät. Toisin sanoen, menee keskimäärin ehkä hieman pidempään ennen kuin nainen löytyy. Hyvänä puolena tästä asiasta voisi ehkä sanoa sen, että koska elämä ei tule meille pätkille ihan niin tarjottimella kuin pidemmille veljille, on elämä myös ehkä hieman opettavaisempaa.

      Vinkkejä: syö hyvin, pidä kunnosta huolta. Ei mitään bodausta, vaan urheilun puolella rohkaisen enemmänkin lajeihin joissa pienestä koosta on hyötyä, vaikkapa kestävyysjuoksuun. Se on loistava laji pienille miehille, pitkät ja vahvarakenteiset jässikät ei siinä voi edes pärjätä. Opiskele, kasvata myös henkistä kuntoa. Älä ole epätoivoinen, vaan haistata maailmalle paskat jos se ei tajua paremman päälle. Tervettä ylpeyttä kehiin, siitä se lähtee!

      • Tappi 40v

        Jäi vielä puuttumaan tuosta se tärkein opetus: älä läträä alkoholin kanssa! Se on mielestäni ehkä vielä tärkeämpää kuin urheilu. Vain ilman viinaa voi mies pysyä järjissään tässä hullussa maailmassa.


      • Mies1985

        Lontoon olympialaisten lajin kahdenkymmenen metrin kävelyn voittaja (mies) on 180cm. Viidelläkymmenellä metrillä voittaja oli 178cm (ME-miehellä 180cm).


      • rsdfsdfdfs
        Mies1985 kirjoitti:

        Lontoon olympialaisten lajin kahdenkymmenen metrin kävelyn voittaja (mies) on 180cm. Viidelläkymmenellä metrillä voittaja oli 178cm (ME-miehellä 180cm).

        Eivät nuokaan vielä kovin pitkiä ole. Maratonmiehet ovat pääosin lyhyitä miehiä.


    • lyhyt mies

      Itse olen reilut 160cm mies, enkä ole ollut koskaan suhteessa, enkä ole kokenut rakkautta.
      Lopulta sekosin päästäni ja näillä näkymin olen loppuikäni työkyvyttömyyseläkkeellä, eli voin sanoa, että yksi pahimmista kohtaloista on syntyä lyhyeksi mieheksi.

      • M 78

        Ja tuon kirjoitti joku katkera vihamielinen ihminen joka tuskin on160cm ! Sen voin sanoa isäni oli 171cm pitkä hyvin tykätty oli ihmisten keskuudessa työ uralla Suomen parhaimpia oli fiksu hyvä tyyppi ! Kyllä se asia on niin päin oikeesti että jotkut ihmiset laittavat oman ulkonäkönsä puutteet virheittensä syyksi


      • lyhyt mies
        M 78 kirjoitti:

        Ja tuon kirjoitti joku katkera vihamielinen ihminen joka tuskin on160cm ! Sen voin sanoa isäni oli 171cm pitkä hyvin tykätty oli ihmisten keskuudessa työ uralla Suomen parhaimpia oli fiksu hyvä tyyppi ! Kyllä se asia on niin päin oikeesti että jotkut ihmiset laittavat oman ulkonäkönsä puutteet virheittensä syyksi

        Kuulostiko liian pahalta ollakseen totta vai ? Älkääkä jumalauta jaksako väittää noita 170cm miehiä lyhyiksi, kun he eivät sitä todellakaan ole !


      • Anonyymi
        lyhyt mies kirjoitti:

        Kuulostiko liian pahalta ollakseen totta vai ? Älkääkä jumalauta jaksako väittää noita 170cm miehiä lyhyiksi, kun he eivät sitä todellakaan ole !

        Larry holes on 195 cm eikä istunut erätauoilla


    • e76k

      On kyllä säälittäviä jätkiä ulvomassa.
      Ei se pituus ole syy ongelmiinne.

      • lyhyt mies

        Mahdat olla melkoinen älykääpiö ? Sinähän se tässä säälittävä olet, kun puutut asiaan josta et tajua yhtään mitään.


      • Lyhyt

        Toi on niin paskaa väittää että ei johdu xD Se että on lyhyt todellakin vaikuttaa naisten saantiin kuten muukin ulkoinen viehätys.


    • ette oivalla

      olen 187cm mies ja deitti ilmoitus ollut netissä kohta 2 vuotta,eikä kukaan ole vastannut ! niin ei ne sentit ole se kysymys vastaako nainen vai ei! tämä taas osoittaa sen että ne miehet joillle ei kirjoiteta treffipalstoilla pistävät pituuden syyksi ! mun mielestä jos naisilla lukee ihannemitat 170cm se osoittaa ettei pituudella ole mitään väliä kyl 167-171cm on aika samanmittasia. ja sama jos lukee 175cm ei sekään mikään miehen mitta oo

    • ....................

      Älä kuluta aikaa noin pinnallisiin naisiin! Eihän pituudella ole mitään väliä, jos on muuten hyvä tyyppi ja kivan näköinen :)
      Itse olen 166cm nainen, ei minua haittaisi jos mies olisi samanpituinen kuin minä.

    • hra lyhytmies

      Mitä sitten jos joku nainen sanoo face to face ettei seurustelu tule onnistumaan pituuden takia. Olisi ihan hyvin voinut kuitata että on sullakin vähän asenneongelmia ja tästä kyllä olisi tullut yhtään mitään.

      Lopeta se valitus ja mieti kuinka ahdistaisi jos penis olisi vaikka nysä. Siinä ei yhtään mieltä parantaisi että olisit salskea kaksimetrinen. Siinä sitten nainen nauraisi face to penis että mulle tuli just päänsärky.

      Itse olen 170 cm mies ja pituudesta ei ole koskaan ollut mitään ongelmia naisrintamalla. Olen saanut kyllä pakkeja sen takia, mutta so what. Eivät kaikki naiset voikaan kiinnostua minusta ja en minäkään kiinnostu kaikista naisista. Kaikilla ihmisillä on rima jossain ja se on ihan sallittua. Uutta matoa vaan koukkuun. Jos jutut on hauskat ja osaa sänkyhommat, niin takuulla pärjää naisrintamalla vaikka olisi kääpiö.

      Rupea nyt ensialkuun vaikka harrastamaan liikuntaa ja muutenkin jotain mistä toi itsetunto vähän kasvaisi. Siitä se olo paranee. Tsemppiä.

      • 88998100

        En ole katkera, enkä sano kateudesta, mutta ihan oikeasti mielummin olen 167cm mies ku 195-200cm,ei siinä ole mitään mukavaa jos on hujoppi,monesti näkee näitä heinäseipäitä ja huvittavaa ku kyykistelevät ihmisille ku haluavat puhua
        Mutta ihan oikeasti aika harvoin näkee niitä pareja joissa nainen 155-163cm ja mies 187-200cm


      • hra lyhytmies
        88998100 kirjoitti:

        En ole katkera, enkä sano kateudesta, mutta ihan oikeasti mielummin olen 167cm mies ku 195-200cm,ei siinä ole mitään mukavaa jos on hujoppi,monesti näkee näitä heinäseipäitä ja huvittavaa ku kyykistelevät ihmisille ku haluavat puhua
        Mutta ihan oikeasti aika harvoin näkee niitä pareja joissa nainen 155-163cm ja mies 187-200cm

        Näinhän se on. Ei varmaan ole helppoa olla parimetrinen kun joutuu kyyristelemään joka paikassa että joku kuulisi puheesi vaikka melussa töissä tai baarissa. Lisäksi ei pituuskaan takaa mitään ulkonäköä, komeaa vartaloa tai hyvää terveyttä. Olen ihan milelläni 170 cm kun olen terve, hyväkuntoinen ja tulen ihmisten kanssa sosiaalisesti toimeen. Elämässä asiat voisivat aina olla pahemminkin.


    • Muuten ei aukene pet

      Miehen pitää olla minua sen verran pidempi, että ylettää suutelemaan minua niskaan.

    • Naisen näkökulma

      Ei se pituus ole kaikki kaikessa, mutta ei kannata antaa lyhyyden vaikuttaa itsetuntoon, sillä huono itsetunto on turn-off aika monille. Onhan se niin, että pidempiä keskimäärin pidetään viehättävämpinä mutta ihmisillä on erilaisia makuja eikä se ulkonäkö muutenkaan ole niin keskeisessä roolissa enää sitten kun on tutustuttu.

      Itse naisena sanoisin, että jos mies on muuten seksikäs ja hyvännäköinen, pituudella ei ole juuri mitään merkitystä. Jos sensijaan on kovin tavallisen ja massaan hukkuvan näköinen niin silloin lyhyys on kyllä jonkinasteinen miinus, mutta ei mikään ylitsepääsemätön asia.

      Julkkiksista tulee ensimmäisenä mieleen Alexi Laiho miehenä, joka on tosi lyhyt mutta siitä huolimatta seksikäs, kaikenlisäksi kansainvälisesti menestynyt ja taitava.

    • 150cm

      Itse olen 150cm ja mieheni vajaa 170cm, vähän alle. Häiristi kyllä alussa asia, mutta enpä itsekään kovin pitkä ole, joten ihan sopiva pituusero meillä mielestäni on :P

      Miehelläni ei ole huono itsetunto tms. Menestyy ja kaikkea.. Jos olisi huono itsetunto ja vihaisi pituuttaan jne. niin tuskin kyseisen ihmisen kanssa olisin.

      • ........

        Vai häiritsee tuollaista kääpiö naista olla noin pitkän miehen kanssa ? :D
        Kyllä te naiset olette syvältä perseestä.


      • samaa mieltä
        ........ kirjoitti:

        Vai häiritsee tuollaista kääpiö naista olla noin pitkän miehen kanssa ? :D
        Kyllä te naiset olette syvältä perseestä.

        Älä muuta sano. Itse on lyhyempi kuin moni tyttö ja silti häiritsee kun mies on 170 cm LYHYT. Kyllä naiset on monesti perseestä.


    • ikuisesti yksin

      Kyllä tälläisen 166 cm miehen on ihan mahdotonta löyttää naista. Muutenkin naiset katsoo pelkkää ulkonäköä.

      • sama se on toisinkin

        eikös miehetkin kato naisessa pääasiassa ulkonäköä??


    • kaskaks

      mua taas ihmetyttää miksi tääl netis puhutaan et lyhyet naikkoset hakee niit hujoppeja???


      ite olen 171cm mies ja seurustellu useamman naisen kanssa nuoruudessani ja kaikki oli alta 165cm lyhyin taisi olla 154 cm(en muista tarkalleen)

      nykyinen aviovaimo on 164cm ja ollaan saatu aikaseksi 2 lasta.

    • Basbarduuu

      Itse olen 166cm ja en ole oikeastaan vähään aikaan edes ajatellut, että olisin jotenkin erilainen lyhyen kokoni takia, koska olen aina tottunut olemaan se joukon pienin. Ei minulle myöskään kukaan ole koskaan mitään sanonut pienestä koostani, mitä nyt aina heittävät, että näytän ikäistäni nuoremmalta. Itsetuntoni on toki ailahteleva, mutta se ei johdu pituudestani vaan jostain muusta. Ei tässä pituudessa mielestäni ole mitään haittaa, koska pidän itsestäni huolta monella eri tapaa, pelaan jalkapalloa ja käyn salilla, käytän tyylikkäitä vaatteita yms miesten kosmetiikkatuotteita jne. kokonaisuudesta saa ihan hyvän vaikka onkin lyhyt. Minulle on ihan sama mitä jotkut pituusfobiaiset naiset ajattelevat, koska ovat yleensä itsekin niitä petolintuja. Tunnetusti kauneimmat naiset ovat niitä 153-165 senttisiä, joten eikun sieltä vaan etsimään omaansa.. :)

      • Klggjkjjhg

        Basarduu veti sanat suustani!

        Jos tosissaan joku nainen pitää niin helevetin tärkeänä miehen pituutta tai ylipäätäsä rakennuttaa parisuhteen tärkeimmät asiat tunteeseen jossa saa "vapaasti kävellä korkkareilla pitkän miehen rinnalla" " saa käpertyä ison miehen syliin"
        "Saa tuntea turvallisuuden tunnetta tai tuntea itsensä naiseksi"
        Kannattaa miettiä haluatko olla nuin teinimäisen naisen kanssa ja pinnallisen,minä en halua sama juttu jos mies sanoo "sori lissu mua vaan vaivaa ku sun rinnat on normaalia pienemmät en tunne tarpeeksi seksuaalista vetovoimaa suhun"
        Vaikka miten tyhmältä se kuulostaa täytyy myöntää että sellasia ihmisiä löytyy.
        Ja jos tapaat tämmösiä naisia joilla on miehessä pituus se ykkös juttu,nämä naiset ovat lähes aina keskenkasvusia tai heillä on omia ongelmia itsetunnon kanssa.minulla on ollu naisia vakavia ja ei niin vakavia seurustelusuhteita ja pituus on ollu 150-178cm väliltä. Sitten törmänny elämän aikana naisiin jotka ovat pintaliitäjiä ja hakevat näitä epärealistisia rakennus palikoita parisuhteeseen,ovat aika nopeaa palanneet takasi sinkku elämään en minä usko että kukaan mies haluaa seurustella nuin tyhmän naisen kanssa

