Lapsen työhaluttomuus?

Äiti lapsilleen...

Siis täältä puuttuu osio missä keskitytäisiin perhesuhteisiin, siis tavallisiin ongelmiin ei hyvä/paha asioihin...

Ongelmanani on yksi lapseni joka ei halua käydä töissä.

Muut lapseni ovat ymmärtäneet, että rahaa tulee työtä tekemällä, mutta yksi ei tee mitään. Työkkärin ja kelan jutuilla elää. Miksi hän tekee näin? Osaisiko kukaan kertoa syytä tai jotain neuvoa miten tämmönen lapsi saataisiin innostumaan työstä. Kiitos kaikille asiallisille vastaajille.

11

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaahan

      olla, että lapsesi hyvinkin haluaisi tehdä työtä, mutta sopivaa/mitään ei hakemisesta huolimatta ole tarjolla. Itse olen tällä hetkellä opiskelija isossa kaupungissa, kiven alla ovat edes kohtuullisen järkevät duunit (joista siis jäisi kuukaudessa matkakulujen jne. jälkeen käteen sen verran, että kannattaisi työ ottaa.) Ymmärrän kyllä senkin, että jos lapsesi on kouluttautunut tietylle alalle, ei ole halukas kovin nopeasti ottamaan "mitä tahansa" työtä, jos työkkärin rahoillakin elää. Painostamalla tai syyttämällä asiat eivät ainakaan muutu paremmaksi -normaalia keskustelua voisit yrittää ja aidosti ymmärtää lastasi. Tehdä selväksi, että hän on sinulle rakas joka tapauksessa. Entäs jos selviäisi, että hui kauhistus - hän olisikin todella onnellinen nykyisessä elämässään ilman palkkatyötä, voisitko kuvitella hyväksyväsi sen? Sekin on mahdollista.

    • ...

      Lapsesi on ns. syrjäytynyt luuseri.

      Jos se asuu vielä kotona niin potki pihalle.
      Älä tue rahallisesti. Älä hyysää.
      Oppikoon tulemaan toimeen omillaan, kantapään kautta jos ei muuten mene jakeluun.

    • 14

      Meillä kävi niin, että lopetti koulun minulta salaa.. Olin työssä enkä tiennyt mitään..
      Joo muutti pois, kun kärähti, ensi opiskelija soluun sitten kaupungin vuokra asuntoon.
      Asunut nyt kaupungin yksiössä 14v, sosku maksaa sähkön vuokra elää peruspäivärahalla.
      Päivät nukkuu yöt roikkuu netissä ja hyppii silmille ja kiroaa jos menen käymään.

      Vien joskus jotain, ruokaa tai pesuaineita, jos saisi sitten ostettua vaateita itselleen..

      .

    • Tiukka äiti

      En hyväksyisi.

      "Entäs jos selviäisi, että hui kauhistus - hän olisikin todella onnellinen nykyisessä elämässään ilman palkkatyötä, voisitko kuvitella hyväksyväsi sen? Sekin on mahdollista. "

      • mukavuudenhalu

        EVVVK? Siinäpähän et hyväksyisi, vittuako se jälkikasvua pitää kiinnostaa mitä hyväksyt ja mitä et? Ei kellään ole mitään velvoitetta elää sun haluamalla tavalla.


      • Toinen äiti

        Millä tämä työhaluton sitten kustantaa elämänsä?


      • lukitaitoinen
        Toinen äiti kirjoitti:

        Millä tämä työhaluton sitten kustantaa elämänsä?

        Työkkärin rahoilla ja kelan vuokratuella. Etkö osaa lukea?


    • jk

      Vai niin

    • Jotakin tällaista

      Toden totta täältä puuttuu keskusteluryhmiä tavalisesta elämästä ja eritoten perheestä. Tarkoitan perhettä vähän laahemmin, samoin kuin monissa maissa, että perheeseen luetaan sukua vähän enemmänkin. Näin oli aikaisemmin Suomessakin, suku piti yhteyttä, siitä oli pahan paikan tulleen monesti suuri turvaverkkokin, joskin aina on joku lukeutunut mustaksi lampaaksikin ainakin omasta mielestään.

      Kun suku välittäisi enemmän ja ennenkaikkea hyväksyttäisiin suvun yhdeydenpito, monen elämässä olisi turva jonne tukeutua, kun ahdistaa. Suvusta voisi olla hyötyä myös muutoinkin elämän järjestymisestä monesti.

      Katsoin eilen unelmien poikamies ohjelmaa, siinä tyttöystävä vietiin pojan kotiin näytille ja sukua oli paikalla enemmänkin, tätä tyttöstä tentattiin aika tavoin, ennekuin suku hyväksyi, vaikka poikmies oli jo rakastunut, näin yrittettiin välttää henkilö, joka ei hyväksy sukua.
      Suku tuntui kuitenkin olevan tuki, kun itse hyväksyi suvun.
      Tätä toivoisin Suomenkin, että kukaan ei olisi niin yksin.
      Ei tämä suku suinkaan kaikkea varmasti halua määritellä, vaan sen, että hyväksyt suvun sellaisenaan, etkä eroita ja tee toista yksinäiseksi ja alista.

    • totuus on

      Työkkärirahoilla ja kelan rahoilla on ihmisen elettävä jos ei omasta mielestä huonot työt kiinnosta. Ei ole mitään järkeä tehdä pätkätöitä jos työttömyysrahoja saa saman verran. Kyllä se on niin että raha innostaa, mutta jos palkka työssä on surkea ei nappaa.

    • Anonyymi

      En minäkään ole ollut töissä 32 vuoteen ja hyvin olen pärjännyt. Anna lapsesi rauhassa nauttia elämästään. Töitä tehköön ne jotka siitä nauttivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe