Vapaa autoetu kesälomalla??

autoetu

Kun jään kesälomalle ja minulla on vapaa autoetu niin tankkaanko siis loman ajankin työnanatajani laskuun vai omalla rahalla?
Eli vähennetäänkö autoedun osuus normaalisti palkasta niinkuin työssäolo kuukausinakin?
Pidän koko kuukauden kesälomaa, eikä minulla näin ollen tule työajoa.

3

2625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lomalle mars

Vapaassa autoedussa tankkaat luonnollisesti työnantajasi piikkiin. Vapaassa autoedussa sinulla on oikeus käyttää autoa kaikkiin vapaa-ajan ajoihisi työnantajan kustannuksella. Maksat tietysti itse edusta työnantajasi politiikan mukaisesti.

• Firman piikkiin vaan

Auto ei tiedä, milloin on kyseessä lomaan tai työhön liittyvää ajoa. Se polttaa työnantajan piikkiin ostettua polttoainetta aina vaan, kuten tuossa edellisessä viestissä mainittiin;)
      Jos lähdet pitemmälle reissulle vaikkapa ulkomaille, niin tässä esim. ALD:n ohjeistusta:
      Muistathan tilata maastavientiluvan ja Green Cardin ajoissa, jos olet lähdössä EU:n ulkopuolelle leasingautollasi. Maastavientilupa tarvitaan myös EU:n sisällä, mikäli kuljettajaa ei ole rekisteröity auton kakkoshaltijaksi. Tieto kakkoshaltijan rekisteröinnistä löytyy rekisteriotteesta tai Trafista.

Green Card tilataan vakuutusyhtiöstä. Varmista vakuutuksesi kattavuus erityisesti Venäjällä, Valkovenäjällä ja Ukrainassa.

Huoltoleasingauton vientiin ulkomaille tarvitset myös työnantajasi hyväksynnän.

Ja lisäksi, jos se autosi huoltovalo on syttynyt, niin kannattaa auto huollattaa ennen pitkää reissua ja katsoa, ettei renkaat ole ihan sliksejä.

• autoetu

Ok, kiitos vastauksista. Näin asian ajattelinkin, mutta uutta asiaa mulle enkä vero sivuilta selkeää vastausta saannut.
        Auto on firman oma ja minä haltijana, mutta pysytään suomessa silti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      49
      6021
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      263
      5927
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      89
      5736
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      36
      4890
    5. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      49
      4729
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      216
      4065
    7. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      3751
    8. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      147
      3572
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      31
      3175
    10. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      25
      3127
    Aihe