En tiedä, mitään niin rasittavaa kuin ylimieliset ja itseään täynnä olevat sukulaiset. Ja heidän rehentelynsä omaisuuksistaan ja matkusteluistaan ulkomaille. En karehdi mitään, mutta rassaa tuo itsensä jalustalle nostaminen.
Rasittavat sukulaiset
32
3445
Vastaukset
- Yks suvusta
Jep. Niinpä tekee ja kun olisivat edes itse nuo varat hankkineet, mutta kun ei. Ovat saaneet perintönä. Ja toiset on jätetty lähes ilman.
Kova on kilpailu meidänkin suvussa kuka on kaunein ja komein, kenellä on mitäkin. Alkaa olla talot jokaisella 300 m2 ja autoa vaihdetaan joka vuosi, sitten on kuulemma rahapulaa. Matkoilla pitää käydä ainakin kahdesti vuodessa. Eivät enää juuri päivää sano entisille kavereille ja ese suvun huono-osaisille.
En ede viitsi kertoa paljon siitä, miten rellestää sukutilamme saanut serkun perhe, on nääs maata ainakin 300 ha, suurinosa metsää. - oh no
Rasittavia ovat myös sellaiset,joilla ei ole omaa elämää,ei puolisoa eikä lapsia. Eikä arjen normikiireitä,joten lähisukulaisten pitäisi tyydyttää ne monet tarpeet;antaa huomiota,tavata,ravata sukujuhlissa ja pitää tiivistä yhteyttä,ym,ym. Ei auta vaikka rautalangasta vääntäisi ettei ole aikaa eikä voimia sellaiseen.
- Sukulainen sieltä
Meilläpä on sellainen sukulainen, että kerran erehdyin lainaamaan tältä sukulaiselta pikkuisen rahaa (alle 50 euroa) koska olen työtön eikä minulla juuri ollut rahaa tuolloin.
Tämä sukulainen joka tienaa todella hyvin, alkoi joku aika tämän jälkeen karhuta minulta tuota summaa. Itse ei olisi pokkaai jos tienaisin reilusti yli 5000 euroo, pyytään jotain pikkusummaa kun hän ei kuitenkaan rahapulassaan tätä kysynyt vaan ahneuttaan.
Näköjään ahneus ja raha menee omien sukulaisten edelle.
Jos tästä jotain opin, niin nyt tiedän hänen oikean luonteensa enkä ikinä enää erehdy lainaamaan keltään euroakaan. (Tapoihini ei kuulu edes lainata, mutta tämä oli pakkotilanne)
Kun kysyin häneltä voinko siirtää pikkuisen maksupäivää, koska oli kuun loppu eikä minulla oikeasti ollut sen vertaa tilillä, niin tämä sukulainen EI suostunut!
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?- Nuukajavarakas
Siis "lainaat" rahaa ja ajattelet, että sitä ei tarvitse maksaa takaisin? Tekisitkö pankin kanssa saman jutun, pankeillahan sitä vasta rahaa onkin, joku viisi tonttua ei tunnu missään! Maassamme on monia, joilla on vielä paljon tiukempaa kuin sinulla. Sinä varmaan olisit halukas "lainaamaan" heille muutaman kympin silloin tällöin heidän pyytäessään etkä luonnollisestikaan odottaisi, että he maksavat takaisin?
Ainahan on maksettava, eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu!
Meneekö sinulla omat ja sukulaisten rahat sekaisin? Toivottavasti et ole sukuseuran rahastonhoitaja. Jos olet, varaudu petossyytteeseen. - Maksa tai älä lainaa
Täh? Totta hemmetissä velat kuuluu maksaa takaisin. Ei se liity mitenkään siihen kuinka paljon toinen tienaa. Laina on laina, ei lahjoitus. Jos et edes aio maksaa takaisin, niin pyydä sitten voiko toinen antaa rahaa.
Minuakin ärsyttää tyypit jotka "lainaavat" vähän väliä rahaa, mutta kummasti aina unohtuu maksaa takaisin. Käyttävät myös ilmeisesti tekosyynä sitä, että minulla on parempi palkka. Eipä siitä isommasta palkastakaan paljon iloa ole, jos toiset pummivat siitä itselleen vähän väliä.
Nytkin jouduin yhtä tyyppiä huomauttamaan, että on muuten. jo n. 150€ velkaa. "Lainailee" kanssa vähän väliä, ihan kohta on aina tulossa rahaa, heh. Ilmeisesti luuli että olen antanut kaikki nuokin lainailut vaan anteeksi, kun olen joskus niin tehnyt.
Mitä opimme? Älä lainaa, jos et pysty maksamaan takaisin. Lainat tosiaan pitää maksaa, vaikka toisella olisikin isompi palkka. Olen minäkin tiukan paikan tullen joskus lainannut, mutta en luvannut maksaa "ensi viikolla", jos tiesin ettei onnistu, enkä olettanut toisen vain jakavan omia rahojaan minulle. - rahaa pyytämässä
Nuukajavarakas kirjoitti:
Siis "lainaat" rahaa ja ajattelet, että sitä ei tarvitse maksaa takaisin? Tekisitkö pankin kanssa saman jutun, pankeillahan sitä vasta rahaa onkin, joku viisi tonttua ei tunnu missään! Maassamme on monia, joilla on vielä paljon tiukempaa kuin sinulla. Sinä varmaan olisit halukas "lainaamaan" heille muutaman kympin silloin tällöin heidän pyytäessään etkä luonnollisestikaan odottaisi, että he maksavat takaisin?
Ainahan on maksettava, eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu!
Meneekö sinulla omat ja sukulaisten rahat sekaisin? Toivottavasti et ole sukuseuran rahastonhoitaja. Jos olet, varaudu petossyytteeseen.Ollessani köyhä opiskelija olin pakotettu soittelemaan rikkaille sukulaiselle kerran ja pyytämään pientä lainaa.
Kyse oli siis luokkaa parikymmentä euroa. Jännitin todella paljon ja hävetti suuresti, mutta noin pienen summan vuoksi oli vaarassa tulla elämäni ensimmäinen maksuhäiriömerkintä ja se ahdisti siinä määrin että oli valmis nöyrtymään.
Soitin rikkaalle sukulaiselle ja kerroin asiani ääni väristen, häpesin itseäni ja tilannetta jolla häntä lähestyin.
Välittömästi puhelun päätyttyä raha oli tililläni. Moninkertaisena.
Hän oli ilmeisesti siirtänyt ko puhelunaikana summan tililleni, samalla puhuen mukavia ja kannustavia asioita minulle.
Säästin ko summan takaisinmaksua varten monta kuukautta ja lopulta soitin hänelle kysyäkseni kuinka lainan voi palauttaa.
Hän sanoi että kyseessä oli lahja, ei laina, sukulaisiahan tässä hyvänen aika ollaan ja on häntäkin aikoinaan pahassa ahdingossa autettu että nyt voi olla vihreämmällä oksalla. Oli kuulemma vain iloinen voidessaan auttaa, eikä missään nimessä hyväksy eikä tarvitse antamiaan rahojaan takaisin.
Vuosikausia lähetin tälle sukulaiselle nimi, syntymäpäivä, pääsiäis, joulu ynnä muut terveiset mahdollisimman kauniissa kortissa postitse. Se oli minun tapani osoittaa etten koskaan unohda miten hienosti hän auttoi ja kohteli minua aikoinaan.
Muutama viikko sitten hän menehtyi.
Lähetin leskelle adressin jossa oli myös tämä tarina hänen puolisostaan,
Hän oli muuten järjestyksessä kolmas rikas sukulainen jolle soitin, ensimmäinen kettuili tyyliin "elämä opettaa, en minäkään ilmaiseksi ole mitään keltään saanut". Toinen sanoi ettei asia suoranaisesti kosketa häntä eikä kiinnosta millään tasolla.
Olin vähällä luovuttaa, mutta onneksi soitin kolmannen kerran.
Hänelle, joka auttoi kun pystyi ja teki sen vielä ikään kuin itsestään selvänä asiana ja iloisena. - pummien-elättäjä
Jos lainaat rahaa on sinun velvollisuutesi pitää huoli siitä että maksat sen takaisin ajallaan. Ei paljoa k-päisempää ihmistä voi olla kuin pummi joka lainaa rahaa ja lupaa maksavansa sen takaisin päivänä X. Sitten pummi alkaa kiukuttelemaan kun pitäisi maksaa takaisin lupaamanaan äivänä. Aina kun pitäisi maksaa on joku tekosyy ja ihminen joka on tehnyt palveluksen ja lainannut rahaa on "ahne ja törkeä" joutuu jatkuvasti kinuamaan omia rahojaan takaisin pummilta.
Pummille ei mene jakeluun että on muillakin on omiakin ongelmia ja rahat lainannut henkilö on saattanut laskea sen varaan että saa sen rahan takaisin luvattuna päivänä.
Mistä sinä s*****nan pummi tiedät miten tiukalla toisen raha-asiat on?
Jos kaveri tienaa "5000" niin ensinnäkin siitä menee heti päältä 2000€ sosiaalipummeille veroina. Se 3000€ joka jää käteen pitää maksaa antolainat, vakuutukset, mahdolliset auton osamaksut jotka saattaa lohkaista jopa 2000€ ja loppu kuuksi perheen elättämiseen jää 1000€. Sillä ruuat vaatteet, kännykkämaksut, lasten harrastukset,työmatkat, jne. 4 henkiselle perheelle se "viis-tonnia-kuussa" voi olla 250€/kk per naama. Juu, heillä on (ehkä) kivempi asunto ja auto, mutta tekevätkin s****nasti töitä sen eteen.
Pummi istuu kotona juomassa kaljaa kalsareissaan ja valittaa kun on köyhä kun sossu maksaa asunnon, ruuan, vaateet ja kaljat. Pallejaan raapimalla pummi saa 300-600€ kaljarahaa kuukaudessa sossulta ja valittaa katkena kun toinen "saa" "5000€ kuussa". Koita saada laiskaan kalloosi että että se toinen niitä rahoja "saa" kuten sinä vaan hän _ANSAITSEE_ ne kovalla työtä ja sen vaatineen monen vuoden opiskelulla.
Toisekseen työssä käyvällä on muutakin tekemistä ja stressiä kuin olla kyttäämässä ja kinuamassa omia rahojaan takaisin pummilta.
Kolmanneksi arvaa multako kaltaistasi pummia on häneltä sinua ennen ollut pummaamassa rahaa ajatellen ettei "viis-tonnia-kuussa" tienaavalle tarvitse maksaa takaisin.
- Sukulainen sieltä
Ei ollut kyse siitä ettenkö olisi maksanut takaisin, mutta kun hän alkoi karhuamaan rahaa sovittua aikaisemmin.
tekisitkö itse niin että jos olisit rikas ja lainaisit sukulaisellesi vähän rahaa, ja hän kamppailisi köyhyydessä, että alkaisit häneltä karhuamaan velkoja sovitua aiemmin? Aika kylmältä ihmiseltä vaikutat.
EIköhän sinulla tässä mene omat ja muiden rahat sekaisin kun alat tuomitsemaan muita, eikös juu.
Sitten kun sinulta menee ilman omaa syytäsi työpaikka alta, niin sitetn ehkä ymmärrät, sama se minulle. Olet harvinaisen ilkeä ja kylmäluonteinen ihminen.- Nuukajavarakas
Alkuperäisestä viestistäsi ei ilmennyt, että hän karhusi velkaa sovittua aiemmin. Vai ilmenikö enkä vain osaa lukea? Jos maksupäivä oli sovittu, mutta hän halusi rahansa sitä ennen, olen kyllä kanssasi ihan samaa mieltä: kusipää mikä kusipää.
- Nuukajavarakas
Ja vielä lisäksi mainittakoon, että en ole kylmä ihminen ja autan kyllä aina vaikeuksissa olevia - olkoot sitten sukulaisia tai ei. Lastemme serkku asui meillä puolisen vuotta ollessaan hankalassa elämäntilanteessa. En veloittanut häneltä euroakaan sen enempää asumisesta kuin perheen ruokapöydässä syömisestäkään. Ei tullut edes mieleeni. Samoin olemme aina auttaneet lastemme kavereita, esimerkiksi tarjonneet yösijan, nukkumarauhan ja aamiaisen, kun kaverin kotona on ollut vanhemmilla vieraita "juhlimassa", vaikka seuraava päivä on lapsilla koulupäivä.
Osuit siis kyllä ihan harhaan väittämällä minua kaikin puolin huonoksi ihmiseksi. Ajattelisit vähän, ei kai yhden kirjoituksen perusteella voi kovin syväänluotaavaa luonneanalyysiä tehdä! - --------------------
Alkuperäisestä viestistäsi ei ilmennyt, että hän karhusi velkaa sovittua aiemmin. Vai ilmenikö enkä vain osaa lukea? Jos maksupäivä oli sovittu, mutta hän halusi rahansa sitä ennen, olen kyllä kanssasi ihan samaa mieltä: kusipää mikä kusipää.
"Alkuperäisestä viestistäsi ei ilmennyt, että hän karhusi velkaa sovittua aiemmin. Vai ilmenikö enkä vain osaa lukea?"
Missasit : "Kun kysyin häneltä voinko siirtää pikkuisen maksupäivää, koska oli kuun loppu eikä minulla oikeasti ollut sen vertaa tilillä...." - kuules nyt
-------------------- kirjoitti:
"Alkuperäisestä viestistäsi ei ilmennyt, että hän karhusi velkaa sovittua aiemmin. Vai ilmenikö enkä vain osaa lukea?"
Missasit : "Kun kysyin häneltä voinko siirtää pikkuisen maksupäivää, koska oli kuun loppu eikä minulla oikeasti ollut sen vertaa tilillä...."Mutta tuon sitaatin mukaan tämä velanottaja halusi siirtää takaisinmaksupäivää, eikä suinkaan että velanantaja olisi ruvennut karhuamaan velkasummaa takaisin ennen sovittua päivämäärää.
- kerrastaoppinut
-------------------- kirjoitti:
Missasit : "Kun kysyin häneltä voinko siirtää pikkuisen maksupäivää, koska oli kuun loppu eikä minulla oikeasti ollut sen vertaa tilillä...."näin minäkin ymmärrän, että nuukajavarakas halusi itse siirtää sovittua maksupäivää. Ei pitäisi sanoa, että maksan takaisin xxx päivänä, jos tietää, että ei pysty kuitenkaan maksamaan!
Itse olen ollut asuntolainan takaajana sukulaisnaiselle. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Neitonen osteli meikkejä ja uusia mekkoja ja biletti. Sai samankokoista palkkaa kuin minäkin, mutta oli aina ilman rahaa.
Loppulaina jäi hoitamatta kun sai päähänsä muuttaa ulkomaille. Vitutti maksaa 20.000 toisen puolesta. Soitin ja sanoin suoraan, että nyt lähtee asuntosi myyntiin koska minulla ei todellakaan ole varaa antaa sinulle kahtakytätonnia!
En ikinä lainaa rahaa, en edes kymppiä, enkä takaa ketään.
- poika0987
nimimerkille Nuukajavarakas, tämän takia juuri suku on pahin. jos tämän laisia sattuu omaan sukuun.
Älä välitä Nuukajavarakas:n kommentista, miun mielestä sukulaisesi olis voinnu odottaa maksua siihen päivään minkä työ sovittekin. - Sukulainen sieltä
Nuukajavarakas : asia ookoo. Jäi vaan jo tosta sukulaiseni käyttäytymisestä P***a fiilis ja sitten kun ekassa viestissäsi olit hänen puollansa, niin siitä vaan tuli kurja mieli.
Hienoa että autat sukulaisiasi, he varmasti muistavat pitkään että autat tarvittaessa, upeata!- Nuukajavarakas
En kaipaa siitä mitään erityistä muistamista, minusta se vain kuuluu normaaliin käyttäytymiseen toisia kohtaan.
Olen aivan vakuuttunut, että kaikki teot, niin hyvät kuin huonotkin, palaavat aikansa maailmaa kierrettyään takaisin. Toivon ja uskon, että joku hyvä tekoni joskus palautuu lapsilleni heidän tarvitessaan apua - tai ehkä vasta heidän lapsilleen.
Yhtä kaikki, ajatelkaapa niin, että kun autat jotakuta, hän todennäköisesti vuorostaan auttaa jotakuta toista, joka puolestaan auttaa taas jotakuta. Näin auttamisen määrä maailmassa kasvaa edes pikkuisen! - Menipä filosofiseksi... :-) - aafafaf
En kaipaa siitä mitään erityistä muistamista, minusta se vain kuuluu normaaliin käyttäytymiseen toisia kohtaan.
Olen aivan vakuuttunut, että kaikki teot, niin hyvät kuin huonotkin, palaavat aikansa maailmaa kierrettyään takaisin. Toivon ja uskon, että joku hyvä tekoni joskus palautuu lapsilleni heidän tarvitessaan apua - tai ehkä vasta heidän lapsilleen.
Yhtä kaikki, ajatelkaapa niin, että kun autat jotakuta, hän todennäköisesti vuorostaan auttaa jotakuta toista, joka puolestaan auttaa taas jotakuta. Näin auttamisen määrä maailmassa kasvaa edes pikkuisen! - Menipä filosofiseksi... :-)Itse uskon ja olen nähnytkin vierestä, että joka suvussa on henkilöitä, jotka pyytävät ja odottavat enemmän kuin itse auttavat. Siksi olen mieheni kanssa laittanut sulkulistalle tässä vaiheessa jo yhden miehen puolen sukulaisen, jota emme auta enää missään asiassa, millään tavalla. Hän on onneksi tajunnut olla soittamatta meille enää, meni sentäänn jokin tässä taktiikassamme perille.
Emme myöskään mene enää tilaisuuksiin, jossa tämä henkilö perheineen on. En näe mitään syytä siihen, miksi minun pitäisi auttaa jotakin toista, sillä ajatuksella, että hän mahdollisesti auttaa vuorostaan meitä tai jotakin toista, JOS emme kerran pidä tästä henkilöstä.
Niistä, joista pidän, autan. Niistä, joista en pidä, emme takuulla auta. Siinä mun filosofiaa.
- JK
NIINKÖ
- Me pärjäämme
"Yhtä kaikki, ajatelkaapa niin, että kun autat jotakuta, hän todennäköisesti vuorostaan auttaa jotakuta toista, joka puolestaan auttaa taas jotakuta. Näin auttamisen määrä maailmassa kasvaa edes pikkuisen! - Menipä filosofiseksi"
Olet oivaltanut hienosti Elämän tarkoituksen:)- Sinikka 50+
Kuinkahan todennäköistä tuollainen oikein tosiasiassa on?
Omalla kohdallani olen huomannut hyvin usein, että kun olen ollut avulias jollekulle, niin sama henkilö rupeaakin käyttämään minua hyvinkin röyhkeästi hyväkseen (kunnes pistän stopin).
En varmaankaan ole mitenkään erikoinen ihminen vaan ihan tavis vaan. Mietin siis omista kokemuksistani johtuen, että taitaa olla vähintään yhtä todennäköistä, että avunsaaja ei suinkaan vastavuoroisesti auta ketään muuta, vaan rupeaa päinvastoin roikkumaan auttajassaan vaatien yhä uusia ja uusia palveluksia.
Elämän tarkoitus on varmaan itsekullekin se oma, ei ole mitään yleispätevää kaikkia koskevaa suurta "tarkoitusta". Mutta elämä on usein raadollista. - Nuuka ja varakas
Sinikka 50+ kirjoitti:
Omalla kohdallani olen huomannut hyvin usein, että kun olen ollut avulias jollekulle, niin sama henkilö rupeaakin käyttämään minua hyvinkin röyhkeästi hyväkseen (kunnes pistän stopin).
En varmaankaan ole mitenkään erikoinen ihminen vaan ihan tavis vaan. Mietin siis omista kokemuksistani johtuen, että taitaa olla vähintään yhtä todennäköistä, että avunsaaja ei suinkaan vastavuoroisesti auta ketään muuta, vaan rupeaa päinvastoin roikkumaan auttajassaan vaatien yhä uusia ja uusia palveluksia.
Elämän tarkoitus on varmaan itsekullekin se oma, ei ole mitään yleispätevää kaikkia koskevaa suurta "tarkoitusta". Mutta elämä on usein raadollista.Jos avunsaaja rupeaa käyttämään hyväksi, sitä ei tarvitse hyväksyä eikä antaa itseään käytettävän hyväksi. Silloin ei ole kyse auttamisesta, silloin on kyse hyysäämisestä.
Tietysti on olemassa mahdollisuus, että yritetään käyttää hyväksi. Sen pelin voi itse viheltää poikki juuri sillä hetkellä, kun haluaa. On kuitenkin olemassa myös mahdollisuus, että auttaminen lähtee kiertämään maailmaa. Ainakin joskus käy niinkin. - enuskojoulupukkiin
Sinikka 50+ kirjoitti:
Elämän tarkoitus on varmaan itsekullekin se oma, ei ole mitään yleispätevää kaikkia koskevaa suurta "tarkoitusta". Mutta elämä on usein raadollista.Juuri näin mullekin on käynyt. Olen oikein superavulias jostain syystä. Itsekin ihmettelen.. Tuntuu niin kivalta, kun voi auttaa. Mutta sitten huomasin, että kunnioitus loppui kokonaan. Yhtäkkiä pidetään etäisyyttä ja ollaan jopa ilkeitä. Kauhistuin. Enhän auttanut siksi,että minua olisi jotenklin tarvinnut nostaa jaluksille ja palvoa, vaan siksi koska oli pulassa. En odottanut edes kiitosta, koska tiedän monet eivät huomaa sanoa sitä. Enkä ole edes rikas, mulle vaan siunaantuu rahaa aina. Varmaan siksi, koska teen töitä paljon.. Kun Laitoin stopin röykeyden takia niin. luuri vaan korvaan ja pois elämästä. Puoli vuotta surin ja sitten naurahdin. Joku halusi opettaa, että kyllä ne pärjää itse, kun ei ojentele rahojaan. Joten tästä lähtien en auttele enneki\uin tosiaankin näen ojassa.
- en ole hotelli
Sellaiset sukulaiset ovat pahimpia jotka pitävät itsestään selvyytenä majoittua sen sukulaisen luo joka siinä kaupungissa asuu johon he tulevat.
Ei aikuinen ihminen jaksa "vieraita" nurkissaan yökausia. Jokaisella on omat tapansa jne. MIKSI ei voi varata jotain hotellia tai motellia, tai sitten toimia kuten talossa toimitaa. Ei häiritä. Vaikka olisi mukavia muuten niin tälläinen ärsyttää. Välitkin pysyy parempana kun asuu hotellissa. Ei sukulaisen koti ole ilmainen majapaikka. Törkeintä on jos muuten ei ole missään tekemisissäkään mutta yöpaikka kelpaisi. Itse en kehtaa kieltää, paitsi niistä joiden kanssa en ole tekemissä. Luulisi aikuisten ihmisten tajuavan itsekin.- maalla on mukavaa
Totta. Ihmisissä on suuria eroja. Toiset ovat sukurakkaita ja toivottavat tervetulleiksi - toiset arvostavat yksityisyyttään ja edellyttävät että vähintään on soitettava ja kysyttävä . Useilla on tottakai kesällä oman perheen kanssa omia kesänviettosuunnitelmia joita koko taöven odotettu,
joten hassua olettaa että pölähtämällä paikalle voi majoittua sukulaisen luokse haluamakseen ajaksi. Kuitenkin näinkin tapahtuu, ikävä kyllä.
- Oma valinta
Eihän niitten kans tarvi olla tekemisissä jos ei halua!Itse pidän yhteyttä vain vanhaan äitiini,koska koin suhteeet sisaruksiini niin rasittavina,utelivat vain asioitani,ja aina olivat vailla palveluksia.Tuhannen eripuraset marisijat...itsekeskeiset idiootit!Onneksi ei tarvi olla tekemisissä,tosi rasittavia olivat!
- en vastaa enää
Minäkään en halua olla sisaruksiini yhteydessä, eräs pitää kaikkia muita idiootteina ja eräs häiritsee humalassa törkyviesteillä.
- Joopa joo
Iso-siskoni yritti juoksuttaa minua kuin palvelu-koiraa.
"Tule käymään ja tuo tullessas sitä ja tätä kaupasta"
"Olen tulossa kaupunkireissulle, tulen käymään kotonasi,laitatko ruokaa"
Sanoin "MRRR...MRRR...." -itsekseni ja kieltäydyin kaikista ehdotuksista.
Syynä oli esim. se,että kun kerrankin kävin hänen luonaan.Olin vienyt lastin ruokia ja Hänpä laittoi minulle aterian.Keräsi kaapistaan pilalle menneet ruoat ja paistoi niitä pannulla.Otin haarukallisen... yök! kylläpä maistui pahalle.
Sisaruus ei todellakaan ole samaa kuin että on velvollinen tällaiseen kohteluun.
Sitten Hän sanoi,että jotkut ihmiset ovat sellasia "Narssisseja",ajattelevat vain itseään.
Tarkoitti ilmeisesti narsismia.
No,se siitä sisaruudesta.Lopetti soittelun,kun en viitsinyt enää vastata puheluihin.- hoiitaja
Kirjoitit niiin tuttua tarinaa.Minulla on aivan vastaavan lainen iso-sisko.Hänkin puhuu "Narssisseista" Ja ruokajuttu menee juuri noin.
Nyt hän on keksinyt,että minä matkustaisin hänen kotiinsa ja tekisin siellä kevätsiivouksen ikkunan pesuineen. Hän kyllä voi "maksaa".
Hänellä on matka ostettu kylpylään, menee sinne ystävänsä kanssa.Siis minäkö siivoan siellä,että hän voi matkustella.Jospa ostaisi siivouksen ihan rahalla siivousfirmalta. - Kuinkaksimarjaa
Miten sinä "joopa joo" koet olevasi parempi kuin siskosi?
- 22vuotiasMies
Jotenkin tuntuu että meidänkin suvussa on noin. Varsinkin iskän puolella. Tai siis ei todellakaan kaikki ole, mutta jotenkin musta tuntuu että iskä on. Jotenkin musta tuntuu että pitää myös rehennellä saavutuksilla melkein aina kun käy iskän puolen mummolassa ja kun siellä on muita ja iskä paikalla.
- niintuttuahuttua
voisikohan olla, että isäsi on isovanhempiesi lapsista se, jota on aina vähätelty ja silleen halveksittu että eihän meidän "Pertti" mitään saa aikaan, "Pertti" se on sellanen ressukka sen pitää aina yrittää mutta voi voi kivillehän sen kaikki hommat menee raukkaparkaa...
tähän alaspäin painamiseen osallistuu yleensä koko muu poppoo, joskus jopa naapurit. "Meidän Pertti" se se on koko kylän naurunaihe...
Jonkun pitää olla perheessä ja muussakin yhteisöissä, politiikassa, työelämässä se syntipukki jonka niskaan kaikki muut saavat kaataa oma paha olonsa.
sinä jatkat samaa linjaa, sun iskä se on narsisti, aina rehentelemässä, kehumassa saavutuksillaan, ressukka parka yrittää päteä muiden edessä, aina sitä saa hävetä.
Katsopa joskus isääsi tarkemmin.
Mietipä mitä hyviä puolia hänestä voisi löytyä moittimisen sijaan.
- Kateusviekalatkin
Perustavaa laatua oleva kymysys on kuitenkin: miksi se "rassaa" sinua? "Itsensä jalustalle nostaminen" on aika inhimillinen juttu ja sitä harrastavat useimmiten ne, jotka eivät osaa, voi, pysty, kykene ... pätemään millään muulla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826604- 1481824
- 1131598
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471029Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5879Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248871- 41839