        Ystävällisin terveisin 168cm mies (ei ole tarvinu hävetä pituutta,eikä jatkossakaan hävetä)


    • helunaalle

      Kyllä mulle ainaki kelpais :D
      En silleen oo ikinä kiinnittäny huomiota miehen pituuteen kumppania katellessa, mutta riittäähän sekin että on
      etes vähän pitempi kuin nainen, vaikka vain pari senttiä.
      Tuli mieleen, että yritäppäs seuraavalla kerralla tuoda muita,
      positiiivisia puolia esiin itsestäsi, niin huomio ei kiinnity heti pituuteen. :)
      Kyllä se luonne ratkasee, sellaiset naiset ei kyllä ole sinua varten joille se miehen pituus on kaikki kaikessa...
      Ehkä se on joskus ollut tekosyynä jos ei muuten vain ole synkannut? Älä siis luovuta! :)

      • Sataseitkyt mies

        Lyhyet miehet on pitkien miesten ongelma

        Seurustelin jokin vuosi sitten 174cm kaunottaren kanssa
        Ja nykyään avioliitossa 153 cm kanssa.
        Useampaan otteeseen just nämä kaikista pisimmät miehet 187-200cm olivat niitä jotka vittuuntuneena ja kateellisena
        Paskahousuina selän takana hihittelivät "mitä tuo näkee tossa pätkässä"

        Kummallista että jotkut naiset pitävät alfauroina tälläsiä vaikka yhtä idiootteja ovat ku kaikki muu.

        Fiksusti ajateltuna se missä korkeudella sun pääs keikkuu ei merkkaa ja kerro mitään minkäkainen olet persoonaltasi t 170cm mies


    • Zirpzirpzirp

      Itse olen lyhyt ja kaikki kolme edellistä poikaystävää ovat olleet 167-170cm..itse olen 161cm..tuona aikana söin e-pillereitä ja lyhyet miehet kävivät oikein hyvin. Sitten lopetin pillerit kolmannen miehen kohdalla, kun terkka määräsi, korkean verenpaineen vuoksi. Samantien tuli totally TURN OFF lyhyisiin miehiin. Jätin poikaystäväni ja mietin, että mitä hemmettiä olen niissä edellisissäkään nähnyt. Nykyinen mieheni on 181 ja juuri passeli. :) Niin ne pillerit muuttaa naisen parinvalintakriteerejä. Huh.

    • Ehkä?

      Jännä juttu! Minulle kävi lähes aivan samoin pillereiden lopettamisen myötä. Onko tuo joku primitiivinen juttu, että kun on itse lyhyt niin ei halua toisen olevan, jotta lapsilla olisi edes jotain "toivoa". Huomasin tämän asian olevan myös käänteinen toisinpäin. Esimerkiksi tätini on pitkä 174, mutta hänen miehensä on 165 ja ovat hyvin onnellisia. No jokainen tekee omat valintansa.

    • raukkaparka

      Hyvä kuitenkin että oot tommosella asenteella liikenteessä. En tiedä mikä siinä on, mutta itse olen huomannut pienistä miehistä JOSKUS huokuvan vihan ja katkeruuden.. Itse pienenä naisena pienet miehet kiinnostuu minusta, mutta sen verran "iso persoona" että jotenkin pienten miesten huono itsetunto on liian vähän minulle. Onko se vain päässä vai olenko oikeassa?!
      Uskoisin, että tollasella hauskalla asenteella saat kyllä naisen, toisin ku ne raivokkaat luuseri-pätkät..... :S Oikeen inhottaa että eka luullaan että hei tossapa pieni, kiltti, alistuva nainen vihdoinki ja se katkeruus oikeen loistaa kun huomaa että oonki iso pienessä ruumiissa.

    • ihmisten iki ihana

      hmm... huomaat pienistä miehistä huokuvan vihan ja katkeruuden en tiedä montako
      lyhyttä olet tavannut mutta tuo on kyllä paskapuhetta.en minä ainakaan ole huomannu lyhyissä ihmisissä sen mokomin huonoja luonteenpiirteitä ku pisimmissä,
      samallaisia idioootteja pituudesta riippumatta,ettei vika olisi toisissa ihmisissä vaan sinun korvien välissä, miten iljettävä lukea että yleistät oikein ton -PIENILLÄ MIEHILLÄ HUONO ITSETUNTO,en minä ainakaan ihmisenä rakennuta itsetuntoa
      pituuteni perusteella,kyllä se ihmisen pituus tulee ihan loppumetreillä vastaan.

      ymmärrän että jos itse olet sillä vittuilu asenteella liikkeillä että naljailet lyhyille miehille tähänki pätee sanonta niin metsä vastaa ku sinne huudetaan.

    • lyhyt naenen

      riippuu mitä ominaisuuksia miehessä on,ei pelkkä pituus vaikuta mihinkään
      moni lyhyempi mies vieny jalat alta menneen tullen.

      lyhyet miehet kokonaisuus ratkaisee.

      ikävää että löytyy ihmisiä jotka ovat rajanneet minkä tyyppisiin voivat ihastua;( eihän tuo 168cm oo mikään hirmu lyhyt,ite oon 155cm

    • ititiiididiifi

      Mulle ainaki riittää jos mies ei ole mua huomattavasti lyhyempi. Itse olen 169,5 cm pitkä ja avokkini, jonka kanssa olen ollut jo 6 vuotta on mua sentin lyhyempi. Oishan se toki kiva jos herra olis kuitenki ees mua pitempi, mutta se nyt on loppujen lopuksi aika toisarvoinen juttu. Tai siis on niitä tärkeämpiäkin kriteereitä puolison valinnassa. :)

      Menee jo ohi aiheen, mutta mulle ainaki on täys turn off jos mies on "liian" pitkä. Tällä siis tarkotan että mies on sellanen laiha ja yli 180cm noin. Se taas on sitte iha eri asia jos on sopivasti lihaksikas ja yli 180cm, eli se on taas hyvännäkönen. :D sekavaa älkää välittäkö.

    • tvä

      No eipä se pariutuminen yli 180-senttiselle naisellekaan ole helppoa t. Kokemuksen syvä rintaääni

      • Phjlvkhggg

        Kyllä minulle 150cm naiselle kelpaa vallan mainiosti sinun mittainen mies =) en ole ikinä seksuaalisesti kiinnostunut yli 180cm ukoista.

        Ikävä sanoa johonkin on pakko tyytyä ja niin on täytynyt ottaa 184cm mies


      • tvä
        Phjlvkhggg kirjoitti:

        Kyllä minulle 150cm naiselle kelpaa vallan mainiosti sinun mittainen mies =) en ole ikinä seksuaalisesti kiinnostunut yli 180cm ukoista.

        Ikävä sanoa johonkin on pakko tyytyä ja niin on täytynyt ottaa 184cm mies

        Niin, mieheksi olisinkin ihan ok-pituinen, muttakun sukupuoleni sattuukin olemaan naaraspuoleinen :D


    • 164cm mies

      Minä olen siis nimimerkkini mittainen mies ja turha kuvitellakaan, että löytäisin naista ja vaikka löytyisikin niin suhde ei tule onnistumaan, koska en täytä ulkonäöllisesti miehisiä kriteereitä.
      Kaikille muille minun mittaisille miehille sanoisin, että lopettakaa se naisen etsintä, kun ette tule koskaan sellaista saamaan ja sellainen turha haaveilu johtaa vain lopulta epätoivoon ja katkeruuteen.
      Minä löysin onnen alkoholista ja fiilis on nyt oikeastaan aika hyvä :)

      • Vuonna 85

        Samanlaiset aseet ne on miehilläkin.

        En minä voisi seurustella pienitintaisen naisen kanssa,ei sytytä niin ei sytytä.


    • lyhyt mies

      baareista on lyhyen miehen vaikea naista saada. Baaritapahtuma muutenkin on niin pinnallinen. valinnat tehdään nopeasti. Itse huomasin seurustelun olevan vaikeampaa kun on lyhyempi. Itse seurustelu onnistuu kunnes nainen pettää toisen miehen kanssa. Jotenkin tuntu sen mukavuuden ja lyhyyden piikkiin menevän. Myös naamavärkki vaikuttaa asiaan. Tiedän kuitenkin yhden hieman minua pidemmän miehen jolla on aina uusi kaunis tyttöystävä rinnalla. Sillä on laaja kaveripiiri ja siitä sitte lähtee se seurustelupuolikin. Itse elän yksin, enkä ala suunnittelee elämää vain yhden naisen kanssa, ennenkuin hän vannoo pysyvänsä. Kun on tarpeeksi monta kertaa pettynyt, on vaikeaa enää luottaa. Nykyään jännitän aina uuden kanssa että näänkö häntä toista kertaa. Yhden illanjuttuja en harrasta, mutta vakipanoja kyllä.

      T: mies 27v pituus 162cm , 50 seksikumppania (naisten oma vika, kun ei pysy niin ei pysy)

    • v33s1

      Oishan se kiva kun olisi naisystävä. Tälleen keväisin tulee tajuton läheisyyden kaipuu yms.. Samanikäinen olen kuin edellinen kirjoittaja, mutta ei ei varsinaisia seurustelu kokemuksia (yritelmiä muutama, ei seksiä). Ja pituutta on alle 170cm.

      Aika monta seksikumppania ollu sulla.

    • mistäs ny tuulee

      olen 167cm ja minua ainakin naiset lähestyvät niin baarissa ku ihan arkisissa askareissa, minulla on monia tuttuja jotka ovat pituudeltaan 162-178cm eli lyhyitä ja ei niin lyhyitä miehiä, sanon että lähes kaikki ovat seurustelleet tai seurustelevat ja ovat perheellisiä.

      itse voisin sanoa vinkin lyhyille miehille, jos ei tyttöystävää löydy niin ei se pituus, ulkonäkö pelkästään,VAIN SE MITEN KÄYTTÄYDYT JA KOKONAISUUS RATKAISEE,tiedän monia keskimittaisia ja pitkiä miehiä jotka ovat ihan onnettomia naisten kanssa ja ylipäätäsä parisuhde taistelu kentällä,minusta tuntuu että suurin osa näistä miehistä jotka märisevät ja laittavat kaiken pakin pituuden syyksi ovat pelkkiä provoja,en vaan ymmärrä ja usko että kaikki tavoiteltava ja ratkaiseva liittyy pituuteen,olen nähny omin silmin asioita miten lyhyet seurustelee kuten pitkätkin.

      itselläkin oli 15 veenä jonkinlainen kompleksi ku kouluterveydenlääkäri pamautti pituusennuste:165cm,ajan mittaan unohdin nuin mitättömän asian murehtemisen,samallainen olisit ihmisenä vaikka kuinka pitkä tai lyhyt olisit,eteenpäin vaan elämässä hyvällä asenteella niin sillä pääsee pitkälle!

      se on totta että jos murehit vuodesta toiseen kuinka paskamaista on olla lyhyt,se kehittää nopeaa huonon itsetunnon ja epävarmuuden ja katkeruuden plus itelläkään ollu koskaan mikään laajakaveripiiri mutta ihan ulkomaailmassa tultuiskemään ym

      sekin on faktaa että löytyy naisia joille pituus on se ykkösjuttu samalla lailla on naisia jotka ovat mieltyneet tummiin tai vaaleisiin,se on ymmärrettävää mutta se on naurettavaa että annetaan pakit sen takia ja pidetään pinnallisuutta niin arvokkaana.
      itse ainakin ajattelen kokonaisuutta vaikka olen lyhyt minussa on ulkonäössä ja luonteessa helvetisti hyviä puolia,ja se ei pidä paikkaansa että nainen valitsee pituuden perusteella seurustelukumppanin,kyllä luonne ja kasvot ruumiinrakenne vaikuttaa myös,puhun kokemuksesta sillä olen vieny 198cm mieheltä naisen ihan nenänalta,tämä todisti minulle sen että kokonaisuus ratkaisee.

      • dsjkskhdjsghd

        baareista on lyhyen miehen vaikea naista saada. Baaritapahtuma muutenkin on niin pinnallinen. valinnat tehdään nopeasti. Itse huomasin seurustelun olevan vaikeampaa kun on lyhyempi. Itse seurustelu onnistuu kunnes nainen pettää toisen miehen kanssa. Jotenkin tuntu sen mukavuuden ja lyhyyden piikkiin menevän. Myös naamavärkki vaikuttaa asiaan. Tiedän kuitenkin yhden hieman minua pidemmän miehen jolla on aina uusi kaunis tyttöystävä rinnalla. Sillä on laaja kaveripiiri ja siitä sitte lähtee se seurustelupuolikin. Itse elän yksin, enkä ala suunnittelee elämää vain yhden naisen kanssa, ennenkuin hän vannoo pysyvänsä. Kun on tarpeeksi monta kertaa pettynyt, on vaikeaa enää luottaa. Nykyään jännitän aina uuden kanssa että näänkö häntä toista kertaa. Yhden illanjuttuja en harrasta, mutta vakipanoja kyllä.

        T: mies 27v pituus 162cm , 50 seksikumppania (naisten oma vika, kun ei pysy niin ei pysy)




        tuossa todistuu miten laitat pettämisen pituuden syyksi,kyllä ne naiset ihan kaikenmittaisia miehiä pettää.


    • Chel

      Oon sentilleen samanmittainen mies ja homona voin sanoa et ei mulle ainakaa oo miehen pituudella mitään väliä, kiinnitän huomiota ihan muihin asioihin. Ystäväpiirissä on paljon naisia jotka jakaa näkemykseni mut kyl löytyy yllättävän paljon niitäkin jotka sanoo ettei lyhyt mies kelpais. Onneks pituus ei kuitenkaan oo yleisestiottaen itseisarvo vaan se kumppanin saaminen on hyvin pitkälti muista asioista kiinni.

    • höhhöh

      Kuka saatanan torvi sen määrittelee mikä on oikea pituus ja mikä ei, kaikki haluaa määritellä mitä määrittelee mutta jokainen on oman onnensa seppä parkuivat nuo mitä parkuivat kun ovat just vaipoista päässeet ja pian ovat seuraavissa. höh

      Ei itselle ole kyllä tullut mielenkään partneria valitessa poissulkea ketään pituuden tähden, eiköhän ne ole ne muut seikat jotka puhuvat puolestaan.

      Jos mittanauhalla puolisoa valitaan niin jo on ajat käyneet robottimaisiksi, no sitäpähän saavat mitä tilaavat.

      Ei kun nenä eteenpäin vain ja olet reilusti oma itsesi. Ei se munkaan mies sua pidempi ole ja tykkään siitä kovasti. Tsemppiä!

    • boootsit

      naispuolinen työkaveri ikä 33v,seurustelu suhteita elämän aikana 2 jotka ovat kestäneet alle puolivuotta. viimeisestä seurustelusta aikaa 8 vuotta.

      näkee päällepäin miten pitää miehen pituuttaa ihan ykkösasiana parinvalinnassa.
      olen kuullu myös huhua että ei voisi seurustella alle 185cm äijän kanssa. aika huvittavaa miten luulee että hänellä on varaa valita ketään noin pinnallisesti,ei ole itsekkään mikään fiksuimmastapäästä oleva ihminen vaan,pömppömahaa yrittää peitellä liian isoilla paidoilla,eikä muutenkaan ole mikään prinsessa.

      hahaa justiisa pariviikkoa sitten pettyneenä ja katkerana valitti kuinka hän ei löydä ketään sopivaa miestä.

      sitä saa mitä tilaa!

      tuommosia ihme pinnallisia kanoja

      • rsdffdsfsd

        Jos vaatimus on pelkkä pituus niin en sanoisi, että kovinkaan kovat vaatimukset hänellä. Jotkut tykkäävät pitkistä miehistä, ei ole mitenkään minulta pois. Jokaisella on omat vaatimuksensa eikä ne automaattisesti kenestäkään pinnallista tee.

        En itsekään ottaisi rumaa taikka ylipainoista naista enkä myöskään ainakaan paljon itseäni pidempää, koska ei vain yksinkertaisesti kiinnosta. Se ei tarkoita, että vihaisin tällaisia naisia.


    • shortbuthappy

      Olen 163cm mies ja olen itsekkin miettinyt monet kerrat pituuttani ja kuinka helpompaa se olisi olla etes sen 175 senttiä! Mutta mitä pitemmäs oon elämässäni eläny ja ollut oma itseni niin sillä ei ole mitään väliä kun itse päättää niin! Se on totta, että naiset alkavat olla tänä päivänä kaikki jo sen 170cm tai yli, mutta paljon löytyy vielä minuakin lyhyempiä ja suunnilleen samanpituisia naisia, oikein nättejä kaiken lisäksi. Ja sitä paitsi: seurustelin itse 2,5 vuotta 168cm pituisen aivan ihanan naisen kanssa ja vaikka parisuhde päättyikin, se ei todellakaan ollut pituudesta kiinni! Se nainen, joka tulee moittimaan sinua pituudesta ja jättää sinut sen vuoksi, kärsii todennäköisesti itsetunto-ongelmista. Tottakai järki käteen pituuden suhteen, mutta muutamat sentit sinne tänne eivät haittaa yhtään mitään jos tosirakkaus on kyseessä! Mutta lyhyempänä miehenä ainakin itse olen käynyt paljon salilla ja lyhyestä pituudesta huolimatta minulla on hyvinkin atleettinen kroppa ja olen kuullut monen naisen sanovan niin. Ei muutaku haukkaria vähä isommaksi ja baanalle, pituudella ei ole mitää merkitystä !!!!

    • jep3333

      Elä sinä hyvä mies tuhlaa aikaasi suomalaisiin akkoihin. Nirppanokkia suurin osa. Käy hae aasiasta itellesi nainen joka palvoo maata jalkojesi alla...Saat sieltä juuri 18v täyttäneen todella kauniin naisen. Eivät katsele minkään pituuden perään kuten suomalaiset "naiset". Elä huoli mies!!. Ja vaikket hakisikaan kunnon naista aasiasta niin voin vakuuttaa että yksin voi olla jopa parempaa. Yleensä suomalaisten naisten kanssa et pääse kuin hankaluuksiin ja naisen orjaksi.

      • joo ei kiitos

        En enää ikinä ota naista joka palvoo maata allani, vaan mielumin naisen jota saan palvoa.Jos haluaa reiän ilman ajatuksia niin nukkekin käy.


    • Sitämätä

      Jos on lyhyt mies niin kattele ittees parikytt senttii pidempiä naisia -> tissit on aina naaman korkeudella :P

    • Helmen kalastanut!!!

      Olokaapa hiljoo!
      Mä olen 172cm ja 70kg, joidenkin mielestä 5kg ylipainoinen, nainen. Toinen silmä ruskea ja toinen sini/vihreä/ruskea.
      Mieheni 164 cm ja 70kg, ihana vanttera ja ahkera mies.
      Ei meitä ole koskaan painot tai pituudet ahdistaneet, maailmassa on paljon muutakin tärkeämpää.
      Jos muuten olet perusterve niin nauti elämästäs,kyllä jossain kohtaa se paris löytyy. Ei sinne tänne kurkkimalla ja hapanta naamaa näyttämällä, vaan pidä ystävistäsi huolta. Kyllä joku tytöistä sun silloin pongaa,varmaan. Kas ritarillisille miehille löytyy aina ottaja,ne miehet ovat helmiä!!!

    • Ratkaisu olemassa:

      Näinhän se mänöö poeka, oot kääpiö.

      Ota ittelles mieheksi kova panokarju, siinä ei lyhyydelläsi ole merkitystä. Ryhdyt siis homoksi työntäjämiehelle. Saat parisuhteen näin.

    • Itsetunnnosta

      Eipä tuo naisia häiritse tuo pituus,
      ole koskaan häirinnyt, itse olen tuon 168 cm.

    • jokuvaa838483

      168 .. ja mä oon mies ja 161 cm pitkä niin mitäs tälläisestä mieltä?

    • pituuserosta!

