Minulla on suht matala ääni ja kun yritän laulaa korkealta , ääni menee joskus hieman käheäksi.Minulla on ns. "jonkunlainen" sävelkorva.
Johtuu kai siitä etten miltei puhu koskaan muuta kuin koulussa tunneilla .olen lukion kolmannella. Onko puhumattomuus voinut kamalasti kuluttaa lauluääntä?
Voiko tätä mitenkään "korjata"?
lauluääni "paremmaksi"
1
521
Vastaukset
- aleksi-78
Moi.
1) Älä laula korkealta. Käheytyminen kertoo siitä, että laulat kurkulla (ja siten väärin). Jos sinulla on jonkinlainen sävelkorva, voit aivan hyvin laulaa lauluja matalammalta.
2) Laula puheäänesi korkeudelta, se vahvistaa äänihuuliasi tai ainakin antaa pohjaa mennä joskus ylemmäksikin. Äänihuulet ovat kuitenkin sellaista venyvää lihasta, joita pian harjoituttaa maltilla.
3) Puhumattomuus ei sinänsä kuluta ääntäsi. Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että jos olet muutaman tunnin ääneti ja sitten laulat yht'äkkiä korkealta, niin onhan se aikamoista shokkihoitoa äänihuulillesi. Kuten koneet ja ihmiskroppa muutenkin, ne kaipaavat lämmittelyä.
4) Mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut, kun olet kerran vielä noin nuorikin eli kaikki hyvin. Varsinaista korjattavaa ei tämän perusteella vaikuttaisi olevan. Ehkä sana "ennaltaehkäistä" on jatkoa silmälläpitäen paras sana.
5) Vinkkejä äänenhuoltoon on paljonkin, mutta lyhyesti: muista juoda riittävästi vettä eli pidä kurkku kosteana. Lämmin hunajavesi olisi parasta. Kahvi, tupakka ja alkoholi tekevät kaikki pahaa. Hyräile lauluja hevosmiehen "ptruu":lla. Se on hyvää hierontaa äänihuulillesi. Kovaa huutaminen tai liman rykiminen tekevät taas pahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205024
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21802Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361250Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190- 921117
- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17863viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168815En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61723Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25709