Lapsen työhaluttomuus?

Äiti lapsilleen...

Siis täältä puuttuu osio missä keskitytäisiin perhesuhteisiin, siis tavallisiin ongelmiin ei hyvä/paha asioihin...

Ongelmanani on yksi lapseni joka ei halua käydä töissä.

Muut lapseni ovat ymmärtäneet, että rahaa tulee työtä tekemällä, mutta yksi ei tee mitään. Työkkärin ja kelan jutuilla elää. Miksi hän tekee näin? Osaisiko kukaan kertoa syytä tai jotain neuvoa miten tämmönen lapsi saataisiin innostumaan työstä. Kiitos kaikille asiallisille vastaajille.

11

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaahan

      olla, että lapsesi hyvinkin haluaisi tehdä työtä, mutta sopivaa/mitään ei hakemisesta huolimatta ole tarjolla. Itse olen tällä hetkellä opiskelija isossa kaupungissa, kiven alla ovat edes kohtuullisen järkevät duunit (joista siis jäisi kuukaudessa matkakulujen jne. jälkeen käteen sen verran, että kannattaisi työ ottaa.) Ymmärrän kyllä senkin, että jos lapsesi on kouluttautunut tietylle alalle, ei ole halukas kovin nopeasti ottamaan "mitä tahansa" työtä, jos työkkärin rahoillakin elää. Painostamalla tai syyttämällä asiat eivät ainakaan muutu paremmaksi -normaalia keskustelua voisit yrittää ja aidosti ymmärtää lastasi. Tehdä selväksi, että hän on sinulle rakas joka tapauksessa. Entäs jos selviäisi, että hui kauhistus - hän olisikin todella onnellinen nykyisessä elämässään ilman palkkatyötä, voisitko kuvitella hyväksyväsi sen? Sekin on mahdollista.

    • ...

      Lapsesi on ns. syrjäytynyt luuseri.

      Jos se asuu vielä kotona niin potki pihalle.
      Älä tue rahallisesti. Älä hyysää.
      Oppikoon tulemaan toimeen omillaan, kantapään kautta jos ei muuten mene jakeluun.

    • 14

      Meillä kävi niin, että lopetti koulun minulta salaa.. Olin työssä enkä tiennyt mitään..
      Joo muutti pois, kun kärähti, ensi opiskelija soluun sitten kaupungin vuokra asuntoon.
      Asunut nyt kaupungin yksiössä 14v, sosku maksaa sähkön vuokra elää peruspäivärahalla.