Haastan mölöt

alea_iacta_essi

Tällä palstalla on viitattu toisinaan Timo Hännikäisen kirjaan ”Ilman” ATM:ien tuntojen tulkkina. En minä kirjoja pelkää. Pyöräilen huomenna johonkin kirjastoon, jossa kyseinen kirja on saatavilla, ja lainaan sen. Kun olen lukenut kirjan, panen palstalle jotain raporttia ajatuksistani.

Heitän tässä samalla haasteen mölöille ja pölöille ja miksei normaalihkoillekin miehille: lue Anu Silfverbergin esseekokoelmasta ”Luonto pakastimessa” essee nimeltä ”Nainen” tai vaikka koko kirja. Vaihtoehtoisesti valitse kirjasta jokin muu essee, jonka aihe kiinnostaa juuri sinua; muut esseet ovat ”Eläin”, ”Ihminen”, ”Koti”, ”Työ”, ”Jumala” ja ”Kuolema”. En ole itse lukenut Silfverbergin kirjaa, mutta lukulistalla on. Olisi mielenkiintoista kuulla mölöraporttia kyseisestä kirjasta.

Kuka ottaa haasteen vastaan tai löytyisikö jopa useampi riski ja uhkarohkea mölö (tai pölö tai normaalihko)?

102

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • also_sprach_jungfrau

En tiedä olenko mölö, mutta varasin tuon Hännikäisen kirjan kirjastosta ja se tuli sopivasti tänään kirjastoauton mukana, joten aion lukea myös. Jokuhan haastoi minut aiemmin lukemaan Hännikäistä ja lupasi vastineeksi lukea Austenia. Mahtaakohan...

Oletko lukenut Austenia, Essi?

• Älyn haamu

Vain ämmät lukee Austenia.

• alea_iacta_essi

Ihanko tosi! Sepäs sattui. En ollut nähnyt haastettasi.

Austenia lukenut jonkin matkaa, mutten vielä loppuun asti. Touhunnut kaikenlaista.

"En tiedä olenko mölö"

Olet.

• also_sprach_jungfrau
        alea_iacta_essi kirjoitti:

Ihanko tosi! Sepäs sattui. En ollut nähnyt haastettasi.

Austenia lukenut jonkin matkaa, mutten vielä loppuun asti. Touhunnut kaikenlaista.

"En tiedä olenko mölö"

Olet.

Höh. Mitkä ovat mölöyden kriteerit, jos sopii kysyä?

• pillumangnusti
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

pillu tai sen puute.

• ES:n agentti

ei sovi.

• se mangnusti
        pillumangnusti kirjoitti:

pillu tai sen puute.

P I L L U

• Pillumangusti
        se mangnusti kirjoitti:

P I L L U

feikki

• se mangnusti
        Pillumangusti kirjoitti:

feikki

pillumangnusti, ei Pillumangusti.

• Pillumangusti
        se mangnusti kirjoitti:

pillumangnusti, ei Pillumangusti.

ai jaa. eri tyyppi siis.

• alea_iacta_essi

Mölöys määrittyy suhteessa normaaliin. Mölöt on asteittainen, ei joko-tai -kategoria. Olentoparka voi olla mölö myös tietämättään (lievissä ja kaikkein pahimmissa tapauksissa).

• also_sprach_jungfrau

Mölöys määrittyy suhteessa normaaliin. Mölöt on asteittainen, ei joko-tai -kategoria. Olentoparka voi olla mölö myös tietämättään (lievissä ja kaikkein pahimmissa tapauksissa).

Hmm. Mölöyden perimmäinen olemus on siis epänormaalius.

Millainen mölö on elämäänsä kyllästynyt mölö?

• alea_iacta_essi

Hmm. Mölöyden perimmäinen olemus on siis epänormaalius.

Millainen mölö on elämäänsä kyllästynyt mölö?

Minulla on mölöistä myös karvaisia ja takkuisia mielikuvia, mutta näissä mielikuvissa saattaa olla kyse mölön ns. sielusta.

Elämäänsä kyllästynyt mölö on väsyneen surullinen mölö laatikossa, huoneessa, talossa tai jossain muualla, josta ei pääse pois eikä ole mitään kivaa. Täällä toinen sellainen. Jotain repäisevää aina vain haluaisin tapahtuvan. Tällä palstalla vain mölötän plus pyöräilen.

• Essilogian tohtori

Minulla on mölöistä myös karvaisia ja takkuisia mielikuvia, mutta näissä mielikuvissa saattaa olla kyse mölön ns. sielusta.

Elämäänsä kyllästynyt mölö on väsyneen surullinen mölö laatikossa, huoneessa, talossa tai jossain muualla, josta ei pääse pois eikä ole mitään kivaa. Täällä toinen sellainen. Jotain repäisevää aina vain haluaisin tapahtuvan. Tällä palstalla vain mölötän plus pyöräilen.

Kirjoita oma kuvitteellisten tai todellisten olentojen kirjasi, jossa mölöt ja muut essistiset olennot istuu nätisti rinta rinnan kirjan sivuilla, vähän tämän kirjan tyyliin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuvitteellisten_olentojen_kirja

• alea_iacta_essi
        Essilogian tohtori kirjoitti:

Kirjoita oma kuvitteellisten tai todellisten olentojen kirjasi, jossa mölöt ja muut essistiset olennot istuu nätisti rinta rinnan kirjan sivuilla, vähän tämän kirjan tyyliin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuvitteellisten_olentojen_kirja

Hassua! Minulla oli mm. tuo kirja lainassa, kun olin mökillä muutama viikko sitten.

• mälli-mölö

mölö on mies joka ei suostu lipevästi asiakaspalvelemaan naisia ja nuolemaan hänen huoranvitustaa ex-panojen vanhoja sperma jämiä.

• Taikakiikaroiva mölö

Hassua! Minulla oli mm. tuo kirja lainassa, kun olin mökillä muutama viikko sitten.

Tiesin sen. Kiikarini näkevät kauas.

• also_sprach_jungfrau
        mälli-mölö kirjoitti:

mölö on mies joka ei suostu lipevästi asiakaspalvelemaan naisia ja nuolemaan hänen huoranvitustaa ex-panojen vanhoja sperma jämiä.

No sittenhän minä olen kyllä mölö! En ole koskaan elämässäni nuollut spermanjämiä huoranvituista.

• alea_iacta_essi
        mälli-mölö kirjoitti:

Eikä ole. Jotkut mölöt ovat typeriä ja ilkeitä, mutta osa mölöistä pystyy yhä käyttämään omaa järkeään ja olemaan rehellisiä.

• alea_iacta_essi

Eikä ole. Jotkut mölöt ovat typeriä ja ilkeitä, mutta osa mölöistä pystyy yhä käyttämään omaa järkeään ja olemaan rehellisiä.

Mihin mä taas vastasin... Väsyttää.

• alea_iacta_essi
        Taikakiikaroiva mölö kirjoitti:

Tiesin sen. Kiikarini näkevät kauas.

Hui...

• also_sprach_jungfrau

Väsyneen surullinen mölö laatikossa on riipaiseva mielikuva.

En tiedä mihin minunkin aivoni ovat menneet. En tiedä, olenkohan sittenkin oikeasti sairas... En jaksa enää mitään, nukuttaa koko ajan, paikat ovat kipeät, silmät valonarat ja kipeät, kaiken elintärkeän teen mekaanisesti, ajatella en enää jaksa yhtään. Tänään yritin vähän pyöräillä enkä meinannut pysyä pystyssä, niin että pelotti ajaa tienreunassa kun autoja tuli vastaan.

Repäisevä olisi kai hyvä... tai en tiedä, itse en kaipaisi repäisevää, kaipaisin vain jotain rauhallista ja tavallista. Jos vaikka saisi istua nojatuolissa peittojen alla ja nukkua ja lukea välillä jotain. Se olisi ihan hyvä tapa viettää loppuelämä.

• Psykologiikkaa

En tiedä mihin minunkin aivoni ovat menneet. En tiedä, olenkohan sittenkin oikeasti sairas... En jaksa enää mitään, nukuttaa koko ajan, paikat ovat kipeät, silmät valonarat ja kipeät, kaiken elintärkeän teen mekaanisesti, ajatella en enää jaksa yhtään. Tänään yritin vähän pyöräillä enkä meinannut pysyä pystyssä, niin että pelotti ajaa tienreunassa kun autoja tuli vastaan.

Repäisevä olisi kai hyvä... tai en tiedä, itse en kaipaisi repäisevää, kaipaisin vain jotain rauhallista ja tavallista. Jos vaikka saisi istua nojatuolissa peittojen alla ja nukkua ja lukea välillä jotain. Se olisi ihan hyvä tapa viettää loppuelämä.

Kriisi iskee kun teini-iästä asti kirjalliseen suuruudenhulluuteen tähtäävä jungfrau tajuaa olevansa pian 30 ja saavuttaneensa: ei mitään.

• also_sprach_jungfrau
        Psykologiikkaa kirjoitti:

Kriisi iskee kun teini-iästä asti kirjalliseen suuruudenhulluuteen tähtäävä jungfrau tajuaa olevansa pian 30 ja saavuttaneensa: ei mitään.

Se kriisi iski jo monta vuotta sitten. Surullisinta olisi, että sairastuisi ja kuolisi, eikä koskaan olisi saavuttanut mitään.

• alea_iacta_essi

Repäisevällä tarkoitin lähinnä jotain, joka on erilaista kuin nyt. Ei se välttämättä olisi jännittävää.

Vaikka kaipaan kyllä välillä jotain jännitystäkin elämääni, joka on aina samaa tahmaista miksikään muuttumatonta möllötystä.

• tahmatassumölö

Repäisevällä tarkoitin lähinnä jotain, joka on erilaista kuin nyt. Ei se välttämättä olisi jännittävää.

Vaikka kaipaan kyllä välillä jotain jännitystäkin elämääni, joka on aina samaa tahmaista miksikään muuttumatonta möllötystä.

kaipaat tahmaisuutta pikkuhousuihisi, et muuhun elämääsi.

• Lölölölölölö

Essi on nykyään ihan hurja.

• ,,,,,,,,,

Naps naps!

• alea_iacta_essi
        Lölölölölölö kirjoitti:

Essi on nykyään ihan hurja.

Miten ni?

• alea_iacta_essi

Se kriisi iski jo monta vuotta sitten. Surullisinta olisi, että sairastuisi ja kuolisi, eikä koskaan olisi saavuttanut mitään.

Ajattele maailmankaikkeuden näkökulmasta. Mikään ei ole mitään. Paitsi kauniit yksityiskohdat.

• ,,,,,

Miten ni?

Ei kerrota. Essi rokkaa.

• Mölöttäjä

Ajattele maailmankaikkeuden näkökulmasta. Mikään ei ole mitään. Paitsi kauniit yksityiskohdat.

Paitsi kauniit pakarat.

• Tukka putkella mölö

Miten ni?

Keväällä oli vielä "nyyh, nyyh" -essi. Nykyään on hurja-essi, joka pyöräilee satoja kilometrejä viikossa, suunnittelee repäiseviä juttuja ja viettelee professoreita.

Ei mölöt pysy enää vauhdissa mukana.

• mölöpölötin
        Mölöttäjä kirjoitti:

Paitsi kauniit pakarat.

Ja tisulit.

• Yllätä mölöt
        mölöpölötin kirjoitti:

Ja tisulit.

Essi tee joku paljastus taas!

• mustasukkainen mölö
        Tukka putkella mölö kirjoitti:

Keväällä oli vielä "nyyh, nyyh" -essi. Nykyään on hurja-essi, joka pyöräilee satoja kilometrejä viikossa, suunnittelee repäiseviä juttuja ja viettelee professoreita.

nyyh nyyh, kohta essi unohtaa mölönsä. hän viettää kiihkeitä öitä suomenruotsalaisen professorin kanssa silkkilakanoissa pyöriskellen. professori lausuu keatsia nuodessaan essin vulvaa ja imeskellessään hänen ruusunnuppuista kukkaan puhkeavia tisuleitaan. :(

• alea_iacta_essi
        Tukka putkella mölö kirjoitti:

Sama nyyh nyyh olen edelleen, mutta nyyhkin vaan hiljaa ja yksikseni. Ei saa edes mölöpalstalla nyyhkyttää.

En ole vietellyt professoreita! Yksi sellainen yritti vietellä minut, mutta pysyin jäsynä ja jämptinä (eiku olin vaan pelkuriraukka nyyyyh).

• alea_iacta_essi
        Yllätä mölöt kirjoitti:

Essi tee joku paljastus taas!

Enkä!

• Tuomitseva mölö

Sama nyyh nyyh olen edelleen, mutta nyyhkin vaan hiljaa ja yksikseni. Ei saa edes mölöpalstalla nyyhkyttää.

En ole vietellyt professoreita! Yksi sellainen yritti vietellä minut, mutta pysyin jäsynä ja jämptinä (eiku olin vaan pelkuriraukka nyyyyh).

"olin vaan pelkuriraukka"

Eli olisit halunnut tulla naimisissa olevan proffan viettelemäksi. Hyi! Mölö does not approve.

• järkyttynyt mölö
        Tuomitseva mölö kirjoitti:

Eli olisit halunnut tulla naimisissa olevan proffan viettelemäksi. Hyi! Mölö does not approve.

essi on paha l utka.

• Hyväksyvä mölö

Himot ne on Essilläkin.

• alea_iacta_essi

En olisi halunnut! Koska mies oli naimisissa: ei voi olla muuta kuin turn off. Jotkut mua hurjemmat uskaltaa ja myös kestää vaikka mitä.

• alea_iacta_essi
        Hyväksyvä mölö kirjoitti:

Himot ne on Essilläkin.

Niin, himot ne on hiirelläkin.

• m36-INTJ

"En jaksa enää mitään, nukuttaa koko ajan, paikat ovat kipeät, silmät valonarat ja kipeät, kaiken elintärkeän teen mekaanisesti, ajatella en enää jaksa yhtään"

Tuo kuulostaa krooniselta väsymysoireyhtymältä. Kannattaisi tutustua Marshallin protokollaan. Tuo valoyliherkkyys on klassinen oire monessa kroonisessa sairaudessa, ja sitä on monilla, eikä se ole mitenkään hyvä asia.

www.marshallprotocol.com

potilashaastatteluja
        http://bacteriality.com/

Onhan minullakin tuollainen vastaava saitti, mutta en tiedä sopiiko sitä mainostaa tässä, koska silloin jotkut voisivat tunnistaa minut, enkä halua sitä.

Joka tapauksessa, jos haluat parantua, se on mahdollista, vaan ei helppoa. Mitään apua et saa lääkäreiltä Suomessa, joten joudut matkustelemaan vähäsen, ja/tai konsultoimaan minua. Asiantuntemusta minulla kyllä riittää näissä asioissa. Itse asiassa harrastan tutkimusta vieläkin tästä aiheesta.

• ,,,,
        Hyväksyvä mölö kirjoitti:

Himot ne on Essilläkin.

Essi on oikeasti YTN.

• Ratto-essi

Niin, himot ne on hiirelläkin.

Kuulostat ihanan tuhmalta. Kerro lisää!

• alea_iacta_essi
        mustasukkainen mölö kirjoitti:

nyyh nyyh, kohta essi unohtaa mölönsä. hän viettää kiihkeitä öitä suomenruotsalaisen professorin kanssa silkkilakanoissa pyöriskellen. professori lausuu keatsia nuodessaan essin vulvaa ja imeskellessään hänen ruusunnuppuista kukkaan puhkeavia tisuleitaan. :(

En mölöjäni hylkäisi koskaan! Minähän teidät olen nimennytkin (Omituisten otusten kirjan mukaan).

• also_sprach_jungfrau

Mutta minä en osaa ajatella noin, saatikka sitten löytää siitä lohtua. En osaa tehdä kauniilla yksityiskohdilla mitään, ellei niillä ole jotain merkitystä johonkin, jollekin, edes minulle. Jokin suunta edes - tännepäin menen, tämä on hyvä asia, tämä on tavoittelemisen arvoista tai tämä on niin tärkeää että menetän itse merkitykseni... Jotain sellaista.

• alea_iacta_essi
        Ratto-essi kirjoitti:

Kuulostat ihanan tuhmalta. Kerro lisää!

Fantasiat ja todellisuus, mikseivät ne kohtaa vai voivatkohan ne edes kohdata. Vinksottaa kaikki!

• alea_iacta_essi

Mutta minä en osaa ajatella noin, saatikka sitten löytää siitä lohtua. En osaa tehdä kauniilla yksityiskohdilla mitään, ellei niillä ole jotain merkitystä johonkin, jollekin, edes minulle. Jokin suunta edes - tännepäin menen, tämä on hyvä asia, tämä on tavoittelemisen arvoista tai tämä on niin tärkeää että menetän itse merkitykseni... Jotain sellaista.

Vai että elämäntarkoitus puuttuu. Niin multakin. Ei se varmaan merkitysten keksimisestä ole kiinni, vaan mahdollisuuksista ja uskaltamisesta.

• Jack Lacan

Fantasiat ja todellisuus, mikseivät ne kohtaa vai voivatkohan ne edes kohdata. Vinksottaa kaikki!

Fantasiat = essin haaveellinen pimppi
        Todellisuus = pelottavan kiehtova puhdas penis

• Klassinen trolli
        m36-INTJ kirjoitti:

"En jaksa enää mitään, nukuttaa koko ajan, paikat ovat kipeät, silmät valonarat ja kipeät, kaiken elintärkeän teen mekaanisesti, ajatella en enää jaksa yhtään"

Tuo kuulostaa krooniselta väsymysoireyhtymältä. Kannattaisi tutustua Marshallin protokollaan. Tuo valoyliherkkyys on klassinen oire monessa kroonisessa sairaudessa, ja sitä on monilla, eikä se ole mitenkään hyvä asia.

www.marshallprotocol.com

potilashaastatteluja

Onhan minullakin tuollainen vastaava saitti, mutta en tiedä sopiiko sitä mainostaa tässä, koska silloin jotkut voisivat tunnistaa minut, enkä halua sitä.

Joka tapauksessa, jos haluat parantua, se on mahdollista, vaan ei helppoa. Mitään apua et saa lääkäreiltä Suomessa, joten joudut matkustelemaan vähäsen, ja/tai konsultoimaan minua. Asiantuntemusta minulla kyllä riittää näissä asioissa. Itse asiassa harrastan tutkimusta vieläkin tästä aiheesta.

Olenkin odotellut koska joku noitatohtori keksii tästä palstalta itselleen rahasammon. Potentiaalisia potilaita tuntuu ainakin riittävän.

• naisten logiikkaa

Vai että elämäntarkoitus puuttuu. Niin multakin. Ei se varmaan merkitysten keksimisestä ole kiinni, vaan mahdollisuuksista ja uskaltamisesta.

Elämäntarkoitus = mies

• Sherlock Pulmis

• Ei enää paluuta
        Jack Lacan kirjoitti:

Fantasiat = essin haaveellinen pimppi
        Todellisuus = pelottavan kiehtova puhdas penis

Kohta essi hyppää satulaan. Muttei pyörän.

• also_sprach_jungfrau

Niinhän se onkin, totta. Tai mahdollisuuksista ainakin - tai molemmista - en minä tiedä.

Sen minä ainakin tiedän, ettei uskallus yksinään riitä mihinkään. Vaikka koko palsta tietysti pitää minua täysin saamattomana vätyksenä, minä en ole muuta tehnytkään kuin yrittänyt ottaa riskejä ja keksiä jotain uutta (en tietysti ihan palstan hyväksymällä tavalla, eli en käy baareissa tapaamassa miehiä) mutta turpiinhan siitä tulee, eikä mitenkään hyvällä tavalla.

• miesten logiikkaa
        naisten logiikkaa kirjoitti:

Elämäntarkoitus = mies

Elämäntarkoitus = nainen

• also_sprach_jungfrau
        m36-INTJ kirjoitti:

www.marshallprotocol.com

potilashaastatteluja

Kiitos vinkeistä! Katson noita linkkejä paremmalla ajalla. Olen kyllä joskus lukenut kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja se kuulostaa hyvin ikävältä. Minun tapauksessani minulla on kyllä geneettinen taipumus autoimmuunisairauksiin, joten se olisi kai todennäköisempää (tosin voihan väsymysoireyhtymäkin sellainen olla, ja luultavasti kai sellaiseksi paljastuukin, vaikkei lääketiede sitä oikein vielä kunnolla tunnustakaan).

• alea_iacta_essi

Niinhän se onkin, totta. Tai mahdollisuuksista ainakin - tai molemmista - en minä tiedä.

Sen minä ainakin tiedän, ettei uskallus yksinään riitä mihinkään. Vaikka koko palsta tietysti pitää minua täysin saamattomana vätyksenä, minä en ole muuta tehnytkään kuin yrittänyt ottaa riskejä ja keksiä jotain uutta (en tietysti ihan palstan hyväksymällä tavalla, eli en käy baareissa tapaamassa miehiä) mutta turpiinhan siitä tulee, eikä mitenkään hyvällä tavalla.

Kunpa olisikin todellisuus, joka ei ikinä anna turpiin koiramadonnalle (eli riskipiskille).

• huolestunut rokkari

Kiitos vinkeistä! Katson noita linkkejä paremmalla ajalla. Olen kyllä joskus lukenut kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja se kuulostaa hyvin ikävältä. Minun tapauksessani minulla on kyllä geneettinen taipumus autoimmuunisairauksiin, joten se olisi kai todennäköisempää (tosin voihan väsymysoireyhtymäkin sellainen olla, ja luultavasti kai sellaiseksi paljastuukin, vaikkei lääketiede sitä oikein vielä kunnolla tunnustakaan).

Ei kannattais junkkista tutustuttaa uusiin sairauksiin. Se kun kärsii myös hypokondriasta ja muista neurooseista.

• kissojen logiikkaa
        miesten logiikkaa kirjoitti:

Elämäntarkoitus = nainen

Elämäntarkoitus = koira

• hiirien logiikkaa
        kissojen logiikkaa kirjoitti:

Elämäntarkoitus = koira

Elämäntarkoitus = juusto

• sopulien logiikkaa
        hiirien logiikkaa kirjoitti:

Elämäntarkoitus = juusto

Elämäntarkoitus = autiomaa

• alea_iacta_essi

• pervo mölö
        Ei enää paluuta kirjoitti:

Kohta essi hyppää satulaan. Muttei pyörän.

Kohta essi panee mua vyökyrvällä peräaukkoon.

• also_sprach_jungfrau

Kunpa olisikin todellisuus, joka ei ikinä anna turpiin koiramadonnalle (eli riskipiskille).

Riskipiski! Tuo on hyvä.

Toivottavasti se sama todellisuus ei myöskään antaisi turpiin Stressi-Essille. Ainakaan siis huonolla tavalla turpiin.

• also_sprach_jungfrau
        huolestunut rokkari kirjoitti:

Ei kannattais junkkista tutustuttaa uusiin sairauksiin. Se kun kärsii myös hypokondriasta ja muista neurooseista.

Voi kiitos, rokkari. On mukava kuulla, että jotakuta minun neuroosini kiinnostavat (eli ei).

• google löytää
        Klassinen trolli kirjoitti:

Olenkin odotellut koska joku noitatohtori keksii tästä palstalta itselleen rahasammon. Potentiaalisia potilaita tuntuu ainakin riittävän.

pgm ilmiselvästi olet.

• m36-INTJ
        Klassinen trolli kirjoitti:

Noitatohtoreita löytyy kyllä muualta .. mm. arvauskeskuksista. Perehdy aiheeseen ennenkuin lauot mitään typeriä taas.

• autiomaan logiikkaa
        sopulien logiikkaa kirjoitti:

Elämäntarkoitus = autiomaa

Elämän tarkoitus =

Joten olkaa kuin autiomaa, perkeleen pellet!

• Mölöfantti

No johan se Essi on vallan hurjana! Omasta kirjastostani on tuo tekele lainassa, joten en voi ottaa haastetta vastaan, ainakaan näillä näkymin.

Varo vaan, kun luet sen Hännikäisen kirjan, ettet sinäkin liity Timon bändäreihin.

• alea_iacta_essi

En ole liittymässä "Timppa ilman pimppaa" -faneihin. En suhtaudu sillä tavoin taikauskoisesti kirjoihin, että voisin kirjojen oudon säteilyn takia lukea vain kirjoja, joiden aihe- ja aatemaailma on jo tuttu.

• Mölö ilman pimppaa

En ole liittymässä "Timppa ilman pimppaa" -faneihin. En suhtaudu sillä tavoin taikauskoisesti kirjoihin, että voisin kirjojen oudon säteilyn takia lukea vain kirjoja, joiden aihe- ja aatemaailma on jo tuttu.

Täh. En tiedä mistä puhut. Tarkoitin niitä naisia jotka ovat alkaneet antaa Timpalle sitä Pimppaa tuon kirjan tuoman julkisuuden myötä.

• alea_iacta_essi
        Mölö ilman pimppaa kirjoitti:

Täh. En tiedä mistä puhut. Tarkoitin niitä naisia jotka ovat alkaneet antaa Timpalle sitä Pimppaa tuon kirjan tuoman julkisuuden myötä.

Tarkoitin etten ole alkamassa MAT-teoreetikoksi... no, en myöskään Timo-bändäriksi.

• Supermölönpölö

Tarkoitin etten ole alkamassa MAT-teoreetikoksi... no, en myöskään Timo-bändäriksi.

Älä vielä sano! Lue ensin kirja. Voihan olla, että Timoteuksen äly saa sinunkin pöksyt pyörimään.

• Supermölönpölö

Pahus, ei näköjään ole yhtään kappaletta "Luontoa pakastimessa" paikallisen kirjaston hyllyssä paikalla. Eli ainakaan nyt heti ei voi sitä lukea. Mutta voishan sitä joskus, jos tulee vastaan.

"Ilman" on tosi hyvä ja on erinomainen ajatus Essiltä lukea se! Viimeisimmässä teoksessaan "Ihmisen viheliäisyydestä ja muita esseitä" Hännikäinen kertoo yhdessä luvussa mitä tapahtui em. kirjan julkaisun ja julkisuuden myötä. Kannattaa napata sekin mukaan, jos samalla käynnillä löytyy.

• ,,,,,,,,,

Paa Silfverberg varaukseen. Ehtiihän sitä...

• herneet

Tossa mölökirjassa on varmaan paljon kuvia ja teksti ta-vu-tet-tu-na.

Heheheh, vitsi vitsi.

• hälönpölönmölön

Jännittää jo, mitä Essi tykkää Hännikäisen kirjasta. Veikkaan kahta vaihtoehtoa - joko se valaistuu ja siitä tulee AT-Bodhisattva tai sitten sanoo vain nöf nöf.

• Jännäkakkamölö

Nyt meni mölöiltä yöunet.

• vvvvvvvvvvsjsjsjsj

olette mölönkakkkaperseitä!!!!!!!!!!!!!!

• wwwwwwwwwwwsjsjsj

olette karvapersemölöjä!

• Mölö

Hyvää yötä, essi. Nähdään sun unissa.

• alea_iacta_essi

Hyvää yötä, mölö, tule uniini jos uskallat.

• Nukku-mölö-matti

Hyvää yötä, mölö, tule uniini jos uskallat.

Huh, ovatko ne niin villejä ja syntisiä?!

• alea_iacta_essi
        Nukku-mölö-matti kirjoitti:

Huh, ovatko ne niin villejä ja syntisiä?!

En muista uniani koskaan. En tiedä, mitä unissani tapahtuu.

• Tiedän mitä teit

En muista uniani koskaan. En tiedä, mitä unissani tapahtuu.

viime unessasi. RÄHHÄHHÄHHÄHHÄÄÄ!

• Darth

Kirjailijan nimen perusteella pelkään tämän olevan verrattavissa pelkokertoimen virtsan juonti haasteisiin. Anut ja kumppanit ovat niitä ihmisiä, jotka saavat minut pyörimään sohvalla aamutv:n haastatteluissa, kunnes minun on pakko vaihtaa kanavaa ennenkuin pää räjähtää. En vain kestä niitä iänikuisia tunneperäisiä perusteluja aiheesta kuin aiheesta, kuinka vaikka vihakirjoituksen tunnistaa siitä, että se vain loukkasin jotakin jne. Niissä puheissa ona aina sama oikeassa olemisen ennakkoasenne, että kaikki mikä vain sattuu loukkaamaan heidän tunteitaan, on pahuutta. Nämä hysteeriset ihmiset tarvitsevat terapiaa käsitelläkseen tunteitaan, eikä laittaa heitä puhumaan aamuteeveeseen aina uusimmasta järkytyksen kohteestaan.

Ennakkoasenteeni on kova, onhan häviävän pieni todennäköisyys, että yllättyisin positiivisesti. Mutta riski, että söisin kirjasta vähintäänkin kannet on olemassa. Harkitsen asiaa, mutta en aio nähdä liian paljoa vaivaa tämän vuoksi.

• alea_iacta_essi

Minulla ei ole ennakkoasenteita Silfverbergin kirjaa kohtaan, en ole katsonut aamutv:tä enkä tunne tapausta tarkemmin.

On jonkin verran ennakkoasenteita "Ilman"-kirjaa kohtaan ja etenkin MA-teoriaa vastaan, mutta pystyn kirjan lukemaan, kohtalaisen neutraalistikin varmaan. En ajattele, että kirjoilla olisi maagisia kykyjä vahingoittaa minua, muuttaa minut joksikin toiseksi ihmiseksi tai että juuri mitkään asiat tai ajatukset olisivat lukkoonlyötyjä.

Hieman huvittaa, että kritisoit tunneperäisyyttä, ennakkoasenteita ja "hysteerisiä" ihmisiä, ja samaan aikaan suhtaudut itse ennakkoasenteellisesti ja hyvin tunteellisesti johonkin yhden ihmisen kirjoittamaan kirjaan.

• Darth

Minulla ei ole ennakkoasenteita Silfverbergin kirjaa kohtaan, en ole katsonut aamutv:tä enkä tunne tapausta tarkemmin.

On jonkin verran ennakkoasenteita "Ilman"-kirjaa kohtaan ja etenkin MA-teoriaa vastaan, mutta pystyn kirjan lukemaan, kohtalaisen neutraalistikin varmaan. En ajattele, että kirjoilla olisi maagisia kykyjä vahingoittaa minua, muuttaa minut joksikin toiseksi ihmiseksi tai että juuri mitkään asiat tai ajatukset olisivat lukkoonlyötyjä.

Hieman huvittaa, että kritisoit tunneperäisyyttä, ennakkoasenteita ja "hysteerisiä" ihmisiä, ja samaan aikaan suhtaudut itse ennakkoasenteellisesti ja hyvin tunteellisesti johonkin yhden ihmisen kirjoittamaan kirjaan.

Sen muutaman kerran mitä olen mielipiteitään lukenut tai kuunnellut on riittänyt ennakkoasenteiden syntymiseen. Tai oikeastaan kyse ei ole silloin enää ennakkoasenteista. Oletan kirjan edustavan samaa.

Luen ja kuuntelen mieluiten järkiperusteisia argumentteja. En pidä mitenkään ristiriitaisena, että tunneperäiset perustelut saavat minut tuntemaan syvää turhautumista. Vain psykopaateilta puuttuvat tunteet. Kyse ei ole lainkaan siitä, että pelkäisin kirjalla olevan kyky muuttaa minua. Vaan turhaudun, kun tajuaa, ettei kompromissia saati synteesiä kertakaikkiaan voi aina saavuttaa toisen ihmisen kanssa.

• Pata kattilaa soimaa
        Darth kirjoitti:

Sen muutaman kerran mitä olen mielipiteitään lukenut tai kuunnellut on riittänyt ennakkoasenteiden syntymiseen. Tai oikeastaan kyse ei ole silloin enää ennakkoasenteista. Oletan kirjan edustavan samaa.

Luen ja kuuntelen mieluiten järkiperusteisia argumentteja. En pidä mitenkään ristiriitaisena, että tunneperäiset perustelut saavat minut tuntemaan syvää turhautumista. Vain psykopaateilta puuttuvat tunteet. Kyse ei ole lainkaan siitä, että pelkäisin kirjalla olevan kyky muuttaa minua. Vaan turhaudun, kun tajuaa, ettei kompromissia saati synteesiä kertakaikkiaan voi aina saavuttaa toisen ihmisen kanssa.

Joskus ihmisten puheet ja teot puhuvat eri keiltä. Sinä sanot "Luen ja kuuntelen mieluiten järkiperusteisia argumentteja." ja teet tunteisiin ja ennakkoluuloihin perustuvia arvostelmia Silfverbergistä.

• Darth
        Pata kattilaa soimaa kirjoitti:

Joskus ihmisten puheet ja teot puhuvat eri keiltä. Sinä sanot "Luen ja kuuntelen mieluiten järkiperusteisia argumentteja." ja teet tunteisiin ja ennakkoluuloihin perustuvia arvostelmia Silfverbergistä.

Minähän myönsin omaavani ennakkoluuloja. Se on jopa luonnollisempaa kuin elää ilman niitä. Eivät stereotypiatkaan aivan tyhjästä synny, vaan niiden pohjalla on yleensä aikaisempi kokemus. Jos jokin vanhasta kokemuksesta maistuu virtsalle, se todennäköisesti vastaisuudessakin maistuu siltä ilman uutta maistelua. Siinä mielessä kyse ei välttämättä edes ole ennakkoluulosta. Luuloa olisi kuvitella, että se maistuu jaffalle.

• Noh-

Joko Essi haki sen kirjan?

• alea_iacta_essi

Hain. Nököttää yöpöydällä.

• Noh-

Hain. Nököttää yöpöydällä.

Hus lukemaan siitä!

• alea_iacta_essi
        Noh- kirjoitti:

Hus lukemaan siitä!

Joojoo.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe