30-vuotias, jo vanha sinkku?

kysmysss

Kuinka paljon täällä on 30 vuotiaasta ylöspäin olevia jotka ovat vielä sinkkuja ja miksi?

40

5637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasan 30 ------

miksi? koska suhde päättyi. en pidä itseäni vielä vanhana. johtuuko siitä että olen mies enkä nainen jolla kello tikittää? mielestäni 25-40 on ihan normaali ikä perustaa perhe. ennen vähän nuorempana mut nykyään näin... alle 25 on nuori ja yli 40 on vanha mutta ei niissä kummassakaan mitään väärää ole :D

• IsompiLuuseriM34v

Itse 34-v sinkkumies. Kerran elämässäni seurustellut lyhyesti ja muutoin yksin. En harrasta yhdenillanjuttuja eikä baareilu kiinnosta. En siis oikeastaan käy missään. Töissä ja kotona. Kohta tosin alkaa mahdollisesti yksi harrastus syksymmällä. Eräs kamppailulaji. Mutta pitää katsella.
        Kaikki sellaiset oman ikäiset naiset, jotka kiinnostaisivat, ovat varattuja tai sellaisia jotka eivät minua kiinnosta. Joten mielummin yksin.

Välillä tämä totaaliyksinäisyys vapaa-aikana ahdistaa, mutta mitäpä sitä suotta ahdistumaan asioista joille ei voi mitään. Siis jatketaan!

IsompiLuuseriM34v

• N31V

Moikka

Olen sinkku, kun mies olikin kiinnostunut myös miehistä salaa.
      Asia paljastui koneeltaan...oli kova paikka minulle ja murskasi täysin sydämeni. Siinä lähti yhteinen omaisuuskin myyntiin ja unelmat sortui.

Tämän vuoksi olen omaehtoisesti sinkku. En halunnut jatkaa, vaikka rakastin/ja vieläkin rakastan miestä.
      Niin kauan olen yksin, kunnes tunteet toiseen ovat lopullisesti haudattu.

Kyllähän sitä ajattelee tapaanko joskus miehen jolla ei ole lapsia. Tässä iässä niin sanotusti valinnanvara vähenee.

Eteeenpäin mennään ja positiivisesti täytyy ajatella.
      Kyllä sen oman loppuelämän rakkaan joskus kohtaa.

• zzzzzzaga

Siis oliko hän pettänyt sinua miesten kanssa, vai jätitkö koska HOMO HYII?

• Byebyebi
        zzzzzzaga kirjoitti:

Siis oliko hän pettänyt sinua miesten kanssa, vai jätitkö koska HOMO HYII?

Todennäköisesti "HOMO HYII". Minä olen biseksuaali ja tiedän sen olevan ehdoton ei monelle naiselle.

• alogi

Onhan tuossa pari vakavaa yritystä ollut, aina ei vain mene niinkuin elokuvissa. Tässä on reilu vuosi keräilty luita kasaan edellisen sähellyksen jälkeen. Periaatteessa nyt voisi olla hyvä aika kokeilla uutta ihanaa naista, mutta olen huomannut että oikeastaan viihdyn suorastaan pelottavan hyvin yksinkin. Oma tupa, oma lupa, omat menot jne.

• Yli 40

Tykkään miehistä ja rakastan rakastelua. En kuitenkaan halua miestä riesakseni saman katon alle. Siksipä sinkkuna. :)

• K

VAIKAMKUINKAM PALJON

• 38

Seurusteluja takana useita, mutta viihdyn myös itsekseni, joten parisuhde tai perheen perustaminen ei ole ikinä ollut mulle mikään tavoite tai päämäärä. Sitä on tottunut yksin oloon ja en tunne oloani yksinäiseksi, tietysti elän elämääni avoimin mielin ja jos sopiva kumppani osuu kohdalle niin mikä ettei. Nykyään ei tosin sukulaisetkaan enää kysele, että "koskas ne häät on?". Niin sinkkuudessa kuin parisuhteessakin on plussia ja miinuksia, joten nauttikaa ihmiset elämästä joko kumppanin kanssa tai ilman.

• tasan 30 myös

Merkittävimmät syyt sinkkuna olemiseen:

- Vertaan kaikkia aina ensirakkauteeni, mutta kukaan toinen ei tunnu häneen verrattuna miltään.
      - Olen jo niin tottunut yksinoloon tässä vuosien aikana, että olisi varmasti vaikeaakin jakaa elämäni yhtäkkiä jonkun kanssa.
      - Lapsiakin jo on, ettei niiden tekemistä vartenkaan ole pakko saada miestä.
      - Sinkkuna on tilivelvollinen asioistaan ja menoistaan ainoastaan itselleen (toisaalta asialla on myös kääntöpuolensa - joskus haluaisi että olisi joku joka kyselisi ja vähän katsoisi perään).

• Pullosta pohjalle

Niin toisaan, kun olis kumppani, niin tulis varmaan juotuakin vähemmän, nyt ei tunnu olevan mitään pidäkkeitä

• tasan 30, jatkaa:

nyt kun mietin, niin on kai silläkin merkitystä etten tähän mennessä ole saanut sitä unelmien naista. parisuhteesta ja seksistä on jäänyt väljähtänyt maku kun ei ole saanut houkuteltua matkaansa älyä eikä bodya. edes sen vertaa kuin itseltä löytyy.

siinä missä joku vertaa ja miettii ettei koskaan saa toista yhtä hyvää kuin ex, on joillakin pikemminkin mielessä että miksi vaivautua kun kokemukset on vähemmän maata järisyttäviä...

tämä tuli mieleen ton toisen kolmekymppisen kirjoituksesta.

• Mies 33v

Tässä on tullu oltua jo vuosia sinkkuna, pitkiä seurusteluja ei ole takana yhtään nekin seurustelut mitä on niin ovat loppuneet alle 3 kuukaudessa.
      nykyisin työ vie niin paljon aikaa että ei paljoa edes tule käytyä missään, baareista en ole ikinä edes yrittänyt hakea seuraa en etenkään mitään yhdenillan juttuja.
      kaiken lisäksi olen ollut luonteeltani aina hiukan "normaalista" poikkeava, en ole ollut mikään massan mukana menijä.

• Muutaman vuoden yli kolmenkymmenen oon. Elämässä on piisannut sen verran muutakin, ettei oo tullut paljoa seurusteltua. Viime vuosina on yhä enemmän tullut tunne, että menetänkö mää jotain, kun kaikki niin onnessaan tuntuu parisuhteessa olevan ja sen rakkauden sanotaan olevan maailman ihanin fiilis...

• M35v

Toki on. En ole tavannut naista, jonka kanssa olisi ollut niin vahvaa molemminpuolista kiinnostusta, että en enää olisi sinkku.

• Sinkkuna 31-vuotiaana, ei mitään yksittäistä syytä sinkkuuteen. Vähän vakavia juttuja takana, tarpeeksi monta, että on jalat aika tukevasti maassa. Edelleen toiveikas, kyyniseksi tai katkeraksi ei ryhdy.

• Sinkkuna 32-vuotiaana, koska olen ujo. Ei ensimmäistäkään suhdetta takana.

• Veikkaan että heitä on aika monta ja ovat sinkkuina koska... Kertokoot itse.

Me nuoret vähän heitä säälitään.

• Siihen sanat näyttävät viittaavan.

• Erittäin.

• Aloitetaanpas... Ensimmäinen herjaava asia joka tässä varsinaisesti sanottiin, oli "anteeksi, olin tosissani"... Sitä sinä et tosin tiennyt, etkä ymmärrä vieläkään... vaikka sen sinulle kerron.

• Tuo on hänen harrastus, on herjannut minun mielenterveyttäni toisella palstalla jo kuukausia.
        Hän ei välitä siitä miten muut reagoivat, kaikki huomio mitä hän saa jopa negatiivinenkin saa hänet hyvälle tuulelle.

Parempi jos hänet vaan antaa olla ja ei reagoi mihinkään mitä hän sanoo.

• 1978ON34V

9v seurustellu ja sen jälkeen pysyny sinkkuna lähes koko ajan ja taidan jatkaa viel ku on niin vapaata.
      Nauttia lapsista ja elää kuten haluaa :)

• kolmikybänen sinkku

Olen kolmikymppinen sinkku. Tässä asioita, jotka ovat kohdallani olleet totta, kunnes tajunnut, että ei ne muiden paikalla vain näin ole.
      -Ensin pitää opiskella hyvin lukio ja olla hyvä ammatti, et voi perustaa perheen, rahattomana sitä ei voi tehdä ja huonoa ammattia kuten lähihoitaja ei voi olla, koska siinä ei tienaa. Asuin niin syrjässä ettei nuorena ollut kandidaatteja. -Opiskeluaikoina ajattelin, ettei minulla ole tarpeeksi rahaa, olisi pitänyt olla kauniimpi tai panostaa enemmän ulkonäköön joka suhteessa. En voinut kuvitella, että kukaan haluaa sellaista, jolla ei ole riittävästi rahaa tai kukaan haluaa auttaa, ettei vain ajattele, että käyttää taloudellisesti hyväksi. Suhteeseen ei voi mennä, jos ei ole taloudellisesti täysin riippumaton ja rahattomuus on aina tarkoittanut onnettomuutta. Raha on ollut kotona tiukassa ja siihen on vääristynyt (=tai ylirealistinen) suhtautuminen.
      -Olin liian lihava normaalipainoisena tai olen aina käsittänyt että niin on, kaikki ystäväni olivat laihempia ja kaikki laihduttivat, en myöskään ollut riittävän kaunis. Ei monet muutkaan olleet täysin kauniita, mutta en ymmärrä miten se asia heidän kohdallaan on ollut eri tavalla. Silloinkin kun painoin 53 kiloa ja olin samanmittainen kuin nyt, jotkut ulokkeeni olivat liian isoja, olen väärän mallinen. Samanpainoiset ystävät oli eri mallisia. Vielä tänä päivänäkin tiedän, että olin poikien mielestä liian iso, sain siitä niin paljon palautetta. Nyt olen isompi.
      -Ihmissuhdetaidot on olleet sellaisia, että aina olen kokenut jotenkin olevani jäljessä muita, 18, 20,23,25 vuotiaana aina kokenut, että olen jo junasta jäänyt, rannalle unohtunut. Jotenkin aina joka seuraan joko liian lapsellisen oloinen tai liian vanhan oloinen. Ei ok. Olin niin väärässä ystäväpiirissä, jossa oli pari manipuloivaai ihmistä, jotka sotkivat monta ihmissuhdetta josta ehkä olisi voinut tulla jotakin.
      -Huono itsetunto jonkun mielestä tai hyvä, mikä sen mittaa, mutta toisaalta tästä en vakuutu, koska monilla, jotka on pariutunut on ollut myös huono itsetunto, pariutuminen on korreloinut laihuuden, trendikkyyden ja ulkonäön kanssa enemmän, ei sen, mitä ihminen itsestään on ajatellut.
      -Tässä elämäntilanteessa ei enää tapaa tai tutustu kuin harvoin uusiin miehiin, tai ne asuvat niin kaukana, että lähempi todellinen tutustuminen on aika mahdotonta, mutta uskoisin sen johtuvan siitä, että se vaatisi niin kovan kiinnostuksen, että välimatkalla ei olisi merkitystä ja sillä on.
      -Sukulaisten tuomio on, että pelkään miehiä tai suhdetta. En tiedosta pelkääväni, kun ei ole miestä eikä suhdetta.
      -Toisaalta nuo kaikki em asiat ovat totta nytkin, ei siis mikään ole muuttunut juuri paremmaksi, paitsi nyt on jo se ikisinkun vanhanpiian leima otsassa.

Kissaa en ota, mutta keinutuolin haluan. Mikäs se loppuelämä kiikustellessa ja miettiessä mikä se oli se tosiasiallinen syy.

• täysin nolla

8 vuotta sinkkuna ja kohta täytän 37 v. Luultavasti sinkkuna koko loppu elämäni olen. Ei tää miksikään muutu.

• Ikisinkku29v

Itse olen 29-vuotias mies ja olen ollut sinkkuna 5-vuotta. En kestä nähdä sukulaisia, kun ainainen ihmettelyn aihe on minun naisettomuuteni. Yritän aina vain selitellä, että ei ole löytynyt sopivaa, vaikka ottaisin varmasti ensimmäisen vastaantulijankin.

Teen kaikkeni sen eteen, että olisin tavoiteltu naismarkkinoilla. On hyvä koulutus, asunto hyvällä alueella ja hyvä ulkonäkö, mutta ei vaan natsaa mikään.

Yritän ottaa kiinnostaviin naisiin kontaktia ihan päivittäin vähintäänkin hymyilemällä ja niin edelleen, mutta ei vaan tuota tulosta. Baareissa olen käynyt kyllästymiseen asti, mutta kohdalleni ei ole osunut naista joka haluaisi tositarkoituksella parisuhteen.

On deitti-ilmoitus jota on katsottu reilussa viikossa lähes 2000 kertaa ja vastauksia on tullut 2 kpl. Pyrin joka ilta kirjoittamaan jonkin naisen ilmoitukseen, mutta vastausta takaisin ei ikinä tule.

Urheilen paljon osittain varmaan sen takia, että haluan täyttää yksinäisyyden tunteen urheilun tuomalla mielihyvällä. Tavoitteeni on treenata itseni samanlaiseen kuntoon kuin Brad Pitt oli Fight Club elokuvassa. Jos en silloinkaan kelpaa kenellekään, niin kaikkeni olen ainakin yrittänyt ja tehnyt sen eteen, että saisin tyttöystävän.

Matkustelen suht paljon maailmalla ja aina etelä-euroopassa ollessani paikalliset naiset tekevät aloitteita, juttelevat ja jopa kopeloivat ihan vain kaupassa. Suomessa ei naista saa vaikka mitä tekisi ja asun sentään pääkaupunkiseudulla, missä pitäisi olla tarjontaa. No ainakin ystäville ja sukulaisille on tarjontaa, mutta ei minulle. Olipas taas vuodatus, mutta kyllä helpotti.

• näin sen näen

sä olet pelottavan täydellinen. Tuntuis, et pitäis olla samanlainen, menestyvä, matkusteleva, komea, treenattu, naispuolinen brad pitt, että tohtisi lähestyä. Ehkä sä miellät itsesi juuri tuon kulissin kautta ja toiset näkee sut kulissina ja kun ne ihmisten kulissit ei vaan kohtaa. Ehkä ihmiset voisivat kohdata, ilman koulutuksia tai hienoja asuntoalueita, mutta kun niillä aletaan pelaamaan, ei oikein itsekään tiedetä mitä panoksia pitäisi käyttää. Kun sunlaiselle miehelle ei kärsi olla naisessa virheen virhettä.

• Ikisinkku29v
        näin sen näen kirjoitti:

sä olet pelottavan täydellinen. Tuntuis, et pitäis olla samanlainen, menestyvä, matkusteleva, komea, treenattu, naispuolinen brad pitt, että tohtisi lähestyä. Ehkä sä miellät itsesi juuri tuon kulissin kautta ja toiset näkee sut kulissina ja kun ne ihmisten kulissit ei vaan kohtaa. Ehkä ihmiset voisivat kohdata, ilman koulutuksia tai hienoja asuntoalueita, mutta kun niillä aletaan pelaamaan, ei oikein itsekään tiedetä mitä panoksia pitäisi käyttää. Kun sunlaiselle miehelle ei kärsi olla naisessa virheen virhettä.

En ikinä ole edes ajatuksen asteella kuvitellut olevani täydellinen, kiitos hyvän kasvatuksen. En koskaan arvostele ihmisiä kategorioihin ulkonäön, koulutuksen tai maallisen mammonan mukaan. Minulle jokainen on tasavertainen.

Mallit jääköön jääkiekkoilijoille. Minulle riittäisi ihan tavallinen nainen, joka huolehtii itsestään.

Suhdemarkkinat on niin kovaa kilpailua, että on pakko yrittää tehdä itsestä houkuttelevampi kumppani esim. pitämällä itsensä hyvässä kunnossa mielummin kuin olla huonokuntoinen.

• kiitos viestistä
        Ikisinkku29v kirjoitti:

En ikinä ole edes ajatuksen asteella kuvitellut olevani täydellinen, kiitos hyvän kasvatuksen. En koskaan arvostele ihmisiä kategorioihin ulkonäön, koulutuksen tai maallisen mammonan mukaan. Minulle jokainen on tasavertainen.

Mallit jääköön jääkiekkoilijoille. Minulle riittäisi ihan tavallinen nainen, joka huolehtii itsestään.

Suhdemarkkinat on niin kovaa kilpailua, että on pakko yrittää tehdä itsestä houkuttelevampi kumppani esim. pitämällä itsensä hyvässä kunnossa mielummin kuin olla huonokuntoinen.

toisaalta mitä enemmän yrittää korostaa tuota vaikutelmaa, sillä saa juuri sitä mitä tilaa, eli mitä enemmän panostaa siihen, että on komea, menestynyt, varakas , hyvännäköinen, sitä enemmän asia nähdään siten, että ne asiat ovat sulle tärkeitä. Että ne ovat osa sua, sitä ei nähdä niin, että ne ovat sinussa plussia, jos joku sua tavoittelee, vaan ne ovat jollekin miinuksia, koska susta voi välittyä juuri se kategorisoitunut kuva, että sun elämän pitää olla tietynlaista, ja siihen kuuluu nainen, joka sointuu sun tapettien sävyyn ja matkalaukun viereen.
        Se tasavertaisuus ei välity silloin jos ihminen omalla elämällään todistaa, että hän ei hyväksy itseensä normaalina, vaan pitää olla ylimenestynyt ja sitten kävisi. Sama suhtautuminen itseesi kuin muihinkin.

Ja susta välittyy juuri se kuva, ett suhdemarkkinat ovat kilpailua. Eli kukaan ei ala kilpaileen niiden kuviteltujen toisten kanssa susta, koska ihmiset etisvät lämmintä ihmissuhdetta, eivät kovaa kilpailua, joka lähtökohtaisesti on aivan absurdi ahdistava ajatus, jos ajattelee, et lopputulos vois olal kahden ihmisen lämmin rakastava suhde eikä joku olen hyvä parempi paras, ikiuinen kilpailu.

Hyväkuntoisuuskin on niin suhteellista. Kun se menee tietyn pisteen yli, siitä tulee vaatimus.

• Brunette80

Ikisinkku29v kuulostat kovin tutulta.Olen sinua pari vuotta vanhempi ja naispuoleinen, mutta muuten kirjoituksesi oli aivan kuin omasta elämästäni. Olet saanut hyviä kommentteja, mutta olen silti sitä mieltä että kyllä ihmisellä saa olla kriteereitä seurustelukumppanin suhteen. Liian moni on suhteessa vaan sen takia, että ei osaa olla yksin tai odottaa päivää parempaa. Mun mielestä on parempi tiedostaa se, mitä oikeasti haluaa eikä se ole mitään ihmisten kategorisointia.

Jos on trenditietoinen, urheilullinen ja hyvännäköinen ja omaa vielä hyvän koulutuksenkin, ei ole mitään kulissia. Ei siinä ole mun mielestä mitään väärää, jos haluaa näitä samoja asioita myös toiselta. Sitä paitsi ihastuminen on aina monen asian summa.

Tuntuu, että monelta pitkään seurustelleelta häviää käsitys siitä, mitä on olla kolmekymppinen sinkku. (En minäkään ota kantaa kenenkään perhe-elämään, kun en siitä mitään tiedä..)

Jos ikisinkku 29v haluut paremmin tutustua, jätä esim. vaikka e-mail osoite . : )

• nainen47

8 vuotta sinkkuna, ja en kyllä itsenäisyydestäni enää luovu, en halua nysvätä arkeani yhden ja saman ihmisen kanssa, tosin jos kohdalleni osuu toinen, samanmoinen, pientä joustoa asian suhteen olen kyllä valmis, mutta 24/7 samankaton alla, neverever again.

• sex and the city

Alle 30 ja sinkku. Olen käynyt baareissa ja nettideiteillä. Tapailuja on ollut, mikään ei natsaa. Ei ne ihmiset tunnu oikealta. Kun tietää miltä sen pitää tuntua, ei voi tyytyä vähempään. Harvoihin ihastun ja niinkun käy, toista ei kiinnosta.

• mustispeppers

Eipä vaan ole ollut vientiä. Vääränlaiset ihastuu muhun, just sellaiset, joiden kanssa en voi kuvitellakaan seurustelevan. Tahotoisin miehen, jolla olisi samanlaiset arvot ja ajatusmaailma, samantyylinen huumorintaju, yhteinen päämäärä. Ihastun ja teen aloitteita vääränlaisille, on kai lopultakin tyydyttävä siihen ajatukseen, ettei kaikille voi olla kumppania. Tai jos mulle joku olisi, on hän helkutin hyvin piilottanut itsensä :(

• Matrix

Miksi parisuhteessa olevat ovat siinä missä ovat?
      En tarvitse edes mitään syytä olla sinkku. Tarvitsen hyvän syyn olla parisuhteessa.

• I love

Aika v*tun tiukka pointti.

Näinhän se nimenomaan on.

• Valkkaaja sinkku-83

Olen sinkku koska haluan olla sinkku ja valkkailla koko ajan ja säätä sekä panna enkä elä puutteessa! Olen aivan omasta,vapaasta tahdostani ihan koko ajan sinkku! Minusta on parasta olla ihan koko ajan sinkku!

• Valkkaaja sinkku-83

Oho en huomannu että kysymys oli yli 30v. Anteeksi osallistuminen keskusteluun.

• Miksi ylöspäin?

Naisista sama kysely olisi alaspäin.

Mutta mies olen valitettavasti ja voisin olla joku outo setäsi tai Charlie Sheenin (-1v.) pikkuveli.

Miksi olen sinkku? Joku (suomalainen) nainen voisi sanoa "kts. ed." ja ulkomaalainen (nainen) "look above and behold, the truth is there".

Sinkku olen koska olen aina ollut. Ainavihanta=ainavihreä. No woman, no cunt. No cunt, no woman. Simppeliä.

Nainen monimutkaistaa miehen simppelin elämän.

• ikisinkku--81

Itse tipahdin kelkasta jo 12-vuotiaana. Muistan, kuinka siinä iässä tytöt ja pojat alkoivat osoittamaan jonkinlaisia kiinnostuksen merkkejä toisiaan kohtaan. Nyt 19 vuotta vanhempana, en ole edelleenkään edes suudellut naista. Hyvin vaikea kuvitella, että tässä iässä tilanne enään muuttuisi. Ihmisestä tulee varsin kompleksinen ja itsekeskeinen, kun elää riittävän kauan yksin.

Olisi vapauttavaa jos kolmekymppisenäkin voisi sanoa suoraan olevansa täysin kokematon. Valitettavasti todellisuudessa on aina pakko valehdella, jos tulee puhetta naisista tai parisuhteista. Kokemattomuus ei vain kerta kaikkiaan ole sosiaalisesti hyväksyttävää.

• Ikisinkku nainen

Niinpä, muistan vielä nuo ajat :) Mutta älä hätäile, saat sinä ensisuudelmasi, mäkin sain. Muistan sen, miten paniikissa olin, kun joku mies oli vähänkin kiinnostunut, enkä mä voinut sanoa, etten ollut koskaan ollut silleen. Menitin minäkin neitsyyteni, mies tainnut edes tajuta, tekojaan :D Enkä kyllä kertonutkaan.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      51
      1449
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      170
      1255
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1077
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      1042
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      223
      992
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      13
      935
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      54
      838
    8. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      30
      836
    9. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      812
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      785
    Aihe