Miestyypit

Kysely miehille

Viivi Avellan esittelee kirjassaan Sinkkunaisen käsikirja (Tammi 2006) 10 erilaista miestyyppiä. Mikä heistä kuvaa parhaiten sinua, jos mikään :) Vapaasti ja lyhyesti Avellania lainaten:

Renttu
Impulsiivinen, ei kanna huolta huomisesta. Naistennaurattaja. Ei lue, katsoo tv:stä South Parkia ja smackdownia. Lajinsa edustaja: Wallu Walpio, Petteri Ahomaa

Filosofi
Pohtii ja analysoi, elää boheemielämää. Lukee kaikkea, ei katso tv:tä. Lajinsa edustaja: Tuomas Enbuske, Ruben Stiller

Jäkkis
Urheilullinen alfauros, omasta mielestään hauska ja hyvää seuraa. Todellisuudessa ei minkäänlaista huumorintajua. Lukee sarjakuvia, katsoo tv:stä urheiluohjelmia ja toimintaelokuvia. Lajinsa edustaja: Janne Ahonen, Van Damme.

Herra Näsä
Kaikkitietävä ja idearikas. Kärkäs kommentoimaan. Lukee omia kirjoituksiaan mielipide palstalta katsoo tv.stä kaikkea, mistä voi oppia jotain. Lajinsa edustaja: Oskari Katajisto, Matti-Esko Hytönen

Rokkari
Joko lahjakas, tai luulee olevansa lahjakas. Uskoo omaan juttuunsa vahvasti. Lukee nuotteja, katsoo tv:stä musiikkiohjelmia. Lajinsa edustaja: Ville Valo, Jone Nikula

Silkkisukka
Konservatiivisen perheen pedantti ja kontrollifriikki kasvatti. Tiennyt jo pienestä asti tulevansa menestyväksi. Lukee Sarasvuota, katsoo tv:stä dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia. Lajinsa edustaja: Hjallis Harkimo, Sedu Koskinen

Surffari
Elää omaa juttuaan varten. Katoaa kuukausiksi eikä ilmoittele itsestään. Lukee omaan lajiin liittyviä julkaisuja, katsoo tv:stä extreme urheilua. Lajinsa edustaja: Iiro Seppänen, Bam Margera

Runopoika
Herkkä romantikko, usein kaunis ja trendikäs. Naisten mielestä ymmärtää naisia parhaiten. Kaikkien kaveri. Lukee Tabermannia ja Taru sormusten herrasta, katsoo tv:stä Everwoodia ja Sinkkuelämää. Lajinsa edustaja: Jared Leto, Jonne Aaron

Teekkari
Elämä kunnossa ja se on suunniteltu jo teini-iästä lähtien. Ei ymmärrä naisia. Luulee olevansa hauska, mutta jutut naurattavat vain muita teekkareita. Lukee Tieteen Kuvalehteä, katsoo tv:stä uutisia. Lajinsa edustaja: Jussi Halli, Matti Vanhanen

Äijä
Ajattelee kaikesta mustavalkoisesti. Ei kuuntele muita, tekee mitä lystää.Ei hempeile; muija kuuluu nyrkin ja hellan väliin. Lukee liikennemerkkejä väärin katsoo tv:stä kaikkea, missä ammutaan. Lajinsa edustaja: Jere Karalahti, Tony Halme

13

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runoteekkariäijä

      Voi kristus että kiinnostaa jonkun julkkis"kirjailijan" miestyypit.

      • ei mitään uutta

        Enää pitäisi määritellä älykköblondi Viivi Avellan...


    • naistyypit
      • hippakuningatar

        Voittaa heittämällä.


    • hwfawr

      Mihinköhän minut pistetään. Ainakin renttu, filosofi, näsä, rokkari, silkkisukka ja runopoika osittain sopii. :D

    • Taitaapa tuo filosofi osua omalla kohdalla parhaiten, vaikka tuo boheemielämä on hieman ristiriidassa käsitykseni kanssa omasta itsestä. Noh mene ja tiedä sitten.

      Teorioita tilanteisiin ja erilaisia näkökulmia minulta löytyy vaikka kuinka paljon sekä ihan takuuvarmasti jonkin sortin mielipide löytyy asiasta kuin asiasta. Ja valitettavan usein saan ihmiset näkemään myös sen oman näkökulman asioista, mikä entisestään inspiroi jatkamaan ko. käytöstä. Onneksi olen oppinut olemaan sopivan avoin asioille, etten mitään suoralta kädeltä tyrmää ja keskustelukin on mahdollista.

    • täsä..

      sori nainen sekaantuu, ottaisin noista näsän :)

      • silkkikukkanen

        jättäisin Silkkisukan :-D


    • Pohdin ja analysoin, mutta en elä boheemielämää. En katso televisiota, mutta netin kautta poliisisarjoja. Itunesista kaivan kaikelaisia podcasteja, joista voi oppia jotain. Olen kärkäs kommentoimaan vaikka yleensä en tiedä mistään mitään. No joskus jotain, joo..

      Runoudesta en ymmärrä yhtään mitään, mutta yritän ymmärtää naisia. Joskus jopa onnistunkin siinä!
      Taru sormusten herrasta oli harvinaisen tylsää luettavaa, ja fantasiakirjallisuudesta löytyy huomattavasti parempiakin kirjoittajia. Fantasiakirjallisuutta tuli teininä luettua huomattavasti enemmän ja nykyään kulutan enemmän kaikenlaista kummallista. Viimeisimpinä Sun zu oli ihan hauska, Descartesin "Mietiskelyjä ensimmäisestä filosofiasta" meni niin jaaritteluksi, että jäi puolivälissä kesken, ja nyt alan, odotuksista poiketen, päästä kärryille tuosta Jane Austenin "Järki ja tunteet" -kirjasta, vaikka se onkin aika peelo tarina.
      .
      Sitten harrastan vielä kamppailulajeja ja niistäkin tykkään lukea!

      Mikähän mä nyt sitten oikein olen?

      Ehkäpä joku blendi filosofista, Herra Näsästä ja Runopojasta?

    • failed again

      Tostahan puuttuu paljon miestyyppejä. Missä esim on tyypillinen atm-nörtti runkkari, joka istuu kaiket illat yksin kotona tietokoneen ääressä, eikä uskalla puhua tytöille lainkaan? Aivan, tällaiset miehet ei edes kuulu Avellanin näkökenttään joten hän ei tullut heitä edes ajatelleeksi.

    • Jukkispalmu

      Melkoinen ällin siunautuma tämä Viivikkä on. Miksi ihmeessä jokaiseen kohtaan pitää ängätä television katselu- ja kirjojen lukutottumukset? Kai nörttikin joskus katsoo sivusilmällä Sinkkuelämää?

      Asiaan. Olen renttu (en huolehdi huomisesta, impulsiivinen), filosofi (ainoastaan tällä palstalla), jäkkis (käyn salilla ja juttuni ovat hauskoja öö kenen mielestä?), surffari (en ole velvollinen ilmoittamaan menemisistäni ja tulemisistani ja tuskin ne kiinnostavat ketään) ja runopoika (olen herkkä ja romanttinen, jep).

      • soturineito viivi

        Niin Viiville itselleenhän kelpaa vain Berliinin pohjoispuolelta kotoisin olevat puhtaat arjalaismiehet, näin on itse haastattelussa avoimesti myöntänyt.


    • Jaa a mikään ei osu täydellisesti, mutta omasta mielestäni jokaisesta näistä jotain: Renttu, Jäkkis, Herra Näsä, Silkkisukka, Runopoika, Teekkari, Äijä.'

      Mutta mun mielestä tuo Herra Näsä on kaikista lähimpänä itteäni, mut ei täydellisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      421
      2502
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      88
      2345
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      226
      1679
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      167
      1490
    5. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      70
      1350
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      83
      1297
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1285
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      86
      1229
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1085
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      286
      1065
    Aihe