Turvavyön kiinnitys rikki

PekkaKuuppa

Omassa vm 1998 Opel Corsassa kävi nyt niin ettei turvavyötä saa kuskin puolelta kiinni vaan se hahlo siellä on jotenkin rikki ettei vyö klikkaudu sinne kiinni, eikä sitä koko hässäkkää saa irti. Mitä kannattaisi tehdä? Onko kallis remontti jos vie huoltoon ja onko helppo korjata? Meneekö tuollaisena läpi katsastuksesta tsekkaako ne tuon? Pystyn kyllä yksin ajelee niin et laitan vyön kiinni matkustajan puolelle mutta jos on kaveri kyydissä niin toinen ei voi käyttää vyötä.

6

6049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jcxbxcbh

Katsastuksessa kyllä huomaavat ja tulee sanomista. Osa on aika halpa ja helppo vaihtaa. En usko että korjaamotkaan tuosta kauheesti velottaa

• minä vain....

kannattaa käydä hakee se lukko systeemi vaikka orkkis osana ja vaihtaa itte.. on helppo.. yksi ruuvi irti ja uus osa tilalle..
      toki kannattaa kysellä korjaamoilta mitä maksaa.. ja suosittelen soittelemaan pikkupajoja läpi suuret merkkikorjaamot ko sattuvat ottamaan suht huokeeta hintaa jo tunnin hommista.. pikku pajat eivät ihan niin suuria hintoja pidä ja yleensä palvelu nopeampaa ja asiantuntevampaa..

• Otappa se vastakappale irti ja ravistele jos vaikka sisällä olisi jotain asiaan kuulumatonta. Kivi, kolikko tms. Ellei ole, niin uutta osaa tilalle. Toivottavasti löydät kohtuuhinnalla - minulla olisi maksanut 151 euroa Ranskasta tilattuna koko turvavyösarja, mutta ravistelemalla lukosta tuli pieni muovinpala ja taas toimii kaikki!

• PekkaKuuppa

Onko tuossa sit joku ruuvi että saa itse irti? En ole huomannut, pitää tutkia. Kun se koko kiinnityssysteemi siis se alaosa on vaijereilla kiinni auton rungossa jossain ja pakkohan sen olla kun muuten vyöllä ei tekis mitään jos koko roska lähtis irti.

• merkkihuolto

Kyseisessä osassa on opelissa airbagin turvatyön kiristinmekanismi. Kannattaa ostaa purkaamosta ehyt, laukeamaton kiristin. Systeemi on mekaaninen, kun sitä lyö vasaralla se laukeaa, menee vetelät housuun sellaisella joka ei tiedä mikä siellä paukahti...

• PekkaKuuppa

Joo kai se on pakko viedä jonnekin merkkihuoltoon. Ei tuossa turvavyön vastakappaleessa ole mitään ruuvia, ei sitä saa auki mitenkään (ainakaan itse).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe