Olen vaihtamassa autoa. Kyseessä on vuoden 2004 VW Polo ja olen netistä tutkinut, että autoliikkeet pyytävät vastaavista (yhtä paljon ajetuista, tällä alueella Suomessa) autoista 4500-5500 euroa. Olen kahden vaiheilla -laitanko itse myyntiin vai vienko vaihdossa uuteen...
Olen itse katsomassa jotain uutta pikkuautoa hintaluokassa 10-12 000euroa.
Mutta jos vien vaihdossa niin paljonko olisi syytä odottaa, että autoliike antaa vaihdossa? Auto on juuri katsastettu ja huollettu.
En haluaisi näin naisena joutua huijatuksi autoliikkeessä vaan että osaisin vaatia vaihdokista sen, mikä minulle kuuluu. Osaisiko täällä palstalla joku neuvoa??
Paljonko autoliikkeet maksaa...
23
4716
Vastaukset
- 129
aloittaja vielä kommentoi, että en siis ole ostamassa uutta autoa vaan vähän käytettyä, hintaluokassa 10-12 000 euroa. Pientä kaupunkiautoa itselleni kun tämä Polo joutaa nyt mielestäni vaihtoon.
- vv
ihmettelen miksi tuollaisen myyt ja uuden pikkuauton aiot ostaa,
aja nykyisellä, sehän on hyvä,
meillä ei kaikki lapsetkin ovat ajaneet yli 10v kun ovat 18v synttärilahjaksi saaneet.
ja vastaus,
kysele useista liikkeistä mitä maksavat,
huomaa, eivät heti parast hintaa tarjoa, käy USEISSA liikkeissä viikon välein,
(opit samalla vaihtokaupan toimintatapoja, niitä ei ole koulussa opetettu)
älä vain sano että se vie aikaa,
enemmän vie aikaa oman auton myynti,
jos sinulal ei ole mainetta työpaikala että "myyt hyvää autoa"
- p loinen
Tonnin pari ehkä noin korkeintaan.
- Myy itse
Ei missään nimessä tuon hintaluokan autoa vaihtamalla.
Tuon hintaluokan autolle ostaja löytyy takuulla ja säästät tässä tapauksessa takuulla 1000-2000 euroa kokonaisuudessaan. - huntre
2000-3000 euro riippuen kilometreistä ja varusteista myös tulevan auton hinta ja merkki vaikuttaa jonkin verran asiaan.
- Godpipe
Autoliikkeet huijaa? Erikoinen asenne? Jospa ne nyt kuitenkin tekee liiketoimintaa ja yrittää tavoitella voittoa myymistään tuotteistaan niin voiko sitä kutsua huijaukseksi? Ehkä, mutta markkinatalous ja kapitalismi on hyväksyttyä toimintaa yhteiskunnassa joten maailmassa maailman tavalla. Ps. Hitler yritti toteuttaa sosialismin keinoja kaihtamatta eli alkoi esim. rikkaita juutalaisia tappamaan jotka keksivät aikanaan pankkitoiminnan ja tappoivat Jeesuksen. Ei onnistunut ja hänet on demonisoitu. Norjan massamurhaaja hyökkäsi kapitalismia vastaan mutta media käänsi jutun maahanmuuton vastustamaksi jne. Englannin mellakat oli mielenosoitus hallituksen säästötoimia vastaan mutta mediassa ei asiaa käsitelty. Ihmiset, elätte pimennossa kuin lampaat yössä. Media syöttää täyttä paskaa aivoihinne joka on epäolennaista ihmisyyden kehityksen ja maailman parantamisen kannalta. Mutta onneksi on olemassa tämä sos.media joka pelastaa meidät kansana ja ihmisinä. Rahan valta vähenee ja inhimillisyys lisääntyy.
Oho, lipsahti. Mistä olikaan kyse? - anna vaihdossa
Hyvityshinnat vaihtelee kovin paljon liikkeittäin. Riippuu siitäkin millaisen vaihturin ostat, vähän kauemmin myymättä olleeseen irtoaa yleensä parempi hyvitys nykyisestäsi. Pikkuautot tosin käyvät aina hyvin kaupaksi.
Veikkaisin autosi hyvityshinnan olevan välillä 1500-4000eur. Rohkeasti vaan liikkeisiin kyselemään. - Hyvitys ei ole rahaa
VAIHTOHYVITYS EI OLE KÄTEISTÄ RAHAA
Esim. Deltalla ja Rinta-Joupilla sekä sadoilla muilla isoilla ja pienillä autoliikkeillä on jatkuvasti ilmoituksia, joissa luvataan hyvittää mistä tahansa autosta vaihdossa 2000 euroa tai enemmän. Käytännössä vaihtohyvitys on vain ilmaa kalliimman auton hintapyynnissä.
Jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ymmärtää, että jos vaikkapa täysin arvottomasta ladanreuhkastakin hyvitetään tuhansia euroja, niin oikeasti ei hyvitetä mitään. Myyjä on vain laittanut autonsa hintalapun vähintään 2000 euroa kalliimmaksi kuin se hinta, jolla on todellisuudessa valmis myymään autonsa. Toisin sanoen jos et anna autoasi vaihdossa, niin saat alennusta vähintään sen 2000 euroa.
Tietenkään liike ei lupaa tuota 2000 euron tai suurempaa alennusta, jos asiakas on jo ehtinyt kertoa, että hänellä on vaihtoauto. Muutenhan vaihtotarjoukselta menisi pohja pois asiakkaan silmissä.
Delta oli lähettänyt kaverille tarjouksen, jossa se tarjosi kaverin vuoden 1991 Fiat Unosta vaihdossa 2300 euroa. Kaveri oli yrittänyt ilman tulosta kaupitella sitä jo pidemmän aikaa 250 eurolla. Joku tyhmempi olisi hypännyt heti Fiiuun ja ajanut täyttä vauhtia Deltaan antamaan autonsa oikeasti ilmaiseksi, vaikka paperilla olisikin lukenut hyvitystä 2300 euroa.
Suomalaisten autonostajien tyhmyys yllättää minut kerta kerran jälkeen. Kertomani silmänkääntötemput vaihtohyvityksissä menevät läpi yhä uudestaan ja vieläpä useamman kerran samoille pöhköille. Ihmiset tuijottavat vain sokeasti sitä, että kuka hyvittää eniten, vaikka ainoa asia joka oikeasti ratkaisee kaupan kannattavuuden, on väliraha.
Kannattaa vertailla esim. www.nettiauto.com -sivustolla itseä kiinnostavan auton hintoja vastaavasta autosta tarjouksen tehneen liikkeen ja muiden myyjien, sekä yksityisten että liikkeiden, välillä. Joskus paljastuu esim. seuraavaa:
Liikkeen pyynti 9000 euroa.
Hyvitys romusta 2000 euroa.
Väliraha 7000 euroa.
Samanlainen auto kuin tarjouksen tehneessä liikkeessä toisessa liikkeessä tai yksityisellä hintapyynnillä 6000 euroa.
Toisin sanoen jos ostat auton paperilla vaihdokista paljon hyvittävästä liikkeestä, voit joutua maksamaan siellä enemmän välirahaa kuin mitä muualla pyydetään koko autosta. Lisäksi annat siis oman autosi oikeasti täysin ilmaiseksi, vaikka paperilla lukisi hyvityksenä 2000 euroa tai enemmän.- Toinen esimerkki
Jos "autosta kuin autosta" vähintään 2000 euroa vaihdossa lupaava liike tarjoaa vaihdokistasi esim. 4500 euroa, niin saat siitä oikeasti korkeintaan 2500 euroa. Silloinkin maksat todennäköisesti sen lisäksi vielä ainakin 1000-2000 euroa ylihintaa, koska muualta saisit samanlaisen auton kokonaishintaan, joka voi olla jopa sama tai pienempi kuin väliraha "paljon" hyvittävässä liikkeessä.
- naurettiin yhdessä.
"VAIHTOHYVITYS EI OLE KÄTEISTÄ RAHAA"
kyllä se hyvitys on ilmaista rahaa sille kun se sillä kertaa sopii,
itsekin ollaan viety "arvoton" katsastettu auto ja saatu 2000 € joka vaihturin hinnasta helpolla ja tinkimnättä.
Vietiin auto liikkeen lähistölle hinaamalla,
ajettiin pihaan vain 50 m.
Kun kaupan jälkeen myyjä käytti, pamahti 4 minuutissa, syy kampiakselin päästä irtosi jakohihnan pyörä, joka oli liimattu,
jo 4 kerran.
rahaa kuten viimeviikola oli tarjous saludoa
1. paketti 1.99€, 2. paketti 1.29€ ja seuraavat 2,89€,
sille kuka Saludoa juo, oli rahaa.
- Huijaushyvitykset
Esimerkki:
188 tkm ajettu VW Golf 1,4 farmari vm. 2000 Rintajoupilla 7900 euroa.
www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3966071
180 tkm ajettu VW Golf 1,4 farmari vm. 2000 toisessa liikkeessä 3750 euroa.
www.nettiauto.com/4147083
Vaikka saisit Rintajoupilla autostasi vaihdossa 4000 euroa, niin joutuisit maksamaan siellä välirahaa 3900 euroa.
Muualta saisit samanlaisen auton kokonaishintaan 3750 euroa (miinus alennukset). Sen jälkeen voisit myydä oman autosi vielä käteisellä vaikka 2000 eurolla. Muualta ostaessasi voittaisit siis monta tuhatta euroa.- ei huijauksia
"Huijaushyvitykset 13.8.2011 10:23"
Ei välttämättä huijauksia , kyllä autot ovat tuon ikäisenä hyvin eri kuntoisia,
Toinen voi olla omakotirakentajan, koiranomistajan,
tai karavaanarin auto
Toinen jonkun "tumpelon" joka vain ajaa eikä todella tee autolla ja autossa yhtään mitään muuta, huollattaa merkkihuollossa.
Heh, kuten mekin, saman merkin auto on mittarissa 320 000 km, vm. 2003, ei ole yhtää kolhua, eikä oikeastaan naarmuakaan.
Sillä on todella vain ajettu,
kolmena ensimmäisenä vuonna 80 000 km vuosi, yhden hengen kuormalla.
Toisella sillä halvemmalla voi olla kaksikin kolaria takanaan, useita omistajia.
MUTTA EN silti suosittele kumpaakaan,
halvemmassa voi olla kaikki todella loppuunkäytettynä ja kalliita remontteja,
kalliimmassa ei todella tiedä onko oikeasti hyvä, eli en sitäkään ostaisi.
- 129
Okei... mut kun mulla nyt kuitenkin siis on tää Polo tässä pihassa ja jonnekin se pitäis laittaa. Niin kaipa mä sitä sit yritän tarjota vaihtoon autoliikkeeseen? Väliraha-ajattelun olen tajunnut, mutta lähinnä yritin vain kartoittaa sitä että paljonko voisin olettaa tuon tasoisen auton ALENTAVAN sitä välirahaa.
Mut yleinen arvio siis siinä 2000-3000 euroa keskiarvolla. Itse olin miettinyt 3500eur, mutta se on varmaan unen näköä autoliikkeestä. Ajattelin toisena vaihtoehtona laittaa itse myyntiin hinnalla 3900 tai 4200 niin olisi ainakin vähän edullisempi kuin autoliikkeiden vastaavat.
Itse myydessä mä aina pelkään, että mitä jos siitä löytyy joku vika. Se on siis juuri katsastettu ja läpi meni ekalla, että kaiketi voin sen hyvällä omatunnolla myydä? Ettei joku tule haulikon kanssa pihalle kun "myin paskan" ?
Onko millaisia kokemuksia itse myymisestä ihmisillä? Entä mikä olisi hyvä paikka myydä? Kyseessä siis oli vuoden 2004 VW Polo 1,4L, ajettu 200 000km.
Kiitos vastauksista tähän mennessä.- autonvaihtaja
Polosi on aika paljon ajettu vm. 2004 pikkuautoksi.
Itsekin vaihtamassa uuteen pikkuautoon samoissa hintaluokissa vm. 2001 pikkuautoa jolla ajettu 175tkm ja ensitiedustelujen perusteella aika nihkeää on halukkuus hyvittää tästä juuri mitään varsinkin kun on hieman pikkuvikainen josta syystä autoa olen vaihtamassakin.
En kyllä paljoa odotakaan saavani, pääasia että pääsisin helposti vaihtamalla eroon tästä ja uuden tilalle, pienellä laitolla uusi omistaja saa tästä ihan kelpo pelin, mm. 2 hyvät renkaat, soitin, lohkolämppäri sisähaaroituksella, istuinlämmitin, 2-os. takapenkki, kuljettajan airbag, jne. varusteina, pieni kulutus ja co2 päästö ikäisekseen, kohtuuhintaiset vakuutukset, puolisen vuotta katsastusleimaa jäljellä. - neuvoja myyntiin
Ei siitä kukaan tule valittamaan. Todennäköisesti sen ostaa jobbari, eli varo vaan jos se yhtääkkiä ei voikaan tarjota kuin 500 vähemmän kuin juuri on sovittu hinnaksi. Jos se on vaivautunut paikalle niin älä tingi pyynnistäsi kuin korkeintaan satanen vaan sano että huomenna on tulossa autolle hakija kauempaa... Erotat kyllä oikean itselleen ostajan, ei tiedä joka ikistä mallin vikaa ja on kiinnostuneempi autosta kuin hinnasta.
- netin huumaa
kovin helpostihan tuo selviää kun käyt parissa liikkeessä kysymässä.
Täältä tuskin paljon viisaammksi tuossa asiassa tulet. - tee näin
Käy pyytämässä välirahatarjous liikkeessä. Tämän jälkeen ostat samalla summalla haluamasi mallin nettiautosta. Sinulla on nyt kaksi autoa, myyt sen vanhan pois edullisemmin kuin vastaavat nettiautossa. Saat vaihdettua auton ja säästät tonneja!
- tee näin jatkaa
Käytännössä tuo hyvitys on niin pieni että saat ilman vaihdokkia sen tinkimälläkin pois hinnasta. Siksi täällä varoitetaan viemästä omaasi liikkeeseen.
- Hyvä neuvoo
Myy se yksityiselle ja samalla säästät jopa tuhansia, turhaa vaivaa lähteä mihinkään liikkeeseen kuuntelemaan joppareiden naurettavia hintatarjouksia.
Nettiautoon ilmoitus ja pistät siihen ettei välittäjäliikkeiden kannata soitella niin vältyt turhalta höpöttämiseltä, hinta jos on vähänkään realistisella tasolla niin ostaja löytyy hyvin nopeasti.- Yksityinen myyjänä
Yksityisen on lähes mahdotonta saada autoaan myytyä Nettiautossa. Ihmiset ostavat aina mieluummin autoliikkeestä, koska liike tarjoaa rahoituksen, ottaa vaihtoauton ja vastaa myymänsä auton kunnosta jopa puoli vuotta kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella. Jos yksityinen saa itse autonsa myytyä, sitä voi verrata lähes lottovoittoon.
Tiedän monia tapauksia, joissa yksityinen on yrittänyt monta kuukautta myydä autoaan netissä esim. 5000 euron pyynnillä. Liike on sitten ostanut auton 4000-4500 eurolla ja myynyt sen myöhemmin noin tuhannen euron erotuksella eteenpäin. Tuosta tuhannesta eurosta pitää vielä vähentää auton kunnostuskulut, liikkeen kiinteät kulut ja verot. Liikkeen todellinen kate on siis usein vain muutamia satasia. - totuus siitä kaupast
Yksityinen myyjänä kirjoitti:
Yksityisen on lähes mahdotonta saada autoaan myytyä Nettiautossa. Ihmiset ostavat aina mieluummin autoliikkeestä, koska liike tarjoaa rahoituksen, ottaa vaihtoauton ja vastaa myymänsä auton kunnosta jopa puoli vuotta kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella. Jos yksityinen saa itse autonsa myytyä, sitä voi verrata lähes lottovoittoon.
Tiedän monia tapauksia, joissa yksityinen on yrittänyt monta kuukautta myydä autoaan netissä esim. 5000 euron pyynnillä. Liike on sitten ostanut auton 4000-4500 eurolla ja myynyt sen myöhemmin noin tuhannen euron erotuksella eteenpäin. Tuosta tuhannesta eurosta pitää vielä vähentää auton kunnostuskulut, liikkeen kiinteät kulut ja verot. Liikkeen todellinen kate on siis usein vain muutamia satasia."Tiedän monia tapauksia, joissa yksityinen on yrittänyt monta kuukautta myydä autoaan netissä esim. 5000 euron pyynnillä. Liike on sitten ostanut auton 4000-4500 eurolla ja myynyt sen myöhemmin noin tuhannen euron erotuksella eteenpäin. "
Ja nämä samat tyypit on maksaneet vastaavasti 3000-4000 ylihintaa liikkestä ostamastaan autosta, joten käytännössä hyvitys onkin ollut 0-1000 viiden tonnin pyynnillä olleesta autosta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle513326Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472782Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1412573Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572291Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3552014- 1511634
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.351258- 241164