Ruotsalainen sanomalehti Aftonbladet uutisoi nettisivullaan Suomen menestyksestä koulutuksessa, hyvinvoinnissa yms. Samassa artikkelissa kysyttiin ''Onko Suomi maailman paras maa''. Yllätyin tuosta kysymyksestä ja luulin tuloksen olevan ihan toisenlainen mitä se on. 62486 vastaajasta 55.1% sanoi ''Ja'' eli että Suomi ON maailman paras maa. 44.9%:n mielestä Suomea parempi maa on olemassa. Jos Suomessa kysyttäisiin, että onko Ruotsi maailman paras maa, ei varmasti yli 3% olisi sitä mieltä että Ruotsi on maailman paras maa (puolet suomenruotsalaisita). Ruotsissa muutenkin ihaillaan suomalaisten sisua, ja suomalaisten miesten miehekkyyttä. Suomalaiset miehet ovat myös ruotsalaisten naisten mieleen. Lisäksi ruotsalaiset luottavat kaikista kansoista eniten juuri suomalaisiin. Ruotsalaisten mielestä Suomen kulttuuri muistuttaa Ruotsin kulttuuria eniten Norjan jälkeen. 70% ruotsalaisista kannustaa Suomea jääkiekossa, mikäli Ruotsi on tippunut.
Yhteenveto: Ei siis ole mitään syytä vihata ruotsalaisia
Ruotsalaiset pitävät meitä esimerkillisenä kansana!
44
308
Vastaukset
- hgfjrkujuy
ruottalaiset on homoja!!!!!!!!!!!!!!1
- ----------.-
ite olet
- thank you lady
Tämä oli kyllä yksi tämän vuoden parhaimmista kirjoituksista täällä.
- älävaan
hmm toi on kyl totta et ruottalaisil ei oo mitää meit vastaa, ja mikäs sen mukavampaa että kansa, jossa on maailman kauneimmat naiset, rakastaa meitä :)
- Rakastaa kyllä.
" kansa, jossa on maailman kauneimmat naiset," = Venäjä.
- einytnoinkaan
Rakastaa kyllä. kirjoitti:
" kansa, jossa on maailman kauneimmat naiset," = Venäjä.
No ei todellakaan. Venäläiset naiset tulevat Suomeen niin kauaksi aikaa suomalaisen miehen kanssa, että saa pysyvän oleskeluluvan. Sitten mies jätetään, näin kieroja ne venakot on. Kaiken lisäksi siinä 25-30v alkaa venakoilla kunnon rappeutuminen, lihominen ja ryyppyyntyminen, kun ruotsalaiset naiset alkavat siinä iässä vasta olemaan parhaimmillaan.
- Onko kokemuksia?
einytnoinkaan kirjoitti:
No ei todellakaan. Venäläiset naiset tulevat Suomeen niin kauaksi aikaa suomalaisen miehen kanssa, että saa pysyvän oleskeluluvan. Sitten mies jätetään, näin kieroja ne venakot on. Kaiken lisäksi siinä 25-30v alkaa venakoilla kunnon rappeutuminen, lihominen ja ryyppyyntyminen, kun ruotsalaiset naiset alkavat siinä iässä vasta olemaan parhaimmillaan.
Minulla on molemmista ja lisäksi muistakin "lahkoista". Nyt oli kysymys ulkonäöstä, ei luotettavuudesta. Ruotsissa työskennellessäni, minulla oli vakituinen tyttöystävä joka oli toisen rouva. Että se uskollisuudeta. Samoin olen maannut monen suomirouvan kanssa, hekin kovin uskollisia miehilleen, ainakin puheissaan. Ulkonäköön vielä. Kyllä yleinen käsitys on, kuten omanikin, että venäläiset ovat naisellisempia kuin suomalaiset naiset joista monet näyttävä jo nuorina kaljatynnyreiltä. No makuasioista ei kannata riidellä, kauniita löytyy, niin Idästä, Lännetä ja etenkin eteläisestä naapuristamme.
- Kesäkukka2011
Onko kokemuksia? kirjoitti:
Minulla on molemmista ja lisäksi muistakin "lahkoista". Nyt oli kysymys ulkonäöstä, ei luotettavuudesta. Ruotsissa työskennellessäni, minulla oli vakituinen tyttöystävä joka oli toisen rouva. Että se uskollisuudeta. Samoin olen maannut monen suomirouvan kanssa, hekin kovin uskollisia miehilleen, ainakin puheissaan. Ulkonäköön vielä. Kyllä yleinen käsitys on, kuten omanikin, että venäläiset ovat naisellisempia kuin suomalaiset naiset joista monet näyttävä jo nuorina kaljatynnyreiltä. No makuasioista ei kannata riidellä, kauniita löytyy, niin Idästä, Lännetä ja etenkin eteläisestä naapuristamme.
Hyvä tietää näitä suomalaisten miesten "yleisiä mielipiteitä" suomalaisista naisista. Ymmärrän minäkin, hoikka ja korkokengissä viihtyvä suomalaisnainen eli "kaljatynnyri", pysyä poissa todellisten rakkaustarinoiden tieltä. Onneksi kuitenkin esimerkiksi saksalais- ja brittimiehet eivät halveksi minua etnisen taustani takia. Ikävää on vain se, että Suomi-pojat pyytelevät usein treffeille. Voisitteko nyt jättää meidät suomalaisnaiset rauhaan?
- narrauspötyä
Ei löydy tuonlaista kaluppia Aftonbladetin nettisivustolta !
- jytrtfet
hmm, ite ainaki löysin, otsikko ''Finland: Vi är bäst i världen''
- jejjep
Joo näköjää, Mut ei noihin Aftonbladetin kyselyihin voi 100% luottaa.
- vienotuuli
Niillon varmaan liki parikytvuodentakainen otos tj.! Ei taatusti mee noin! Mulla mitään vastaan ole ei ruottia ei norjalaisia...molemmissa maissa oon asunut ja jonsei nyt mitään sydänystävyyttä muodostunutkaan toimeen työssämme tulimme.
Vaan nyt painaa uni vihdoinkin luomiani....nukuin iltapäivällä useitatunteja...joten siksi ei ole ollut väsymystä! Öitä palstalaiset :)- Mielenterveys ja
huumeongelmako ???
- vienotuuli
Mielenterveys ja kirjoitti:
huumeongelmako ???
Kenellä....sinullako? Minä hoidan heitä...en vihaa!
- Ei miullakaan.
vienotuuli kirjoitti:
Kenellä....sinullako? Minä hoidan heitä...en vihaa!
Mistä tuon vihan keksit? Ei varmaan tarvita paljon koulutusta, vai mitä. Missäpäin työskentelet?
- jatkoa vielä..
Ei miullakaan. kirjoitti:
Mistä tuon vihan keksit? Ei varmaan tarvita paljon koulutusta, vai mitä. Missäpäin työskentelet?
Kun oli kysymysmerkki perässä, tajuissaan oleva luulisi käsittävän sen kysymykseksi.
- spåtta ej på golvet
Olen ollut jo 1950 -luvulla Ruotsissa ansiotöissä. Tapaamani ruotsalaiset olivat kaikki erittäin ystävällisiä enkä havainnut missään, että he olisivat aliarvioineet suomalaista jollain tavalla. Kävin useita kertoja myös tanssiaisissa eikä yksiäkään rukkasia tullut. Olin hyvä tanssimaan, joten tytöistä ei ollut pulaa.
Minä luulenkin, että tämä homottelu ja muu nimittely ruotsalaisia kohtaan on aika paljon sisäsiittoista, eli johtuu meidän ruotsin kielisestä väestöstä, jotka jostain syystä pitävät itseään suomenkielisiä fiksuimpina.
Meidän pitäisi ymmärtää tämä ja arvostaa riikinruotsalaisia kuten muitakin ulkomaalaisia eikä rinnastaa heitä meidän etuoikeutettuun kielivähemmistöön, jota Ruotsissa ei edes kaikissa paikoissa tiedetä olevankaan.- Olin Ruotsissa
töissä 70-luvulla( Degerfors) en tanssinut ollenkaan, mutta ryyppäsin kohtuullisesti. Naiset olivat ystävällisiä ja anteliaita ja erittäin vapaamielisiä.
Paneskelin rouvaa jonka mies oli samalla tehtaalla töissä. Olimme siis eri voroissa, joten rouvalla riitti huvia.
- 2+12
Mukavaa että ruotsalaiset luottavat juuri suomalaisiin.
- Löytyi kakaa!!
"Suomessa kysyttäisiin, että onko Ruotsi maailman paras maa, ei varmasti yli 3% olisi sitä mieltä että Ruotsi on maailman paras maa (puolet suomenruotsalaisita)"
Tuollaisia pas koja meistä on osa, eli ei Suomessa kaikki ole hyvin.
Ja se, että voitetaan joskus jääkiekossa kultaa, mutta lähdetäänkin haukkumaan toiseksi parasta, osoittaa, että emme ole kävelleet kovin kauaksi puusta josta laskeuduimme.
Tuollaista pakajengä on Suomessa. - Late Lapista.
Kehuivatkos nuo Swännit Suomessa jatkuvasti pidentyviä leipäjonoja, tai mahtavaa asunnottomuuttamme?
Ruotsissahan ei leipäjonoja tunneta ollenkaan, ja jopa manneillekin vuokrataan omakotitaloja asunnoiksi, sosiaalitanttojen toimesta !
Late Lapista. SSSS Ry!- He eivät tiedä
ongelmistamme mitään. Katselevat varmaan TV:stä ja käyvät H:gin keskustassa kävelemässä, ennen laivan lähtöä.
- ei syljetä latt.
Jatkan vielä tästä ruotsalaisten suhtautumisesta siellä oleviin suomalaisiin työntekijöihin.
Velipoikani on ollut jo yli neljäkymmentä vuotta Ruotsissa ja on nykyisin eräässä tuontifirmassa töissä. Viimevuosina sielläkin on jouduttu vähentämään työntekijöitä, mutta velipojan mukaan aina on ensimmäisinä lähteneet jotkut muista valtioista tulleet tai jopa riikinruotsalaisia.
Tämä osoittaa sen, että suomalaiset ovat yleisesti ottaen ruotsalaisten työnantajien mielestä luotettavia ja työhönsä sitoutuneita.
Sitä savolaista työhönottajaa siteeraten, värillä näyttää olevan väliä Ruotsissakin, vaikka valtaeliitti antaa toisenlaisen kuvan.
Pitää tuntea oma arvo, mutta antaa myös arvo toiselle, jos se sen ansaitsee. - Late Lapista.
Omia kokemuksia on minullakin! Työskentelin Ruotsissa parikymmentävuotta, 60 luvulta 80 luvulle, hyvin tulin toimeen Ruotsalaisten kanssa, joskus minua kohdeltiin jopa paremmin kuin itse Ruotsalaisia, esimerkiksi käytössäni ollutta firman autoa sain käyttää vapaa aikoinakin, Ruotsalaisilta ja Norjalaisiltakin se kiellettiin jyrkästi! Töitäkin minulla oli aina, että ei tarvinnut sossuluukkujakaan kolistella
Late Lapista. SSSS Ry ! - heja Sverige
Vain juntit vihaa ruotsalaisia. Ne ketkä liikkuvat paljon pohjoismaissa tietävät että aina tarvittaessa autellaan toisiamme sekä myös kunnioitetaan. Parhaita naapureita.
- Jääkunto ratkaisee
Keväinen jääkiekkovoitto 6-1 lienee auttanut aika lailla tuon gallupin lopputuloksiin.
Jos Ruotsi itse olisi voittanut samanlaisilla lukemilla, niin olisi gallupissakin ihan erilaiset numerot.
Nautitaan nyt tämä vuosi länsinaapurin hövelissä paisteessa. Ainakin ensi kevääseen saakka ennen kuin pitää taas mittauttaa jäälätkän taitoja.- Ei varmasti auttanut
Päin vastoin. Suomalaisethan käyttäytyivät, kuin villisika lauma, voiton jälkeen. Taidat olla hölmölän väkeä. Hahahahahaaa!
- Lehtinen nklö
Ei varmasti auttanut kirjoitti:
Päin vastoin. Suomalaisethan käyttäytyivät, kuin villisika lauma, voiton jälkeen. Taidat olla hölmölän väkeä. Hahahahahaaa!
Mitä joku jääkiekko tällaiseen vaikuttaa.? Naurettavaa.
- HOH HOH HOH HOOOOO!!
Lehtinen nklö kirjoitti:
Niin mihin. Kerro mille nauraisimme yhdessä.
- htrdhrhdtr
totta. suomalaisten ei tarvitsisi lietsoa sotaa Ruotsille, vaikka nyt sattuuttiin mm-finaali voittamaan
- Vit un villisiat!
Hullua. Jos voittaa, pitääkö siintä tulla vihaiseksi? Jäkevä olisi iloinen.
- järkevä...
Vit un villisiat! kirjoitti:
Hullua. Jos voittaa, pitääkö siintä tulla vihaiseksi? Jäkevä olisi iloinen.
Jäkevä: järkevä
- !!!
helppohan niiden on hymyillä - Ruotsin vallan aikana me suomalaiset vastasimme suurimmasta osasta Ruotsin verotuloista. Meidän rahoilla ja työllä on nykyisen Ruotsin hyvinvointi rakennettu!
- no johan nyt
Jahah, sieltä tulikin absoluuttinen tieto
- ,..,.,.
Ei, vaan verorahoilla maksettiin sodat. Ryöstämällä ja varastamalla ne rikkaudet tuli.
- finne igen
vai, että pitävät finnjäveleistä! Ihaan uutta huuhaata.
- ijijo
lololol
- Kokkolassa kajahtaa
Olen tavannut paljon suomalaisia ns. ruotsinkielisiä tavallisia työmiehiä, kalastajia ym.
Kaikki ovat olleet erittäin fiksuja eikä minkäänlaisia ylilyöntejä puoleen tai toiseen ole tullut.
Mikä siinä sitten on, että enemmän koulutetut ja itseään eliittinä pitävät ruotsinkieliset tulevat usein esiin sillä tavalla, että pitävät itseään lähtökohtaisesti suomenkielistä fiksumpana. Ei sitten sovi ihmetellä, että sellainen puhe joitakin ärsyttää ja vastakkainasettelu ja puheet ovat sen mukaisia. Tällaista tilannetta taitaa harvemmin tulla riikinruotsalaisen kanssa.
Sitä paitsi ruotsalaiset eivät kaiketi näe kielivähemmistöämme mitenkään valtaväestöä parempana tai sivistyneempänä.- vienotuuli
Terveisiä vaan sinne Kokkolaan...minäkin siellä asustelin parisen vuotta, mutta isommasta tullut tyttönen halusi takaisin isommille vesille joten poistuin Norjaan :)) kalatehtaalle...jos positiivista tienasin hyvin ja ihmiset olivat todella ystävällisiä.
Minulla ei oo kielellisesti ongelmaa, mut kyllä tottakin et tuollainen asettelu tuli Kokkolassa selväksi, olin niin nuori etten piitannut...en vain jaksanut kun teatterissa pyöri kuukausia sama esitys...muutahan ei ollut, ja käyn useissa teattereissa kausiensa aikana...tai siis olin tottunut siihen ja sitten se tyssäsi.
Jotkut käy leffoissa/katsoo kotonaan, minulle teatteri ja kaikki se miljöö on minun elämää.
Vaikea ottaa kantaa teidän ongelmiin,... alkakaa puhuun Suomea...jonsei muu auta :))
- jhgjg
ruottalaiset itkee ku häviää
- Junttien Juntti
Käväisin pitkästä aikaa ruotsissa , tarvittiin tulkkia nääs , ja voipa sanoa että ruotsalaiset joita tapasin siellä ja Silja Serenadilla olivat vieläkin mukavampia kuin edes muistinkaan ruotsalaisen olevan !
Kyllä heterosta junttifinnistäkin ruotsalaiset tykkää jos puhuu heille Engelskaa tai niinkuin minä RIIKINRUOTSIA ! - tunnen muutaman
ruotsalaiset iloisempia ja huumorintajuisempia.suom. ollaan liian synkkämielisiä valitettavasti
- skarpataan
Joka kuunteli tämän viimeisen kamrat -ohjelman ruotsalaisista, voi hyvin todeta, että hekin ovat mielestään liian jöröjä, kyselevät mielellään mitä heistä ajatellaan ja harvat ovat todella onnellisia. 50 -luvulla, jolloin Ruotsilla meni hyvin varsinkin Suomeen verrattuna, ruotsalaiset olivat erikoisen tyytyväisiä elämäänsä, mutta nyttemmin asia on muuttunut huonompaan suuntaan.
Tässä suhteessa meillä suomalaisilla ei ole mitään syytä tuntea alemmuutta.
Eli, Don`t worry, be happy! - gfdgdf5
jalkapallo, Ruotsi 5-0 suomi... eipäs pärjää taaskaa pieni ja surkea suomi Äiti Ruotsille...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693