Legendaarisen Yes yhtyeen yllättävä uusi albumi "Fly from here" kuulostaa parhaalta yhtyeen materiaalilta yli 20.vuoteen!!!
Kokoonpano on lähes sama kuin Yes yhtyeen "Drama" albumilla v.1980.
Jolla soittivat Chris Squire,Alan White,Steve Howe,Geoff Downes ja laulaja Trevor Horn.Trevor Horn on uuden albumin tuottaja.Yhtyeen laulaja on tuntemattomampi kaveri nimeltään Benoit David.Benoit omaa lähes samanlaisen ääniskaalan kuin Jon Anderson.
Albumi Fly from here on tavallaan Drama albumin jatko-osa albumin kansikuvaa myöten.Monet fanithan tietävät "Asia" yhtyeen fusioituneen Yesistä Drama albumin jälkeen.
Fly from here nimikkokappale koostuu kuudesta jaksosta,jonka tunnusmelodia kuultaa läpi kaikista biiseistä,muttei turmele kokonaisuutta vaan pikemminkin antaa sille syvyyttä.Vekkulimainen melodia on pidemmän ajan jälkeen kuunneltuna unenomaisen kauniilla tavalla klassikko.Sielukas albumi monen vuoden jälkeen kuulostaa ihmeeltä veteraanisoittajien käsissä,sillä Yesiä ei enään kukaan odottanut tulevaksi 10.vuoden tauon jälkeen.
Yes is back!
2
142
Vastaukset
- TIETOISUUDENRAJA
kuinkahan tämän Yessin saisi näiden
lökäpöksy /tatska /läväri/ energiajuoma/ facebook/ pleikkari/
sukupolven tietoisuuteen ?
HYVÄÄ MUSIIKKIA EI OLE LIIKAA, JA YES ON YKSI NIISTÄ HYVISTÄ ! - hahmottaja
Niin, ei kai se kovin suuri yllätys ole tuo "paluu" ja uuden levyn suhteellinen laadukkuus. Onhan yhtye keikkaillut kaiken aikaa ja ollut kuitenkin viime vuosikymmeninä sittenkin kohtuullisen ryhdikäs materiaalinsa osalta.
Vierastan kyllä tuota fani -ilmaisua, jota aloittaja useampaankin otteeseen viljelee tekstissään. Käytännössähän olet tietysti fani, mutta jokin hieman aikuismaisempi ilmaisu voisi olla paikallaan kontekstissa, jossa musiikillinen sisältö on kuitenkin selkeästi ensisijainen kriteeri kuuntelun perustana.
Nykysukupolvesta sikiää Yesin tai vastaavien ilmiöiden kuuntelijoita tietty suhteellinen osuus. Tuskinpa siihen voisi suuremmin vaikuttaa: näinhän on ollut aina, 1970 -luvulla suuri suomalainen yleisö kuunteli suomi-iskelmän lisäksi näitä brittipurkkajuttuja (Sweet, Slade etc) ja marginaaliporukka Yesiä ja Caravania. Näiden viimeksi mainittujen kahden nimen pariin eksyneitä 'teinejäkin" (ainakin lähes teinejä) on todistettavasti olemassa Suomessakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831459Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671245Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191214Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 79811
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808