Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Keinukengät apuna laihdutuksessa

_Tirlittan_

Oletteko koittaneet keinukenkiä? Olen kuullut paljon positiivista kyseisistä kenkuloisista. Voiko ne tosiaan teidän mielestä tehostaa painonpudotusta verrattuna tavallisiin lenkkareihin?

Kas tässä sellainen kenkä:
http://www.huuto.net/kohteet/keinukengat-naisten-koko-39/187057476

Eli ostaako vaiko ei?

9

5620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löllötilöö ,

      No ei todellakaan! Älä mene halpaan!

    • runrun2

      joo ja jos vielä otat pari tonaliiniä niin alkaa paino ropisemaan pois :) oikeesti! ei se ole niin vaikeeta lisää liikuntaa 3-5 tuntia /vrk koko ajan tahtia koventain kun kunto nousee ja terveellistä ruokaa n.500-1000 kcal verran/vrk niin tippuu vuodessa n.100 kg itse pudotin 70/8kk

    • morsian 12

      Mulla on "Keinukengät" eli MBS- kengät työkenkinä. Parhaat työkengät tähän mennessä!
      Aluksi oudot. mutta tottuu pian. Kannattaa aluksi pitää esim, 1 h ja pikku hiljaa lisätä aikaa.
      Moni tykkää kyseisistä kengistä myös ulkoiluun. itse en ole kokeillut.
      Painon pudotukseen ne ei vaikuta. Ainakaan mulla ei oo paino tippunut, mutta pohjelihakset on kasvanut huomattavasti!

      Kengät on kalliit,mutta hyvät!

    • avia keinukenkä

      Ostin viime kesänä Avian Avi-motion Effort keinukengät jotka on tarkoitettu vasta-alkajalle eli sellaiselle joka ei ole kävelyt aiemimin keinukengillä.Pohkeet ja reidet tuli aika kipeiksi ensimmäisillä kävelylenkeillä mutta pian jalat niihin tottuivat.Kävelin 2 kuukauden ajan lähes päivittäin(yksi vapaapäivä viikossa) 10 km vakiolenkin ja laihduin 5 kiloa!!!Ennen näitä kenkiä lenkkeilin saman verran, mutta tavallisilla lenkkikengillä. Koko aikana en muuttanut ruokavaliotan itai muita liikkumistapojani.Uskon vakaasti että painonpudotus oli kenkieni ansiota.Lisäksi kengätovat vielätosi mukavan tuntuiset jalassa eikä niistä tullut rakkoja kantapäihin niinkuin minulle yleensätapahtuu kun laitan uudet kengät ensimmäisiä kertoja jalkaan.

    • Kenkäihmekö?

      No niin. Eli tunnen monta ihmistä joilla on MBS-kengät ja voin vakuuttaa, että ne on tehty selkärangan avuksi. Asento on selkärangan osalta suorempi.
      Kun ostaa ne kengät Sveitsistä, eli sieltä missä ne on valmistettu, hintaan tulee mukaan kurssi, millä opit niillä kävelemään.
      Mutta missään nimessä niillä ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa, ihan alkoi naurattaa. Alunperin tämä mies kehitti ne kengät rahapulassaan, siitä oli dokumentti ohjelma Saksan televisiossa.
      Se sama mies, joka keksi ne kengät, kehitti sen jälkeen kävelymaton, millä tehdä seisaaltaan töitä toimistossa. Niitä on myös joissakin harvoissa kouluissa.

      Mutta edelleen, ne eivät ole laihduttamista varten, koululaiset halutaan pitää hereillä sen maton kanssa!
      Tuo firma on myyty aikaa sitten ja siitä on tehty paljon halpoja kopioita.
      Terve järki sanoo, että kävellä voi tavallisillakin kengillä, jos tahtoo laihtua.
      Ne kengät ovat niin oudonnäköiset ja ihmiset tavallaan hiipivät niiden kanssa.

      Mutta jokainen valitkoon kenkänsä ja maksakoon itsensä kipeeksi niistä, jos niin tahtoo!

    • Loviiza

      En nyt menis sanomaan, että laihdutukseen on apua. Kenkiä käyttäessä joutuu lihakset enemmän töihin ja kiinteytymistä voi tapahtua kun kenkiä käyttää säännöllisesti. Itsellä ainakin tuntuu, että "korsetti" on tiukentunut ja tauon jälkeen kyllä huomasi, että lihakset on erilailla kipeät. Alunperin ostin kengät jalkavaivan takia, pohja on sen verran pehmeä, että kantakalvontulehduksen vaivaamaan jalkaan ei satu läheskään niin paljon kuin muilla kengillä. Ei ne missään tapauksessa huono ostos ole, ainakaan minulle jalkavaivaiselle.

    • sldhg

      ei sitä kyllä kengillä laihduteta, mutta esim. työkenkinä tosi hyvät :))

    • Hyvä valinta

      Itselläni on ollut neljä kesää MBT sandaalit, eikä tuon parempia kenkiä voi löytyä. Matkoilla otan aina mukaani nuo sandaalit ja parit muut kengät, mutta aina tulee vain käytettyä noita sandaaleita. Mitkään kengät eivät ole niin hyvä kävellä kovalla alustalla kuin keinukengät. Jalat eivät väsy, ryhti pysyy hyvänä, ja vauhtiakin ne antavat, selkävaivat häipyvät ja tasapaino paranee. Jotkut ovat sitä mieltä että kengät ovat rumat. No, eivät ne oikein kauniitkaan ole, mutta se on pieni harmi nähden siihen että käveleminen on miellyttävää. Kenkien hintakin on alentunut huomattavasti, eikä niitä joka vuosi tarvitse ostaa, ovat hyvin kestävät. Itse kävelin ensimmäisillä kengilläni kolme kesää, ne kengät ovat vieläkin käytössä lenkeillä. Ostin uudet siistimmät, vanhat ovat jo nuhraantuneen näköiset, onhan niillä kävelty melkoisesti säässä kuin säässä.

    • sinistinea

      Kyllä mulla oli ylipainoa ja kävelin 2 kesää keinulenkkareilla ja laihduin niillä pitää vaan oppia kävelemään kun aloitat ole varovainen totuttele ensin aika pian niihin tottuu ja oppii kävelemään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe