pitkä kätisellä neuvoi?

väsynyt111

miten penkistä kannattaa pitkä kätisen nostaa??? levee ote??? kokoajan jumitan 75kg sarjoilla enkä pääse ylemmäs ku ei jaksa :DDDD kädet tosiaan 96cm per käsi :DDD

34

3315

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijakkaa

Sormenpäästä kainaloon ???
      En tiennytkään että orangit osallistuvat myös nettikeskuteluihin, ihminen et nimittäin voi tuolla kädenpituudella olla.

Ellet sitten ole about 220 pitkä...

• pekka ja pätkä

Tästä syystä persjalkaset nostaa penkiltä yleensä huomattavasti enemmän. Pitkähkö ihminen pitkillä raajoilla on aina jälkijunassa, kuin naturaali vastaan roinaaja. Sellaien lyhytraajainen hieman lyhytkasvuista muistuttava ruumiinrakenne auttaa penkissä todella paljon, nostettavaa on vain vähäinen matka. Mutta kun lopulta pitkäraajainen saa kasvatettua mahtavat tumput, niin se on kaunista katsoa.

• olet luuseri

Ja taas heinäseiväs itkee, hanki lihakset ettei tarvitse itkeä.

• pekka ja pätkä
        olet luuseri kirjoitti:

Ja taas heinäseiväs itkee, hanki lihakset ettei tarvitse itkeä.

Hei mä olen jo ne siistit tumput hankkinut ja nyt nostan jo enemmän kuin nämä pikkukätiset. Se vaan on fysiologinen fakta, että pitkillä käsillä on suurempi työ nostaa sama paino penikissä. Tosin suuret kädet myös kasvavat suuremmiksi, kuten vahvamiehistä voi huomata. 190 senttisellä normirakenteisella miehellä on työtä kasvattaa suuret kädet, mutta kun ne kerran saa niin jää kääpiökasvuiset toiseksi käsien koossa ja niillä nostetuilla painoilla.

• olet luuseri
        pekka ja pätkä kirjoitti:

Hei mä olen jo ne siistit tumput hankkinut ja nyt nostan jo enemmän kuin nämä pikkukätiset. Se vaan on fysiologinen fakta, että pitkillä käsillä on suurempi työ nostaa sama paino penikissä. Tosin suuret kädet myös kasvavat suuremmiksi, kuten vahvamiehistä voi huomata. 190 senttisellä normirakenteisella miehellä on työtä kasvattaa suuret kädet, mutta kun ne kerran saa niin jää kääpiökasvuiset toiseksi käsien koossa ja niillä nostetuilla painoilla.

190cm on vielä melkoisen hukkapätkä, kasva vaikka 15cm ja tule sitten taas itkemään.

Käsien pituudella ei oole mitään merkitystä tehtyyn työhön, lihasten kiinnistypisteet suhteessa käsien pituuteen ovat vaikuttava asia.

Pitkäkätisen ja lyhytkätisen tekemä työ samalla kuormalla on sama, se on fysiikan laki.

• et oo tosissas
        olet luuseri kirjoitti:

190cm on vielä melkoisen hukkapätkä, kasva vaikka 15cm ja tule sitten taas itkemään.

Käsien pituudella ei oole mitään merkitystä tehtyyn työhön, lihasten kiinnistypisteet suhteessa käsien pituuteen ovat vaikuttava asia.

Pitkäkätisen ja lyhytkätisen tekemä työ samalla kuormalla on sama, se on fysiikan laki.

Kerro toi insinööreille niin nostavat nostureilla tavaraa samalla energialla metrin tai kymmenen. Tuota ei usko kukaan. Painovoima on voitettava ja työtä tehdään enemmän mitä korkeammalle nostetaan, se on fakta.

• oiva74

Taitaa olet luuseri ollut apukoulun fysiikan tunneilla:)

• pitkä lapanen

Pereejalan on helpompi nostaa, se on fisiologinen fakta.
      Sen voi jokainen testata laittamalla patjoja selän alle penkistä nostaessa.

No mutta tälle aloittajalle: nosta eri leveyksillä lenkistä. Ei todellakaan aina vaan leveällä otteella. Pidä perse penkissä, niin kehityt. Jos selkä jouskarilla nostaa, kuten enin osa, niin ei ihme jos ei tissit kasva. Tavaraa saat liikkumaan opettelemalla oikean nostotekniikan.

• fpyysikko

No sitten nostelemaan hydraulisilla nostureilla vastoin fysiikan lakeja. Nostat mille korkeudelle tahansa ja kuluttaa saman verraqn energiaa. Ei taida pojjaat toimia. Pienempi nostoliike, vähemmän nostovoimaa.

• fysiikan lehtori

joo kyllä se on eri asia nostaa miltei metri ku 30cm...

• ydinfyysikkoapina

Joo. sata kiloa painaa vähemmän kun se nnostaa vain 30cm...eiku mites se nyt olikaan?

• Derras
        ydinfyysikkoapina kirjoitti:

Joo. sata kiloa painaa vähemmän kun se nnostaa vain 30cm...eiku mites se nyt olikaan?

On fysiikan fakta että nostokorkeus vaikuttaa kuluvaan energiaan ja joku persjalkanen lähes puolet pienemmin käsin tekee vähemmän töitä kuin vaikka minä pitkänä. Pikkukäsiset voi urputtaa mitä vaan, mutta fysiikan lainalaisuuksista ne ei tiedä mitään.

• Darrassa olet
        Derras kirjoitti:

On fysiikan fakta että nostokorkeus vaikuttaa kuluvaan energiaan ja joku persjalkanen lähes puolet pienemmin käsin tekee vähemmän töitä kuin vaikka minä pitkänä. Pikkukäsiset voi urputtaa mitä vaan, mutta fysiikan lainalaisuuksista ne ei tiedä mitään.

Olet siis heikko ja vieläpä heinäseiväs.

• Faktaa kuitenkin
        Darrassa olet kirjoitti:

Olet siis heikko ja vieläpä heinäseiväs.

Faktaa on se että kun nostan 130 kiloa pitkillä käsillä, olen huomattavasti vahvempi kuin pikkukäsi joka nostaa saman verran. Teen työtä huomattavasti enemmän kuin tämä hukkapala.

• 190 cm
        Faktaa kuitenkin kirjoitti:

Faktaa on se että kun nostan 130 kiloa pitkillä käsillä, olen huomattavasti vahvempi kuin pikkukäsi joka nostaa saman verran. Teen työtä huomattavasti enemmän kuin tämä hukkapala.

Ja teen sillä 3 x 12-15 puhtaita toistoja kädet kroppaan nähden 90 asteen kulmassa, oteleveyttä vaihdellen.

• 192cm carbazio

Kyllä..niin se on. Ja lisäksi jos toinen nostaa lahnana ja toinen "munat katossa", niin se lahnapenkkaajan tyyli vaatii enempi voimaa juurikin rintalihaksilta ja ojentajilta. Ja persejaloiista phumattakaan, kun jätkillä vähimmillään mulkun mittainen matka nostettavana. - miIstä ne muuten löytää ne lapsille tarkoitetut penkit, joissa tanko saadaan niin alas?:)

Itselläni ei nouse varman kuin 150 penkistä parhana päivänä, jos menee siis sen vain nostamaan. Satasella menee 15 toistoa, jos nostaa vain sen sarjan lämmittelyn jälkeen.
      -Mutta se on varma, että tyyli on puhdas ja nostan oikeilla lihaksilla!

Niin ja ohan se muissakin asioissa tuo pitkäkätisyys haitta, siis jos ajatellaan miten rauta liikuu. Ylätaljassakin: pitkäkätinen vetää painoa pidemmän matkan, kun joku rääpäle roikkuu kuin räkä tangossa ja vetää taas vain sen 30cm.

• fgagffg

Mitä sillä väliä, mitä kukin nostaa. Keskittyy vaan omiin treeneihin..
        Tuo persejalkaisuus ei penkissä auta yhtään, lyhyistä käsistä voi olla etua, varsinkin jos on sopivat lihasten kiinnityskohdat.

Minulla pituutta 170cm ja syliväli 190cm, vaikka sormet ei kovin pitkät ole. Penkki ja pystypunnerrus selkeesti heikoimmat liikkeet.
        Aloittaessani salia 60kiloisena nostin alussa penkissä 50kg ja maastaveto 130kg .
        Reilun vuoden treenillä 68kiloisena penkki oli 90kg ja mave 200kg nurkilla, vaikka en siihen erityisesti panostanut.
        Muissa liikkeissä rauta nousee ihan ok,mutta penkki menee kyllä tosi paljon jäljessä. Nostan kyllä lahnana selkä kiinni penkissä useimmiten, mutta heikosti se silti kulkee..

• aivan...

Ja leuanvedossa sama juttu, hukkapalat vetää helpommin, eli sman määrän nostanut pidempi on vahvempi jos nostettavaa on suunnilleen saman verran, yleensä sitä on isolla karpaasilla vielä enemmän.

• väsyttää perkele
        fgagffg kirjoitti:

Mitä sillä väliä, mitä kukin nostaa. Keskittyy vaan omiin treeneihin..
        Tuo persejalkaisuus ei penkissä auta yhtään, lyhyistä käsistä voi olla etua, varsinkin jos on sopivat lihasten kiinnityskohdat.

Minulla pituutta 170cm ja syliväli 190cm, vaikka sormet ei kovin pitkät ole. Penkki ja pystypunnerrus selkeesti heikoimmat liikkeet.
        Aloittaessani salia 60kiloisena nostin alussa penkissä 50kg ja maastaveto 130kg .
        Reilun vuoden treenillä 68kiloisena penkki oli 90kg ja mave 200kg nurkilla, vaikka en siihen erityisesti panostanut.
        Muissa liikkeissä rauta nousee ihan ok,mutta penkki menee kyllä tosi paljon jäljessä. Nostan kyllä lahnana selkä kiinni penkissä useimmiten, mutta heikosti se silti kulkee..

Jaa sulla mave 200. No oot sitten kyhytjalkainen persejalka jolla pitkä selkä.

• persejalat persees
        aivan... kirjoitti:

Ja leuanvedossa sama juttu, hukkapalat vetää helpommin, eli sman määrän nostanut pidempi on vahvempi jos nostettavaa on suunnilleen saman verran, yleensä sitä on isolla karpaasilla vielä enemmän.

Joo leuvoissa persejalalla helpottaa sekin, että ei tarvitse varoa jännittämällä kroppaa, että jalat osuu aina lattiaan.
        Persejalat on kyllä säälittäviä ressukoita, ei voi muuta sanoa!

• Oikea mies

Kerron nyt elämän tottuksia: ei ole mitään väliä minkä pituinen olet, kunhan olet mies...teistä kukaan ei ole mies.

Poikasia olette kaikki jotka yritätte päteä jollain onnettomalla pituudellanne, oikean miehen itsetunto on niin hyvä ettei tarvitse palstoilla itkeä jos on heikko, lyhyt tai heinäseiväs.

...pokaset täällä itkevät...

• Oikea mies

Pokaset=poikaset.

• pottaaja

No onpas täällä paljon katkeria hujoppeja vittuilemassa, kun rauta ei nouse..
      Juu,Tottahan se, mitä isompi ja painavampi mies, sen vähemmän nousee rautaa.
      Ja näitten katkerien juttujen perusteella ovat itse niitä säälittäviä ressukoita.

Todella säälittävää selitellä, että on mulla kyllä voimaa vaikka kuinka, vaikka se ei ilmenekkään mitenkään missään liikkeessä, kun oon niiiin pitkä ja on niiiiin pitkät raajat.
      Käsittääkseni siinä isossa kropassa ja pitkissä raajoissa pitäis olla enemmän tilaa lihaksille kasvaa suuriksi...

Kumma kyllä tiedän useita tosi vahvoja pitkiä tyyppejä..

Toisilla vaan on ne geenit kohdallaan ja voima tarttuu hyvin. Paljon valkoisia,nopeita lihassoluja ja sopivat lihasten kiinnityskohdat on avuksi..
      Vaihtaa vaikka lajia maraton juoksuun jos keljuttaa kun rauta ei nouse..

PS, Jokainen meistä on persejalka, kaikilla ne jalat on kiinni samassa kohtaa..

• hannahanhi

Kyse olikin siitä että saman penkkituloksen tekevistä se pidempi on vahvempi. Kyllä ne kaikki vahvamiehet taitaa olla 185-210 cm:n välissä. Vie vaan enemmän aikaa pitkälle rakentaa vaikka 150 kilon penkkitulos kuin persjalalle, koska voimaa tarvitaan kilojen nostoon enemmän pidemmän nostomatkan takia.

• fgagffg
        hannahanhi kirjoitti:

Kyse olikin siitä että saman penkkituloksen tekevistä se pidempi on vahvempi. Kyllä ne kaikki vahvamiehet taitaa olla 185-210 cm:n välissä. Vie vaan enemmän aikaa pitkälle rakentaa vaikka 150 kilon penkkitulos kuin persjalalle, koska voimaa tarvitaan kilojen nostoon enemmän pidemmän nostomatkan takia.

Edelleenkään se persjalkaisuus ja lyhyys ei suoraan penkissä auta, jos on erityisen pitkä selkä ja pitkät kädet. Turha pelkän pituuden perusteella nostomatkoja vertailla.
        Ihmisten vartalon mittasuhteet voi vaihdella yllättävän paljon.

Tässä keski-ikään ehtineenä on kerenny muutaman kerran vertailla sylivälejä
        Tiedän parikin persjalkaista 180cm tyyppiä,joilla syliväli siinä yli195cm ja selässäkin mittaa. Eli normi 190 senttisen kroppa jaloista lyhennettynä..

Sitten tiedän 192 senttisen,jolla syli alle 190cm,mutta hirveen pitkät jalat.
        Itse siis 170cm ja syli 190cm. Minun ylävartalon mittasuhteet lienee suunnilleen samat,kuin useimmilla 180 senttisillä, paitsi jalat vain on lyhyemmät..
        Monesti on vähätelty penkkituloksia minun pituuden perusteella,vaikka nostomatkaa tullee lähemmäs puoli metriä.
        Näitä persjalkaisia orankeja riittää kyllä suomessa..

Ei tuo sylivälikään suoraan käsien mittaa kerro,hartioitten leveys ja sormien pituus vaikuttaa paljon, mut enemmän kuitenkin,kuin pelkkä pituus.

• ylllöös
        fgagffg kirjoitti:

Edelleenkään se persjalkaisuus ja lyhyys ei suoraan penkissä auta, jos on erityisen pitkä selkä ja pitkät kädet. Turha pelkän pituuden perusteella nostomatkoja vertailla.

Tiedän parikin persjalkaista 180cm tyyppiä,joilla syliväli siinä yli195cm ja selässäkin mittaa. Eli normi 190 senttisen kroppa jaloista lyhennettynä..

Itse siis 170cm ja syli 190cm. Minun ylävartalon mittasuhteet lienee suunnilleen samat,kuin useimmilla 180 senttisillä, paitsi jalat vain on lyhyemmät..
        Monesti on vähätelty penkkituloksia minun pituuden perusteella,vaikka nostomatkaa tullee lähemmäs puoli metriä.

Ei tuo sylivälikään suoraan käsien mittaa kerro,hartioitten leveys ja sormien pituus vaikuttaa paljon, mut enemmän kuitenkin,kuin pelkkä pituus.

Tässä tarkoiteaan persejaloilla ihmisiä joilla on suht normi torso, mutta lyhyet raajat, siis kädet ja jalat. Kääpiöperse on toinen loukkava nimitys.

• maastapesjalkainenpo
        fgagffg kirjoitti:

Tiedän parikin persjalkaista 180cm tyyppiä,joilla syliväli siinä yli195cm ja selässäkin mittaa. Eli normi 190 senttisen kroppa jaloista lyhennettynä.."

Tää on persjalkaisten suomalaisten ongelma. Dresmanilta housuja ostaessa niissä on kaikissa järestään liian pitkät lahkeet. Minulla on syliväli 183 cm eli 2 senttiä enemmän kuin pituuteni. Jalkani ovat 78 cm pitkät. Kun ostin kerran ruotsalaisen Fjällravenin retkeilyhousut koossa 54 polvivahvikkeet ovat minulla niissä housuissa melkein nilkkojen tasolla. Kumman palstan persjalkaiset valitsisivat jos keksittäisiin keino kasvattaa pituutta? Jalkoihin 10 cm lisää vai 10cm pidempi Kyrpä?

• ylllöös
        maastapesjalkainenpo kirjoitti:

Tiedän parikin persjalkaista 180cm tyyppiä,joilla syliväli siinä yli195cm ja selässäkin mittaa. Eli normi 190 senttisen kroppa jaloista lyhennettynä.."

Tää on persjalkaisten suomalaisten ongelma. Dresmanilta housuja ostaessa niissä on kaikissa järestään liian pitkät lahkeet. Minulla on syliväli 183 cm eli 2 senttiä enemmän kuin pituuteni. Jalkani ovat 78 cm pitkät. Kun ostin kerran ruotsalaisen Fjällravenin retkeilyhousut koossa 54 polvivahvikkeet ovat minulla niissä housuissa melkein nilkkojen tasolla. Kumman palstan persjalkaiset valitsisivat jos keksittäisiin keino kasvattaa pituutta? Jalkoihin 10 cm lisää vai 10cm pidempi Kyrpä?

Itse kirjoitin persjalkaisina tai kääpiöperseinä juuri henkilöistä joilla on lyhyet kädet ja jalat = raajat.

• 192 senttinen

Siinä oli taas persejalan selitystä pienen pippelinsä kompensaatioksi. - on se kuulkaa eri asia nostaa rautaa miltei metrin matka kuin 20cm, ja sekin pomppuna. Totta kai; mitä pitemmän matkan taakkaa liikuttaa, sitä raskaammalle paino tuntuu!
      Ja nämä lihasten kiinnityskohdat on paskapuhetta - kaikilla ne suunnilleen samassa kohdassa on!

• Oikea mies

Poikasten itkua...

• isot tissilihakset

Persejalan liikerata on 20cm. Ei se ihan sama asia ole kuin se, että toinen nostaa meklein metrin lahnana.

• Oikea mies

Poikasten itkua...

• Penkkiin vinkit ->

Lue Jukka Nyyssölän vinkit penkkipunnerukseen. Moni tekee sen aivan päin v-ttua. OIkea tekniikka kehiin, niin alkaa raudat keventyä ja lihaa tulemaan jos osaat syödä paljon ruokaa.

http://www.penkkipunnerrus.fi/

• Käsien pituus ratkai

Tottakai lyhyemmillä käsillä on helpompi nostaa sama kuorma kuin pitemmillä, sehän nyt on aivan selvä juttu, mutta ihmisen pituudesta se ei ole kiinni vaan käsien pituudesta ja hartioiden leveydestä. On otettava myös huomioon että mitä isompi rintakehä, sitä vähemmän nostomatkaa.

Eli penkkipunnerruksen kannalta edukasta on jos löytyy leveät hartiat, paksu rintakehä ja lyhyet kädet. Nostomatkaa voidaan sitten edelleen lyhentää kunnon selkäkaarella ja leveällä otteella. Parhaassa tapauksessa nostomatka on todella lyhyt, olen sellaisen joskus itsekin nähnyt. Mutta ei se huijaamista ole. Kroppa ja geenit vaan sopii liikkeeseen paremmin. Itselläni käsien pituus jotain 60cm päälle, pituus n.185cm ja syliväli n.183cm. Penkki ei ole vahvin laji..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3744
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe