Järkyttävä näkyvä selkäranka

Nainen 27

Minulla on todella ulospäin näkyvä selkäranka. Kaikki nikamat näkyvät ja joistakin kohdista tietyt nikamat ovat vieläkin enemmän ulospäin pullistuneet. Onko tämä ihan normaalia? Olen kyllä hoikka yläpäästä, koska kaikki rasvat kerääntyvät jalkojen ja pepun alueelle. Eli lihominen ei auta tuohon.

Erityisesti tuo on tietysti ulkonäköhaitta ja lisäksi tietysti on se, että vatsalihaksia ei pysty tekemään vähänkään kovalla alustalle tai ne naksuu pahasti lattiaa vasten ja sattuu ihan perhanasti.

Mietin vain, että johtuuko tämä näkyvä selkäranka ja ulkonevat nikamat ihan vain geeneistä (en muista, että muilla suvussani olisi) vai onko joku vika, jonka voisi korjatakin?

7

4960

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 27

Unohtui mainita, että selkäranka siis näkyy todella hyvin jo ihan seisovassa asennossa. Ei tarvitse edes yhtään olla kumartunut.

Lisäksi ennen minulta näkyi vaan nuo tietyt pullistuneet nikamat selvästi, mutta nykyisin koko selkäranka... Miten se voi yhtäkkiä noin muuttua?

• selkävaivainen

Minulla on aivan sama vaiva. Kaiken lisäksi on todella vaikea suoristaa selkä ja kävelen hiukan etukumarassa. Alaselässä selkäranka tulee ulos todella paljon. En pysty istumaan tuolilla selkä suorana. Minä olen 51-vuotias nainen ja kärsinyt vaivasta koko ikäni. Luulen, että se on geeneissä, oma äitini on myös kumara. Vaiva on enemmän alaselkärangassa, ei siis yläselässä. En ole käynyt lääkärissä, mutta nyt kun ikää tulee enemmän, pitäisi ehkä mennä. Olen varmaan 90 asteen kumarassa myöhemmin. Koulujumpat olivat kamalia, opettaja ei uskonut, että selkään sattuu kovasti. Rutina vain kuului kun piti tehdä vatsalihasliikkeitä paljaalla lattialla.En tiedä sitten mitä lääkärit pystyvät vaivaan tekemään, eivät ehkä mitään!!

• S:ätön

Kyseessä ilmeisesti ns. lautaselkä, jollainen minullakin. Eli alaselän notko puuttuu ja selkä on siitä kohdin suora. Normaaliselänhän kuuluisi olla hieman S-kirjaimen muotoinen sivulta katsoen. Olen yrittänyt hakea netistä ohjeita sen hoitoon, mutta ainoat vinkit on näköjään mennä fysioterapeutille.
      Luulisi noita olevan jotain yksinkertaisia kotiharjoituksiaki olemassa. Jos joku jotain tietää, niin pian vinkkiä tänne!

• 12vuotias

Itsekkin haluisin tietää miten löydän tietoa mitä selälle tapahtui oltii kaveri kanssa Trampalla ja oli n sellasessa sikiö asennossa ja kaveri hypimällä yritti saada minua auki mutta sitten tulinkin niskoilteen/selälteen ja selkä oli sen jälkeen kipeä ja tuntuu että selkäranka mennyt sillein että se on enemmän ulkonapäin ku ennen

• ryhtiä

Aloittaja on luultavasti vain luulosairas,
      mikäli selkä toimii, eikä kipuile jatkuvasti. Hoikemmilla nikamat näkyvät, minullakin.

• Anonyymi

Jos epäilee etä on jotian vikaa niin oiskohan käynti lääkärillä parasta?
        Siellä joku JO 51v nainenkin ihmetteli että JO kouluaikana selkä vaivasi,oiskohan kananttanu tutkia selkä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos epäilee etä on jotian vikaa niin oiskohan käynti lääkärillä parasta?
        Siellä joku JO 51v nainenkin ihmetteli että JO kouluaikana selkä vaivasi,oiskohan kananttanu tutkia selkä?

Vaikka olisikin ollut jo lapsuudesta lähtien niin voihan olla että vasta vanhemmiten alkaa tulla vaivoja ja kipuja. Ei kai kukaan nuorena mene lääkäriin valittamaan että viiskybäsenä pelkään saavani selkäkipuja! Pitäisiköhän sinun käydä ensin yla-astettakin johonkin asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe