Sairasloma vs. virkavapaus?

harrisoikkeli

Kunnallinen työnantaja siis kyseessä. Olen anonut palkatonta virkavapaata joka alkaisi kuukauden päästä ja sainkin sen hyväksyttynä. Mutta nyt sairastuin ja sairaslomaa on tulossa ehkä pidemmältikin, palkallista. Kysymys kuuluu siis siirtääkö sairasloma virkavapaata vai alkaako se olen sitten sairaslomalla tai en?

4

2879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaprioriteetti

Ei siirrä. Tässä noudatetaan ns. aikaprioriteettiperiaatetta eli ensin myönnetty virkavapaa on voimassa. Voit tietysti pyytää palkattoman virkavapaan siirtämistä, mutta työnatajalla ei ole mitään velvollisuutta siirtää sitä.

• lisääjä.

Tähän voisi lisätä, että saat palkattoman virkavapaan ajalta Kelan päivärahat, joten et jää ihan rahattomaksi.

• Epäilevä
        lisääjä. kirjoitti:

Tähän voisi lisätä, että saat palkattoman virkavapaan ajalta Kelan päivärahat, joten et jää ihan rahattomaksi.

Onko näin silloinkin, kun sairasloman ajalta kuntatyönantajani maksaa minulle palkan ja kunta anoo Kelalta korvaukset?

• muu
        Epäilevä kirjoitti:

Onko näin silloinkin, kun sairasloman ajalta kuntatyönantajani maksaa minulle palkan ja kunta anoo Kelalta korvaukset?

Kunta saa sinun päivärahat ja sinä saat palkkasi. Jos palkkasi sattuisi olemaan pienempi kuin päiväraha, saisit itsellesi päivärahasta sen osan mikä on suurempi kuin palkka.
        KVTES V luku 5 §
        http://flash.kuntatyonantajat.fi/kvtes-2014-2016/html/#118

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Melkein lähetin viestin.

Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      145
      1965
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      79
      1837
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      57
      1386
    4. Liikenne onnettomuus

Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      71
      1195
    5. Tiedätkö autereen?

Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      979
    6. Kuka jäi auton alle

Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      865
    7. Oli kyl kunnon reissu

Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      11
      832
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      48
      831
    9. Vähän pelottaa

Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      785
    10. Mikä tekee kaivatustasi

haluttavan?
      Ikävä
      47
      778
    Aihe