Iästä

vain numeroita?

Oma ikäsi ja ihannekumppanisi ikä? Oletko valmis tinkimään iästä, vai onko se ehdoton kriteeri?

38

202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oon 30 ja mies

      ennen ajattelin että 3 vuotta nuorempi korkeintaan mut kaipa se nykyään on 4-5 eikä tarttis selitellä kellekään mitään. lisäks kulttuuri yms kiinnostuksen kohteet olis suht koht samaa ts. vois huoletta kysyy muistaks sillon 97 kun tuli tamagotchit ja toinen kans tietäis mitä haen.

      ennen olin ehdottomampi ja se kaduttaa. tuli tyrmättyä joitakin ehdokkaita ihan vaan ton takii ton ikäeron.

    • Ikä tekee tehtävänsä

      31 vuotta ikää tällä miehellä ja aiemmin ajattelin että samanikäinen tai miinus pari vuotta tai jopa muutaman vuoden vanhempi olisi passeli.

      Ajatukset ovat muuttuneet ja samalla huomannut että on tullut tietty raja vastaan jolloin ei voi enää esimerkiksi valita vanhempaa naista koska 35-vuotiaat naiset alkaa tuntua jo liian vanhoilta ja keski-ikäisltä.

      Nyt kattelen naisia akselilla 18-28. Voidaan toki tinkiä suuntaan tai toiseen jos sattuu oikein passeli tapaus ja esimerkiksi minun ikäinen ikäistänsä nuoremman näköinen ja oloinen nainen.

      Tuosta vanhemman naisen taas pitäisi viedä suoraan jalat alta ja olla oikea herkku että viitsisin.

      • hah!

        Luuletko, ettei ikä näy miehissä?


      • Lukuharjoitus
        hah! kirjoitti:

        Luuletko, ettei ikä näy miehissä?

        Aloituksessa kysyttiin ihannekumppanin ikää. Onko luetun ymmärtäminen sinulle vaikeaa?


      • ..........
        hah! kirjoitti:

        Luuletko, ettei ikä näy miehissä?

        Kyllä se näkyy. Noin 30-vuotiaana miehen vienti paranee huomattavasti.


    • ..........

      Olen 28 ja ihannekumppanini olisi 20-25-vuotias.

    • Ihannekumppani

      42 ja 16-19, tästä en tingi!

      • Älyn haamu

        Hyvä! Koskaan ei pidä ottaa naista joka ei oikeasti miellytä.


    • Nainen 37v

      Optimi olisi 33-45v, mutta jos muut asiat kohtaa ikä ei kriteeri.

    • FF

      30 ja 30 . Ei, ikä ei ole ehdoton kriteeri koska minulla ei ole mitään ihmeen "kriteerejä". Tietyn tyyppiset ihmiset vetoavat enemmän kuin toiset mutta en todellakaan tutustu ihmisiin jonkin kriteerilistan perusteella. Jos kohtaisin ihmisen jonka kanssa olisi hyvä olla ja ne kuuluisat kemiat kohtaisivat niin ihan sama minkä ikäiseksi hän paljastuisi. Tällä hetkellä sellainen ihminen sattuu olemaan pari vuotta minua vanhempi... ;-)

    • Sanotaan että rajat joista en tingi...

      on 18-Kunhan pari lasta on mahdollista.

      • Mutta jos siis laitan semmosen 10v haarukan, niin se olisi 24-34v
        Ja kuten todettu, eti todellakaan kiveenhakattu vaan taipuu ihan miten päin vaan.


      • Älyn haamu
        hahmotelma kirjoitti:

        Mutta jos siis laitan semmosen 10v haarukan, niin se olisi 24-34v
        Ja kuten todettu, eti todellakaan kiveenhakattu vaan taipuu ihan miten päin vaan.

        Mä en vaan tajua miten kukaan viitsii olla kiinnostunut vanhoista kurpista.


      • Älyn haamu kirjoitti:

        Mä en vaan tajua miten kukaan viitsii olla kiinnostunut vanhoista kurpista.

        Sun ei tarvi olla kiinnostunut mistään, kun et saa kuitenkaan, joten älä vaivaa päätäsi muidenkaan kiinnostuksilla.


    • NN28

      Ikähaarukka 28-35.

    • Mies 34v

      Ihannekumppanini ikä olisi 24-40v. Ei tuo täysin ehdoton kriteeri ole, mutta tuskin ikä voi kuitenkaan kovin paljoa tuosta poiketa.

    • No kyllä naisen pitää olla vähintään 18 täyttänyt. Mutta muutoin se ei ole ehdoton. Ikää tärkeämpää on samantyylinen elämän asenne ja se että tavoitteet on samankaltaisia, sekä tietenkin yhdessä toimeen tuleminen.

    • AIka laajalla skaalalla menty 27-45 haitarina. Lähinnä siksi, ettei tarvitse kummemmin miettiä. Epäilen, että monikaan 27-vuotias ei näin vanhaa katsele ja yli 45-vuotiaisiin, jotka ikäistäni tai nuorempaa hakevat, olisi vaikea suhtautua vakavasti. Persoonasta, tavoitteista ja sellaisesta enempi kiinni kuin iästä.

    • No mulle sopiva

      Mulle ei kumppanin ikä valtavasti merkitse, kunhan on laillisen ikäinen eikä holhouksen alainen.

      Tosin kovin paljon nuoremman tai vanhemman tai fyysiseltä kunnoltaan liian erilaisen ihmisen kanssa seurustelu voisi olla liian omituista koettavaa.

      En taida muutenkaan olla teidän kanssanne samoilla apajilla:
      Jos jostain löytyisi koirista pitävä, tupakoimaton, suht raitis, goottityylinen/ aasialainen/mustatukkainen mimmi joka pukeutuu mustaan nahkaan tai lateksiin ja lähtee seuraksi vaikkapa grindcore-festareille Sloveniaan niin mulle kelpais kyllä. Kokotoiveena alle XL, mutta luonne, huumorintaju ja suuri sydän määräävät suhteemme tulevaisuuden.

    • m36-INTJ

      Ikä nyt on vain numeroita. Olen itse oppinut kumoamaan ikääntymistä, mm. säännöllisellä ihonkuorinnalla (keskisyvä), sekä muilla helposti omaksuttavilla tempuilla. En tiedä - mielestäni monet iät ovat minulle mahdollisia, mutta yli kolmekymppiset naiset rupeavat jo näyttämään liian vanhoilta silmissäni, mutta jos he suostuvat samaan käsittelyyn kuin käsittelen itseäni, niin käy vanhempikin. Jos joku arvioisi ikääni, niin varmasti menisi selvästi alle 30, koska olen onnistunut häivyttämään ryppyni niin hyvin. Kuorin myös varmuuden vuoksi kaulani alueen.

      Yllättävän sitkeästi tämä vanhuus kuitenkin istuu, sillä hymyilessäni, silmien ympärille muodostuu vielä vähän kurtistunutta ihoa, vaikka se on muuten ihan rypytön lepo-asennossa, mikä ei ole sallittua, jos iho on täydellinen. Ja siihen kohtaan ihonkuorinta-aine kyllä polttaa selvästi vielä. En tiedä, aika kauan sitä saa hangata.

      • 67fgggg

        Muista myös ihon kosteutusvoiteet ja ettet kärtsää ihoa auringossa. Älä kuori liikaa ihoasi, liiallisuus ei ole hyväksi.


      • m36-INTJ
        67fgggg kirjoitti:

        Muista myös ihon kosteutusvoiteet ja ettet kärtsää ihoa auringossa. Älä kuori liikaa ihoasi, liiallisuus ei ole hyväksi.

        "Älä kuori liikaa ihoasi, liiallisuus ei ole hyväksi. "

        Ettei vahingossakaan tule liian nuorekkaaksi vai? Ei näistä minun kemikaaleistani ole haittaa, kun niitä voi syödäkin jos haluaa.

        Vältän kesän ja kevään aurinkoa siten etten mene ulos kuin vasta kl. 17:00 jälkeen, jos mahdollista. Ja tietenkään en paahda itseäni auringossa jollakin hiekkarannalla, se on hullun hommaa. Aurinkolomat lienevät hyödyttömyyden ja tuhon maksimointia; siinä maksaa siitä että tuhoaa itsensä auringossa, ja lisäksi likaisissa turistirysissä taudit leviävät. Homman kruunaa vielä se, jos onnistuu saamaan mukaan jotakin tuholaisia asuntoonsa matkatavaroiden mukana.

        Jos jonnekin on pakko matkustaa, ottaisin itse ehkäisevänä hoitona joka päivä antibiootteja, ja mieluiten useita lajeja kerrallaan. Kävin luontaistuotekaupassa, ja siellä suositeltiin oreganoöljyä turistiripulin jälkihoitoon. Ostin yhden pullon itsellenikin, jota nautiskelen silloin tällöin huvikseni. Vahvaa tavaraa. Ei kuitenkaan jodin veroista mielestäni. Siinähän se, jos te teette vaikka jonkin sekoituksen, eli 100 mg jodia, ja muutamia tippoja oreganoöljyä, ja pari kynttä valkosipulia mukaan, niin teille tulee varmaan ongelmia, jos nautitte tuon seoksen. Mutta voin vakuuttaa että terve ihminen pitäisi sietää tuota ilman mitään ongelmia. Ongelmana on tietenkin se että monilla ihmisillä on suolisto sen verran huonossa kunnossa että rupevat ripuloimaan pelkistä antibiooteista. Tämä on eräs testi siihen onko suolistonne todella puhdas.

        Auringonvalolla on muuten immunosuppressiivisia vaikutuksia, eli hidastaa immuunipuolustuksen toimintaa. Sillä on merkitystä, jos on jokin tulehduksellinen krooninen tauti, jolloin auringonvalo itseasiassa lievittää oireita. Tästä jotkut vetävät sen virheellisen johtopäätöksen että auringonvalo on terveellistä.


      • ggg677777
        m36-INTJ kirjoitti:

        "Älä kuori liikaa ihoasi, liiallisuus ei ole hyväksi. "

        Ettei vahingossakaan tule liian nuorekkaaksi vai? Ei näistä minun kemikaaleistani ole haittaa, kun niitä voi syödäkin jos haluaa.

        Vältän kesän ja kevään aurinkoa siten etten mene ulos kuin vasta kl. 17:00 jälkeen, jos mahdollista. Ja tietenkään en paahda itseäni auringossa jollakin hiekkarannalla, se on hullun hommaa. Aurinkolomat lienevät hyödyttömyyden ja tuhon maksimointia; siinä maksaa siitä että tuhoaa itsensä auringossa, ja lisäksi likaisissa turistirysissä taudit leviävät. Homman kruunaa vielä se, jos onnistuu saamaan mukaan jotakin tuholaisia asuntoonsa matkatavaroiden mukana.

        Jos jonnekin on pakko matkustaa, ottaisin itse ehkäisevänä hoitona joka päivä antibiootteja, ja mieluiten useita lajeja kerrallaan. Kävin luontaistuotekaupassa, ja siellä suositeltiin oreganoöljyä turistiripulin jälkihoitoon. Ostin yhden pullon itsellenikin, jota nautiskelen silloin tällöin huvikseni. Vahvaa tavaraa. Ei kuitenkaan jodin veroista mielestäni. Siinähän se, jos te teette vaikka jonkin sekoituksen, eli 100 mg jodia, ja muutamia tippoja oreganoöljyä, ja pari kynttä valkosipulia mukaan, niin teille tulee varmaan ongelmia, jos nautitte tuon seoksen. Mutta voin vakuuttaa että terve ihminen pitäisi sietää tuota ilman mitään ongelmia. Ongelmana on tietenkin se että monilla ihmisillä on suolisto sen verran huonossa kunnossa että rupevat ripuloimaan pelkistä antibiooteista. Tämä on eräs testi siihen onko suolistonne todella puhdas.

        Auringonvalolla on muuten immunosuppressiivisia vaikutuksia, eli hidastaa immuunipuolustuksen toimintaa. Sillä on merkitystä, jos on jokin tulehduksellinen krooninen tauti, jolloin auringonvalo itseasiassa lievittää oireita. Tästä jotkut vetävät sen virheellisen johtopäätöksen että auringonvalo on terveellistä.

        Mitä oikein hyödyt kaikesta tuosta vouhotuksestasi?

        Et saa pillua ja kuolet joskus kuitenkin.


    • leeatuulia

      Mie en osaa aatella mitään ikähaitaria, koska ihmiset on niin erilaisia, joku vanhempi voi olla henkisesti nuoremmanolonen ku joku nuorempi ja toistepäin. Koha kolahtaa, yhessä on hyvä olla ja elämänkatsomus yms on samankaltaiset, ni eipä sillä iällä niin väliä. En tosin osaisi kuvitella ketään 18-vuotiasta, koska en oo tavannu ketään, joka ei vaikuttaisi vielä ihan teiniltä, enkä kyllä myöskään viiskymppistä, koska siinä vaiheessa ero alkais olla jo aika iso.. Mutta eihän sitä koskaan tiijä :)

    • defqeg

      Olen mies ja 26 vuotta. Fakta on, että 16-19 vuotiaana nainen on kauneimmillaan. En ole kuitenkaan enää varma olenko sen ikäisistä yhtä kiinnostunut kuin ennen. He ovat kasvaneet niin eri maailmassa kuin minä.
      Ehkä ihanne ikä naiselle olisi minun tapauksessani 19-24.
      Siitä voin tinkiä jonkin verran ylös ja alaspäin.
      Voisin harkita vähän itseäni vanhempaakin, jos ns. kemiat todella kohtaisivat ja olisi samat kiinnostuksen kohteet.

    • Mjaa, joskus oli tarkkaa iän suhteen. Ei nyt enää silleen mieti ikää, vaan sitä henkilökemiaa. Miten käy yksiin. Kymmenen vuoden ikäero ei tunnu ainakaan kauheelle.

    • Mies1985

      15-23.

      Olen valmis tinkimään suuntaan tai toiseen.

      • ?

        12 vaikka?


      • Mies1985
        ? kirjoitti:

        12 vaikka?

        No jos hirmu tarkkoja ollaan niin kyllähän varmaan maailmassa piilee niinkin nuoria jotka käyvät jo aikuisesta mutta en nyt ihan niin nuorta mielellään.

        Miehen elämä on rankkaa ja voi johtaa tuntemattomille teille. Tinkiminen alaspäin lähtee tietenkin siitä neljästätoista ikävuodesta.


    • ei liian vanhaa

      22-vuotias nainen, mies saisi olla 21-26-vuotias.

    • sopivan ikäinen

      23 vuotias nainen.

      Toivottu mies ei missään nimessä ole alle 25 vuotias eikä yli 29 vuotias. En halua lasta enkä myöskään pappaa. Näillä mennään ja ihmeitä saa tapahtua että tuosta paljon lipsuisin.

      • ikä vain numeroita

        Tuo on kyllä vähän kornia, että ajattelet että miehen täytyy olla sinua pari vuotta vanhempi, ettei ole lapsi. Jos mies on 23-vuotiaana kovin lapsellinen, on se sitä luultavasti myöhemminkin.


      • .........
        ikä vain numeroita kirjoitti:

        Tuo on kyllä vähän kornia, että ajattelet että miehen täytyy olla sinua pari vuotta vanhempi, ettei ole lapsi. Jos mies on 23-vuotiaana kovin lapsellinen, on se sitä luultavasti myöhemminkin.

        Ko. nainen on vielä henkisesti kersa ja kersoille on tyypillistä kuvitella olevansa kovinkin kypsiä ja aikuisia.


      • no...

        Tapahtuu semmonen ihme, että vanhenet itse kymmenen vuotta, vieläkö rajat pitää?


    • Mies 44v

      Ikää tärkeämpää on olemäntilanteiden samankaltaisuus. Ei siitä mitään tule, jos toinen on kotileikkinsä leikkinyt ja toinen haluaa vielä lapsia. Seurustelen nyt 34-vuotiaan naisen kanssa. Hän on ihan sopivan ikäinen mulle, vielä nuorekas ja kaunis, mutta lapset on jo tehty meillä molemmilla.

    • Nainen42.

      Ihanneikä olisi 35, ok. Miehethän yleensä kuolee muutenkin nuorempina, niin en kyllä varta vasten valitsisi itseäni vanhempaa. Mutta tosielämä ja ihanteet on kaksi eri asiaa.

    • miettivä mies

      millasia "ikäkausia" te tiedätte?

      mä muistan kun täytin 25 niin selkeesti muutuin aikuiseksi (vaikkei elämässäni mitään silloin tapahtunut). saman olen huomannut monissa tutuissani. sekä oman ikäisissä että nuoremmissa.

      siitä on nyt muutama vuosi ja tuo tunne vain vahvistuu eikä ainakaan vielä ole tullut seuraavaa "muutosta". milloin se on odotettavissa? 35-v.? 40? 45?

      teini-iässä tietysti jokainen vuosi on erilainen mut sanon silti että olin 23-v lähempänä viisitoistavuotiasta minää kuin 27-vuotiaana kakskolmostani.

      (ei ei en ole niitä joiden mielestä olis ok olla 24-vuotiaana lukiotyttöjen kanssa, siihen en tosiaan viitannut!!!)

    • madgalena

      Tjaa. Seksiseura mielellään 17-23v. miehet, vanhemmat eivät jaksa koko yötä. Seurustelukumppani ikähaarukalla 24-32v. En halua pappaa. Itse täytin eilen 30v.mutta näytän paljon nuoremmalta, viiniä en alkosta saa ilman papereita. Nyt kyllä molemmat, mikä on ideaali eli poikaystävä ( 29v.) ja occasional lover ( 20v.).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      424
      2588
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      90
      2447
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      227
      1725
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      180
      1567
    5. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      75
      1459
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      86
      1341
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1305
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      91
      1296
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1105
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      286
      1085
    Aihe