Omassa vm 1998 Opel Corsassa kävi nyt niin ettei turvavyötä saa kuskin puolelta kiinni vaan se hahlo siellä on jotenkin rikki ettei vyö klikkaudu sinne kiinni, eikä sitä koko hässäkkää saa irti. Mitä kannattaisi tehdä? Onko kallis remontti jos vie huoltoon ja onko helppo korjata? Meneekö tuollaisena läpi katsastuksesta tsekkaako ne tuon? Pystyn kyllä yksin ajelee niin et laitan vyön kiinni matkustajan puolelle mutta jos on kaveri kyydissä niin toinen ei voi käyttää vyötä.
Turvavyön kiinnitys rikki
6
6494
Vastaukset
- jcxbxcbh
Katsastuksessa kyllä huomaavat ja tulee sanomista. Osa on aika halpa ja helppo vaihtaa. En usko että korjaamotkaan tuosta kauheesti velottaa
- minä vain....
kannattaa käydä hakee se lukko systeemi vaikka orkkis osana ja vaihtaa itte.. on helppo.. yksi ruuvi irti ja uus osa tilalle..
toki kannattaa kysellä korjaamoilta mitä maksaa.. ja suosittelen soittelemaan pikkupajoja läpi suuret merkkikorjaamot ko sattuvat ottamaan suht huokeeta hintaa jo tunnin hommista.. pikku pajat eivät ihan niin suuria hintoja pidä ja yleensä palvelu nopeampaa ja asiantuntevampaa.. Otappa se vastakappale irti ja ravistele jos vaikka sisällä olisi jotain asiaan kuulumatonta. Kivi, kolikko tms. Ellei ole, niin uutta osaa tilalle. Toivottavasti löydät kohtuuhinnalla - minulla olisi maksanut 151 euroa Ranskasta tilattuna koko turvavyösarja, mutta ravistelemalla lukosta tuli pieni muovinpala ja taas toimii kaikki!
- PekkaKuuppa
Onko tuossa sit joku ruuvi että saa itse irti? En ole huomannut, pitää tutkia. Kun se koko kiinnityssysteemi siis se alaosa on vaijereilla kiinni auton rungossa jossain ja pakkohan sen olla kun muuten vyöllä ei tekis mitään jos koko roska lähtis irti.
- merkkihuolto
Kyseisessä osassa on opelissa airbagin turvatyön kiristinmekanismi. Kannattaa ostaa purkaamosta ehyt, laukeamaton kiristin. Systeemi on mekaaninen, kun sitä lyö vasaralla se laukeaa, menee vetelät housuun sellaisella joka ei tiedä mikä siellä paukahti...
- PekkaKuuppa
Joo kai se on pakko viedä jonnekin merkkihuoltoon. Ei tuossa turvavyön vastakappaleessa ole mitään ruuvia, ei sitä saa auki mitenkään (ainakaan itse).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454422Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232879Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412632Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?831606Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161508- 491229
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021052- 45996
- 59993