Millä alalla olet ONNELLINEN?

OnnetonOtus

Välillä, aika harvoin kuitenkin, kuulee jonkun puhuvan työstään positiiviseen sävyyn ja kertoo viihtyvänsä töissä ja rakastavansa työtään.
Haluaisinkin nyt tietää MILLÄ ALALLA nämä työstään pitävät ihmiset ovat??

Itse olen ollut muutamassa eri työpaikassa, enkä tod. nauti töissä olemisesta.

Haluaisin työpaikan, josta oikeasti tykkään.
Asennettani en saa niin paljoa muutettua, että nykyisestä tykkäisin.

Tietenkin eri ihmisille sopii eri hommat, mutta ei vaan tunnu se oma homma löytyvän..

72

16757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisääkoulutusta

      Henkilöstöpäällikkönä, eli vastaamassa ketä tulee ja menee firmasta.

      Kuka saa potkut ja kuka ei, saa päättää itse.



      Tuohon pitäisi laittaa elinkeinotoimistosta koulutus myös tuolle alalle.

    • ggghhhhgggggg

      Suunnittelutoimistossa, olen assistentti/dokumentoija. Itsenäistä hommaa, mutta yleensä sanotaan mitä pitää tehdä, saa silti suunnitella. Tykkään. Koulutus insinööri.

    • Mustakaapo

      Olen merellä töissä, tykkään tosi paljon!

    • --_--_--

      Virkamies tutkimuslaitoksessa. Totaalisen itsenäistä hommaa, sopivasti kenttäreissuilla. Kukaan ei oikein tiedä missä olen menossa. Lyhyt työaika ja paljon lomaa. Talvella raportointia. Palkkakin riittää. 10-12 v päästä eläkkeelle.

      • Anonyymi

        geologinen vai`?


    • lapsirakas

      Päiväkodissa. Tämä päivä oli ihana, mutta aina välillä on niitä jolloin olisi vain kannattanut jäädä peiton alle. Lasten kanssa on raskasta, mutta tosi antoisaa.

      • pk-sijainen

        Komppaan. Tehny päiväkotihommia heti valmistumisen jälkeen 2009 on-off. Välillä työ kiristää hermoja (suuret ryhmäkoot pienissä tiloissa, vieläkään ei vakipaikkaa...), mutta siltikin tykkään. En edes haluaisi tehdä muita hommia.


    • 4r342r4

      Sulla on perustavanlaatuinen ongelma kysymyksessäsi. Voihan monilla aloilla / monessa työssä viihtyä hyvin tai huonosti. Viihtyvyyteen vaikuttavat suuresti työkaverit, työaika, työn itsenäisyys, työn vaihtelevuus, työn merkittävyys jne.

      Kannattaisi vaikka ensin etsiä netistä joku testi, joka antaa jotain suuntaa millaisessa työssä saattaisit viihtyä.

      Esim: http://www.mol.fi/avo/avo.htm

      En ole kokeillut, en tiedä onko hyvä vai huono testi.

      • Anonyymi

        Olen käynyt ammatinvalintapsykologin testissä työkkärissä. Se antoi ammatikseni juuri sen, mikä oli aikanaan lapsuudenhaaveeni, mutta mitä en ole koskaan voinut elääkseni tehdä aikuisena. Eli testi osoittaa todelliset kiinnostuksen kohteesi, mutta tuloksella ei ehkä sitten kuitenkaan tee mitään käytännössä. Minulla vastaus oli kirjailija. Sellaiseksi olen pienestä pitäen halunnut ja sellaiseksiminua kannustettiinkin joskus. Mutta ei sillä elä kuin ani harva. Enkä ole penniäkään sillä taidolla tienannutkaan, vaikka olen jotain kirjoitellutkin.

        Joten ei ne testit auta, jos taidot ovat sellaisia, ettet voi niitä hyödyntää.


    • KIIItollinen

      Itse olen harrastusohjaaja. Olen opiskellut tätä harrastusta alle kouluikäisestä lähtien ja nyt siitä on tullut ammatti. Enimmäkseen opetan lapsia. Lapset on ihania ja saan heiltäkin samanlaista palautetta, he tykkäävät minusta. On upeaa nähdä kun lapset oppii ja innostuu, ja monien kanssa saan työskennellä niin pitkään että heistä tulee aikuisia! Tämä on rikkaus! Iloitsen monista pienistä asioista, kuten siitä että saan hieman valettua itseluottamusta pieneen arkaan tyttöön. Koen että työni on tärkeää ja myös oppilaiden vanhemmat on useimmiten kiitollisia!

      Työaikani on iltaa, sillä silloin kaikki pääsevät harrastuksiin. Joten työaikani on 1-7 tuntia valmistelut vähintään 1-2 tuntia päivä. Eli parina päivänä viikossa minulla on aikas kevyttä.

      Olen ollut myös peruskoulussa ja siellä opettajien työ on rankempaa ja epäkiitollisempaa.

      Varmasti monella ihmisellä on parempi palkka kuin minulla mutta pärjään kyllä. Kesäisin (ja joskus aamupäivisin ja viikonloppuisin)teen vuokratöitä, ne on ihan ok vaihtelua kun ei tarvitse pinnistellä henkisesti eikä jännittää etukäteen työpäivää. Opetustyö vaatii tietyn jännityksen kun joskus pitää improvisoida hetkessä jotta saa oppilaan oppimaan tai että opetuksen intensiteetti säilyy mielenkiintoisena koko tunnin ajan.

      Positiivista tässä on myös se, että saan suunnitella omat työaikani, sekä että ei ole hankalia työkavereita. Ei siis työkavereita ollenkaan.

      Negatiivista on se että ei ole lomapalkkaa eikä turvaa jos sairastuu, silloin jäisin tyhjän päälle. Ja oikeastaan en voi olla töistäkään poissa kuin kerran talvessa jos nyt niin paha lenssu iskee. Sijaisia ei ole. Mutta olen kyllä kantapään kautta oppinut pitämään itseni terveenä.

      Myös joskus harmittaa kun arkena ei tavallaan sellaista ihan vapaata ole niin kuin esim. klo 16 töistä pääsevilla. Aamu ja päivä ennen töitä on kuitenkin sitä valmistautumista töihin ja hieman jännityskin on päällä. Mutta en vaihtaisi pois. Vaikka töihin mennessä jännittääkin, niin töistä päästessä sitä on aina onnellinen että työpäivä on ollut mukava!

      • mauritzio1236

        Upeeta lukea Sinun aito visio nykytilanteesta! Sinä ainakin pärjäät kaikisa tulevissa haasteissa työelämän suhteen! Sinua aidompaa asennetta saa etsiä! Ei se pieni palkka, vaan rakkaus siihen mitä työtä tekee, palkitsee! Toki palkalla pitää pärjätä! Jatka samalla tiellä, Sinä pärjäät!!!PS. Sinussa ois muuten näköjään myös kirjailijan taipumuksia! Mietintämyssyyn Sulle pistettäköön!


    • Paikat siistiksi

      Minä olen siivooja ja usko tai älä mutta tykkään työstäni

      • 12+5

        siivojan työ on todella aliarvestottea! itse aikanaan olin opiskelupaikkaa odotellessa siivoamass ja työ itsessään oli ihan ok. ei nyt ehkä sellaista, jota ihan kunnolla työkseni tekisin, mutta meni tuossa elämäntilanteessa. ainoa, mitä jäi hampaankoloon, oli ne henkilöt, joiden työpaikalla siivosin. katsoivat nenänvartta pitkin ja valittivat ettei ollut siivottu kunnolla, jos ei haissut pesuaine. ts. jos siivosi, niin ei voinut käyttää hajusteettoomia aineita, koska heti alkoi valitus siitä ettei ole siivottu vaikka olisi kuinka jynssännyt. jos taas pyhki pintapuolisesti ja käytti voimakkaasti tuoksuvia aineita, niin kyllä kehuttiin että kun aivan tuoksuukin puhtaalle..hohoi.. oletko itse välttynyt tällaisilta "muita parempi"-ihmistyypiltä? vai osaatko vain hoitaa heidät hiljaisiksi ;)


    • onnellinen tutkija

      Tutkijana elämä hymyilee, kun saa tehdä juuri sitä minkä kokee itselleen (ja yhteiskunnalle) tärkeäksi:) Mitään lisäämättä ja mitään pois ottamatta.

      t. sairaalan onnellinen tutkija

      ps. ainut ongelma on tietenkin palkka, mutta se on sivuseikka työn palkitsevuuden vuoksi!!

    • Puuntaimi

      Puutarha-ala! Niin hyvin ihanaa etten alaa ikinä vaihtaisi. Ei kyllä sovi kenellekään sellaiselle joka ei nauti täysin siemauksin puutarhajutuista, koska työ on kausiluontoista (yleensä vain kesäisin töitä) ja palkka on poikkeuksetta surkea. Mutta on se vaan niin ihanaa, kasvattaa kasveja ja tuntea se onnistumisen riemu kun ne oikeasti kasvavat kauniiksi tai runsaasti hedelmää kantaviksi.

      • dfgvhjnm

        Moni nuori mieskin harrastaa tuota kasvien kasvattamista, on ne niin reippaita ne nykynuoret!


      • Anonyymi

        Täällä toinen puutarhuri. Toinen meikän onnellinen ala on metsänhoito ympärivuotisesti.

        Ulkotyöt sopivat minulle parhaiten.


    • ssddsda

      Perintätyö. Olen kilpailuhenkinen ja vahva luonteeltani, en ota stressiä asioista. Mitä enemmän rahaa kilahtaa kassaan sen mukavempi. Asiakkaita palvelen asiallisesti mutta määrätietoisen jämäkästi. Työ on itsenäistä ja haastavaa, kohtalainen palkkaus. Siistiä toimistotyötä. Työkaverit on mukavia ja yhteishenki hyvä. Tällä alalla olen onnellinen.

    • helvetti loppu

      OPETTAJANA. Tykkään, erityisesti juuri nyt.

      • Anonyymi

        Kun et tiedä miten hienoa homma oli60 luvulla kun oppilaat halusi oppia. Olen onnallinen kun pääsin eläkkeelle 2008


    • ansaitulla.......

      Kyllä minäkin tykkään opettajan duunista. Vaikka työ on ainakin kolmanneksi vaarallisinta; poliisin ja siwan/salen kassan jälkeen, niin silti minä tästä hommasta tykkään varsinkin nyt (18.6. vai mikä päivä tänään on ja paljonko kello on?!)

    • ihana elämä

      Eläinten kanssa on hyvä työskennellä. Niillä ei huonoa päivää olekaan, eikä ne nalkuta turhasta, eikä asiastakaan.

    • Uskoisin että useimmat ihmiset ovat onnellisia sellaisella alalla joka oikeasti kiinnostaa heitä, ja sehän riippuu aivan henkilöstä. Joten sanoisin että se paras työpaikka riippuu omasta kiinnostuksen kohteesta eikä ole kaikille ihmisille sama.

    • kansan kynttilänä

      Olen ns. kansankynttilä en siis kansan kynttilä. Tykkään tästä olemisesta.

    • tarmotuuva

      liki parikymmentä vuotta hoitotyössä ----> ja toivon ettei kukaan teistä koskaan erehdy samaan. pitää olla tosi masokisti, että lähtee näiden nykymaistereiden pompoteltaviksi milloin mihinkin projektiin, ei sillä väliä kuka tuona aikaa potilaat / asiakkkaat hoitaa.
      sen verran aasi olin, että aikani hppäsin kun käskettiin, nyt alkon myyjänä ja TYKKÄÄN työstäni, vaikka palkassa häviänkin. raha ei tee onnelliseksi.
      t. ex-erikoisairaanhoitaja

      • mauritzio1236

        Moi! Näin se on; muut teköö mitä käsketään ja ite mitä haluaa! Nykyisin on hyvä, jos pystyy ennakoimaan! Hyvä Sulle, onnistuit vaihtamaan työpaikkaa lähes ilman kolhuja! Tsemppiä tulevaisuudelle!


    • Marco Bjuursömmi

      IT-alalla. Olen onnellinen.

      • Anonyymi

        Iha jees. Hyvä homma -b


    • 28

      Olen kokenut onnea tehdessäni kulttuuri- ja viestintäalan töitä.

    • .....

      Olen työtön.

      • Anonyymi

        sama:)


    • kulkuri

      Aloitin matkatyön toukokuussa 1978 ja teen sitä edelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut euroopan ulkopuolella ja yhdeksän viimeistä vuotta afrikassa. Olen ollut välillä vuoden paikallaan suunnittelutyössä mutta ei se oikein sopinut minulle. Olen tekniikan alan töissä ja tavallaan pidän tästä sen takia, että täällä on haasteita.

    • Joka päivä iloa

      Ei se ole alasta kiinni, se on työilmapiiristä ja ympäristöstä kiinni se viihtyminen. Monta työpaikkaa olen käynyt läpi, ollut yksityisellä sektorilla, julkisella sektorilla ja ulkomailla. Nyt vasta olen tyytyväinen. Aiemmin ilmapiiri pilannut kaiken, edellisessä työpaikassa olin 7 vuotta hyvällä liksalla, mutta pahoinvoiden. Harkitsin jopa alan vaihtoa, kun tämän alan työpaikat on olleet enemmän tai vähemmän ilmapiirillisesti haastavia. En viihtynyt teennäisessä tekohymy joukossa kravaatit tiukalla ja puvun napit tarkalleen oikeassa järjestyksessä. Palavereja toistensa jälkeen, tietokoneen edessä naputtelua ja suunnittelua muutoin. Jalat pöydälle jos muuta ei keksi. Mitä sitä työsuhdeautolla ja puhelimella jos työilmapiiri on masentava? Nyt ilmapiiri on hyvä, palkka on reilusti aiempaa pienempi, mutta kohtuullinen ja työ on mukavaa, haastavaa ja tekemistä riittää. Työpaikkana tehdas ja koulutukseltani olen insinööri. Kolmas vuosi menossa enkä töitäni enää vaihda ellei syystä tai toisesta potkuja saa.

    • 10 e tunti?

      tärkeää on kouluttautua siihen ammattiin josta pitää. lisänä tulee hyvä liksa. nuorilla on monta kertaa aika hakusessa se mihin oppiin tai ammattiin haluta koska ei kumminkaan turhia vuosia kande koulujen ja opintojen kera viettää mikä johtaa turhautumiseen ja valmistuminen ammattiin " joka ei ole oma ala". siinä vaiheessa kun olet väärässä työssä alkaa pakkopulla ja sairaslomat ja vuosi toisensa jälkeen tuntuu vain siltä että kunnon kansalaisena tässä nyt töitä revin jotta elätän itseni ( perheeni) aika sooloilua tää elämä kyl on .

    • 6:30-15:00

      Mä olen jo lapsesta saakka ollut kova tekemään käsillä askartelua ja muuta luovaa. Kouluttauduin neljässä vuodessa sekä vaatturiksi, että pukuompelijaksi, ja löysin oman alani työpaikan keskellä lamaa vuonna 2008. Nyt neljä vuotta jälkeenpäin olen onnellinen paikastani. Olen edennyt urallani, saanut paljon vastuuta ja erilaisia työtehtäviä. Pelkkä 'ompelija' ei riitä työni kuvaukseksi, vaan olen myös leikkaaja, kaavoittaja, mallimestarin assistentti, tuotekehitysryhmän visualisti... Palkkakin on neljän vuoden aikana noussut 42%, vaikken edelleen yllä edes mediaanipalkkaan, mutta se ei ole olennaista mulle. Olen kuitenkin saanut selvää tunnustusta rahallisessa muodossa, sekä toimitusjohtajan kehut työstäni. Mun työpanos on huomattu, ja se tekee musta onnellisen.

      • mauritzio1236

        Moi!
        Sinulla on homma hallussa! Uskon siihen, että muutaman kokemuksen kartuttaman työvuoden jälkeen Sinusta tulee yrittäjä! Asenne on kohdallaan! Tulet myös menestymään, koska olet kouluttautumassa täydelliseksi , ei työn antajan hyödynnettäväksi, vaan itsellesi ja perheellesi! Tsemppiä Sulle!


    • Ihan jees.

      Mä ajan bussia hsl-alueella ja tykkään! Päivät on usein pitkiä, mutta työ itsessään on melko leppoisaa, hyvä työyhteisö, ja palkkakkin ihan kohtuullinen. Eikä tarvitse viedä töitä kotiin.

      Se on kyllä totta, kuten muutama muukin jo totesi, että ilmapiiri, työkaverit ja sopivan rento asenne, tekee työstä kuin työstä huomattavasti miellyttävämpää ja viihtyisämpää.

      Itse ajattelen sen niin, että kun siitä hereilläoloajasta käytännössä kuitenkin suurin osa ollaan töissä, kannattaa siitä ajasta tehdä itselleen mahdollisimman mukavaa.

    • Essu89

      Mesia-ala.

    • Onnellinen työtön

      Työttömänä olen TOSI ONNELLINEN ...Jo 4 vuotta.

      • Anonyymi

        tyhmästä työ tykkää


    • koulussa1

      Koulunkäyntiavustajana ala-asteella. Palkka on ihan hyvä,mukavat työkaverit ja antoisaa työtä sekä minulle sopivan haastavaa. Päivätyötä joka sopii minulle,viikonloput vapaata,samat lomat kuin koululaisilla. Pidän tästä työstä paljon enemmän kuin päiväkodissa työskentelystä.

    • 2,5 * syy

      OPETUSTYÖSSÄ olen onnelinen, JUURI NYT!!!!!!!!

    • Duunaritar

      Raksalla. Tykkään tehdä miesten kanssa töitä, ne on vaan jotenkin rentoja ja reiluja. En enää vaihtaisi naisvaltaiseen työhön (olen tehnyt sitäkin). Ja maalarina työ on usein niin itsenäistä että saa tehdä hommia myös yksinkin josta myös nautin. välillä tietenkin on raskasta tai muuten tympeetä, hankalat olosuhteet mutta niistä selviää kun on se tunnelma kunnossa. Ja mikä parasta; töissä saa nauraa!

    • EiTöitä

      Kommentti aikaisempaan "Tärkeintä kouluttautua siihen ammattiin josta pitää", juuri näin sillä edellytyksenä että alalta löytyy töitä Jos tietää että mielialalta ei löydy nyt (eikä tod.näk. tulevaisuudessa töistäkään) niin parempi kouluttautua melkein miksi tahansa muuksi.

      • mauritzio1236

        Upeeta mahtavaa! Sinä ainakaan et jää jatkossa työttömäksi tuolla elämänasenteella! Tosi upeeta!


      • mauritzio1236

        Elä anna periksi!!!! Sinä tulet pärjäämään tulevaisuuden haasteissa, koska et näköjään pelkää mitään tulevista töistäsi. Sen uskallan sanoa sulle, että mikään panostus sulta tulevaisuuteen ei ole turhaa! Jos olisin edelleen työelämässä haastattelemassa sinua, Seolis Siinä! Eli Usko itseesi jatkossakin tulevissa työhaastatteluissa! Siitä se lähtee!


    • mauritzio1236

      HYVIÄ KYSYMYKSIÄ!
      valitettavasti ei ole ns. hyvää työn antajaa momellakaan! En tiedä ikääsi, mutta jos olet nuori, pidä puoles kaikissa tilanteissa,jos olet kypsässä vaiheessa anna ongelmat nuorille! Mun mielestä nuorille täytyy taata työrauha!

      • mauritzio1236

        En ole nuori,mutta kannustan ja olen antanut työpaikkani jollekin nuorelle!


    • YOLO SWAG

      Ammattikoulun opettajana on kivaa jos opettaa jotain kädentaitoja. Muiden aineiden opettajia vituttaa aika lailla ja on muuten totta että opettajan työhön hakeutuu ne jotka ei pärjää normaalissa työelämässä.

      • Anonyymi

        Olin samassa hommassa 50 vuotta sitten 90 luvulla alkoi mennä pieleen kun politiikka sotkeutui koulutukseen ja johtajien pätevyys oli jäsenkirja jopa niin että piti hommata lopputili yhdelle joka haukkui hyvän työntekijän ilman syytä. vieläkin tulee naisopiskelijat halaamaan kun kuulema saivat töitöä koulutuksen ansiosta


    • Herrasmies1

      Olen ollut samalla työnantajalla yli 30 vuotta, opiskellut ja edennyt työssäni johtavaksi asiantuntijaksi. Hiljalleen kuitenkin olen alkanut tuntea tympääntymistä siihen, että DI- ja insinöörikoulutus ei tuota enää laaja-alaisesti sivistyneitä nuoria alalleni vaan suorastaan tökeröä porukkaa. Rekrytointimme kerta toisensa jälkeen tuottaa toinen toistaan huonompia tuloksia. Aikaa tietysti pitää näillekin antaa ja kai samat epäilyt aikanaan kohdistuivat vanhempien kollegojen osalta itseeni. Ärsyttää vain joskus tietämättömyys asioista sekä tekniikan tuntemuksen heikko taso. Nykyaikana kun kaikki tekniset laskelmat niin lujuuden kuin materiaalienkin suhteen tehdään tietokoneilla. Olen havainnut nuoren polven puutteena sen ettei heidän käsityskykynsä kykene liikkumaan oikeassa mittasuhteessa saatuihin tuloksiin. Eli tarkoitan kun tietokoneen antama tulos tulee niin pitäisihän se nähdä jo otsallaankin että koneelle annettuissa tiedoissa on perustuvaa laatua oleva virhe.

    • IT-TkT

      Olen tekniikan tohtori ja professori IT- ja matematiikka-alalla. Siis alani on tarkemmin sanottuna matemaattinen informaatioteknologia. Lisäksi olen IT-alan yrittäjä. Saan soveltaa monipuolisesti tosi paljon niitä oppeja, joita olen opiskellut TKK:lla. Työ on matemaattisloogisesti vaativaa, luovaa ja bisnes-henkistä. Ja lisäksi 100%:sti vapaata ja stressitöntä. Opin koko ajan uutta, esim. markkinointia mitä kehittämiini tuotteisiin tulee. Saan matkustaa kaikissa teollisuusmaissa mutta myös kehittyvissä talouksissa. Siksi tiedänkin gourmet-ruoista tosi paljon, samoin eri maiden kulttuureista ja arkielämän tavoista. Olen monopoliasemassa olevien tuotteiden vuoksi miljonääri ja vaurastun koko ajan. Työni seurauksena fiksuja kavereita ja tasokkaita naisystäviä on todella paljon. Esim. kesähuvilallamme vierailee kavereita useita henkilöitä viikossa. Kaiken tämän ja myös monen muun seikan johdosta työni on iki-ihanaa.

      • onnellinen38

        VAU.. kuulostaa unelma elämältä!!! :):)

        Itse teen töitä mieheni hyvin menestyneessä yrityksessä. Teemme vähän töitä ja meillä on paljon lomia. Työmme on stressitöntä ja elämämme kaikin puolin ihanaa :)


    • HAPPYHAPPYNAPPY

      TEEN TÖITÄ KOTONA.. OLEN SIIS TAIDEMAALARI.. HANKIN PALJON RAHAA.. JA RAKASTAN MAALATA :))

      • unelmoja

        Kuinka ihanaa työtä ... mäkin haluaisin olla taidemaalari ^^


    • hölökynkölökyn

      Opetustyö on ihanaa - juuri tällä hetkellä. Olen toooosi onnellinen.

    • 3-kymppinen

      Hienoa että foorumeilta löytyy tällaistakin positiivisuutta! Yleensä ensimmäiseen kymmeneen kommenttiin mahtuu hyvin monia "kivat sulle", "hyvin eräitä lykästää" -kommentteja. Itsekin rakastan työtäni jossa saa olla luova, analyyttinen, laskelmoiva, heittäytyvä, saa matkustella, tavata uusia ihmisiä, liukuvat työajat, ja palkka kohdallaan, hieno työympäristö ja hienot työkaverit. Olen etuoikeutettu. Kiitos!

    • lullaby3

      Mulla on viha-rakkaussuhde ravintola-alaan. Olen opiskellutkin pari kertaa mutta aina palaan takaisin ravintolaan. Parasta duunissa on työkaverit! :)

    • Härski -64

      Miulla oli tänään rokulipäivä. Joulu meni vähän pitkäksi. Huomenna verstaalle.

    • koulupsykologi

      Itse nautin työstäni ja olen siis koulupsykologi :)

    • Hoitsu84

      Sairaanhoitajana. Nyt olen työpaikassa jossa ei ole koko ajan hirveä kiire. Suorastaan rakastan tätä työtä! Osastolla työ oli kaaoksen hallinnan yrittämistä. Nyt saan keskittyä työhöni.

    • skdkjljsdfkfsdkl

      Olisin onnellinen tubettajana, silloin tällöin tekisi videota ja rahaa kilisee tilille vaikka nukkuessa kun niitä katsottaisiin ympäri maailman.
      Valitettavasti kanava ei vetänytkään katsojia lähellekään nyt vaadittavaa määrää, tuhat tilaajaa ja 4000 tuntia katsonta-aikaa vuodessa joten vastenmielinen töissä raataminen vaan jatkuu :/ Vituttaa tällainen huonolla palkalla raataminen, kyllä jyrsii ja pilaa elämänlaadun täysin. Vapaa-ajalla on liian väsynyt tehdäkseen mitään mielenkiintoista. Kroppakin alkaa mennä paskaksi, jossain vaiheessa tämä paska on lopetettava...
      Ei kyllä mikään muukaan ole elämässä mennyt minun edun mukaisesti, aina joudun vaan sellaiseen vastenmieliseen tilanteeseen mihin en olisi halunnut ja mitä olen jopa yrittänyt vältellä mutta ei sitten millään onnistu sellainen mitä itse haluaisin >_<!! On se perkele vittumaista tällainen elämä!!

    • SepäSiitä

      Tähänkös kirjoitukset loppuivat?
      Olin samalla työnantajalla kolme vuosikymmentä. Tein minkä pystyin, illatkin pakkasi menemään työssä. Moneen suuntaan piti ehtiä ja järjestelyt olisivat voineet olla fiksummat, mutta parannusehdotuksista loukkaannuttiin.
      Ollessani lähdössä hiukan ennenaikaisesti eläkkeelle, yritettiin uhkauksin se estää. Olin varmaan yksinkertainen ja arka, kun katsoin hyvän toiminnan ja vallitsevan käytännön eron niin suureksi ettei siihen voi puuttua eikä jaksa sitä sietää.
      Poistuessani sanottiin " Et kyllä paljon kertonut mitä haluaisit tehdä."

    • Jytkytin

      Maatalous. On se niin nannaa painaa jyrällä vauhilla kovaan takatuuleen kuivalla savipellolla - pölyverho peittää edestä näkyvyyden ... voi voi nyt MENI MUNAT ja KANAT! Heheheee.
      NYT TULEE JYRÄÄ, ettekö näeeeee.
      Taustamusiikkina Bad Boys Bad Boys ... Whats y gonna do when they come for YYYYYYY.
      Siipirikko ... raato ... raato ... MUNATON NARTTU. Kruts!
      Niin, tarkoituksenahan ei ollut aiheuttaa massiivista eroosiota ja luontokatastrofia. No, vahinkoja sattuu.
      Ei ole pitkään aikaan ollut yhtä hauskaa, joku aika kun suon kaivinkonella kaivoin pois häiritsemästä, niin se oli aika lähellä ... JYTKYY JYTKYY vaan ei UPPOOOOOO.

    • Lifesaver

      Mä oon tehnyt uinninvalvojan töitä isossa kuntakeskuksessa ennenkin. Silloin lähdin katselemaan josko ruoho olisi muualla vihreämpää. Kaduin päätöstäni vuosia. Nyt pääsin palaamaan omaan hommaan ja en voisi olla tyytyväisempi. Missään työpaikassa en tuntenut oloani hyväksi ja kaipasin aina takaisin.

      Paikkahan on surkea, mutta sillä pärjää. Rakastan työtäni ja pidän sitä tärkeänä. Olen hyvä asiakkaiden kanssa ja ajatus siitä, että turvaa jonkun henkeä ja pelastaa hengen tarvittaessa on upeaa! Työkaverit ovat kuin toinen perhe ja uintikeskus kuin toinen olohuone. En enää koskaan lähde! Paitsi kouluttautumaan vauvauinti- vesijumppaohjaajaksi...ehkä.

    • sekoomus

      En ole koskaan halunnut tehdä mitään työtä, kuitenkin tein töitä yli 20 vuotta hammasta purren. Joka työsuhteessa erilaisissa tehtävissä, olen myös ollut pitkissäkin työsuhteissa kuten yli 14 vuotta ja voin sanoa että vitutti joka päivä, joten työ ei ole minua varten ja siksi olenkin mielelläni vain kotona ja harrastelen kyllä kaikkea mikä vain kiinnostaa.

      Nyt on kivaa ja hermo lepää ja muuten en ole perseaukinen luuseri jos sen meinasit seuraavaksi sanoa. Voinkin sanoa että olet itse luuseri kun teet mitä et halua tehdä työksesi mutta teet kuitenkin ja kärsit joka päivä siitä ihan helvetisti, minun ei tarvitse tehdä mitään.

      Syyllistämisen voit lähettää Sipilän poppoolle ja kertoa ettei kiinnosta kiky talkoot eikä muutkaan työelämän heikennykset, kaltaisiani on jo tuhansia Suomessa ja joka päivä tulee vain lisää.

      Nostan tietenkin kaikki yhteiskunnan tuet mitä irti lähtee kokoomuksen tyyliin, mitä isot edellä niin me muutkin perässä. Sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Kokeile omavarais taloutta ainakin osaksi elämää,mulla se auttoi sain 62 v eläkeanomuksen hylättynä.teillä nuoremmilla ikäpolvilta on viety eläkkeet.haistattaakaa paskat koko yhteiskunnalle.tehkää ruoka itse.käykää ulkomailla välillä,avaa silmiä kummasti.itse tekemällä pääsee pitkälle.Elämässä on paljon mahdollisuusia,kun unohtaa yhteiskunnan ja ahneet politikot omat tulot 430ekua kuussa

      • Anonyymi

        Tämä tähtäimessä, itse ruuat kasvattamalla kesäisin pääsee pitkälle.
        Pakollisia laskuja hyvin vähän jos saa vaikka puolet omista ruuista kasvatettua itse, sähkö/vesi lähinnä, puut omalta tontilta vielä niin ei sähköäkään mene lämmitykseen niin paljoa.


    • Anonyymi

      Mitkä asiat sinua kiinnostavat, kun sinulla on aikaa? Ja monesti on niin, että se arkinen puurtaminen töissä, on sitä kun tekee rutiinilla hommat pois alta. Miksi? Koska siitä saa palkkaa.
      Palkan takia valtaosa ihmisistä tekee työtään. Oletko koskaan ajatellut yrittäjyyttä, ja jos olet, niin millä alalla? Tuossa pohdittavaa.

    • Anonyymi

      Mieluiten tekisin jotain toimistotyötä, jossa saa istua ja olla itsekseen.

    • Anonyymi

      Minua vadelmattaa lukea näitä menestystarinoita.

    • Anonyymi

      Olen sairaanhoitaja. Nuorena olin kymmenen vuotta valmistumiseni jälkeen töissä erikoissairaanhoidossa eri osastoilla. Sitten mieheni alkoi tekemään töitä ulkomailla. Asuin mieheni töiden takia kuudessa eri maassa, enkä tehnyt ulkomaills ollessani ollenkaan hoitotyötä. Sitten, kun mieheni lopetti ulkomaanprojektit. Suoritin amk tutkinnon sairaanhoitaja koulutuksen lisäksi. Mutta en tiedä nyt, mitä sillä tekisin. Olen tehnyt nyt keikkatyötä. Tällä hetkellä minulla ei ole ivluvat voimassa, joten teen lähihoitajan ja iv luvattoman sairaanhoitajantöitä. En tiedä, suoritanko enää ivlupia. Olen tällä tavalla tykännyt hoitotyöstä, mutta jos olisin aina joutunut tekemään hoitotyötä. En olisi jaksanut enkä tykännyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe