Lapselle sopivaa rappia?

E13

Nyt tartteis jelppiä!
Eli mun 8v poika tykkäis kuunnella rap musiikkia. Vaan sen vähäsen mitä olen sanoja kuunnellut, niin eivät ole sopivia lapsille.
Onko sellaista rappia ollenkaan missä ei kiroiltasi tai mentäsi tähän - tissit, pylly ja munat sekä kalja, viina ja huumet - osastolle.
On mahdotonta itse kuunnella kaikkia artisteja ensin ja sitten päättää mitkä niistä olisi lapselle sopivia.
Eikö voisi ottaa myös levyissä saman käytännön kuin tv-ohjelmissa. Että olisi ikärajat jotka helpottaisi tätä valintaa.

19

3881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä ainakin

      Puhuva Kone sopii kaikille. Räppäri on 11v ja kirjoittaa tekstit itse, joten sopii varmasti myös 8 vuotiaalle.

      • villewallu

        hahahah puhuva kone tuu takas tellukselle se on niin nössö jäätkä että pahaa tekee.
        jos haluat kiroiluvapaata räppiä löytyy niin löytyy Asa (avain) joka on loistava!!


    • Rappah

      2Pac, englanninkielinen joten lapsesi ei ymmärrä sanoja

    • letmeclearmythroat

      Jos lasta hip hop kiinnostaa, niin kannattaa lähteä tutustuttamaan ihan sillä originaalimmalla musiikilla. 80-90-lukujen taitteesta löytyy ne paljon sellaista, jossa on positiivinen ja pirteä meininki ilman kokaiinia ja tuheroa. Kokeileppa löytää vaikka netistä sellaisia kokoonpanoja kuin Digital Underground, Arrested Development, Run DMC, Del The Funkee Homosapien... Ja "modernimpaa" hipedihopedia jos muksulle haluat löytää, niin Talib Kweli tai Common voisi olla paikallaan. Levyjä ei välttämättä ihan kauppojen hyllyiltä löydy, mutta levydivareista ja cdon.comista löytyy yleensä ihan muikeita valikoimia, Suomenkielisestä touhusta mulla ei itsellä oikeen ole enää hajua, mutta englanninkielinen on pääsääntöisesti parempaa ja kehittyypähän kielitaito samalla ja herää kiinnostus/motivaatio englannin oppimiseen :)

    • jlhjkgk

      Sinuna pyrkisin käännyttämään tenavan johonkin (muuhun) musiikkigenreen. Eihän tuon ikäinen itse vielä mitään mistään tajua.

    • letmeclearmythroat

      Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, "eihän tuon ikäinen itse vielä mitään mistään tajua" - onko tällöin viisasta, saatikka sitten oikein, lähteä tuputtamaan omia juttujaan lapsen maailmaan? Tuo termi "käännyttää" taitaa kuvastaa valitettavan hyvin sinun ajatusmaailmaasi. Taisi oma isäsi hakata animen pois sinusta ja räppi ei hevillä lähtenyt mutta selkäsaunalla kyllä?

      • jkljklhjlh

        Mikä vika on vaihtoehtojen antamisessa? Totuushan on, että rap ei ole mitään sävellysten ja musiikillisen mielikuvituksen juhlaa. Lapset ovat oppivaisia.

        Muotoillaan sitten näin: Sinuna pyrkisin tutustuttamaan tenavan muihinkin musiikkityyleihin.

        Asiassa on sekin puoli, että voit (siis aloittaja) pahimmassa tapauksessa joutua sinäkin kuuntelemaan kersasi suosikkimusaa seuraavat perikymmentä vuotta. Se on pitkä aika, jos tuo musa on täysin sietämätöntä. Tämä nyt sivuheittona.


      • jkljklhjlh
        jkljklhjlh kirjoitti:

        Mikä vika on vaihtoehtojen antamisessa? Totuushan on, että rap ei ole mitään sävellysten ja musiikillisen mielikuvituksen juhlaa. Lapset ovat oppivaisia.

        Muotoillaan sitten näin: Sinuna pyrkisin tutustuttamaan tenavan muihinkin musiikkityyleihin.

        Asiassa on sekin puoli, että voit (siis aloittaja) pahimmassa tapauksessa joutua sinäkin kuuntelemaan kersasi suosikkimusaa seuraavat perikymmentä vuotta. Se on pitkä aika, jos tuo musa on täysin sietämätöntä. Tämä nyt sivuheittona.

        siis parikymmentä vuotta


      • kljlkjlkj

        >"Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, "eihän tuon ikäinen itse vielä mitään mistään tajua" - onko tällöin viisasta, saatikka sitten oikein, lähteä tuputtamaan omia juttujaan lapsen maailmaan?"
        Sinähän juuri tuputat omia juttujasi lapsen maailmaan. Miksi ei siis saisi tuputtaa myös muunlaista musiikkia? Monipuolinen musiikkivalikoima on pelkästään hyväksi. Tällöin lapsella on edes mahdollisuus valita itse, eikä mennä yksipuolisesti jonkun koulukaverin mieltymysten perässä, kun ei muusta tiedä.


      • 27asdfghjkl09876
        jkljklhjlh kirjoitti:

        Mikä vika on vaihtoehtojen antamisessa? Totuushan on, että rap ei ole mitään sävellysten ja musiikillisen mielikuvituksen juhlaa. Lapset ovat oppivaisia.

        Muotoillaan sitten näin: Sinuna pyrkisin tutustuttamaan tenavan muihinkin musiikkityyleihin.

        Asiassa on sekin puoli, että voit (siis aloittaja) pahimmassa tapauksessa joutua sinäkin kuuntelemaan kersasi suosikkimusaa seuraavat perikymmentä vuotta. Se on pitkä aika, jos tuo musa on täysin sietämätöntä. Tämä nyt sivuheittona.

        ^^38v neitsyt ja asuu kotona


    • Tossajottai
    • dtbgiuoå

      no ei kyl asa/avain mun mielestä oo mitään lasten musiikkii...eihän mitkään 8-vuotiaat ees tajuu niistä sanotuksista mitään... Ja kyllähän senki biiseis kiroillaan

    • restone rmk187

      ruudolf.. siin on jesse räppii sun skidille

    • v-osu

      ei olla.

      On niitä ainaki yksittäissii kappaleita, mutta esim. englanninkieliset kappaleet vois olla ihan hyviä, koska ei tuon ikänen ymmärrä vielä sanoja, tai sitten ite oon vaa niin helvetin tyhmä ku miun pittää tosiaan panneuttuu sanoihin jotta saisin ne suomeks, ja vielä niin että saisin järkevää! mut jus niiku ietmeclearmythroat sano:)

    • näin on

      ruudolf, puhuva kone, junon (suurin osa biiseist)... jne. En tajuu miks lapsii suojellaa nii kauheesti kirjoilulta, koska jossai vaihees ne kuiteki oppii. Vitut "sivistyneest" kasvatuksest"!

    • lapsiräppi

      kyl tulee yks mielee...........

      Altis - Exän perse

      kypsät sanat

    • homoräppi

      kaikki räppi paska hip hop skeida pitäis haudata syvälle maahan vittu mitä paskaa! älämoloriimittely skeidaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • dj pillu

      DJ Pillu

    • Anonyymi

      Ei saatana anna lapses kuunnella mitä haluaa :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe