Mitä teen??

opiskelijatyttönen

Tilanne on siis tämä: Minulla on maksullinen autopaikka taloyhtiössä, jossa asun. Viereisen autopaikan auton omistaja pysäköi autonsa usein niin, että minun on hankalaa mahtua omalla autollani parkkiruutuuni. Usein joudun loikkimaan pelkääjän paikan kautta ulos. Olen tästä aiemmin ystävällisesti huomauttanut.

Erään kerran auto oli pysäköity vinottain niin, että sen toinen puoli oli viivan päällä, ja koska toisellakin puolella on auto, en saanut autoani mitenkään perin pysäköityä omalle paikalleni, tai olisin kolhinut kaikki kolme autoa ja peilit olisivat irronneet.

Soitin kyseiselle auton omistajalle, ja hän kertoi pysäköineensä auton tahallaan niin, etten pääsisi omalle paikalleni ja kieltäytyi siirtämästä sitä. Minulle ei siinä vaiheessa jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin jättää autoni talon eteen merkitsemättömälle paikalle. Ja sakothan siitä tuli, 40 e pikavoittoa.

Sisällä kiehuu niin ettei pysty edes selittämään. Minulla ei ollut siinä vaiheessa mitään muuta vaihtoehtoa... Autoni oli siinä yön yli, ja heti aamulla mennessäni sitä siirtämään, sakot rapsahti. Sakot on kirjoittanut yksityinen Q-park, eli herää kysymys, onko tämä tahallaan autonsa viivan päälle pysäköinyt tyyppi soittanut Q-parkiin, että tulisivat sakottamaan. Vaikutti muutenkin aika oudolta puhelimessa.

Eli mitä siis teen? Pystynkö valittamaan asiasta Q-parkille jotenkin järkevästi? Maksanko laskun mukisematta? Ja ehkä toisenkin? Jos en kerta pysty enää pysäköimään omalle paikalleni tämä hullun naapurin takia... Tiedän että summa ei ole paljon, mutta opiskelijana sitä löytyisi paljon muutakin käyttöä tuolle rahalle, kuten esim. koulukirjojen hommaaminen. Lasku tuntuu kaiken lisäksi epäoikeudenmukaiselta. Sen väärin pysäköineenhän se pitäisi maksaa, eikä minun!

24

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovemmat otteet

Otappa yhteyttä taloyhtiön isännöintiin, eiköhän ääliö parkkeeraaja saada ruutuunsa ja ruotuun. Sakon kyllä joudut itse maksamaan.

• opiskelijatyttönen

Talo, jossa asun on HOAS:in... Eli sinne valittaminen ei tuota minkäänlaista tulosta. Naapurissani asuu joku ulkomaalainen tyttö, joka kuuntele yötä päivää musiikkia niin kovalla, että basso tuntuu kropassa. Olen valittanut siitä HOAS:iin, mutta siitä ei ole ollut vielä tähän asti mitään apua.

Mutta jos kerta näin kusipäisesti voi toimia, että pysäköi autonsa puoliksi toisen paikalle, niin ehkäpä minunkin pitää alkaa tehdä samoin. Etsiköön se idiootti sitten itselleen paikkaa täältä ja saakoon sakkolappuja. Taidanpa tästä itse asiassa heti lähteä siirtämään autoani...

• meil kans
        opiskelijatyttönen kirjoitti:

Talo, jossa asun on HOAS:in... Eli sinne valittaminen ei tuota minkäänlaista tulosta. Naapurissani asuu joku ulkomaalainen tyttö, joka kuuntele yötä päivää musiikkia niin kovalla, että basso tuntuu kropassa. Olen valittanut siitä HOAS:iin, mutta siitä ei ole ollut vielä tähän asti mitään apua.

Mutta jos kerta näin kusipäisesti voi toimia, että pysäköi autonsa puoliksi toisen paikalle, niin ehkäpä minunkin pitää alkaa tehdä samoin. Etsiköön se idiootti sitten itselleen paikkaa täältä ja saakoon sakkolappuja. Taidanpa tästä itse asiassa heti lähteä siirtämään autoani...

Lihava nainen vetää poikittain ja pyörän viivalle. Kertautuu, sitten minullekkin pinenä välinä ja ovikolhuina.

• 029riwpofejk

Onko sinun autosi uudempi ja siistimpi kuin kiistakumppanisi?

Vai onko asia toisin päin?

Jos kiistakumppanin auto on uudempi, niin oletkos tullut ajatelleeksi, että ahtaaseen paikkaan pysäköidessä voi sattua VAHINKO?

. . .

• Hallitunkki

Soita itsekin sinne Q-parkille tai hinausauto siirtämään omistajan kustannuksella katiska pois. Toki jos löytyy kaveripiiristä vähän kookkaapia miehiä, niin kyllä sopiva joukko auton siitä pois kantaa. Omaa autoa ei kannata pysäköidä samoin. Saattaapi olla kolhittu, noin hölmön naapurin toimesta. Kysy vielä että mitä hänellä on sua vastaan. Ps. ja soita poliisit paikalle jos yöllä soitetaan musaa lujaa. Se on kotirauhan rikkomista. Varmaan tapahtuu nopeammin jotain, sillä isännöitsijät ei tunnetusti tee mitään (paitsi nostaa palkkioita).

• sitroen.

Siitä yösoittelusta pääset kun soitat 112:en ja pyydät poliisin hiljentämään meteliä. Olen todennut menetelmän toimivaksi. Viimeisellä kerralla pyysin poliisia muistuttamaan metelöijää rahallisessa muodossa tilanteen jatkumisen vuoksi. Ei ole naapuri tervehtynyt 20 vuoteen, mutta ei metelöinytkään, joten minulla kaikki OK:

• The mousetrap

Ota valokuva aina kun tollo käyttää sinun paikkaasi tai estää kulun autoosi. Kyllä tuollaisille laki saadaan. Kyseessä on siis opiskelija-asunto ja tuo kiusaa tekevä on kanssa opiskelija? Eiköhän tuo pahimmassa (parhaassa) tapauksessa saa häädön, jos ei pysty asumaan sääntöjen mukaan.

Ota yhteyttä isannöitsijään ja vaadi ensialkuun tollolle varoitus väärästä pysäköinnistä. Samalla voit kysyä voisitko saada pysäköintipaikan kun kerran maksat siitä ja tiedustella maksaako tollo kahdesta paikasta kun kahta paikkaa käyttää.

Jonkun sortin psykopaatti täytyy olla, jos tuollaista kiusantekoa harrastaa, joten kannattaa olla varuillaan. Ehkä tyyppi odottaa että kolhit autoa ja alkaa vaatimaan korvauksia.

• ....,,,,

Aina häirötapauksissa kannattaa soittaa poliisi paikalle.
      Vaikkeivat he aina kerkiäkään, jää tiedostoihin todisteeksi edes ilmoitus häiriöstä, jos joudutaan "häädön tielle" asti.

• aghfdhfdhh

Jos itsellä tai jollain kaverilla on joku 4 vetonen tai muuten vaan vähän vääntävämpi auto. Käykää ostamassa joku kestävä metalliketju ja pistäkää ketju vaan oman/kaverin auton perään ja toinen pää siihen naapurin autoon. Sen voi sitten vetää siitä mieluiseen paikkaan

• ap.

No niin, eli HOAS:iin otettu yhteyttä! Ja kuten arvelinkin, ei mitään vaikutusta asiaan. HOAS ei kuulemma ole vastuussa siitä, miten asiakkaat pysäköivät autonsa, se lukee autopaikkasopimuksessa, jossa on jokin sellainen pykälä. Minulla ei siitä erillistä sopimusta kyllä ole, vaan näkyy vain vuokranmaksukuitissa, että mistähän olisin sen voinut lukea... No, olisi pitänyt alkujaan jostain selvittää.

Täällä voit siis surutta pysäköidä autosi puoliksi toisen paikalle, ilman mitään sanktiota. Tervetuloa HOAS:ille asumaan!!

• The mousetrap

Pyydä itsellesi se autopaikkasopimus. Mikä ihme on sellainen vuokranantaja joka pesee kätensä selvässä tapauksessa. Eiköhän niilläkin joku vastuu ole.

Soita ja kysy neuvoa poliisilta. Kaverilla oli pysäköintiongelma ja otti yhteyttä poliisiin, sai ihan asiallista palvelua. Poliisilla ei sinänsä ole oikeutta puuttua yksityisalueella pysäköintiin, mutta saattavat ottaa häiriköijään yhteyttä. Saattaa pikku poliisin puhuttelu pelästyttää arimmat kiusaajat.

Ihan suosiolla ei kannata suostua toisen mielivallan kohteeksi. Kai tuollainen pysäköintiterrorismi jonkinlaista kotirauhan häirintää on.

• ap.
        The mousetrap kirjoitti:

Pyydä itsellesi se autopaikkasopimus. Mikä ihme on sellainen vuokranantaja joka pesee kätensä selvässä tapauksessa. Eiköhän niilläkin joku vastuu ole.

Soita ja kysy neuvoa poliisilta. Kaverilla oli pysäköintiongelma ja otti yhteyttä poliisiin, sai ihan asiallista palvelua. Poliisilla ei sinänsä ole oikeutta puuttua yksityisalueella pysäköintiin, mutta saattavat ottaa häiriköijään yhteyttä. Saattaa pikku poliisin puhuttelu pelästyttää arimmat kiusaajat.

Ihan suosiolla ei kannata suostua toisen mielivallan kohteeksi. Kai tuollainen pysäköintiterrorismi jonkinlaista kotirauhan häirintää on.

Tämän parkkipaikkahäirikön autopaikkaa on nyt siirretty. Ja HOAS tosiaan pesee kätensä tässä tapauksessa, koska sen ovelan pikku lakipykälän vuoksi voi.

Mutta ei tämä ole ensimmäinen outo tapaus tältä säätiöltä. Melkein jokaisella kerralla kun olen sinne soittanut, olen saanut aika tylyä kohtelua. Ja perustuen lukuisten HOAS:illa asuvien ystävienkin kokemuksiin, tuntuu, että siellä pidetään aina niiden häiriköiden puolta... Jotenkin tuntuu, että opiskelijoita voi aina vedättää miten lystää, emmehän me mistään mitään tiedä.

Mutta pääsyyllinenhän tässä tietysti on se ilkeä autopaikkaihminen, ja onhan HOAS:illa sentään halvat hinnat, jos nyt jotain hyvää pitää löytää... Mutta ärsyttää tämä tapaus kyllä.

• dfas
        ap. kirjoitti:

Tämän parkkipaikkahäirikön autopaikkaa on nyt siirretty. Ja HOAS tosiaan pesee kätensä tässä tapauksessa, koska sen ovelan pikku lakipykälän vuoksi voi.

Mutta ei tämä ole ensimmäinen outo tapaus tältä säätiöltä. Melkein jokaisella kerralla kun olen sinne soittanut, olen saanut aika tylyä kohtelua. Ja perustuen lukuisten HOAS:illa asuvien ystävienkin kokemuksiin, tuntuu, että siellä pidetään aina niiden häiriköiden puolta... Jotenkin tuntuu, että opiskelijoita voi aina vedättää miten lystää, emmehän me mistään mitään tiedä.

Mutta pääsyyllinenhän tässä tietysti on se ilkeä autopaikkaihminen, ja onhan HOAS:illa sentään halvat hinnat, jos nyt jotain hyvää pitää löytää... Mutta ärsyttää tämä tapaus kyllä.

Halvalla ei hyvää saa, sanotaan. Ehkäpä jo se kertonee asuinyhtiöstäsi. Onhan se kuitenkin hyvä, että siirsivät häirikön paikkaa, toinen vaihtoehto olisi varmaan ollut sinun paikkasi siirtäminen.

Ja stereoihin voi soittaa kytät. Valittaa seuraavana arkipäivänä. Ja jos mitään ei tapahdu. soitat kytät ja teet samalla ilmoituksen kotirauhanhäirinnästä. Jos halvalla ei saa isännöitsijää joka hoitaa hommansa, voi ne hommat hoitaa lainturvin itsekin, jos ei asia mene yhdellä poliisin käynnillä jakeluun.

• tee näin

käy polttamassa se viereinen auto!

• jyyyyyyssssss

Vaihda opintolaina kunnon asuntolainaan ja osta ihan omakotitalo. Siellä ei ole naapurit parkkeeraamassa sun ruutuun ja saat jättää autos ite vaikka poikittain autotalliis.

Eikai se sun naapuri ole vain ihastunu sinnuu, pyyvä kaveria yökyllään niin eiköhän se pehemene siitä pikkuhiljaa.

• Se omakotitalossa asuminen se vasta kalliiksi tuleekin. Vedestä saat maksaa yli 20 euroa kuutiolta; sähkö maksaa jumalattomasti; roskista maksat monta kymppiä kuussa vaikka et roskan roskaa tuottaisi; asunnon omistamisesta maksat veroa ja vakuutusta monta sataa vuodessa; lumityöt teet ise (viime talvena 1,5-2,5 tuntia joka Jeesuksen päivä monta kuukautta); kämppää pitää kuitenkin jostakin aina korjata; johonkin kun lähdet, saat järjestää jonkun huolehtimaan talosta... Minä olen kurkkua myöten täynnä omakotitalon velvoitteita, vaikka teoriassa se on muuten paras asumismuoto. Yhteiskunnan valtaeliitti vain vihaa täällä Suomaassa alkuperäisiä kansalaisiaan pohjattomasti ja tekee kaikkensa vaikeuttaakseen näitten elämää.
        Miten on muualla, onko viha yhtä karkeaa? Japanissa ainakin surutta tapetaan kansaa ydinsaasteeseen.

• sugioejrgierjgioej
        sitroen kirjoitti:

Se omakotitalossa asuminen se vasta kalliiksi tuleekin. Vedestä saat maksaa yli 20 euroa kuutiolta; sähkö maksaa jumalattomasti; roskista maksat monta kymppiä kuussa vaikka et roskan roskaa tuottaisi; asunnon omistamisesta maksat veroa ja vakuutusta monta sataa vuodessa; lumityöt teet ise (viime talvena 1,5-2,5 tuntia joka Jeesuksen päivä monta kuukautta); kämppää pitää kuitenkin jostakin aina korjata; johonkin kun lähdet, saat järjestää jonkun huolehtimaan talosta... Minä olen kurkkua myöten täynnä omakotitalon velvoitteita, vaikka teoriassa se on muuten paras asumismuoto. Yhteiskunnan valtaeliitti vain vihaa täällä Suomaassa alkuperäisiä kansalaisiaan pohjattomasti ja tekee kaikkensa vaikeuttaakseen näitten elämää.
        Miten on muualla, onko viha yhtä karkeaa? Japanissa ainakin surutta tapetaan kansaa ydinsaasteeseen.

vittumaisinta on että yhteiskunnan harjoittamaa kansalaistensa vihaamisen arvostelua yritetään vaientaa väittämällä sitä vihapuheeksi. Näyttää euroopan valtioiden mielenterveys pettää aina sadan vuoden välein ja vainoharhaisuus kasvaa kansalaisia vastaan, seurauksena on sitten sota, kyllä ihminen on vitun typerä elukka kun saa vähän valtaa...

• naapurirakkautta

"Eikai se sun naapuri ole vain ihastunu sinnuu, pyyvä kaveria yökyllään niin eiköhän se pehemene siitä pikkuhiljaa."

Heh heh. Tuota ei ole tullut itse kyllä ajatelleeksi oman veemäisen naapurin kohdalla, jonka kanssa on joskus meinannut tulla käsirysyäkin. Pitäisiköhän mennä pimpottamaan naapurin ovikelloa ilman housuja, että "Otaha rasvatuubi kourahan, ny meinaan reiska rakastellahan! Alaha naira napsutella, mää hyräälen tahtia.. Prröt! Kuulekkos kuinka mun peräpuoli jo vallan huutaa ja rukoilee sun herkkukankea?"

• ...

Soitat ensin isännöitsijälle ja kerrot kiusantekijästä. Sitten soitat poliisille ja teet rikosilmoituksen häiriköstä.

• Parkkilateksi

Ensiarvoisen tärkeää on jättää tuo Qparkin maksu sitten maksamatta. Ilmoittavat tietysti, että perivät ja muuta tuubaa, mutta ilmoitat perintätoimistolle, että ottavat yhteyttä sopimuskumppaniinsa. Tässä tapauksessa tietysti myönsit itse pysäköineesi väärin, mutta se ei tietenkään kuulu sopimukseen vetoavalle, vaan saavat sen tarvittaessa ottaa itse selville - ja sitä ei tietenkään tule tapahtumaan, jos eilistä uutislähetystä satuit katsomaan töllöstä.

Sitten toisekseen, tyypeille jotka eivät meinaa osua ruutuunsa on ystävällisten soittojen jälkeen alettava pistämään tuulilasiin optikoiden ja autokoulujen numeroita. Meidän kulmilla näillä on ollut hyvä vaikutus. Muutaman kerran kun on esitteet ikkunassa yskä menee perille. Kukaan ei halua olla surkea kuljettaja eikä sokea.

• .........

Älä tosiaan maksa tuota parkisakkoa! Eivät peri vaikka lähettävätkin muutaman perintämaksun, mutta eivät vie asiaa eteenpäin suurten oikeuden käynti kulujen takia.

• parkkipirkko2011

Ota kamera kauniiseen käteen ja ota fotoa siitä kuinka naapurin auto on pysäköity parkkiruutuusi.

Kirjaa kaikki tapahtumat ylös kun olet ollut yhteydessä naapuriisi.

Sitten ota yhteys isännöitsijään selvitä tilanne hänelle.

Sinä olet valitettavasti velvollinen maksamaan pysäköintisakon, sillä olet pysäköinyt autosi väärin. Vaikka et pääse käyttämään paikkaasi, niin ei sinulla ole oikeutta jättää autoasi esimerkiksi keskelle taloyhtiön pihamaata. Sinun on vietävä autosi yksinkertaisesti jonnekin muualle lailliselle paikalle.

• ap.

Onpa tänne tullut paljon kommentteja. Tähän asiaan nyt kuitenkin pakko kommentoida sen verran, että yksityinen parkkisakkojen kirjottelu on pelkkää bisnestä. Tehdään sopimukset taloyhtiöiden yms. kanssa ja tahkotaan rahaa lätkimällä sakkolappuja ihmisten autoihin miten sattuu. Ja kaikki on täysin tuurista kiinni. Q-parkista sanoivat, että kiertävät täällä joka aamu kyyläämässä näitä autoja. Paskat. Täällä on eräskin auto lojunut sille kuulumattomalla, "taloyhtiön" "arvokkaalla" "pihamaalla" jo ties kuinka monta päivää ja missä ovat sakkolaput?? Just joo, reilu peli.

Yksityisellä sakotuksella ei ole mitään tekemistä järjestyksen valvomisen tms. kanssa. Totta kai jos auto on selkeästi tiellä, ja häiritsee liikennöintiä, on siitä aiheellista antaa sanktiota. Mutta onhan toki auto, joka on pysäköity oman talon pihaan sivuun, niin ettei se häiritse mitään eikä ketään, todella paha juttu. Oikeen syntiä! Varsinkin silloin kun oma paikka on viety erään ääliön toimesta.

Ehdotat, että olisin vienyt autoni muualle. Niin, muualle jonnekin useiden kilometrien päähän, täällä kun ei ihan lähiseudulla laillisia paikkoja ole. Hankkikaa niitä tänne sitten jumankauta.

Yksityinen pysäköinninvalvonta on pelkkää kiusantekoa. No, helppoa työtä yksinkertaisille ihmisille. Onneksi voin itse tulevaisuudessa kokea tekeväni tärkeää työtä (yhtään muita ammatteja väheksymättä, paitsi ehkä parkkipirkkoja), jossa ollaan vastuussa ihmishengistä. Siinä ei paljon parkkisakot paina.

• 459595959595

löytyy näitä samantapaisia parkkipaikkakiusaajia myös ihan omistusasuntokerrostaloistakin. meidän taloyhtiössäkin on suhkot tiukat ja selkeät parkkipaikkakäyttäytymissäännöt ja aina löytyy joku idiootti joka viilaa pilkkua.

meidänkin pihassa on ollut näitä puoliksi viereisen parkkiruudun puolelle pysäköineitä autoja. homma on kyllä yleensä loppunut siihen kun isännöitsijä on puuttunut asiaan ja onpa näissä tapauksissa jopa irtisanottu autopaikkoja ja annettu varoituksia. näiden tapauksien jälkeen ei ole kyllä tarvinnut odottaa, että kyseinen autoilija enää rapussa tervehtisi mutta välikö tällä. pääasia että saan pysäköityä oman autoni maksamalleni parkkiruudulle.

jotkut ihmiset ovat vaan niin hulluja tässäkin asiassa. kiusaa kun pitää yrittää tehdä vaikka millä keinoin! sääli sinänsä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      666
      2512
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      30
      1246
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1158
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      11
      1083
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      955
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      104
      915
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      101
      873
    8. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      36
      815
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      769
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      741
    Aihe