Nyt tartteis jelppiä!
Eli mun 8v poika tykkäis kuunnella rap musiikkia. Vaan sen vähäsen mitä olen sanoja kuunnellut, niin eivät ole sopivia lapsille.
Onko sellaista rappia ollenkaan missä ei kiroiltasi tai mentäsi tähän - tissit, pylly ja munat sekä kalja, viina ja huumet - osastolle.
On mahdotonta itse kuunnella kaikkia artisteja ensin ja sitten päättää mitkä niistä olisi lapselle sopivia.
Eikö voisi ottaa myös levyissä saman käytännön kuin tv-ohjelmissa. Että olisi ikärajat jotka helpottaisi tätä valintaa.
Lapselle sopivaa rappia?
19
4404
Vastaukset
- Tämä ainakin
Puhuva Kone sopii kaikille. Räppäri on 11v ja kirjoittaa tekstit itse, joten sopii varmasti myös 8 vuotiaalle.
- villewallu
hahahah puhuva kone tuu takas tellukselle se on niin nössö jäätkä että pahaa tekee.
jos haluat kiroiluvapaata räppiä löytyy niin löytyy Asa (avain) joka on loistava!!
- Rappah
2Pac, englanninkielinen joten lapsesi ei ymmärrä sanoja
- letmeclearmythroat
Jos lasta hip hop kiinnostaa, niin kannattaa lähteä tutustuttamaan ihan sillä originaalimmalla musiikilla. 80-90-lukujen taitteesta löytyy ne paljon sellaista, jossa on positiivinen ja pirteä meininki ilman kokaiinia ja tuheroa. Kokeileppa löytää vaikka netistä sellaisia kokoonpanoja kuin Digital Underground, Arrested Development, Run DMC, Del The Funkee Homosapien... Ja "modernimpaa" hipedihopedia jos muksulle haluat löytää, niin Talib Kweli tai Common voisi olla paikallaan. Levyjä ei välttämättä ihan kauppojen hyllyiltä löydy, mutta levydivareista ja cdon.comista löytyy yleensä ihan muikeita valikoimia, Suomenkielisestä touhusta mulla ei itsellä oikeen ole enää hajua, mutta englanninkielinen on pääsääntöisesti parempaa ja kehittyypähän kielitaito samalla ja herää kiinnostus/motivaatio englannin oppimiseen :)
- jlhjkgk
Sinuna pyrkisin käännyttämään tenavan johonkin (muuhun) musiikkigenreen. Eihän tuon ikäinen itse vielä mitään mistään tajua.
- letmeclearmythroat
Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, "eihän tuon ikäinen itse vielä mitään mistään tajua" - onko tällöin viisasta, saatikka sitten oikein, lähteä tuputtamaan omia juttujaan lapsen maailmaan? Tuo termi "käännyttää" taitaa kuvastaa valitettavan hyvin sinun ajatusmaailmaasi. Taisi oma isäsi hakata animen pois sinusta ja räppi ei hevillä lähtenyt mutta selkäsaunalla kyllä?
- jkljklhjlh
Mikä vika on vaihtoehtojen antamisessa? Totuushan on, että rap ei ole mitään sävellysten ja musiikillisen mielikuvituksen juhlaa. Lapset ovat oppivaisia.
Muotoillaan sitten näin: Sinuna pyrkisin tutustuttamaan tenavan muihinkin musiikkityyleihin.
Asiassa on sekin puoli, että voit (siis aloittaja) pahimmassa tapauksessa joutua sinäkin kuuntelemaan kersasi suosikkimusaa seuraavat perikymmentä vuotta. Se on pitkä aika, jos tuo musa on täysin sietämätöntä. Tämä nyt sivuheittona. - jkljklhjlh
jkljklhjlh kirjoitti:
Mikä vika on vaihtoehtojen antamisessa? Totuushan on, että rap ei ole mitään sävellysten ja musiikillisen mielikuvituksen juhlaa. Lapset ovat oppivaisia.
Muotoillaan sitten näin: Sinuna pyrkisin tutustuttamaan tenavan muihinkin musiikkityyleihin.
Asiassa on sekin puoli, että voit (siis aloittaja) pahimmassa tapauksessa joutua sinäkin kuuntelemaan kersasi suosikkimusaa seuraavat perikymmentä vuotta. Se on pitkä aika, jos tuo musa on täysin sietämätöntä. Tämä nyt sivuheittona.siis parikymmentä vuotta
- kljlkjlkj
>"Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, "eihän tuon ikäinen itse vielä mitään mistään tajua" - onko tällöin viisasta, saatikka sitten oikein, lähteä tuputtamaan omia juttujaan lapsen maailmaan?"
Sinähän juuri tuputat omia juttujasi lapsen maailmaan. Miksi ei siis saisi tuputtaa myös muunlaista musiikkia? Monipuolinen musiikkivalikoima on pelkästään hyväksi. Tällöin lapsella on edes mahdollisuus valita itse, eikä mennä yksipuolisesti jonkun koulukaverin mieltymysten perässä, kun ei muusta tiedä. - 27asdfghjkl09876
jkljklhjlh kirjoitti:
Asiassa on sekin puoli, että voit (siis aloittaja) pahimmassa tapauksessa joutua sinäkin kuuntelemaan kersasi suosikkimusaa seuraavat perikymmentä vuotta. Se on pitkä aika, jos tuo musa on täysin sietämätöntä. Tämä nyt sivuheittona.^^38v neitsyt ja asuu kotona
- Tossajottai
No, puhuva kone on loistava tähän tilanteeseen! Ja varmasti myös elastisen vanhat biisit?:
http://www.youtube.com/watch?v=dfxrIovXZaI
http://www.youtube.com/watch?v=E680b49iEFk&feature=related
:)) Sun pojallas on hyvä musiikkisunntautumis valinta! :D - dtbgiuoå
no ei kyl asa/avain mun mielestä oo mitään lasten musiikkii...eihän mitkään 8-vuotiaat ees tajuu niistä sanotuksista mitään... Ja kyllähän senki biiseis kiroillaan
- restone rmk187
ruudolf.. siin on jesse räppii sun skidille
- v-osu
ei olla.
On niitä ainaki yksittäissii kappaleita, mutta esim. englanninkieliset kappaleet vois olla ihan hyviä, koska ei tuon ikänen ymmärrä vielä sanoja, tai sitten ite oon vaa niin helvetin tyhmä ku miun pittää tosiaan panneuttuu sanoihin jotta saisin ne suomeks, ja vielä niin että saisin järkevää! mut jus niiku ietmeclearmythroat sano:) - näin on
ruudolf, puhuva kone, junon (suurin osa biiseist)... jne. En tajuu miks lapsii suojellaa nii kauheesti kirjoilulta, koska jossai vaihees ne kuiteki oppii. Vitut "sivistyneest" kasvatuksest"!
- lapsiräppi
kyl tulee yks mielee...........
Altis - Exän perse
kypsät sanat - homoräppi
kaikki räppi paska hip hop skeida pitäis haudata syvälle maahan vittu mitä paskaa! älämoloriimittely skeidaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- dj pillu
DJ Pillu
- Anonyymi
Ei saatana anna lapses kuunnella mitä haluaa :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472