Laulamaan opetteleminen kotona?

bennin

Onko sellainen mahdollista? Olen tyttö, 17 ja rakastan laulamista, vaikken kyseistä taitoa taita lainkaan. Laulutunnit ovat niin kalliita, ettei minulla tai perheelläni ole varaa sellaiseen. Ja kiitos en haluaisi kuulla mitään "no ota ilta/viikonlopputöitä ja maksa niillä" - kommentteja; koulun takia vanhempani eivät sellaista hyväksyisi.

Eli onko mitään neuvoja, vinkkejä tai vaikka joitakin hyviä internetsivuja(mieluiten suomalaisia), jotka voisivat auttaa minua oppimaan? Millaisilla harjoituksilla oppisin "löytämään" ääneni ja hallitsemaan sen? Millaiset alkulämmittelyt ovat hyvät?

Mitä laulajan kannattaisi ehdottomasti tietää, onko sellaisia juttuja olemassa? Olen kuullut vain sen, että hengittäessä ilmaa vedetään jotenkin vatsanpohjalle asti niin, etteivät olkapäät nouse...

3

270

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bassobaritoni

Itseopppiminen on aina mahdollista, niin myös laulamisessa.

Käy lainaamassa tai ostamassa kirja "Tunne kehosi, vapauta äänesi". Sieltä saat paljon tietoa asiasta. Ja onhan tällekin sivulle kirjoitettuna monenlaisia neuvoja.

• käpy 85

Moi.. varmaankaan tämä ei auta sinua kuvasti mutta ehkä jotain muuta voi auttaa.. Suomessa on tosi kallista ja itsekin olen kauhuissani hintatasosta palattuani tänne monen vuoden jälkeen.. opiskelin laulua ja tanssia (moderni, salsa ja capoeira) kun asuin latinalaisessa amerikassa ja opetus oli tosi tasokasta ja halpaa niin ja täytyy sanoa että olihan siellä muutenkin mukavempaa..

• Kuoroon!!!

nyt syksyllä alkaa monet kuorot taas harjoittelemaan, mene koulun kuoroon ja lisäksi johonkin muuhun ilmaiseen/edulliseen kuoroon (työväenopistot, seurakunnan nuorisotyö?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1053
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      21
      990
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      833
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      801
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      60
      583
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe