Ramadan Suomessa

paastolla???

Paastoavatko teidän muslimimiehenne nyt Ramadanin aikaan ? Entä paastoatteko itse ?

Olen kaukosuhteessa muslimimiehen kanssa ja hän kysyi voinko paastota yhden päivän hänen kanssaan, joten paastosin yhden päivän. Haluaisin paastota koko Ramadanin ajan, mutta itsekurini ei pidä kun olen yksin.

60

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun mieheni

      on muslimi, mutta hän ei paastoa. Ei paastonnut kotimaassaankaan. Hän sanookin, että on kuten tapakristityt - syntynyt muslimiksi, mutta ei sen kummemmin harjoita uskontoaan

      • Anonyymi

        Saako nusasta paaston aikaan. Himot hyrrää kun on nälkä. Nussin kumminkin ei suomessa tartte sääntöjä noudattaa. Nussitaan kilpaa


      • Anonyymi

        Mitä hyötyä on paastosta. Kyllä muslimeilla on hölmöjä tapoja. Ensin ollaan nälässä koko päivä illalla syödään kuin syöttöporsaat. Ilmankos muslimit on lihavia lössyköitä. Työyhteisössä nauretaan muslimeille. Ovatko perse pystyssä tauon aikana eli rukoilevatko. Hehhhh. Kaikenlaisia höhliä tuleekin suomeen. Minä kysyin kerran muslimelta oletko pyörtynyt kun käytävällä ulisi perse pystyssä äkkiä pomppas ylös kiusa se on pienikin kiusa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako nusasta paaston aikaan. Himot hyrrää kun on nälkä. Nussin kumminkin ei suomessa tartte sääntöjä noudattaa. Nussitaan kilpaa

        Kyllä varmaan nussivat paaston aikaan kun kakaroita tulee kuin liukuhihnalta. Olis nussimiseenkin vuoden paastoaika niin nälänhätä pienenisi.


    • 234234234

      No eipä tommonen yhden päivän paastoaminen, noin niin kuin toista tsempatakseen kovin pahalta rastilta vaikuta. Kokonaan toinen juttu on sitten koko ramadanin läpi vieminen muslimien tapaan. Miksi ihmeessä sinun niin pitäisi tehdä, jos et kerran ole muslimi? Lähtisikö miehesi joka sunnuntai kirkkoon virsiä laulamaan ja saarnaa kuulemaan, jos jumalanpalveluksessa käyminen olisi sinulle tärkeää?

      • sorry vaaaaaan

        Ei lähde, koska kunnon muslimi ei voi kirkkoon sisälle astua.

        Aivan kuten todellinen Jeesukseen uskova kristitty ei paastoa allahin kunniaksi.

        Jos hän pyytää sinua näin osallistumaan uskonnollisiin menoihinsa, tiedät aivan hyvin että hän tulevaisuudessa haluaa sinut mukaan tosissaan. Lupaukset ovat lupauksia, mutta kunnon muslimi on vastuussa siitä että hänen vaimonsa ei loukkaa allahia tai hänen määräyksiään... joten päättele siitä ja muista että hän voi luvata sinulle mitä vain nyt, mutta hänen vastuunsa sinun uskonnollisten tapojen noudattamiseen alkaa, kun menette naimisiin.


      • ejh7
        sorry vaaaaaan kirjoitti:

        Ei lähde, koska kunnon muslimi ei voi kirkkoon sisälle astua.

        Aivan kuten todellinen Jeesukseen uskova kristitty ei paastoa allahin kunniaksi.

        Jos hän pyytää sinua näin osallistumaan uskonnollisiin menoihinsa, tiedät aivan hyvin että hän tulevaisuudessa haluaa sinut mukaan tosissaan. Lupaukset ovat lupauksia, mutta kunnon muslimi on vastuussa siitä että hänen vaimonsa ei loukkaa allahia tai hänen määräyksiään... joten päättele siitä ja muista että hän voi luvata sinulle mitä vain nyt, mutta hänen vastuunsa sinun uskonnollisten tapojen noudattamiseen alkaa, kun menette naimisiin.

        siis miten perustelet, ettei kunnon muslimi voisi mennä kirkkoon? Tietenkin voi mennä sehän on "Jumalan huone" ja samaan Jumalaan kristityt uskoo kuin Muslimitkin.


      • Anonyymi
        sorry vaaaaaan kirjoitti:

        Ei lähde, koska kunnon muslimi ei voi kirkkoon sisälle astua.

        Aivan kuten todellinen Jeesukseen uskova kristitty ei paastoa allahin kunniaksi.

        Jos hän pyytää sinua näin osallistumaan uskonnollisiin menoihinsa, tiedät aivan hyvin että hän tulevaisuudessa haluaa sinut mukaan tosissaan. Lupaukset ovat lupauksia, mutta kunnon muslimi on vastuussa siitä että hänen vaimonsa ei loukkaa allahia tai hänen määräyksiään... joten päättele siitä ja muista että hän voi luvata sinulle mitä vain nyt, mutta hänen vastuunsa sinun uskonnollisten tapojen noudattamiseen alkaa, kun menette naimisiin.

        Miksi ei voi astua kirkkoon onhan olemassa kaksi jalkaa. Hihhhhhhhhhhhh. Outoja otuksia noi muslimit. Mutta seksi maistuu. Pitäis olla seksitön vuosi niin ei syntyvyys nouse mamuilla. Joo tosiaankin seksitön vuosi jeeeeeeee


      • Anonyymi
        ejh7 kirjoitti:

        siis miten perustelet, ettei kunnon muslimi voisi mennä kirkkoon? Tietenkin voi mennä sehän on "Jumalan huone" ja samaan Jumalaan kristityt uskoo kuin Muslimitkin.

        Kristityt menrvät Jeesuksen kautta Jumalan luo.
        Islamin Jeesus ei ole Jlan poika vaan profeetta kuten Muhammed.


    • Meriami

      Mies paastoaa, minä en. Mies on muslimi, minä en. Tosin nyt en paastoaisi, vaikka olisin muslimikin. Joskus taannoin olen myös paastonnut päivän kokeeksi, ei lainkaan paha juttu sinänsä, mutta ei siitä seurannut vaatimuksia lisäpaastosta tai muusta islamin harjoittamisesta tms., kuten joku pahanilmanlintu tuossa jo maalaili. Ja olimme naimisissa jo silloin, kun tuota paastoamista kokeilin.

      Pakko nyt mainita vielä, että mies oli iloinen, kun ensimmäistä kertaa tänä vuonna ei joudu paastoamaan yksin; meillä paastoaa toinenkin, joka juo vain maitoa auringonnousun ja -laskun välillä. ;)

      • sorry vaaaaaaaan

        Niin, kysymyshän on vain siitä, kuinka harras kyseinen muslimi on.

        Menehän Iranissa katsomaan katukuvaa, montako farkkuihin ja T-paitaan pukeutuvaa musliminaista siellä näkyy vetämässä kinkkuvoileipää keskellä paastopäivää ?

        Siellä monet muslimit eivät itse vaatisi vaimojaan pukeutumaan ja käyttäytymään koraanin mukaisesti, mutta suvussa ja lähipiirissä on monta harrasta muslimia, jotka tekevät vapaamielisemmälle miehelle selväksi missä kaappi seisoo (ja missä kaapissa vaimon tulee elää).

        Jos tuleva miehesi todella uskoo koraaniin ja mitä Islam opettaa, hän tietää että hänen velvollisuutensa allahin edessä on pistää vaimo noudattamaan koraanin sääntöjä, tai muuten hän menettää kenties omankin taivaspaikkansa.

        On siis äärimmäisen tärkeää tietää, uskooko mies todella itse vai noudattaako hän sääntöjä vain muodollisesti.

        Tännekin kirjoittelee monen sellaisen muslimin vaimo, joiden miehet vain muodollisesti noudattavat sääntöjä. Jos nimittäin hurskaan muslimin vaimo kirjoittelisi tänne (mihin hänellä ei siis kertakaikkiaan ole lupaa), hän olisi pulassa ihan oikeasti.

        Siksi tänne eivät kirjoittelekaan ne vaimot joiden mies on tosi uskova.

        Onnea teille, ja onnittelut jos teidän miehenne on vain muodollisesti uskova. Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä mäihä.


      • kuka on viaton
        sorry vaaaaaaaan kirjoitti:

        Niin, kysymyshän on vain siitä, kuinka harras kyseinen muslimi on.

        Menehän Iranissa katsomaan katukuvaa, montako farkkuihin ja T-paitaan pukeutuvaa musliminaista siellä näkyy vetämässä kinkkuvoileipää keskellä paastopäivää ?

        Siellä monet muslimit eivät itse vaatisi vaimojaan pukeutumaan ja käyttäytymään koraanin mukaisesti, mutta suvussa ja lähipiirissä on monta harrasta muslimia, jotka tekevät vapaamielisemmälle miehelle selväksi missä kaappi seisoo (ja missä kaapissa vaimon tulee elää).

        Jos tuleva miehesi todella uskoo koraaniin ja mitä Islam opettaa, hän tietää että hänen velvollisuutensa allahin edessä on pistää vaimo noudattamaan koraanin sääntöjä, tai muuten hän menettää kenties omankin taivaspaikkansa.

        On siis äärimmäisen tärkeää tietää, uskooko mies todella itse vai noudattaako hän sääntöjä vain muodollisesti.

        Tännekin kirjoittelee monen sellaisen muslimin vaimo, joiden miehet vain muodollisesti noudattavat sääntöjä. Jos nimittäin hurskaan muslimin vaimo kirjoittelisi tänne (mihin hänellä ei siis kertakaikkiaan ole lupaa), hän olisi pulassa ihan oikeasti.

        Siksi tänne eivät kirjoittelekaan ne vaimot joiden mies on tosi uskova.

        Onnea teille, ja onnittelut jos teidän miehenne on vain muodollisesti uskova. Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä mäihä.

        Tosi uskova on sellainen ihminen, joka uskoo sydämestään Jumalaan (Allah). Kun olet sellainen kuin olet kaikkien edessä ja myös Jumalan, olet aidompi uskovainen kun taas vastaavasti sellainen feikki:

        - Rukoilee 5 kertaa päivässä, ja pitää sitä vain tapana (ei siis rukoile aidosti)
        - Paastoaa, mutta ajattelee kuitenkin koko ajan ruokaa ja on silloin todella huonolla tuulella ja tiuskii muille
        - Auttaa ihmisiä jos vain itsekkin hyötyy siitä jotenkin, eli vaikka kunnia ja maine
        - Puhuu pahaa toisista ihmisistä eikä myöskään kunnioita toisia (esim. toisen uskonto, kulttuuri, kansalaisuus)
        - Alistaa naista, vain ollakseen macho (tekee välillä itsensä todella naurettavaksi vain olemalla macho)


      • Laitila
        sorry vaaaaaaaan kirjoitti:

        Niin, kysymyshän on vain siitä, kuinka harras kyseinen muslimi on.

        Menehän Iranissa katsomaan katukuvaa, montako farkkuihin ja T-paitaan pukeutuvaa musliminaista siellä näkyy vetämässä kinkkuvoileipää keskellä paastopäivää ?

        Siellä monet muslimit eivät itse vaatisi vaimojaan pukeutumaan ja käyttäytymään koraanin mukaisesti, mutta suvussa ja lähipiirissä on monta harrasta muslimia, jotka tekevät vapaamielisemmälle miehelle selväksi missä kaappi seisoo (ja missä kaapissa vaimon tulee elää).

        Jos tuleva miehesi todella uskoo koraaniin ja mitä Islam opettaa, hän tietää että hänen velvollisuutensa allahin edessä on pistää vaimo noudattamaan koraanin sääntöjä, tai muuten hän menettää kenties omankin taivaspaikkansa.

        On siis äärimmäisen tärkeää tietää, uskooko mies todella itse vai noudattaako hän sääntöjä vain muodollisesti.

        Tännekin kirjoittelee monen sellaisen muslimin vaimo, joiden miehet vain muodollisesti noudattavat sääntöjä. Jos nimittäin hurskaan muslimin vaimo kirjoittelisi tänne (mihin hänellä ei siis kertakaikkiaan ole lupaa), hän olisi pulassa ihan oikeasti.

        Siksi tänne eivät kirjoittelekaan ne vaimot joiden mies on tosi uskova.

        Onnea teille, ja onnittelut jos teidän miehenne on vain muodollisesti uskova. Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä mäihä.

        Voi jeesus miten keskiaikaista tuo musulmaanien toiminta..


      • annni.

        hmm Meriami ymmärsinkö oikein? :)
        Onko teille tullut perheenlisäystä?

        Terkuin Anni taannoiselta mokupalstalta :)
        Täällä käyn aina välillä pyörimässä, tää taitaa olla ensimmäinen kommentti aikoihin.

        Niin ja vastatakseni ap kysymykseen; mies paastoaa, minä en.


      • Meriami
        annni. kirjoitti:

        hmm Meriami ymmärsinkö oikein? :)
        Onko teille tullut perheenlisäystä?

        Terkuin Anni taannoiselta mokupalstalta :)
        Täällä käyn aina välillä pyörimässä, tää taitaa olla ensimmäinen kommentti aikoihin.

        Niin ja vastatakseni ap kysymykseen; mies paastoaa, minä en.

        Ymmärsit. =)

        Hauska nähdä, että sinäkin vielä käyt täällä. Voisinkin joutessani laittaa vaikka sähköpostia..

        Hyvää ramadania teille, ja kaikille muillekin.


      • annni.
        Meriami kirjoitti:

        Ymmärsit. =)

        Hauska nähdä, että sinäkin vielä käyt täällä. Voisinkin joutessani laittaa vaikka sähköpostia..

        Hyvää ramadania teille, ja kaikille muillekin.

        Voi että, onneks olkoon ihan tosi, tosi paljon!!! :)

        Käyn täällä aina epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta kun juttujen taso on mitä on, niin ei paljon kiinnosta tänne kirjoitella..

        Onks sulla jossain tallessa vielä mun s-postiosoite? Olis kyllä kiva vielä jutskailla kuulumisia yms, harmi kun se edellinen mokupalsta "lopahti" ..

        Hyvää Ramadania myös teille! :)


      • Moku puoliso
        annni. kirjoitti:

        Voi että, onneks olkoon ihan tosi, tosi paljon!!! :)

        Käyn täällä aina epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta kun juttujen taso on mitä on, niin ei paljon kiinnosta tänne kirjoitella..

        Onks sulla jossain tallessa vielä mun s-postiosoite? Olis kyllä kiva vielä jutskailla kuulumisia yms, harmi kun se edellinen mokupalsta "lopahti" ..

        Hyvää Ramadania myös teille! :)

        Onneksi olkoon Meirami myös minun puolestani (olen Katriina siltä vanhalta foorumilta). Hieno uutinen!


      • Meriami
        annni. kirjoitti:

        Voi että, onneks olkoon ihan tosi, tosi paljon!!! :)

        Käyn täällä aina epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta kun juttujen taso on mitä on, niin ei paljon kiinnosta tänne kirjoitella..

        Onks sulla jossain tallessa vielä mun s-postiosoite? Olis kyllä kiva vielä jutskailla kuulumisia yms, harmi kun se edellinen mokupalsta "lopahti" ..

        Hyvää Ramadania myös teille! :)

        Kirjoitin suomi24-osoitteeseen, toivottavasti käytät sitä vielä.


      • Meriami
        Moku puoliso kirjoitti:

        Onneksi olkoon Meirami myös minun puolestani (olen Katriina siltä vanhalta foorumilta). Hieno uutinen!

        Kiitoksia. =)


      • Anonyymi
        kuka on viaton kirjoitti:

        Tosi uskova on sellainen ihminen, joka uskoo sydämestään Jumalaan (Allah). Kun olet sellainen kuin olet kaikkien edessä ja myös Jumalan, olet aidompi uskovainen kun taas vastaavasti sellainen feikki:

        - Rukoilee 5 kertaa päivässä, ja pitää sitä vain tapana (ei siis rukoile aidosti)
        - Paastoaa, mutta ajattelee kuitenkin koko ajan ruokaa ja on silloin todella huonolla tuulella ja tiuskii muille
        - Auttaa ihmisiä jos vain itsekkin hyötyy siitä jotenkin, eli vaikka kunnia ja maine
        - Puhuu pahaa toisista ihmisistä eikä myöskään kunnioita toisia (esim. toisen uskonto, kulttuuri, kansalaisuus)
        - Alistaa naista, vain ollakseen macho (tekee välillä itsensä todella naurettavaksi vain olemalla macho)

        Pitääkö perse pystyssä olla 5kertaa päivässä jo on aikoihin eletty. Entäs jos töissä ei voi pyllistää mitä sitten sen takia muslimit ei tee töitä kun pitää perse pystyssä olla vähän väliä. Mies oli käytävällä pyllistämässä kysyin oletko pyörtynyt äkkiä pääs ylös. Hihhhhh


    • ?????

      Paastoaa, mutta onko niin ettei tyttöystävää (emme asu yhdessä) voi nähdä ollenkaan ramadanin aikaan?

      • mie vaa

        Voi nähdä, mutta aviollisia velvotteita ei voi pimeän aikaan suorittaa, koska ette ole naimisissa. Ja sen verran kunnioitusta toista kohtaan... älä käytä turhan paljastavia vaatteita.
        Me ollaan naimisissa, mutta minä olen luterilainen. Mieheni paastoaa, minä en. Miehen töissä ollessa voin pitää toppeja, mutta kun hän tulee kotiin ni laitan t-paidan ettei olat näy. Hän ei ole sitä itse pyytänyt, mutta kunnioitan hänen vakaumustaan. ramadan on harvoja asioita mitä hän noudatta islamissa.


      • sorry vaaaaaaaaan
        mie vaa kirjoitti:

        Voi nähdä, mutta aviollisia velvotteita ei voi pimeän aikaan suorittaa, koska ette ole naimisissa. Ja sen verran kunnioitusta toista kohtaan... älä käytä turhan paljastavia vaatteita.
        Me ollaan naimisissa, mutta minä olen luterilainen. Mieheni paastoaa, minä en. Miehen töissä ollessa voin pitää toppeja, mutta kun hän tulee kotiin ni laitan t-paidan ettei olat näy. Hän ei ole sitä itse pyytänyt, mutta kunnioitan hänen vakaumustaan. ramadan on harvoja asioita mitä hän noudatta islamissa.

        "Miehen töissä ollessa voin pitää toppeja, mutta kun hän tulee kotiin ni laitan t-paidan ettei olat näy. "

        No siinähän olet sitten miehellesi mieliksi.

        Siis syy peittävien vaatteiden pitämiseen on se, että miehesi on AINOA henkilö maailmassa, joka SAA nähdä sinut vaikka alasti. Peittämisen tarkoitus on estää muita miehiä näkemästä sinua.

        Ja sinä siis näyttelet itseäsi muille, mutta peität itsesi miehesi kotiin tullessa ? Oletkohan nyt ymmärtänyt ihan oikein tämän asian ???


      • toisinpäin
        mie vaa kirjoitti:

        Voi nähdä, mutta aviollisia velvotteita ei voi pimeän aikaan suorittaa, koska ette ole naimisissa. Ja sen verran kunnioitusta toista kohtaan... älä käytä turhan paljastavia vaatteita.
        Me ollaan naimisissa, mutta minä olen luterilainen. Mieheni paastoaa, minä en. Miehen töissä ollessa voin pitää toppeja, mutta kun hän tulee kotiin ni laitan t-paidan ettei olat näy. Hän ei ole sitä itse pyytänyt, mutta kunnioitan hänen vakaumustaan. ramadan on harvoja asioita mitä hän noudatta islamissa.

        Pukeutumisesi on todella nurinkurista, koska nimenomaan omalle miehelle voi "esitellä" ITSEÄÄN ja ulosmennessä sekä muiden miesten läsnäollessa pukeudutaan säädyllisesti / peittävästi. Omalle miehelle ei saa koraanin mukaan edes kainostella.


      • mie vaa
        sorry vaaaaaaaaan kirjoitti:

        "Miehen töissä ollessa voin pitää toppeja, mutta kun hän tulee kotiin ni laitan t-paidan ettei olat näy. "

        No siinähän olet sitten miehellesi mieliksi.

        Siis syy peittävien vaatteiden pitämiseen on se, että miehesi on AINOA henkilö maailmassa, joka SAA nähdä sinut vaikka alasti. Peittämisen tarkoitus on estää muita miehiä näkemästä sinua.

        Ja sinä siis näyttelet itseäsi muille, mutta peität itsesi miehesi kotiin tullessa ? Oletkohan nyt ymmärtänyt ihan oikein tämän asian ???

        ei tääl kotona muita miehiä oo ku mies on töis. vain minä ja vauva


      • siiiiiiiiiiiiiiiiiis
        sorry vaaaaaaaaan kirjoitti:

        "Miehen töissä ollessa voin pitää toppeja, mutta kun hän tulee kotiin ni laitan t-paidan ettei olat näy. "

        No siinähän olet sitten miehellesi mieliksi.

        Siis syy peittävien vaatteiden pitämiseen on se, että miehesi on AINOA henkilö maailmassa, joka SAA nähdä sinut vaikka alasti. Peittämisen tarkoitus on estää muita miehiä näkemästä sinua.

        Ja sinä siis näyttelet itseäsi muille, mutta peität itsesi miehesi kotiin tullessa ? Oletkohan nyt ymmärtänyt ihan oikein tämän asian ???

        Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • sorry vaaaaaaaaan
        mie vaa kirjoitti:

        ei tääl kotona muita miehiä oo ku mies on töis. vain minä ja vauva

        Rintaruokkimasi vauva saa nähdä sinut vähemmissä vaatteissa... mutta kuten sanoin, miehesi takia sinun ei suinkaan kuulu pukeutua, vaan riisuuntua. Vain muiden läsnäollessa sinun pitää pukeutua peittävämmin (jos siis haluat kunnioittaa miehesi uskontoa)


      • siiiiiiiiiiiiiiiiiis
        sorry vaaaaaaaaan kirjoitti:

        Rintaruokkimasi vauva saa nähdä sinut vähemmissä vaatteissa... mutta kuten sanoin, miehesi takia sinun ei suinkaan kuulu pukeutua, vaan riisuuntua. Vain muiden läsnäollessa sinun pitää pukeutua peittävämmin (jos siis haluat kunnioittaa miehesi uskontoa)

        Onko kirjoittaja sinusta kirjoittanut näytellensä itseään, ilmeisesti sinun mielikuvituksissasi?


      • mie vaa
        sorry vaaaaaaaaan kirjoitti:

        Rintaruokkimasi vauva saa nähdä sinut vähemmissä vaatteissa... mutta kuten sanoin, miehesi takia sinun ei suinkaan kuulu pukeutua, vaan riisuuntua. Vain muiden läsnäollessa sinun pitää pukeutua peittävämmin (jos siis haluat kunnioittaa miehesi uskontoa)

        paaston aikana pitää pukeutua peittävämmin. eri asia sitten kun aurinko on laskenut


      • Meriami
        sorry vaaaaaaaaan kirjoitti:

        Rintaruokkimasi vauva saa nähdä sinut vähemmissä vaatteissa... mutta kuten sanoin, miehesi takia sinun ei suinkaan kuulu pukeutua, vaan riisuuntua. Vain muiden läsnäollessa sinun pitää pukeutua peittävämmin (jos siis haluat kunnioittaa miehesi uskontoa)

        Tässä on epäilemättä kysymys ramadanin ajasta.. Meilläkin mies toivoo minulta riittävää vaatetusta päiväsaikaan ;)

        Sen lisäksi, että ei saa syödä eikä juoda, paastoa noudattava muslimi ei saa myöskään harrastaa seksiä ennen auringonlaskua. Maailmasta nähtävästi löytyy edelleen jokunen mies, joka haluaa jopa omaa vaimoaan.


      • Lue Lue Lue
        toisinpäin kirjoitti:

        Pukeutumisesi on todella nurinkurista, koska nimenomaan omalle miehelle voi "esitellä" ITSEÄÄN ja ulosmennessä sekä muiden miesten läsnäollessa pukeudutaan säädyllisesti / peittävästi. Omalle miehelle ei saa koraanin mukaan edes kainostella.

        Ymmärryksesi on todella vajaata.


      • mie vaa
        Meriami kirjoitti:

        Tässä on epäilemättä kysymys ramadanin ajasta.. Meilläkin mies toivoo minulta riittävää vaatetusta päiväsaikaan ;)

        Sen lisäksi, että ei saa syödä eikä juoda, paastoa noudattava muslimi ei saa myöskään harrastaa seksiä ennen auringonlaskua. Maailmasta nähtävästi löytyy edelleen jokunen mies, joka haluaa jopa omaa vaimoaan.

        Sitähän mie kokoajan ajoin takaa mut epäselvästi kirjoitin :)


      • Anonyymi

        Saako nussia paaston aikana


    • oman elämän herra

      Paastoamisessa nyt ei ole mitään pahaa, mutta seksiä saa harrastaa ramadanin aikaan vain vaimon kanssa ja silloinkin pimeän aikaan! Tupakka täytyy jättää myös päiväsaikaan, puhumattakaan suutelusta ja jos muija on juonut alkoholia, suudella ei saa... Voi elämä, onpa tehty vaikeaksi!!!

      Jos satukirjan Mikki HIiri käskisi mun olla syömättä/juomatta/sekstaamatta päiväsaikaan, haistattaisin huilut koko Ankkalinnan väelle!!!

      • 36sd

        Paastoaminen aiheuttaa sappikiviä.


      • 234421241

        Joo kyllähän nää tälläset päivällä kiellettyä, yöllä sallittua -säännöt on ihan naurettavia. Käsittämätöntä että vuonna 2011 ihmiskunta on vielä niin kehittymätön, että monet ihan oikeasti noudattavat tuollaisia taikauskon sanelemia pellesääntöjä. Mutta onhan se toisaalta ymmärrettävää: kukapa haluaisi, että Suuri Kurpitsa suuttuu? Hui.


      • Pata kattilaa
        234421241 kirjoitti:

        Joo kyllähän nää tälläset päivällä kiellettyä, yöllä sallittua -säännöt on ihan naurettavia. Käsittämätöntä että vuonna 2011 ihmiskunta on vielä niin kehittymätön, että monet ihan oikeasti noudattavat tuollaisia taikauskon sanelemia pellesääntöjä. Mutta onhan se toisaalta ymmärrettävää: kukapa haluaisi, että Suuri Kurpitsa suuttuu? Hui.

        En tiedä, mikä Lanttu suuttuu, mutta meidän talossa ei saa pestä sunnuntaina pyykkiä.


      • käännynnäinen
        234421241 kirjoitti:

        Joo kyllähän nää tälläset päivällä kiellettyä, yöllä sallittua -säännöt on ihan naurettavia. Käsittämätöntä että vuonna 2011 ihmiskunta on vielä niin kehittymätön, että monet ihan oikeasti noudattavat tuollaisia taikauskon sanelemia pellesääntöjä. Mutta onhan se toisaalta ymmärrettävää: kukapa haluaisi, että Suuri Kurpitsa suuttuu? Hui.

        Minun mielestä ei ole millään lailla naurettavaa. Kiellot ja säännöt kuuluvat siihen uskontoon ja on ymmärrettäviä. Ei kaiken tarvitse olla länsimaisen elämän tapaista, vaikka elämmekin 2011-luvulla. Se ei ole mikään selitys ja missä sanotaan miten pitää olla ja käyttäytyä tällä vuosituhannella. Kyse on uskonnosta, ei taikauskosta. Taikausko on aivan jotain muuta kuten tikkaiden ali kulkeminen, musta kissa tien yli, horoskoopit jne. Ramadanaika kuuluu islamin uskontoon ja uskonto on vanhempi kuin kristinusko (jos nyt oikein muistan). Onhan kaikissa uskonnoissa eri toimintoja ja tapojen noudattamisia, eikä mikään uskonto ole ylitse muiden. Pitää kunnioittaa toisten valitsema uskonto ja toivoa, että itsekkin saa sitä kunnioitusta.


      • hajamielinen jumala?
        käännynnäinen kirjoitti:

        Minun mielestä ei ole millään lailla naurettavaa. Kiellot ja säännöt kuuluvat siihen uskontoon ja on ymmärrettäviä. Ei kaiken tarvitse olla länsimaisen elämän tapaista, vaikka elämmekin 2011-luvulla. Se ei ole mikään selitys ja missä sanotaan miten pitää olla ja käyttäytyä tällä vuosituhannella. Kyse on uskonnosta, ei taikauskosta. Taikausko on aivan jotain muuta kuten tikkaiden ali kulkeminen, musta kissa tien yli, horoskoopit jne. Ramadanaika kuuluu islamin uskontoon ja uskonto on vanhempi kuin kristinusko (jos nyt oikein muistan). Onhan kaikissa uskonnoissa eri toimintoja ja tapojen noudattamisia, eikä mikään uskonto ole ylitse muiden. Pitää kunnioittaa toisten valitsema uskonto ja toivoa, että itsekkin saa sitä kunnioitusta.

        " Ramadanaika kuuluu islamin uskontoon ja uskonto on vanhempi kuin kristinusko (jos nyt oikein muistan). "

        No et muistanut.

        Islamin perustaja Muhammed yritti saada juutalaiset puolelleen noin 600v Jeesuksen jälkeen, mutta siinä epäonnistuttuaan alkoi kertoilla omia tarinoitaan muka-jumalasta, joka hänen mukaansa olisi sama kuin juutalaisten Jumala ja kristittyjen "Isä". Islamin mukaan siis kristityillä olisi sama jumala kuin heillä; kumma kyllä muslimien mukaan on sallittua lahdata kristittyjä "pyhän sodan" varjolla.

        Islamin paasto on ihan oma juttunsa, jota eivät juutalaiset eikä kristityt sellaisenaan tunne. Ja koska Islam perustuu juutalaisten historiaan ja juutalaiseen ymmärrykseen jumalasta, on se aika mielenkiintoista miten sama jumala ei sitten meille kristityille muistanutkaan mainita tuosta Ramadanista ja paastosta.


      • käännynnäinen
        hajamielinen jumala? kirjoitti:

        " Ramadanaika kuuluu islamin uskontoon ja uskonto on vanhempi kuin kristinusko (jos nyt oikein muistan). "

        No et muistanut.

        Islamin perustaja Muhammed yritti saada juutalaiset puolelleen noin 600v Jeesuksen jälkeen, mutta siinä epäonnistuttuaan alkoi kertoilla omia tarinoitaan muka-jumalasta, joka hänen mukaansa olisi sama kuin juutalaisten Jumala ja kristittyjen "Isä". Islamin mukaan siis kristityillä olisi sama jumala kuin heillä; kumma kyllä muslimien mukaan on sallittua lahdata kristittyjä "pyhän sodan" varjolla.

        Islamin paasto on ihan oma juttunsa, jota eivät juutalaiset eikä kristityt sellaisenaan tunne. Ja koska Islam perustuu juutalaisten historiaan ja juutalaiseen ymmärrykseen jumalasta, on se aika mielenkiintoista miten sama jumala ei sitten meille kristityille muistanutkaan mainita tuosta Ramadanista ja paastosta.

        En muistanutkaan, hyvä, että joku tietää:-) No, 600 vuotta meidän ajanlaskussamme ei ole kovin pitkä aika. Samalla tavalla kristittyjen isä ja juutalaisten jumala on taruolentoja kuten muslimien allah. Ei ole mitään todistetta heidän olemassaolostaan. Myöskään kyseisestä hepusta nimeltään Jeesus ei ole todisteita. Samanlaisia taruolentoja kaikki kuten joulupukki.

        Sama jumala, mutta kyllä sitä lahtaamista harjoittavat samalla tavalla kristitytkin. Islamin uskonto on kuitenkin muslimeille tärkeä, ja se sallittakoon heille samalla tavalla kuin sinulle tai minulle kristinusko tai joku muu. Kukaan meistä ei voi käskeä tai kieltää uskontoa, jonka jotkut ovat itselleen valinneet ja sitäpaitsi kristinuskonto ei ole kaikkein "kiltein" uskonnoista.

        Kun kristinuskontoa levitettiin Eurooppaan, saivat monet "vääräuskoiset" kuulan kalloonsa tai tapettiin muuten. Ihmisiä vain hävisi. Siinä uskonnon levittämisen "pyhässä sodassa" tapettiin surutta ihmisiä, jotka eivät heti kääntyneet. Kristinuskonnon varjolla on ryöstelty ja varasteltu yksityisomaisuutta kautta aikojen keskiajasta tähän päivään saakka. Hyvä, että moni onkin tajunnut erota kirkosta. En tiedä tekopyhempää uskontoa kuin kristinuskonto. No, katolilaiset kylläkin samaa sarjaa tai jopa pahempia.

        En ymmärrä miksi meidän pitäisi harjoittaa ramadamia. Sehän kuuluu islamin piiriin. Vaikka nyt sama jumala olisikin, niin eihän säännöt, käytännöt, tavat ja lait ole samoja kuitenkaan ja miksi ihmeessä pitäisi olla. Nehän ovat kaksi eri uskontoa.


      • uutta minulle
        käännynnäinen kirjoitti:

        En muistanutkaan, hyvä, että joku tietää:-) No, 600 vuotta meidän ajanlaskussamme ei ole kovin pitkä aika. Samalla tavalla kristittyjen isä ja juutalaisten jumala on taruolentoja kuten muslimien allah. Ei ole mitään todistetta heidän olemassaolostaan. Myöskään kyseisestä hepusta nimeltään Jeesus ei ole todisteita. Samanlaisia taruolentoja kaikki kuten joulupukki.

        Sama jumala, mutta kyllä sitä lahtaamista harjoittavat samalla tavalla kristitytkin. Islamin uskonto on kuitenkin muslimeille tärkeä, ja se sallittakoon heille samalla tavalla kuin sinulle tai minulle kristinusko tai joku muu. Kukaan meistä ei voi käskeä tai kieltää uskontoa, jonka jotkut ovat itselleen valinneet ja sitäpaitsi kristinuskonto ei ole kaikkein "kiltein" uskonnoista.

        Kun kristinuskontoa levitettiin Eurooppaan, saivat monet "vääräuskoiset" kuulan kalloonsa tai tapettiin muuten. Ihmisiä vain hävisi. Siinä uskonnon levittämisen "pyhässä sodassa" tapettiin surutta ihmisiä, jotka eivät heti kääntyneet. Kristinuskonnon varjolla on ryöstelty ja varasteltu yksityisomaisuutta kautta aikojen keskiajasta tähän päivään saakka. Hyvä, että moni onkin tajunnut erota kirkosta. En tiedä tekopyhempää uskontoa kuin kristinuskonto. No, katolilaiset kylläkin samaa sarjaa tai jopa pahempia.

        En ymmärrä miksi meidän pitäisi harjoittaa ramadamia. Sehän kuuluu islamin piiriin. Vaikka nyt sama jumala olisikin, niin eihän säännöt, käytännöt, tavat ja lait ole samoja kuitenkaan ja miksi ihmeessä pitäisi olla. Nehän ovat kaksi eri uskontoa.

        "En tiedä tekopyhempää uskontoa kuin kristinuskonto. No, katolilaiset kylläkin samaa sarjaa tai jopa pahempia."

        Jaa, että katoliset ovat pahempia kuin kristityt ?

        Ovatko myös luterilaiset pahempia kuin protestantit ?

        Ei uskontojen tuntemus taida oikein olla hanskassa ?


      • hajamielinen jumala?
        käännynnäinen kirjoitti:

        En muistanutkaan, hyvä, että joku tietää:-) No, 600 vuotta meidän ajanlaskussamme ei ole kovin pitkä aika. Samalla tavalla kristittyjen isä ja juutalaisten jumala on taruolentoja kuten muslimien allah. Ei ole mitään todistetta heidän olemassaolostaan. Myöskään kyseisestä hepusta nimeltään Jeesus ei ole todisteita. Samanlaisia taruolentoja kaikki kuten joulupukki.

        Sama jumala, mutta kyllä sitä lahtaamista harjoittavat samalla tavalla kristitytkin. Islamin uskonto on kuitenkin muslimeille tärkeä, ja se sallittakoon heille samalla tavalla kuin sinulle tai minulle kristinusko tai joku muu. Kukaan meistä ei voi käskeä tai kieltää uskontoa, jonka jotkut ovat itselleen valinneet ja sitäpaitsi kristinuskonto ei ole kaikkein "kiltein" uskonnoista.

        Kun kristinuskontoa levitettiin Eurooppaan, saivat monet "vääräuskoiset" kuulan kalloonsa tai tapettiin muuten. Ihmisiä vain hävisi. Siinä uskonnon levittämisen "pyhässä sodassa" tapettiin surutta ihmisiä, jotka eivät heti kääntyneet. Kristinuskonnon varjolla on ryöstelty ja varasteltu yksityisomaisuutta kautta aikojen keskiajasta tähän päivään saakka. Hyvä, että moni onkin tajunnut erota kirkosta. En tiedä tekopyhempää uskontoa kuin kristinuskonto. No, katolilaiset kylläkin samaa sarjaa tai jopa pahempia.

        En ymmärrä miksi meidän pitäisi harjoittaa ramadamia. Sehän kuuluu islamin piiriin. Vaikka nyt sama jumala olisikin, niin eihän säännöt, käytännöt, tavat ja lait ole samoja kuitenkaan ja miksi ihmeessä pitäisi olla. Nehän ovat kaksi eri uskontoa.

        "Myöskään kyseisestä hepusta nimeltään Jeesus ei ole todisteita. Samanlaisia taruolentoja kaikki kuten joulupukki. "

        Hei, minä uskon joulupukkiin eikä sinulla ole mitään oikeutta solvata uskontoani.

        Uskon myös Tsingis-kaaniin, Ptolemaiokseen, Kolumbukseen ja Billy the Kidiin, vaikka heidänkään olemassaolosta todisteena ei ole kuin ainoastaan kirjoituksia ja todistuksia ihmisiltä jotka heitä näkivät, täysin samoin kuin esim. Jeesuksesta.

        Mitäs jos kuitenkin tuomittaisiin ihmiset tekojensa mukaan, eikä satoja vuosia sitten tapahtuneista asioista ? Et ole vastuussa siitä, jos vaikkapa isoisäsi oli murhamies.

        Jokaisen oma usko om hänen ikioma asiansa. On eri asia, jos uskonsa harjoittamisen lisäksi vaatii toisia osallistumaan oman uskontonsa harjoittamiseen, tai jos uskonnon harjoittamisen jokin piirre on ristiriidassa lain kanssa.


      • käännynnäinen
        hajamielinen jumala? kirjoitti:

        "Myöskään kyseisestä hepusta nimeltään Jeesus ei ole todisteita. Samanlaisia taruolentoja kaikki kuten joulupukki. "

        Hei, minä uskon joulupukkiin eikä sinulla ole mitään oikeutta solvata uskontoani.

        Uskon myös Tsingis-kaaniin, Ptolemaiokseen, Kolumbukseen ja Billy the Kidiin, vaikka heidänkään olemassaolosta todisteena ei ole kuin ainoastaan kirjoituksia ja todistuksia ihmisiltä jotka heitä näkivät, täysin samoin kuin esim. Jeesuksesta.

        Mitäs jos kuitenkin tuomittaisiin ihmiset tekojensa mukaan, eikä satoja vuosia sitten tapahtuneista asioista ? Et ole vastuussa siitä, jos vaikkapa isoisäsi oli murhamies.

        Jokaisen oma usko om hänen ikioma asiansa. On eri asia, jos uskonsa harjoittamisen lisäksi vaatii toisia osallistumaan oman uskontonsa harjoittamiseen, tai jos uskonnon harjoittamisen jokin piirre on ristiriidassa lain kanssa.

        Lucky you. En olekkaan solvannut uskontoasi, uskot sitten mihin tahansa. Kerroin vain oman ajatukseni kyseisistä taruolennoista. Sallitaan siis muslimeillekkin ramadamit ja rituaalinsa.

        "Mitä jos tuomittaisiin ihmiset tekojensa mukaan, eikä satoja vuosia sitten tapahtuneista asioista?" Niin siinä tapauksessa ei kannata puhua Muhammedista sepittäneen omia tarinoitaan jumlalasta.


      • Joku oikein
        käännynnäinen kirjoitti:

        En muistanutkaan, hyvä, että joku tietää:-) No, 600 vuotta meidän ajanlaskussamme ei ole kovin pitkä aika. Samalla tavalla kristittyjen isä ja juutalaisten jumala on taruolentoja kuten muslimien allah. Ei ole mitään todistetta heidän olemassaolostaan. Myöskään kyseisestä hepusta nimeltään Jeesus ei ole todisteita. Samanlaisia taruolentoja kaikki kuten joulupukki.

        Sama jumala, mutta kyllä sitä lahtaamista harjoittavat samalla tavalla kristitytkin. Islamin uskonto on kuitenkin muslimeille tärkeä, ja se sallittakoon heille samalla tavalla kuin sinulle tai minulle kristinusko tai joku muu. Kukaan meistä ei voi käskeä tai kieltää uskontoa, jonka jotkut ovat itselleen valinneet ja sitäpaitsi kristinuskonto ei ole kaikkein "kiltein" uskonnoista.

        Kun kristinuskontoa levitettiin Eurooppaan, saivat monet "vääräuskoiset" kuulan kalloonsa tai tapettiin muuten. Ihmisiä vain hävisi. Siinä uskonnon levittämisen "pyhässä sodassa" tapettiin surutta ihmisiä, jotka eivät heti kääntyneet. Kristinuskonnon varjolla on ryöstelty ja varasteltu yksityisomaisuutta kautta aikojen keskiajasta tähän päivään saakka. Hyvä, että moni onkin tajunnut erota kirkosta. En tiedä tekopyhempää uskontoa kuin kristinuskonto. No, katolilaiset kylläkin samaa sarjaa tai jopa pahempia.

        En ymmärrä miksi meidän pitäisi harjoittaa ramadamia. Sehän kuuluu islamin piiriin. Vaikka nyt sama jumala olisikin, niin eihän säännöt, käytännöt, tavat ja lait ole samoja kuitenkaan ja miksi ihmeessä pitäisi olla. Nehän ovat kaksi eri uskontoa.

        kunnon satuilija kirjoittaa maailman uskontojen historiaa uusiksi :D


    • ?????

      Noh, mies sanoi ettemme voi nähdä ramadanin aikana, ihmettelen kyllä miksi ei, ymmärrän sen ettei seksiä tms. voi olla mutta ettei edes voida tavata ja jutella on vähän outoa..

      • tkifgkgh

        Miehesi ilmeisesti pitää sinua syntinä itselleen ja tähän aikaan sinusta pitää pysyä siksi erossa.

        On ne outoja.

        Kohta se alkaa käännyttää sinua niin lakkaat olemasta syntiä tuottava.


      • se on moi

        Ehkä kannattaisi sano bye bye koko jätkälle. Tuskin on edes kanssasi tosissaan.


      • voi jukra

        Voihan sen ajatella posittiivisestikin koko asian. Saat olla itsesi ja omien kavereidesi kanssa sen ajan.Toiselle pitää antaa tilaa ja yksityisyyttä. Anna toisen viettää Ramadan ihan rauhassa ja ehkä vielä omien ihmisten kanssa. Voihan se olla, että sen aikana hän haluaa olla rauhassa ilman mitään viettelyksiä ja turhia selityksiä. Ymmärrän häntä oikein hyvin. Onhan se aika tiukkaa aikaa olla syömättä, juomatta ja polttamatta tupakkaa (jos sitä yleensä harrastaa). Olet ilmeisesti hyvin nuori, jos et ymmärrä miten jotkut ihmiset vaan haluavat välillä olla omissa oloissaan. Sun kundikaverilla on sellaiset merkit, että kannattaa "kuunnella." niitä.


    • Nähnyt tuon

      Ramadan on teeskentelyä.
      Päivällä ei saa syödä ja hillutaan yöllä syöden enemmän kuin milloinkaan muulloin. Päivät sitten nukutaan niin ei edes voi syödä.
      Huijataanko tuossa allahia vai vain itseään?

      Ja lappiin ei allah näe, niin siellä ei tarvitse paastota.
      Ihan pelkkää huijausta.

      • onko näin?

        Olen kuullut, että paaston tarkoitus on tuntea nälkää, niin kuin köyhät yleensä tuntevat nälän. Kun olet todella syömättä ja juomatta koko päivän ja vieläpä tuon 30 päivää, niin todella tiedät mitä on nälkä. Ramadanin jälkeen on Bairam, jolloin syödään todella hyvin ja annetaan köyhille almuja. Minusta Ramadanin tarkoitus ei ole laisinkaan paha, jos se toden totta.

        Korjatkoon joku muslimi, jos olen väärässä!


      • 77777777777777777777
        onko näin? kirjoitti:

        Olen kuullut, että paaston tarkoitus on tuntea nälkää, niin kuin köyhät yleensä tuntevat nälän. Kun olet todella syömättä ja juomatta koko päivän ja vieläpä tuon 30 päivää, niin todella tiedät mitä on nälkä. Ramadanin jälkeen on Bairam, jolloin syödään todella hyvin ja annetaan köyhille almuja. Minusta Ramadanin tarkoitus ei ole laisinkaan paha, jos se toden totta.

        Korjatkoon joku muslimi, jos olen väärässä!

        Eikö niillä köyhillä ole vettäkään?


      • hullutusta taas
        onko näin? kirjoitti:

        Olen kuullut, että paaston tarkoitus on tuntea nälkää, niin kuin köyhät yleensä tuntevat nälän. Kun olet todella syömättä ja juomatta koko päivän ja vieläpä tuon 30 päivää, niin todella tiedät mitä on nälkä. Ramadanin jälkeen on Bairam, jolloin syödään todella hyvin ja annetaan köyhille almuja. Minusta Ramadanin tarkoitus ei ole laisinkaan paha, jos se toden totta.

        Korjatkoon joku muslimi, jos olen väärässä!

        No sehän on hieno keksintö. Sen sijaan että oltaisiin anteliaita köyhille ihan koko ajan, puhdistetaan omatunto olemalla hetken syömättä päivällä ja sitten mässätään taas yöllä.

        Kuulostaa tosi autuaalta.

        Mitäs jos vaikka annettaisiin Ramadanin ajan oma ruoka köyhille ja oltaisiin sitten ihan oikeasti paastolla ?


    • sgsdg

      ei ole vettä kyöhillä, ei ainakaan afrikassa.

    • .............

      Ei ole köyhillä vettä koska useissa maissa joissa on köyhyyttä pitää juomakelpoinen vesi ostaa kaupasta. Kaikialla ei hanavettä voi juoda ja merivesi tuppaa olemaan suolaista ja joet saastuneita. Hienoa että nyt opit jotain uutta, jos joskus matkustat suomen ulkopuolelle voi tästä tiedosta olla sinulle hyötyä...

      • Työssä mukana

        Suomalaiset ovat poranneet Afrikkaan kaivoja, mutta ei se toimi jos paikalliset eivät halua pitää niitä kunnossa. On kuulemma ongelma kun naiset eivät käytä päiväänsä veden kantoon, vaan ovat kotona ja näkevät etteivät miehet tee mitään. Kaivot sitten päätetään jättää huoltamatta. Yritä nyt sitten kehittää näitä.


    • ............

      Ramadaniin kuuluu syömättömyyden ja juomattomuuden (auringon laskusta auringon nousuun) lisäksi myös omien ajatuksiensa tarkkailu että välttäisi pahan puhumista ja riitelyä. Köyhien ruokkiminen ja avustaminen on myös tärkeää ja uskonnollisten tekstien luku. Paasto lisää itsehillintää ja luonteen lujuutta ja paasto on terveyttä edistävä silloin kun se tehdään oikein eli yöllä syödään kohtuullisesti ja terveellisesti .

    • on ne hauskoja

      " Noh, mies sanoi ettemme voi nähdä ramadanin aikana, ihmettelen kyllä miksi ei, ymmärrän sen ettei seksiä tms. voi olla mutta ettei edes voida tavata ja jutella on vähän outoa.. "

      Näin minunkin maanmainio "poikaystäväni" sanoo. Soittelee kyllä iltaisin (varmistelee kaiketi etten ole toisen miehen sängyssä), mutta ei missään nimessä voida nähdä. Tästä olenkin vetänyt johtopäätöksen että minä olen herralle pelkkä pillu kerta näkemiseni johtaisi automaattisesti seksiin eikä voida käydä edes kävelyllä juttelemassa. Niinpä tämä syntinen matami sanookin että adios! :-)

    • Koulutettu_nainen

      Syökkäää paskkaa, siat

      • Kumpaakohan

        aspektia muuten haluat kirjoituksessasi erityisesti korostaa, naiseuttasi vai koulutustasi?


    • täti.

      Kannattaa jättää omaan arvoonsa tuommoiset

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      264
      2926
    2. 199
      2845
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      68
      2415
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      209
      1902
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1182
    Aihe