Moniavioisuus

Psytytkö hyväksymään moniavioisuuden siinä tilanteessa, kun se sopii kaikille osapuolille? Kyseessä voi olla yksi nainen, jolla on useampi aviomies tai yksi mies, jolla on useampia vaimoja.

Itse näen ainoa moniavioisuuden ongelmana perinnön jaon ja avioikeuden toteutumisen, mutta muuten mielestäni tuo on täysin mahdollista, jos se kaikille osapuolille sopii.

1

77

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kieltämättä tuo moniavioisuus toisi melkoisia ongelmia. Jo sen määrittely kuka on kenenkin kanssa aviossa, ei ole helppoa. Jos menisin Pekan kanssa ensin avioon ja sitten Matin kanssa, niin olisivatko nyt Pekka ja Mattikin keskenään aviossa? Vai pitäisikö heidät vihkiä erikseen.

Entä jos Pekka ei tykkää seksistä Matin kanssa, niin ovatko he kuitenkin pari? Kuka on kehenkin elatusvelvollinen? Jos Matti jää työttömäksi ja saa kelan päivärahaa, niin saako hän mitään jos muilla on tuloja? Tai Pekka kuolee, niin saako Mattikin periä hänet?

Entä lasten huoltajuus. Pekan kanssa saisin tytön ja Matin kanssa pojan. Sitten Pekka haluaisi erota ja tyttö jäisi minulle. Onko nyt Matti mitenkään velvollinen huoltajana tytölle? Entäpä jos itse kyllästyisin vaikka Pekan juopotteluun, niin pitäisikö Pekan ja Matinkin erota, vaikkeivät niin halua?

Uskollisuus ei kuulu tähän malliin, sillä jos kahden ihmisen seksuaalielämä on melkoista tasapainoilua, niin mitä se onkaan kun soppaan laitetaan useampi.

No, oma kantani on että tuollainen suhde onnistuu vain, jos mukana ei ole liikaa tunteita. En osaisi ajatella niin läheistä ja syvää suhdetta mieheni kanssa jos joutuisin päivittäin kilpailemaan hänen kiintymyksestään.

Useimmat monisuhteet kun kaatuvat juuri tuohon, mitään intiimiä ei oikein voi muodostua ja se aiheuttaa kilpailua puolisojen kesken. Toimii yleensä nuorempana sellaisena läpimeno vaiheena.

Emme ole kasvaneet yhteisöllisessä kulttuurissa jossa kaikki jaetaan ja tehdään yhdessä. Omalta kohdaltani oli sietämätöntä että täällä huushollissa huseeraisi toinen nainen. Todennäköisesti hänen tapansa olisi niin erilaisia, että siitä ei tulisi kuin sanomista. Vaikka hän olisi jalkavaimo, eli määräysvaltani alla ja asuisi muualla, en siltikään voisi luottaa siihen ihmiseen. Enkä usko että voisin luoda rakkaussuhdetta häneen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2162
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2019
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1069
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      977
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      958
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      40
      843
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      809
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      744
    Aihe