      Itse olen 173 cm nainen, mies jota tapailen on 162 cm. Olen aina pitäny pituutta tärkeänä, mutta mies on muuten niin rakastettava luonne, etten piittaa selkeästä pituus erosta, ja siitä mitä muut ajattelevat!

    • Aina voi yrittää

      Pointtinahan tässä on kuitenkin edelleen se, että toki lyhyemmistä miehistä voi aina kirjoittaa ja sanoa mitä vain, mutta edelleen, miehen PITKÄ ruumiinpituus viehättää sitä ylivoimaisesti suurinta osaa naisista.

      Kun ylipäätään katselee ympärilleen, niin näkee nimenomaan niiden komeiden ja samalla PITKIEN miesten keräävän eniten katseita. 170-senttinen mies ei tällaista ikinä saa, ainakaan minun silmiini ei ole kertaakaan osunut. Sen sijaan pitkien miesten perään olen kyllä naisten olleen. Pitkä, komea ja raamikas mies, niin naiset ovat aina olleet kiinnostuneita.

      Itselläni pituutta 178,5 senttiä, eikä todellakaan millään lailla hääviä. Ainahan sitä voi sanoa, että en ole lyhyt vaan keskimittainen, mutta mitä vitun helvetin väliä tuolla sanomisella on? Jos kerran PITKÄ ruumiinpituus on enemmistön naisista mieleen, niin sillä ei ole mitään väliä minulle todellakaan, että olen keskimittainen.

      Siinä mielessä aivan sama, olenko 178,5 senttiä vai 158 senttiä. Ei se edelleenkään ole millään lailla hääviä. Aivan yhtä paljon sitä saa naisilta kiinnostusta lyhyenäkin, eli ei yhtään.

      Jos naiset saavat valita pitkän, komean, raamikkaan ja keskustelutaitoisen miehen ja lyhyen, ruman, jonkin verran lihaksikkaan ja keskustelutaitoisen miehen välillä, niin nimenomaan tuo pitkä ja komea mies voittaa. Tuo pituuden ja raamikkuuden puute vain heikentää sen miehen kiinnostusta naismarkkinoilla.

      Ikinä en ole koskaan milloinkaan nähnyt, että minun kaltaiseni mies olisi kovemmassa huudossa naisten keskuudessa kuin pitkien, komeiden, raamikkaiden, seksikäsäänisten, jne. miesten. Ravintoloissa, uimarannoilla, opiskelupaikoilla, työpaikoilla, jne. tulevat naiset jopa iskemään tuollaisia harvinaisia miehiä, kun taas tavalliset peruspetterit saavat olla ihan rauhassa.

      Joten ei se, että olet 168 tai 158 senttiä pitkä, ole mikään erityinen ongelma. Aivan samat ongelmat sinulla on, vaikka olisit minun pituiseni, eli 178,5. Kun eivät ole minusta kiinnostuneita, niin eipä se pituus siinä paljoa paina, ellet ole sitten komean ja seksikkään pitkä. Sellaisilla miehillä vain riittää sitä kysyntää naisten keskuudessa.

      • 16+13

        Missäs sä olet ollut joku_vaan, sua ei ole näkynyt pitkään aikaan..


    • ♨Caffee

      aloittajalle vaan et mä oon pitkä nainen (173) ja mun mielestä miehen pituudella ei ole väliä. Tällä hetkellä olen kiinnostunut miehestä kuka on huomattavasti minua lyhyempi. En rakastu pituuteen vaan luonteeseen ja ulkonäköön.

      • 164cm mies

        Naisille pituus on yhtä kuin ulkonäkö.


    • entiedäsit

      MItä vitun vittua täällä oikein selitetään jostain pituudesta? Itse olen 171cm mies ja tytöt välillä jopa kuolaa perääni. En ole ikinä kuullutkaan että pituuteni olisi jotenkin haitannut jotain ja juttua on ollut jopa tismalleen saman pituisen muijankin kanssa. Mitäs siihen vielä sanotte, jos kerron olevani kaikenlisäksi laiha, eli lihakset eivät ole kummoiset. En ole myöskään mikään paras suustani.

      Haluan vielä ilmoittaa että tunnen yhden 158-160 miehen jolla tälläkin hetkellä on vakituinen tyttöystävä. Tätä ennen hänellä oli myös joku muija ja kummatkin on pidempiä kuin hän. Ei näytä hänelläkään olevan ongelmaa pituutensa kanssa. Tietysti on naisia jotka sanovat heti ei noin lyhyelle miehelle, mutta eihän kukaan muukaan saa ketä vaan haluaa vaikka olisi mikä atleetikko.

      Eiköhän se loppujenlopuksi ole kiinni ihan omasta asenteesta ja annatko pituuden häiritä vai et. Ole itsevarma ja pituudella ei ole suurta merkitystä.

      • Lyhyt

        Korjaus: ole muuten hyvännäköinen niin lyhyys kompensoivat.


    • jeepojuujaaei

      Itsellä on fyysinen rajoite.... joku voi sanoa sitä myös muulla nimellä. Anyway, olen sinua ap. melkee 10cm lyhyenpi, kiitos perhetaustan.

      Silti olen kerran saanut hyvin voimakkaan tunteen omaikäiseltäni itseäni vajaat 10cm pidemmältä tytöltä. Meissä ei ollut mitään yhteistä... Ei niin mitään. Vika ei ollut hänen, ja minulla ei olisi ollut oikeasti mitään omassa itsessäni olevaa syytä bannata häntä, mutta kuitenkin oli taustalla asioita, että katsoin paremmaksi olla hiljaa ja hylätä hänet.

      Olin tuolloin parikymppinen.Mutta alkajalle pieni vinkki. Kun pidät omat taustasi kunnosssa ja lopetat itsesi miettimisen ja katsot ympärille, niin alat huomaamaan että jotkut ihmiset pitävätkin sinusta ja pian huomaat, että joku tyttö onkin sellainen erityinen.

      Itselläni on ollut hyvin hiljaista. Mutta on ollut parikin sellaista tilannetta, jossa olen kohdannut tilanteita joista olisi voinut vaikka kehittää jotain. 24v ei ole mikää ikä luopua. Olet iässä, jossa itse pystyt nyt vaikuttamaan siihen mikä olet... luonto pitää lopusta huolen ja kun itse olet ns.rehti, niin jutut voi edetä positiiviseen maaliin. Hyvät asiat on sellaisia jotka ei näy ulospäin.

    • t180cmM

      Hiukan röyhkeyttä peliin ja kumartelut pois, nin alkaa luonnistumaan.

    • Hei.sama vika veskulla.olen saanut satoja rukkasia naisilta pituuteni 160 cm vuoksi.aika typerältä se tuntuu...kun siihen useinmiten tyssää..vaikka nainen ois ite 148 cm,niin sepä vaatii todella pitkää miestä omien vaatimustensa mukaan.en voi ymmärtää.naiset on vaikeita kanoja.todella pinnallisia.raha,pituus,tummat pitkät varakkaat miehet niitä kiinnostaa enimmäkseen.suomessa naisilla hyper korkea vaatimus taso miehien kohdalla.jos olet kimi räikkönen,niin sittenpä ei lyhyt mitta haittaakkaan enää....usein minuun ottanu yhteyttä 160 cm nainen ja aina oon lyhyt heille.jos ne ei muuta keksi niin ne sanoo että oot todella lyhyt kun ne haluaa käyttää korkkareita silloin oon todella altavastaaja.taitaa olla parasta tyytyä yksinäisyyteen.kyllä tässä toivo menee.tai sitten ulkailta nainen.saa vain varoa,kun sielläkin huijareita jotka tavoittelee sun raha massias.varsinkin venakot joita netissä pyörii kiusaks asti.näin!t:vesku.

    • outonainen4

      LYHYET MIEHET ON IHANIA! Mä ainakin tykkään enemmän kun pitkistä honkkeleista, hyi.

    • möaslmföasgäa

      Vanha alotus, mutta mietin että mitä jos asettuu vähän taaemmas tilanteesta:

      Siis mitä ihmettä tuossa sinä nyt itsetuntoasi romuttamaan. Kaikkein surkuhupasintahan tässä on tuo "seurustelu ei tule kuuloonkaan kun olet lyhyt"-tyttö. Oikeasti kun mietin omalle kohdalle, 15 vuotta parisuhdetta takana, vaippapöksy kasvatettu teini-ikään, kaikenlaista koettu ja kun mietin, että mitä kumppanilta tarvitaan parisuhteessa niin ei heti tule mieleen pituus (keittiöjakkarat keksitty, niin ylähyllyn kulhotkin saa helposti). Ja sitten kun kelaisi vuodet taaksepäin ja kuvittelisin, että sanoisin että mutkun pituus ei kiitti....................... Siis tuohan tässä on se maailman suurin tragedia - ja sen tytön kannalta. Voi hulluutta. :D Kyllä joku varmasti lyhyellekin löytyy.

    • Anonyymi

      Eihän nyt miehuus ole pituudesta kiinni tai kerro mitään miehen puoleensa vetävyydestä. Monella miehellä joku ongelma sen suhteen. En nyt oikein jaksa uskoa että rakkaus on pituudesta kiinni.

    • Anonyymi

      Minun isäni on 168 cm, saman pituinen kuin äiti, ja meitä on seitsemän lasta!
      Minun oma pitkäaikainen poikakaverini on myös 168 ja samoin minä! Vanhempien jalanjäljissä mennään.
      En todellakaan katso ihmisessä pituutta, mutta täytyy myöntää että kovin pitkä mies ei ole silmissäni kovinkaan vetävä. Enemmän tykkään sellaisista kuin oma mies, ei kovin pitkä mutta lihaksia sopivasti. Leveät hartiat, voimakkaat käsivarret. Liian laiha ei saa olla mutta ei myöskään mikään Veli Ponteva.
      Ja luonne ja se että on luotettava ja sanansa takana seisova, rehellinen ja suora on tärkeää minulle. Myös pitää hyväksyä itsensä sellaisena kun on. Avoin mieli, ystävällisyys, nätti hymy. Siinä sitä.

    • Anonyymi

      Minä olen koko ikäni ihastunut suurinpiirtein itseni pituisiin miehiin. Pidemmät eivät vaan sytytä, en tiedä mistä johtuu.
      Täällä monen naisen mainitsemaa tunnetta omasta "isokokoisuudesta" samanpituisen miehen rinnalla, en ole koskaan tuntenut. Ehkä sitten itse en tunne tarvetta olla pieni suojeltava prinsessa, vaan reipas, pystyvä nainen!

      • Anonyymi

        Ihan sama mulla aina ollut. Ensinnäkin pitkien miesten kroppa yleensä ei miellyttää mua yhtään, todennäköisyys on että pitkällä miehellä on aika huono kroppa ja sitä on vaikeampi ns tasapainottaa, pitää oli tosi onnekas jos on pitkä ja täydellinen kroppa, Itseni miellyttävät paljon enemmän itseni pituiset tai vähän pitemmän tai siis joskus on ollut hieman lyhyempi. Niitten kroppa on vaan niin seksikäs ja hyvissä mittasuhteissa. Suurin osa parisuhteista on mulla ollut aika lailla saman pituisten kanssa, vain yksi poikkeus oli missä mies on pitkä. Nykyinen poikaystävä on mua hieman pitempi, mutta joskus tuntuu että on saman pituinen kun mä ja hän on ihan täydellinen mies ja jumala millainen ihana kroppa. Ja itsetunto on molemmalla kurissa, ei tarvitse mulle mitään pitkää että tuntisin pieneksi naiseksi. Ajatus itse siitä on jo niin naurettava kun vielä voi olla. Ja poikaystävällä ei ole ollut ikinä sen pituuden kanssa ongelma. Tosi itsevarma mies.
        Ja pitkät miehet yleensä ulkonäölta eivät ole mun makuja, usein ne on aika rumia.


    • Anonyymi

      Säälittävää

    • Anonyymi

      Mä olen varmaa joskus laittanut tähän jo vastauksen, mutta kirjoitan uudelleen.


      Tiedän sen ettei se mitä nyt kirjoitan niin oikeasti haittaa... mutta on vaan juuttunut mieleen. Itse olen myös lyhyt mies. Lisäksi minulla on näkyvä vamma. OK! No, kuitenkin olen joskus kauan aikaa sitten tavannut tai hän tapasi minut. Oma ikäinen tyttö, joka tuli lyhyen tuttavuuden jälkeen jutteleen, ja kertoi suoraan tahdosta alkaa seurustelemaan kanssani. Tästä asiasta ei sen enempää. EI minulla olisi ollut mitään syytä ingoreta häntä, mutta oli vain asioita jotka vähän pakotti sen tekemään. Mutta tässä elämässä on ollut myös sellaisia naisia jotka osaavat puhua. Joillekin olen ihminen jonka kanssa voisi olla jos olisi oma elämä vähän eri. Joku sanoo, että kanssani pitäisi olla jos olisi aikaa. Yhdeltä tälläiseltä ystäväksi kutsuvalle heitin kysymyksen, ja hän vaan käy pienen keskustelun ja sanoo ettei tarvitse mitään minulta, vaikka elämässä ei ole mitään "projektia" Tämä korkeasti koulutettu nainen ottaa esiin myös rahan. Mielestäni raha ei kuulu tähän mitenkään?... En minä häntä huorana olisi pitänyt. Se on aivan eri asia kuin se, että joku tekee jonkin asian pientä korvausta vastaan.

      Kelläänhän ei mitään ketään vastaan, mutta on syyt joita ei sanota. Onneksi elämä on jo sen verran pitkällä ettei tässä kymmeniä vuosia olla kukkumassa. Alkaa vain tämä ystäväni kirja olemaan aika valmis. Helppo se on puhua kun itsellä on kaikki vain omasta ajankäytöstä ja tahdosta kiinni.

      • Anonyymi

        Onko tämän kirjoittaja enää täällä?


    • Anonyymi

      Naiset on vaan mulkkuja. Sitäpaitsi pitkät ihmiset elää lyhempään ja ovat aivotoiminnaltaan myös hitaita.

    • Anonyymi

      Ei pituudella ole merkitystä, mutta itseluottamuksessa pitäisi löytyä. Yritä oppia hyväksymään itsesi ja katsomaan siltä kantilta, että sinussa on hyviä ominaisuuksia. Kuten tuo sisukkuus. Tekisit töitä pituutesikin eteen, jos se vain olisi mahdollista.

    • Anonyymi

      Monesti ainut syy miksi lyhyt mies ei viehetä on naisten oma itsekuva, nainen tuntee olevansa iso ja kömpelö jos mies on pienempi.
      Nainen usein haluaa tuntea ittensä siroksi ja naiselliseksi koska usein tulee ikäviä kommenttejä jos tätä ei ole.

      Itse olen 168cm nainen ja tykkään kun mies on samalla silmätasolla,
      jotenkin helpompi tuntea tasavertaista vuorovaikutusta silleen.

      En ole kyllä koskaan tehnyt minkäänlaisia valintoja pituutta katsoen, olkoon sitten lyhyempi tai pitempi, jos luonne ei ole minun mieleeni mikään ulkonäkö ei saa kiinnostumaan suhteesta.

    • Anonyymi

      alle 170 cm elävät terveemmän ja pidemmän elämän, keskimäärin.
      vaatteet ja tietysti myös ruoka on paljon edullisempaa.
      80x200 sänky on sopivan kokoinen, ihmettelen kuinka 180 cm mahtuu vakiosänkyyn.

    • Anonyymi

      Olen kohta 32-vuotias mies ja 156cm "pitkä", siis lyhyt eikä kukaan nainen edes katso kohti saati kiinnostu. Painoltani olen hieman alipainoinen ja tuskin tulen ikinä seurustelemaan kenenkään kanssa, kun en ole tähänkään saakka elämässä kelvannut kellekään.. Toivoni olen jo menettänyt.

      • Anonyymi

        Toivottavasti en loukkaa nytte, mutta oliskohan tuossa jotain liiottelua tai sitten vähättelyä? Uskoisitko edes jos joku sanoisi että olisi kiinnostunut, tai välittää?
        Et saa olla menettänyt toivoas, tai jos oletkin olevinasi niin usko siihen että rakkaus ei ole menetetty. Eikä kyl toivokaan.


    • Anonyymi

      Jos naiselle kelpaa lyhyempikin mies hän löytää kumppaninsa nopeasti. Tuollainen nainen omaa luultavasti varsin terveet kriteerit miehelle.

      Eli suomeksi: Niitä naisia joille lyhyempikin mies kelpaa ei ole vapaana, he löytävät kumppanisa helposti.

      • Anonyymi

        No nyt oli erikoinen selitys. "Niitä naisia joille lyhyempikin kelpaa ei vain ole vapaana." Sekö se siinä onkin kaiken aikaa ollut? Kohta alkaa olla kyllä kaikki syyt kuultu 😂
        Aioin näin epäonnisena lyhyenä kääpiönä pitää suuni kiinni mutta en voinut vastustaa kiusausta.
        -vitun kääpiö


      • Anonyymi

        Vatut, kyllä on vapaana mutta kun miehille ei kelpaa kun on niin pinnallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vatut, kyllä on vapaana mutta kun miehille ei kelpaa kun on niin pinnallisia.

        No mä en kyllä pinnallista oo nähnytkään, mutta eipä sen väliä. Lopputulema silti sama.
        -vitun kääpiö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä en kyllä pinnallista oo nähnytkään, mutta eipä sen väliä. Lopputulema silti sama.
        -vitun kääpiö

        No kyllä on sellaisia naisia jotka haluis lyhyen. 🙂


    • Kuule, minä olen tavallista pidempi, hoikka ja pitkä, ja minulla on silti samankaltainen ongelma kuin sinullakin, mutta minun kohdallani syy siihen ongelmaan on heikko terveys. Aina on joku syy, usko pois. Aina löytyy jotain. (Nyt muuten selvisi myös että en osaa tuntea oikealla tavalla)

      Joku saattaisi ehdottaa että tapaile kääpiötä, niinkuin metrin mittainen nainen tms. mutta tosiasia on että nämäkin haluavat yli 180cm pitkän miehen, ihan totta, tiedän tämän kun olen jutellut erään tuollaisen kanssa. Ihan sama onko se nainen 1m mittainen tai istuuko se rullatuolissa pysyvästi, niin se on just se sama nainen kuin ne kaikki muutkin, usko pois. Minä tiedän.

      Tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu.
      Itse päädyin siihen että en aio pilata elämääni jonkun ****n typerän naisen takia, vaan keskityn elämässäni niihin asioihin joista itse olen henkilökohtaisesti kiinnostunut, ja katson mitä pystyn elämässäni saavuttamaan ITSEÄNI VARTEN, en elä ketään muuta varten kuin vain itseäni.

      Kuitenkin sanoisin että kun olet nuori vielä niin kannattaa silti vielä yrittää, mutta jossain vaiheessa vaan pitää sanoa että nyt riittää ja lopettaa siihen, naisten miellyttämiseen ei kannata hukata omaa elämää.

      Tietysti voisit nyt käyttää kaiken aikasi asemasi parantamiseen ja rahan tienaamiseen tosissaan, ja mittatilaus-puku päälläsi noin 30-vuotiaana voitkin sitten valita kymmenistä upeista naisista juuri sen minkä haluat, tai useamman. Mielestäni silti se kaikki työ minkä joutuisit tekemään ei vaan ole sen arvoista. Olen elämäni aikana tutustunut todella moniin naisiin ja olen lukenut paljon kertomuksia parisuhteista, eikä ne vaan ole kovin kummoisia, en vaan haluaisi uhrata omaa aikaani ja työtäni jonkun naisen eteen, se ei kertakaikkiaan vaan ole järkevää, siinä ei ole mitään mieltä.

      • Mitä ihmettä.. tämä aloitushan on vuodelta 2011!
        Voi olla ettei tuo kaveri enää ole elävien maassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe