Kun jään kesälomalle ja minulla on vapaa autoetu niin tankkaanko siis loman ajankin työnanatajani laskuun vai omalla rahalla?
Eli vähennetäänkö autoedun osuus normaalisti palkasta niinkuin työssäolo kuukausinakin?
Pidän koko kuukauden kesälomaa, eikä minulla näin ollen tule työajoa.
Vapaa autoetu kesälomalla??
3
2523
Vastaukset
- Lomalle mars
Vapaassa autoedussa tankkaat luonnollisesti työnantajasi piikkiin. Vapaassa autoedussa sinulla on oikeus käyttää autoa kaikkiin vapaa-ajan ajoihisi työnantajan kustannuksella. Maksat tietysti itse edusta työnantajasi politiikan mukaisesti.
- Firman piikkiin vaan
Auto ei tiedä, milloin on kyseessä lomaan tai työhön liittyvää ajoa. Se polttaa työnantajan piikkiin ostettua polttoainetta aina vaan, kuten tuossa edellisessä viestissä mainittiin;)
Jos lähdet pitemmälle reissulle vaikkapa ulkomaille, niin tässä esim. ALD:n ohjeistusta:
Muistathan tilata maastavientiluvan ja Green Cardin ajoissa, jos olet lähdössä EU:n ulkopuolelle leasingautollasi. Maastavientilupa tarvitaan myös EU:n sisällä, mikäli kuljettajaa ei ole rekisteröity auton kakkoshaltijaksi. Tieto kakkoshaltijan rekisteröinnistä löytyy rekisteriotteesta tai Trafista.
Green Card tilataan vakuutusyhtiöstä. Varmista vakuutuksesi kattavuus erityisesti Venäjällä, Valkovenäjällä ja Ukrainassa.
Huoltoleasingauton vientiin ulkomaille tarvitset myös työnantajasi hyväksynnän.
Ja lisäksi, jos se autosi huoltovalo on syttynyt, niin kannattaa auto huollattaa ennen pitkää reissua ja katsoa, ettei renkaat ole ihan sliksejä.- autoetu
Ok, kiitos vastauksista. Näin asian ajattelinkin, mutta uutta asiaa mulle enkä vero sivuilta selkeää vastausta saannut.
Auto on firman oma ja minä haltijana, mutta pysytään suomessa silti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4653998Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161516
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891464Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521306
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331067